Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 4.33 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykter og ønsketråd overgangsvindu vinter 2026
La oss si at han slår ut i full blomst etter VM og spiller ball i hatt med hele ES. Vi står vel fortsatt fritt til å kjøpe han utenom vinduet all den tid han uansett er lånt ut til oss? Han er da Celtics eiendom, lånt ut til oss, frem til vinduet åpner og kl. 00.00 så sender vi inn papirarbeidet og han blir vår.
Svar
Vi kan kjøpe han når vi vil mens han er her ja. Det får ingen praktisk betydning.

Tror Odin innser at fremtiden hans ikke er i Celtic og at veien til å få karrieren på beina er å spille godt her. Og at veien til å gjøre det er å få til en permanent overgang.

Skal han til en 3.klubb så er det trolig en klubb med lavere status enn Celtic. Det er en ganske grunnleggende forutsetning i fotball at spillere som skal oppover i hierarkiet må lykkes på det nivået de er på. Selv om unntak finnes da.

Det vil si at om Odin lykkes bra her så er det neppe klubber fra Premier League og Bundesliga vi konkurrerer mot. Men svenske og østerrikske og sånn. Og det er en kamp vi bør vinne.
Svar
Siden det nå ikke er noen opsjon på kjøp, klarer jeg ikke å se dette positivt.
Feiler han her, kommer han "gratis". Om han ikke får spille i det hele tatt, er det ikke noe problem. Men om han skal "trenes opp" her, og tar plassen fra en annen ved å spille mye, men mislykkes - er det ikke bra.
Tar han eliteserien med storm, tar han også plassen til en annen spiller, men da kan du banne på at vi ikke har råd til å kjøpe han.
Verdi på spillere er ferskvare.

Om han spiller seg til fast plass, tar serien med storm og drar oss opp og fram - samtidig som vi får han billig, er det jo flott. Men hvor stor er sjansen for det?

Det er jo en grunn til at det ikke er noen opsjon her. Enten er det fordi Celtic mener det bor noe i han og håper vi får det ut, slik at de enten kan bruke han eller selge han videre.
Ellers er det fordi vi ikke kom til enighet om sum.
Svar
(04-06-2026, 12:27 PM)Flemmern Skreiv: Siden det nå ikke er noen opsjon på kjøp, klarer jeg ikke å se dette positivt.
Feiler han her, kommer han "gratis". Om han ikke får spille i det hele tatt, er det ikke noe problem. Men om han skal "trenes opp" her, og tar plassen fra en annen ved å spille mye, men mislykkes - er det ikke bra.
Tar han eliteserien med storm, tar han også plassen til en annen spiller, men da kan du banne på at vi ikke har råd til å kjøpe han.
Verdi på spillere er ferskvare.

Om han spiller seg til fast plass, tar serien med storm og drar oss opp og fram - samtidig som vi får han billig, er det jo flott. Men hvor stor er sjansen for det?

Det er jo en grunn til at det ikke er noen opsjon her. Enten er det fordi Celtic mener det bor noe i han og håper vi får det ut, slik at de enten kan bruke han eller selge han videre.
Ellers er det fordi vi ikke kom til enighet om sum.

Det er hovedsakelig hvordan jeg også ser på det. Vi har tidligere, bla under Deila, leid mange spillere og det kom sjeldent noe godt ut av det. Og hvis det går bra sportslig blir det, som du poengterer, ikke vi som får noe positivt ut av det.

Eneste grunnen til å låne spillere er hvis av økonomiske eller skadeproblematikk vi har veldig dårlig dekning på en plass.

Og vi så jo hvor mye det hjalp å ha opsjon når vi prøvde å signere Vinicius.
Svar
Det er aldri galt å ha mange gode fotballspillere i troppen. Og litt uenig at utlån ikke svarer seg. Husker godt da Zahid kom tilbake fra UllKisa. Det funka som faen det. Grunnen til at det ikke er opsjon på han, er nok fordi dem forsatt ser noe i han, og håper vi skal få orden på det. Hvis det skjer, har vi en meget god fotballspiller så og si gratis her i den tiden.
Svar
Sjøvold lånes ut?

Twitter melding fra trikkeligaen melder at han vender hjemover for og få spilletid
Svar
(04-10-2026, 01:13 PM)Glennsoe Skreiv: Sjøvold lånes ut?

