Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 4.33 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykter og ønsketråd overgangsvindu vinter 2026
Begge trøndere. Begge blide og på hvert sitt vis bohemske typer. Begge på ulike måter elegante på banen. Vi tiltrekker oss det beste fra Trøndelag; Ole og Odd for eksempel.

I retur får de det trausteste av det trauste fra Østlandet (Bent Skamelsrud for eksempel).

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Jeg bare biter meg merke i noen mønstre her.
Svar
Karl Petter Løken.
Svar
Nå kommer du med litt mer ponduns når du kommer fra Tottenham og Wolverhampton enn Nardo og rbk da. Tipper det har litt å si og. Big Grin
Svar
(04-02-2026, 12:26 AM)Ettlagioslo Skreiv: Karl Petter Løken.

Nå synes jeg det sklir ut her.
Først var det Bent fra Rakkestad, og nå Kalle fra Askim. Eneste felles for dem er at de aldri har spilt for Enga, men for RBK.

Ærlig talt, dette er et Enga-forum. Skjerp dere.

Uansett, jeg har søkt lenge og langt, men utover en post på dette forumet som sier at Yaw på TV2 sa, kanskje, at vi har en opsjon på OTH.

Så har ikke jeg lest/sett det noe annet sted.

Kan noen berolige meg? Eventuelt informere meg. Kontrakstutløp med Celtic e.l.
Svar
(04-02-2026, 03:23 AM)ForrestGump Skreiv:
(04-02-2026, 12:26 AM)Ettlagioslo Skreiv: Karl Petter Løken.

Nå synes jeg det sklir ut her.
Først var det Bent fra Rakkestad, og nå Kalle fra Askim. Eneste felles for dem er at de aldri har spilt for Enga, men for RBK.

Ærlig talt, dette er et Enga-forum. Skjerp dere.

Uansett, jeg har søkt lenge og langt, men utover en post på dette forumet som sier at Yaw på TV2 sa, kanskje, at vi har en opsjon på OTH.

Så har ikke jeg lest/sett det noe annet sted.

Kan noen berolige meg? Eventuelt informere meg. Kontrakstutløp med Celtic e.l.

Yaw så det føret, men da sa Eirik med engang at det ikke er noen opsjon.
Kontrakta til Odin med Celtic går ut 31/5/2028

(04-02-2026, 08:08 AM)engaman Skreiv:
(04-02-2026, 03:23 AM)ForrestGump Skreiv:
(04-02-2026, 12:26 AM)Ettlagioslo Skreiv: Karl Petter Løken.

Nå synes jeg det sklir ut her.
Først var det Bent fra Rakkestad, og nå Kalle fra Askim. Eneste felles for dem er at de aldri har spilt for Enga, men for RBK.

Ærlig talt, dette er et Enga-forum. Skjerp dere.

Uansett, jeg har søkt lenge og langt, men utover en post på dette forumet som sier at Yaw på TV2 sa, kanskje, at vi har en opsjon på OTH.

Så har ikke jeg lest/sett det noe annet sted.

Kan noen berolige meg? Eventuelt informere meg. Kontrakstutløp med Celtic e.l.

Yaw sa det først, men da sa Eirik med engang at det ikke er noen opsjon.
Kontrakta til Odin med Celtic går ut 31/5/2028
Svar
(04-02-2026, 03:23 AM)ForrestGump Skreiv:
(04-02-2026, 12:26 AM)Ettlagioslo Skreiv: Karl Petter Løken.

Nå synes jeg det sklir ut her.
Først var det Bent fra Rakkestad, og nå Kalle fra Askim. Eneste felles for dem er at de aldri har spilt for Enga, men for RBK.

Ærlig talt, dette er et Enga-forum. Skjerp dere.

Uansett, jeg har søkt lenge og langt, men utover en post på dette forumet som sier at Yaw på TV2 sa, kanskje, at vi har en opsjon på OTH.

Så har ikke jeg lest/sett det noe annet sted.

Kan noen berolige meg? Eventuelt informere meg. Kontrakstutløp med Celtic e.l.
Odin sin kontrakt med Celtic går ut i mai 2028. https://www.transfermarkt.com/odin-thiag...ler/581109

I poden spiss vinkel, « vinnerne og taperne» har Yaw og co avkreftet at vi har en opsjon. Dette stemmer overens med uttalelsen fra Jokke om at vi i første omgang henter han kun på lån. Det kan se ut som vi ønsker å forsikre oss at kroppen hans tåler ES fotball før vi eventuelt kjøper han. 

