Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 4.33 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykter og ønsketråd overgangsvindu vinter 2026
(02-19-2026, 01:19 PM)Blue 1978 Skreiv: Der er vi helt på nett @ NilsSmile og jeg antar at du nå også ser hensikten med å ikke gi Rayko en fast plass i A-lags troppen for fortWink

Er forøvrig også enig i at vi ikke har vært gode nok til å utvikle så mange andre enn kantspillere de siste årene. så der har vi et stort forbedringspotensial. Har ikke noen klare svar på hvordan dette kan gjøres i praksis, annet enn at vi må legge til rette for enda mer individuell oppfølging og utleie av spillere.

(04-02-2026, 10:55 AM)JohnF Skreiv:
(04-02-2026, 10:54 AM)Oldtimer Skreiv: Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri,  og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv  eller solgt til høystbydende.  Rimelig naivt å tro noe annet.

Da har vi hatt en god spiller en hel sesong uten å egentlig betale noe særlig for det.

Det er klart, men en opsjon hadde neppe kostet mange kronene.
Svar
(04-02-2026, 10:55 AM)JohnF Skreiv:
(04-02-2026, 10:54 AM)Oldtimer Skreiv: Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri,  og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv  eller solgt til høystbydende.  Rimelig naivt å tro noe annet.

Da har vi hatt en god spiller en hel sesong uten å egentlig betale noe særlig for det.

En annen oppside med at han evt går til en annen stor klubb om han slår til, er at vi har prosenter på videresalg.
Svar
Tror nok vi har en plan her.
Svar
(04-02-2026, 10:54 AM)Oldtimer Skreiv: Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri,  og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv  eller solgt til høystbydende.  Rimelig naivt å tro noe annet.

Dette er ren spekulasjon fra min sideSmile , men jeg støtter @john F og @Nils . Jeg tror at grunnen til at det har tatt så lang tid å få han over er at vi har vært knallharde på leiesummen og at vi betaler svært lite for han. Dette har vi lyktes med. Det har nok blitt jobbet hardt for å få en kjøpsopsjon, men der har vi ikke lyktes. Så er vi nok usikre på kroppen hans mtp skadehistorikk og har heller ikke mye likviditet. Så vi kunne kjøpe han nå i denne omgang selvom det sikkert og har blitt tatt opp til diskusjon.  Det er nok derfor at Jokke sa vi i første omgang vil se an.  Skottene er naturligvis opptatt av å få mest mulig for han ønsker og å avvente et salg og sjekke utviklingen før de fastsetter en pris. 

Nå tror jeg at Odin uansett vil trenge tid på å bygge seg opp igjen selvom han fysisk er grei form. Vi må bygge opp tilliten hans og han må og fases inn i vår måte å spille på. .Ser ingen grunn til at vi skal forhaste oss og gi han mye spilletid med en gang. Her må vi tenke på Odin, men det å lov å være strategisk og ikke vise frem alle kortene våre hellerSmile

Vi vet også at vi må minst ha et storts salg i løpet av neste vindu. Ambina er vår største salgsobjekt dersom man ser bort fra våre to andre talenter. Er Ambina i i god nok form så bør han spille og  vise seg frem. Et nøkternt salg bør kunne  gi oss fra 30 mill og oppover. Noen av disse pengene kan vi da igjen bruke på å kjøpe Odin. Verdien for Odin på TM er ikke avskrekkende og det bør ikke være umulig å få kjøpt han da. 

Selvom Odin slår ut i full blomst trenger vi ikke vise hele verden at han er det før etter neste vindu så kan han heller vise det på treningsfeltet og være med på å heve treningshverdagen. Så kan han få noen min her og der frem til da . Virker som Odin virkelig ønsker seg tilbake til oss etter noen kiipe år i utlandet  så tror ikke han vil klage over lite spilletid i noen uker så frem han satses på etter det. Vinhar og en Sjøvold som sikkert er gira på spilletid også. 

Går alt som jeg håper kan skje kan dette være en perfekt situasjon for oss. Vi kan da få en ekstra plass på utlendingskvoten og erstatte en spiller med en annen som og har et råd potensial når han er i form og få litt orden på økonomien for i år.
Svar
Helt enig i at opsjon hadde vært bra, vanskelig å være uenig i det.

Men tror manglende opsjon blir vårt minst problem.

Best case er at han kommer på årets lag, men da har vi fått en billig og fryktelig god spiller ett år.
Ja Celtic kan selge han, men selv da er jeg usikker på hvor attraktiv han er etter så mye skader. Så vi hadde nok hatt en fair sjanse til å få kloa i han selv da. Og for han ville det nok fristet å fortsette her hvor det løsner.

