(04-10-2026, 01:13 PM)Glennsoe Skreiv: Sjøvold lånes ut?
Twitter melding fra trikkeligaen melder at han vender hjemover for og få spilletid
Ja, til Ranheim så samme klubb som Pallas.
Men i motsetning til Pallas så kan vi vel kalle hjem Sjøvold nesten på dagen på grunn av den utlånsordningen for dem under x år.
Det er mange ting man kan si om dette.
En er at Odin nok er nærmere spilletid enn jeg med flere fryktet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at han snart er klar for tropp om de regner det for en faktor her. Og med tanke på at både Sjøvold og Hagen lånes ut så er det tydelig at man ikke er maks stressa for å ikke ha bred dekning.
Ser vi troppen mot ffk er jeg usikker på om vi har noen midtstoppere på benken i det hele tatt.
Kevin er jo rene schrødingers reserve, lever han eller lever han ikke?
Jarl skal jo stå på tribunen og gaule
Gomes er vel ikke spillebrettiga enda vel, men han er uansett også suspendert etter rødt i forrige (andrelags) kamp.
Hedenstad er vel eneste back reserve (om vi ikke teller med Stand da, det bør vi jo kanskje gjøre) og han har kun spilt 26 min i år
Tenker man at det holder med andrelaget for Even, eller skal vi låne ut også han? Han er utvilsomt lengre unna laget enn Sjøvold var.
Så er det vel ikke umulig at vi angrer på utlånet av Promise.
Men det tyder på at trenerne våre kjenner seg selv godt og vet at de ikke liker å rotere for mye på laget og at man derfor ikke trenger så bred stall.
Og at det er langt mer vanntette skott mellom første og andre laget enn før. Man vil ikke lenger ha en halvmotivert skuffa førstelagsspiller som kommer innpå, vi går heller for de unge og lovende og en overgang fra 2-laget til a-laget blir nesten som om man kjøper fra en annen klubb.
Even var i troppen første seriekamp for førstelaget og han spilte i andrelags kampen, men det er vel ingen andre som har vært i tropper for begge lag.
Kanskje har vi også vært bedre på å finne klubber for utlånene. Elias hagen spilte hele kampen for Ålesund sist.
Promise spilte en omgang for kbk, han debuterte i kampen før der han riktignok bare fikk 20-30 min men putta to mål da. Så da må vi vel tro på at han får mer spilletid framover.
Om sjåtil og eller Pallas får starte for Ranheim gjenstår å se. De spiller sin første kamp for sesongen på søndag. Det er jo litt synd at de ikke kunne lånt Obasi og men. Det ser ut som Obasi ikke en gang var i troppen da FC Stockholm spilte sin første kamp.
Man kan jo i det minste tro at vi får gode spillere tilbake etter utlånene. Jeg hadde virkelig tro på at Sjøvold skulle spille seg inn på laget i år. Og han var veldig offensiv i intervju med trikkeligaen før sesongen og fortalte at han aldri hadde vært bedre og at nå ville han kjempe seg inn.
Jeg tviler på at vi ser Hagen og Pallas i blått igjen. Men Promise og Sjøvold skal vi ha tilbake til sommern og det i bedre stand enn noen gang før.
Fagermo var jo super opptatt av å holde andrelaget i andre divisjon og mente det var utrolig viktig at vi var en av to klubber som klarte det.
Det var ikke måte på hvor mye det betydde for oss.
Bakke og Myhre tok det med stoisk ro da vi rykka ned til tredje. Og nå virker det som det er tettere bånd mellom de aldersbestemte lagene og andrelaget, men tettere skott mellom første og andrelaget.