Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyn vs Vålerenga, lørdag 20. april 18:00, Ullevaal Stadion
#31
Lyn slo Aalesund 3-0 på bortebane.
De spilte 11 mot 10 mer enn en omgang, men uanett, gutta må bryte en barriere.

Mye folk, mye liv, mye som står på spill.
Det betyr ikke ofte lykke når det gjelder Vålerenga.

Knus dem, bare knus dem!
Svar
#32
Dessverre har dette blitt en åpen match - historien har vist, at Enga presterer bedre mot antatt bedre motstand og motsatt. Der ligger det et spørsmålstegn ift livet i Obos, hvor vi på papiret, er favoritter i de aller fleste kampene.

Det som bekymrer meg mest, er at vi fremstår akkurat som i fjor og det etter at nytt trenerteam, har hatt vinteren på seg til å gjøre forandringer og justeringer. Klart vi ikke lengre kan velge spillere på de øverste hyllene simpelthen pga manglende sportslig suksess.

Jeg er tilbake til en klar identitet med offensiv fotball som pri 1 - det er siere og 3 poeng som gjelder, og jeg vil heller se at vi slipper inn 3 hvis vi scorer 4. Den fotballen vi spiller, kler oss dårlig og spesielt balltrillinga på egen banehalvdel, utgjør en klar risiko.

Noe må gjøres for å frigjøre energi og jeg er sannelig ikke sikker på om 25’ på Ullevål, er den riktige settinga. Som andre har vært inne på, må vi snart begynne å vinne fotballkamper enten det er hjemme eller borte.

Maler ikke fanden på veggen, men starten har vært langt under pari og laget virker allerede preget.

Kutt Innsda og alle forstyrrende elementer og få frem vinnermentaliteten som første målsetting.
Svar
#33
Ghostbusters. I ain't afraid of no ghost.
Bare å sette på i garderoben før start, før noe mer høy-intensivt. Som matcher inngangen, presset og offensive løp med mening.
Svar
#34
Om noen brenner inne med billett, send meg en melding. Var (om det er lov å si her inne) treg i avtrekkeren.

Så også litt på Aafk - Lyn- kampen i går. Mange hakk ned mhp kvalitet fra Enga-Stabæk, så begge de lagene bør være mulig å legge bak seg. Tenker at Enga, Stabæk og Levanger(!) er de som skal kjempe i toppen. Moss, Sogndal, Kongsvinger er vel runner-ups.
Svar
#35
Tjaaa. Kan ikke se at våre spillere gleder seg til å spille fotball, de er redde for å mislykkes og alle virker som å ha mista trua på egne ferdigheter. Slik har det vært lenge. I treningskampene derimot var det mye lyspunkt og glede, da spilte vi med lave skuldre. Spillere, trenere og organisasjonen er pisse redde for å drite seg ut foran fullsatte tribuner med trøkk og masse liv. Å bli pissa på av Lyn vil være katastrofe og negativt å ta med seg utover sesongen. Denne kampen må vi vinne. 
Bakke I trust, NOT.
Svar
#36
Det ligger vel i kortene at vi skal tape denne til glede for liin supporterne og deres lavmåle spøkelses humor...
Svar
#37
(04-17-2024, 10:02 AM)Venga Skreiv: Det ligger vel i kortene at vi skal tape denne til glede for liin supporterne og deres lavmåle spøkelses humor...

Ja. Og det hadde vært hyggelig om klubben og laget klarte å overraske positivt for en gangs skyld. Og det tror jeg faktisk vi gjør.

Jeg håper og tror det har vært en del selvransakelse blant spillere og i trenerteamet etter de tre første kampene.

Jeg mener i hvert fall at det er noen ting å ta med seg videre. Vi har, i banespillet, vært det beste laget. I de to første kampene det soleklart beste laget. Det betyr at vi sannsynligvis kan gå ned på antall slitere og sette inn 1-2 mer skapende spillere. Jeg tenker da først og fremst på Thorvaldsen for Strand. Og Riisnæs for Hagen. Riisnæs trives bedre høyere i banen enn Hagen, og er en spillertype vi har manglet. Strand er en god spiller, men han kommer ikke til sin rett ute på kanten. Mens Thorvaldsen mer er en poengspiller. Og så får vi håpe at Idumba er klar igjen.

Jeg tror at hvis vi går inn i denne kampen med en plan om å spille litt mindre ambisiøst så vil vi også vinne. jeg mener vi med den troppen vi har i dag egentlig hører hjemme på nedre halvdel i Eliteserien, mens Lyn, med sin tropp, hører hjemme på nedre halvdel i OBOS. Det bør derfor være divisjonsforskjell på lagene. Hvis vi klarer å prioritere defensiv trygghet foran det å på død og liv skulle spille oss ut bakfra hver eneste gang, så bør vi unngå å gi bort mål i rene gavepakker som mot Stabæk sist.

Trygghet foran finspill, så scorer vi først og kontrollerer denne kampen inn.
Svar
#38
Ikke vansklig for Liiin og score på oss ihevrtfall, bare og avvente litt når Keeper har ballen i bena så får de tak i ballen mens keeper er håpløst feilplassert og kan score i åpent mål...