I alle andre scenarioer vil det være enda rimeligere og enklere å få han permanent, men i mange scenarioer er det ikke noe vi ønsker.
Svar
(04-02-2026, 10:55 AM)JohnF Skreiv:
(04-02-2026, 10:54 AM)Oldtimer Skreiv: Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri,  og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv  eller solgt til høystbydende.  Rimelig naivt å tro noe annet.

Da har vi hatt en god spiller en hel sesong uten å egentlig betale noe særlig for det.

..... men setter en annen på benken, som sikkert hadde trengt matchtrening.
Svar
(04-02-2026, 10:55 AM)JohnF Skreiv:
(04-02-2026, 10:54 AM)Oldtimer Skreiv: Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri,  og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv  eller solgt til høystbydende.  Rimelig naivt å tro noe annet.

Da har vi hatt en god spiller en hel sesong uten å egentlig betale noe særlig for det.

Odin har nesten ikke spilt fotball det siste året. Tror det er urealistisk å forvente noe av han før VM.
Svar
(04-02-2026, 05:13 PM)Flemmern Skreiv:
(04-02-2026, 10:55 AM)JohnF Skreiv:
(04-02-2026, 10:54 AM)Oldtimer Skreiv: Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri,  og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv  eller solgt til høystbydende.  Rimelig naivt å tro noe annet.

Da har vi hatt en god spiller en hel sesong uten å egentlig betale noe særlig for det.

..... men setter en annen på benken, som sikkert hadde trengt matchtrening.

Synes det er greit vi lar de beste spille jeg. Vi har vunnet 2 kamper. Vinner vi 15 til er vi i Europa. Hvis vi havner i en situasjon der vi ikke trenger poengene like mye kan vi heller tenke langsiktig da.
Svar
(04-02-2026, 05:36 PM)kaktus Skreiv:
(04-02-2026, 10:55 AM)JohnF Skreiv:
(04-02-2026, 10:54 AM)Oldtimer Skreiv: Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri,  og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv  eller solgt til høystbydende.  Rimelig naivt å tro noe annet.

Da har vi hatt en god spiller en hel sesong uten å egentlig betale noe særlig for det.

Odin har nesten ikke spilt fotball det siste året. Tror det er urealistisk å forvente noe av han før VM.

Det tror jeg svært få ser for seg ja. 
Men dersom han mot formodning spiller fast, er skadefri og selges til høystbydende, som var Oldtimers hypotetiske situasjon, så er vi fortsatt i pluss slik jeg ser det.
Svar
Mye spennende lesning fra Trikkeligaen i dag om A-laget og U-21 laget vårt. I tillegg er det også intervju av Bakke og MyhreSmile

Kort oppsummert:
Selvom vi ikke har noe opsjon på Odin er det ikke utenkelig at han vil spille for oss i 2027 også. Jokke kunne ikke gå inn i deltaljene, men det skal ligge en form for enighet om veien videre, sikkert litt avhengig av Odins fysiske utvikling. Odin virker også veldig positiv til å spille for oss neste år. Odin trener sammen med resten av laget, men er nok fortsatt ikke klar til å spille 90 min. Han vil fortsatt trenge tid på å bygge seg opp. Han kjenner ikke på noe smerter i leggene nå.

Sæter er tilbake på feltet etter skaden mot RBK og skal og være i bedring.

Bakke og Myhre er veldig klare over at Thorvaldsen tenker han er best på venstre siden. De er samtidig av den oppfatning at han også har et potensial på høyre siden og at hans styrker også kan bli brukt fra den siden. Sørensen er klart best på venstre siden.

Bakke og Myhre utelukker ikke et lån av Sjøvold, i løpet av vårsesongen enten til Obos eller ES klubb.
De utelukker heller ikke at en midtbane spiller vil bli solgt i løpet av neste vindu.

Ambina nærmer seg å kunne spille i 90 min. Han skal ha kommet hjem nå, men jeg forstår det slikt at de er litt usikre på hvordan formen hans vil være etter en 30 timers returreise fra landslagsoppdrag og at han da vil kunne være døgnvill. Slik jeg forstår det kan han da kunne starte på benken mot Viking, men kunne være klar for å spille 90 min kampen etter.

Vedr U-21 så er Sandem veldig happy med situasjonen i dag. Det er mye mer stabilitet i treningshverdagen og de får i større grad mulighet til å stå på egne ben. Det har ikke vært så stor utskiftning i laget siden i fjor. Spillere som Ofkir og Bully vil kunne få spille par matcher for å få matchtrening når de kommer tilbake fra skade, men målet er i utgangspunktet ikke at ellveren skal fylles opp av spillere fra A-lags troppen. Sandem sin ambisjon i år er å få 30 poeng raskest mulig.
På sikt tenker han det som naturlig å kjempe om opprykk til Post nord.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 11 Gjest(er)