Twitter melding fra trikkeligaen melder at han vender hjemover for og få spilletid


Lånt ut til Ranheim
national utlånsordning

https://trikkeligaen.no/nyheter/sjovold-...med-pallas
Svar
(04-10-2026, 01:13 PM)Glennsoe Skreiv: Sjøvold lånes ut?

Twitter melding fra trikkeligaen melder at han vender hjemover for og få spilletid

Ja, til Ranheim så samme klubb som Pallas. 

Men i motsetning til Pallas så kan vi vel kalle hjem Sjøvold nesten på dagen på grunn av den utlånsordningen for dem under x år. 

Det er mange ting man kan si om dette. 

En er at Odin nok er nærmere spilletid enn jeg med flere fryktet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at han snart er klar for tropp om de regner det for en faktor her. Og med tanke på at både Sjøvold og Hagen lånes ut så er det tydelig at man ikke er maks stressa for å ikke ha bred dekning. 

Ser vi troppen mot ffk er jeg usikker på om vi har noen midtstoppere på benken i det hele tatt. 
Kevin er jo rene schrødingers reserve, lever han eller lever han ikke? 
Jarl skal jo stå på tribunen og gaule 
Gomes er vel ikke spillebrettiga enda vel, men han er uansett også suspendert etter rødt i forrige (andrelags) kamp. 

Hedenstad er vel eneste back reserve (om vi ikke teller med Stand da, det bør vi jo kanskje gjøre) og han har kun spilt 26 min i år  

Tenker man at det holder med andrelaget for Even, eller skal vi låne ut også han? Han er utvilsomt lengre unna laget enn Sjøvold var. 
Så er det vel ikke umulig at vi angrer på utlånet av Promise. 
Men det tyder på at trenerne våre kjenner seg selv godt og vet at de ikke liker å rotere for mye på laget og at man derfor ikke trenger så bred stall. 
Og at det er langt mer vanntette skott mellom første og andre laget enn før. Man vil ikke lenger ha en halvmotivert skuffa førstelagsspiller som kommer innpå, vi går heller for de unge og lovende og en overgang fra 2-laget til a-laget blir nesten som om man kjøper fra en annen klubb. 
Even var i troppen første seriekamp for førstelaget og han spilte i andrelags kampen, men det er vel ingen andre som har vært i tropper for begge lag. 

Kanskje har vi også vært bedre på å finne klubber for utlånene. Elias hagen spilte hele kampen for Ålesund sist. 
Promise spilte en omgang for kbk, han debuterte i kampen før der han riktignok bare fikk 20-30 min men putta to mål da. Så da må vi vel tro på at han får mer spilletid framover. 
Om sjåtil og eller Pallas får starte for Ranheim gjenstår å se. De spiller sin første kamp for sesongen på søndag. Det er jo litt synd at de ikke kunne lånt Obasi og men. Det ser ut som Obasi ikke en gang var i troppen da FC Stockholm spilte sin første kamp.  

Man kan jo i det minste tro at vi får gode spillere tilbake etter utlånene. Jeg hadde virkelig tro på at Sjøvold skulle spille seg inn på laget i år. Og han var veldig offensiv i intervju med trikkeligaen før sesongen og fortalte at han aldri hadde vært bedre og at nå ville han kjempe seg inn. 

Jeg tviler på at vi ser Hagen og Pallas i blått igjen. Men Promise og Sjøvold skal vi ha tilbake til sommern og det i bedre stand enn noen gang før. 

Fagermo var jo super opptatt av å holde andrelaget i andre divisjon og mente det var utrolig viktig at vi var en av to klubber som klarte det. 
Det var ikke måte på hvor mye det betydde for oss. 
Bakke og Myhre tok det med stoisk ro da vi rykka ned til tredje. Og nå virker det som det er tettere bånd mellom de aldersbestemte lagene og andrelaget, men tettere skott mellom første og andrelaget.
Svar
Tror det er bra at Stian lånes ut: Håper han vokser, på det.

Even er da betydelig høyere enn Stian, 1,85 vs 1,76 i den rollen.
Av og til må man gjøre plass til unge talenter i stallen.

Tar gjerne en HB, på free-transfer.
2 ekstra massører til Hedenstad.
Svar
(04-10-2026, 02:49 PM)Bohem33 Skreiv:
(04-10-2026, 01:13 PM)Glennsoe Skreiv: Sjøvold lånes ut?