Utleieovergangen tok lang tid og har lest et sted at Odin knapt trente med A-laget til Celtic på slutten. Dette kan tyde på at de har gitt han litt opp. Odin forteller selv at han kom tilbake til oss fordi det føltes trygt og han har et ønske om å restarte karrieren. Så han blir nok ikke så dyr dersom bi ønsker å kjøpe han.
Svar
Etter mine analyser har jeg kommet til at det er 22% sjanse for at Odin blir en suksess i VIF....

Og jeg er ingen hvem som helst...:-)var til stede på Melløs når Ivers scora det vanvittige mål sitt i 1977..

____

Dette sa Ivers i 2002:

— Det fineste målet, Ivers?

— Ååååå, det må være det berømte mot Moss i 1977 da jeg spilte for Vålerenga. Det var en brasse utenfor spissen av 16-meteren. Det er nok bortimot det fineste.

_______

Noen flere som var ringside den gangen...?


_____
Svar
(04-02-2026, 03:23 AM)ForrestGump Skreiv:
(04-02-2026, 12:26 AM)Ettlagioslo Skreiv: Karl Petter Løken.

Nå synes jeg det sklir ut her.
Først var det Bent fra Rakkestad, og nå Kalle fra Askim. Eneste felles for dem er at de aldri har spilt for Enga, men for RBK.

Ærlig talt, dette er et Enga-forum. Skjerp dere.

Uansett, jeg har søkt lenge og langt, men utover en post på dette forumet som sier at Yaw på TV2 sa, kanskje, at vi har en opsjon på OTH.

Så har ikke jeg lest/sett det noe annet sted.

Kan noen berolige meg? Eventuelt informere meg. Kontrakstutløp med Celtic e.l.

1) Tar den! Dette er en tråd for rykter og overganger og det er i utgangspunktet det som skal diskuteres her. 
Det sagt: Kan vi vær så snill å ikke gå tilbake til der forumet var for 18 år siden med forumsheriffer som sendte advarsler, utestengte og klaget så fort noen trådte litt over streken eller forsøkte på noen form for humor? 
Surmaga < Gladmaga

2) Jeg tenker det ikke er så dramatisk at vi ikke har en opsjon. At vi ikke har opsjon på Odin er så klart litt mindre bra enn om vi hadde klart å forhandle oss til en rimelig opsjon. 
Likevel:
Vi ønsker så klart å beholde ham om han presterer ok+ (bedre enn vi kunne forventet av Elias) og han holder skadefri. Odin har tidligere vist at han er en fyr med integritet, så om det er uttrykt et ønske fra begge parter (Vålerenga og Odin) om fast overgang så skal det nok mye til for at det ikke løser seg mellom de partene. Celtic er bare keen på å bli kvitt fyren, men de vil få så mye de kan for ham.

Presterer han helt koko ellevilt bra så er han sikkert tapt. Da beholder Celtic ham selv, eller han selges til en klubb i utlandet (skal litt til med hans skadehistorikk). Da har vi i hvert fall ha en helt koko ellevilt god spiller en sesong for veldig lite penger ut.

Presterer han en svært god sesong etter Eliteseriestandard så har han fortsatt skadehistorikken. Ingen klubber i utlandet kommer til å ligge langflate etter ham, og Celtic er fortsatt interessert i å kvitte seg med ham. Nå kan presse prisen litt mer, men ikke mer enn at vi kan komme til en enighet.

Er prestasjonene langt under pari kan det fortsatt være vi ser på ham som et langtidsprosjekt som er verdt å investere i. Eventuelt kommer vi til at investeringen ikke er verdt det.

Uansett er dette lav risiko med potensielt høy gevinst.
Svar
Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri, og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv eller solgt til høystbydende. Rimelig naivt å tro noe annet.
Svar
(04-02-2026, 10:54 AM)Oldtimer Skreiv: Det er jo helt merkelig at vi ikke har noen opsjon på Odin.
Dersom han mot formodning holder seg skadefri,  og spiller fast og bra for oss, blir han selvfølgelig hentet tilbake til Celtiv  eller solgt til høystbydende.  Rimelig naivt å tro noe annet.

Da har vi hatt en god spiller en hel sesong uten å egentlig betale noe særlig for det.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 16 Gjest(er)