Hvem F var det som fant ut at "ja, dette er et godt forslag. Gjør dette 5-6 ganger i pr kamp og gi supporterne hjertestans"?

Kutter de ut det tullet DER, så har vi i hvert fall en sjans til og vinne...
Svar
#39
(04-17-2024, 10:52 AM)NilsDN Skreiv:
(04-17-2024, 10:02 AM)Venga Skreiv: Det ligger vel i kortene at vi skal tape denne til glede for liin supporterne og deres lavmåle spøkelses humor...

Ja. Og det hadde vært hyggelig om klubben og laget klarte å overraske positivt for en gangs skyld. Og det tror jeg faktisk vi gjør. 

Jeg håper og tror det har vært en del selvransakelse blant spillere og i trenerteamet etter de tre første kampene.

Jeg mener i hvert fall at det er noen ting å ta med seg videre. Vi har, i banespillet, vært det beste laget. I de to første kampene det soleklart beste laget. Det betyr at vi sannsynligvis kan gå ned på antall slitere og sette inn 1-2 mer skapende spillere. Jeg tenker da først og fremst på Thorvaldsen for Strand. Og Riisnæs for Hagen. Riisnæs trives bedre høyere i banen enn Hagen, og er en spillertype vi har manglet. Strand er en god spiller, men han kommer ikke til sin rett ute på kanten. Mens Thorvaldsen mer er en poengspiller. Og så får vi håpe at Idumba er klar igjen.

Jeg tror at hvis vi går inn i denne kampen med en plan om å spille litt mindre ambisiøst så vil vi også vinne. jeg mener vi med den troppen vi har i dag egentlig hører hjemme på nedre halvdel i Eliteserien, mens Lyn, med sin tropp, hører hjemme på nedre halvdel i OBOS. Det bør derfor være divisjonsforskjell på lagene. Hvis vi klarer å prioritere defensiv trygghet foran det å på død og liv skulle spille oss ut bakfra hver eneste gang, så bør vi unngå å gi bort mål i rene gavepakker som mot Stabæk sist.

Trygghet foran finspill, så scorer vi først og kontrollerer denne kampen inn.

Jeg synes starten mot Raufoss og før stabæk skårer i andre omgang var ekstremt lovende. 
Da produserte vi sjanser på løpende bånd og man fikk følelsen av at dette kunne bli kalassifre. 

Får man ut det så tror jeg det kan bli fantastisk gøy. I begge kampene skårer motstander litt ut av ingenting og da får vi helt panikk. 
Verst var det mot stabæk da vi blir stående apatiske og se på til de skårer enda ett mål. 
Men tar man første omgang så klarte vi å komme tilbake etter vår sedvanlige misserable start der vi gir bort et mål og det at vi hadde slått tilbake gjorde gutta veldig tent i andre omgang tenker jeg. 

Mot Lyn må vi selvsagt unngå å starte med å slippe inn et mål.

Hagen må få hvile denne kampen. Enten får vi kjøre Strand ned som midtbane der han egentlig hører hjemme og sette inn Thorvaldsen som kant eller så får vi slippe til Riisnæs på midten. Begge deler er en betydelig oppgradering fra hvordan Hagen spilte sist kamp. En tredje mulighet er Jones inn som kant. 

Ellers er det positivt at mange (Borch, Idumba, Jones,  Kamara og Obasi) fikk spilt 45 min i andrelagskampen. Det tyder på at de er spilleklare, men at vi ikke ville slite dem ut for å ha dem som alternativer på lørdag. Kjelsen og Sjøvold spilte hele kampen. 

Håper Kamara får en full omgang mot Lyn selv om han ikke hadde et imponerende innhopp sist. Vi trenger å få han i gang.
Svar
#40
(04-17-2024, 11:17 AM)Bohem33 Skreiv: Hagen må få hvile denne kampen. Enten får vi kjøre Strand ned som midtbane der han egentlig hører hjemme og sette inn Thorvaldsen som kant eller så får vi slippe til Riisnæs på midten. Begge deler er en betydelig oppgradering fra hvordan Hagen spilte sist kamp. En tredje mulighet er Jones inn som kant. 

Sånn jeg ser Strand og forsåvidt også Bjørdal, så er det spillere som skal løpe motstanderen i senk og vinne krigen. Hadde vi spilt mot god Eliteseriemotstand så mener jeg vi trenger den type spillere.

Når vi møter lag som, spiller for spiller, bør være en del dårligere enn våre så har vi også råd til å ofre noen defensive fibre til fordel for noen mer offensive. Det er ingen som skal ta Strand på innsatsen, men jeg mener vi har råd til å sette inn noen mer skapende spillere til fordel for noen slitere.

Vi går ofte i fella der vi sparer våre beste offensive spillere og hiver dem på når vi skal snu kampen. Bedre å starte med dem tror jeg, så kan vi heller satse på å punktere kampen enn å snu den. Vi skal så klart respektere alle motstandere, men jeg føler vel at vi respekterer dem litt for mye.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)