Twitter melding fra trikkeligaen melder at han vender hjemover for og få spilletid

Ja, til Ranheim så samme klubb som Pallas. 

Men i motsetning til Pallas så kan vi vel kalle hjem Sjøvold nesten på dagen på grunn av den utlånsordningen for dem under x år. 

Det er mange ting man kan si om dette. 

En er at Odin nok er nærmere spilletid enn jeg med flere fryktet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at han snart er klar for tropp om de regner det for en faktor her. Og med tanke på at både Sjøvold og Hagen lånes ut så er det tydelig at man ikke er maks stressa for å ikke ha bred dekning. 

Ser vi troppen mot ffk er jeg usikker på om vi har noen midtstoppere på benken i det hele tatt. 
Kevin er jo rene schrødingers reserve, lever han eller lever han ikke? 
Jarl skal jo stå på tribunen og gaule 
Gomes er vel ikke spillebrettiga enda vel, men han er uansett også suspendert etter rødt i forrige (andrelags) kamp. 

Hedenstad er vel eneste back reserve (om vi ikke teller med Stand da, det bør vi jo kanskje gjøre) og han har kun spilt 26 min i år  

Tenker man at det holder med andrelaget for Even, eller skal vi låne ut også han? Han er utvilsomt lengre unna laget enn Sjøvold var. 
Så er det vel ikke umulig at vi angrer på utlånet av Promise. 
Men det tyder på at trenerne våre kjenner seg selv godt og vet at de ikke liker å rotere for mye på laget og at man derfor ikke trenger så bred stall. 
Og at det er langt mer vanntette skott mellom første og andre laget enn før. Man vil ikke lenger ha en halvmotivert skuffa førstelagsspiller som kommer innpå, vi går heller for de unge og lovende og en overgang fra 2-laget til a-laget blir nesten som om man kjøper fra en annen klubb. 
Even var i troppen første seriekamp for førstelaget og han spilte i andrelags kampen, men det er vel ingen andre som har vært i tropper for begge lag. 

Kanskje har vi også vært bedre på å finne klubber for utlånene. Elias hagen spilte hele kampen for Ålesund sist. 
Promise spilte en omgang for kbk, han debuterte i kampen før der han riktignok bare fikk 20-30 min men putta to mål da. Så da må vi vel tro på at han får mer spilletid framover. 
Om sjåtil og eller Pallas får starte for Ranheim gjenstår å se. De spiller sin første kamp for sesongen på søndag. Det er jo litt synd at de ikke kunne lånt Obasi og men. Det ser ut som Obasi ikke en gang var i troppen da FC Stockholm spilte sin første kamp.  

Man kan jo i det minste tro at vi får gode spillere tilbake etter utlånene. Jeg hadde virkelig tro på at Sjøvold skulle spille seg inn på laget i år. Og han var veldig offensiv i intervju med trikkeligaen før sesongen og fortalte at han aldri hadde vært bedre og at nå ville han kjempe seg inn. 

Jeg tviler på at vi ser Hagen og Pallas i blått igjen. Men Promise og Sjøvold skal vi ha tilbake til sommern og det i bedre stand enn noen gang før. 

Fagermo var jo super opptatt av å holde andrelaget i andre divisjon og mente det var utrolig viktig at vi var en av to klubber som klarte det. 
Det var ikke måte på hvor mye det betydde for oss. 
Bakke og Myhre tok det med stoisk ro da vi rykka ned til tredje. Og nå virker det som det er tettere bånd mellom de aldersbestemte lagene og andrelaget, men tettere skott mellom første og andrelaget.


Det er noe som heter nasjonal utlånsordning som er laget akkurat for å gi unge norske spillere mulighet. Fordi det går utenom overgangsvinduet. 

Obasi og Promise kan ikke lånes ut på den måten, fordi de ikke er norske. Det er heller ikke Pallas, som i tillegg er for gammel. Mens Hagen er norsk, menbare for gammel.

Å låne ut spillere til lag er sannsynligvis mye smartere enn å be alle om å spiller på et PostNord lag som kjempet mot nedrykk hvert år. Det er begrenset hvor utviklende det er, og utlån gjør at vi kan skreddersy.  En som er god nok for PostNord kan lånes ut dit, en god nok for OBOS kan lånes ut dit i stedet.

Tror ikke vi skal se på utlån som første tegn på at en spiller er på vei bort. Synes det er veldig bra at vi gjør det på denne måten.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 21 Gjest(er)