Dagboka onsdag 22. september 2010

Vi tar en liten vareopptelling i Brann og advarer samtidig om at hovmod og skadefryd står for fall. Og så ser vi på reklame. Brannskade(r) Brann sliter med flere sentrale spillere i søndagskampen: Diego Guastavino, Petter Vaagan Moen, Cato Guntveit, Yaw Amankwah og Diego Pachega er alle uaktuelle. – Det er en del smårusk som … Fortsett å lese «Dagboka onsdag 22. september 2010»

Vi tar en liten vareopptelling i Brann og advarer samtidig om at hovmod og skadefryd står for fall. Og så ser vi på reklame.

Brannskade(r)

Brann sliter med flere sentrale spillere i søndagskampen: Diego Guastavino, Petter Vaagan Moen, Cato Guntveit, Yaw Amankwah og Diego Pachega er alle uaktuelle.

– Det er en del smårusk som vi må ta hensyn til denne uken. Nå er det fem spillere som definitivt er ute til helgen. Vi kommer til å stable på beina de vi kan, sier Brann-trener Rune Skarsfjord til bt.no.

– Det er en del smårusk som vi må ta hensyn til denne uken. Nå er det fem spillere som definitivt er ute til helgen. Vi kommer til å stable på beina de vi kan, sier Skarsfjord.

I tillegg så er visst ikke alle like fornøyd med Brasilianeren Juninho som har kommet inn som innbytter for Brann i de tre siste kampene.

– Jeg liker ikke å evaluere spillere i media. Han har store ferdigheter, det har dere sett på treningene. At han ikke presterer i kampene kan ha med nerver å gjøre. Jeg er villig til å gi ham like mye tid som jeg ville gitt en 18-åring fra Bergen, fortsetter Skarsfjord Skarsfjord.

Brann har 18 spillere klare til kamp, hvorav tre keepere. Ikke at vi synes det er noen kjempefordel at motstanderen sliter med å stille sin beste ellever; alle som har fulgt Vålerenga vet at det alltids dukker opp en eller annen ukjent som spiller sin livs kamp når vi minst ønsker det.

Men la oss for all del ikke ta sorgene på forskudd.

Vålerengareklame

Vålerenga skal bygge identitet, dvs mer identitet. Og det skal gjøres i første omgang via en reklamefilm som skal sendes på TVNorge fra i kveld, som første ledd i en treårsplan.

– I England er det gjort mye for å bygge klubbenes identitet. Mange av de store klubbene har røtter i arbeiderklassen. Mange av disse elementene har Vålerenga også, men det er ikke mange nok som vet det, sier kommersielle leder Søren Eriksen til Dagbladet. Han fortsetter,

– Slagordet vårt er at vi er «Oslos stolthet». Men utfordringen er, med så mange tilflyttere som Oslo har, om det finnes en slik stolthet.

Klart det finnes en slik stolthet sier vi. Og de som har lyst å ta en forhåndstitt på reklamefilmen gjør ikke så dumt i å prøve følgende link.

Et par festelige sitater fra kjente personer kan man finne.

MPN

Og for de som fortsatt følger Moas gjøren og laden: Jepp, han scoret igjen i går kveld, siste målet i 4-1 seieren mot Werder Bremen satt han inn på overtid. MPN gratulerer.

Legg igjen en kommentar