Mye spennende lesning fra Trikkeligaen i dag om A-laget og U-21 laget vårt. I tillegg er det også intervju av Bakke og Myhre
Kort oppsummert:
Selvom vi ikke har noe opsjon på Odin er det ikke utenkelig at han vil spille for oss i 2027 også. Jokke kunne ikke gå inn i deltaljene, men det skal ligge en form for enighet om veien videre, sikkert litt avhengig av Odins fysiske utvikling. Odin virker også veldig positiv til å spille for oss neste år. Odin trener sammen med resten av laget, men er nok fortsatt ikke klar til å spille 90 min. Han vil fortsatt trenge tid på å bygge seg opp. Han kjenner ikke på noe smerter i leggene nå.
Sæter er tilbake på feltet etter skaden mot RBK og skal og være i bedring.
Bakke og Myhre er veldig klare over at Thorvaldsen tenker han er best på venstre siden. De er samtidig av den oppfatning at han også har et potensial på høyre siden og at hans styrker også kan bli brukt fra den siden. Sørensen er klart best på venstre siden.
Bakke og Myhre utelukker ikke et lån av Sjøvold, i løpet av vårsesongen enten til Obos eller ES klubb.
De utelukker heller ikke at en midtbane spiller vil bli solgt i løpet av neste vindu.
Ambina nærmer seg å kunne spille i 90 min. Han skal ha kommet hjem nå, men jeg forstår det slikt at de er litt usikre på hvordan formen hans vil være etter en 30 timers returreise fra landslagsoppdrag og at han da vil kunne være døgnvill. Slik jeg forstår det kan han da kunne starte på benken mot Viking, men kunne være klar for å spille 90 min kampen etter.
Vedr U-21 så er Sandem veldig happy med situasjonen i dag. Det er mye mer stabilitet i treningshverdagen og de får i større grad mulighet til å stå på egne ben. Det har ikke vært så stor utskiftning i laget siden i fjor. Spillere som Ofkir og Bully vil kunne få spille par matcher for å få matchtrening når de kommer tilbake fra skade, men målet er i utgangspunktet ikke at ellveren skal fylles opp av spillere fra A-lags troppen. Sandem sin ambisjon i år er å få 30 poeng raskest mulig.
På sikt tenker han det som naturlig å kjempe om opprykk til Post nord.