Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyn vs Vålerenga, lørdag 20. april 18:00, Ullevaal Stadion
#11
(04-04-2024, 10:27 AM)Flemmern Skreiv:
(04-04-2024, 10:04 AM)NilsDN Skreiv: Og der var publikumsrekorden i OBOS slått ser jeg. 17500 solgte skriver VG.

Er jo litt bittert at det blir Lyn som får denne rekorden da. Et lag som strevde med å selge 2000 billetter til sine kamper i Tippeligaen.

Dette forteller meg at vi trenger Lyn i samme divisjon som oss. Enorm etterspørsel etter disse kampene.

Fortrinnsvis i Eliteserien da.
Svar
#12
Man kan si hva man vil, men bedre med et byderby mot skiklubben enn mot bøffla fra stasjonsbyen.  Angel
Svar
#13
(04-04-2024, 07:08 AM)Loffen Skreiv: Jeg blir fortsatt sur for at denne kampen må spilles. Grisebanker vi dem er det likevel greit

Skjønner ikke at du kan si det.
Denne derbykampen er veldig positivt for norsk fotball generelt,  og Vålerenga spesielt. 
Masse medieoppmerksomhet,  som er bra for klubben og sponsorene.  Veldig bra for spillerne som får testet seg i en slik kamp. 
Når Ullevål fylles, så er det jo sannsynlig at en god del av dem også vil komme tilbake på flere kamper på Intility.
Svar
#14
Er helt enig med Loffen. Men når vi først har rota det til, får virkelig gutta smadre snobben × 2 i år.
Svar
#15
Lerkendal tar vel 21.000 og noe. Kan virke som at det blir over 22.000 tilskuere i denne kampen. Så uslåelig for alle eliteserielagene. Gøy!

Sånn ellers er det å håpe på en bedre gressmatte enn i de siste landskampene på Ullevaal. Et par uker med med høyere temperaturer vil vel hjelpe på...Ventet rundt 13-17 gr hele neste uke i hvert fall.

MEN Raufoss neste. Gutta må ha fokuset der nå. Godt ikke kampen skal spilles i dag. Hadde vel fort blitt avlyst pga snøen. Forholdene ser greie ut på lørdag. Noen som gidder kan jo starte en kamptråd...
Svar
#16
(04-04-2024, 11:08 AM)Oldtimer Skreiv: Denne derbykampen er veldig positivt for norsk fotball generelt,  og Vålerenga spesielt. 
Masse medieoppmerksomhet,  som er bra for klubben og sponsorene.  Veldig bra for spillerne som får testet seg i en slik kamp. 
Når Ullevål fylles, så er det jo sannsynlig at en god del av dem også vil komme tilbake på flere kamper på Intility.

Helt enig i det, trist at vi møtes i første divisjon men det at vi er med på å selge ut hele Ullevål er utrolig positivt. 

Landslaget klarer det sjelden, cupfinalen pleier å ha mange tomme seter med mange ubenyttede billetter men vi får det til. 

Det er jo rett og slett rå sterkt. Så kan man si at penga går til lyn, men det bidrar jo til at vi også har en hjemmekamp som er garantert utsolgt i år. 
Og ingen av oss ville vært særlig happy om man flyttet en hjemmekamp til ullevål. 

Sponsorene våre må jo elske all den positive oppmerksomheten dette gir med corteo i gatene og det som trolig er den årets største publikumsfest om ikke vi kommer til cupfinalen i år. 

Vi var nesten 10k på første hjemmekamp det kan fort bli langt flere om vi får skikk på spillet og hypen fortsetter mens temperaturen stiger framover. 
Det er også godt å se at gode kamptidspunkter funker. Om de hadde fortsatt med høyrisiko tankegangen og kampstart søndag kl 13 eller mandag så ville man neppe sett de tilskuertallene. 

Jeg gleder meg jeg, og med tanke på lyns prestasjon mot moss bør vi fint kunne gruse dem om vi er påskrudd fra start og gir alt.
Svar
#17
Hvorfor er vår hjemmekamp mot Lyn satt opp på en mandag, 26. august? Får vel fyllt stadion uansett, men når Lyn har lørdagskamp, så kunne vel vi fått det også.
Ikke endelig berammet, så håper på endring...
Svar
#18
(04-04-2024, 01:03 PM)Bohem33 Skreiv:
(04-04-2024, 11:08 AM)Oldtimer Skreiv: Denne derbykampen er veldig positivt for norsk fotball generelt,  og Vålerenga spesielt. 
Masse medieoppmerksomhet,  som er bra for klubben og sponsorene.  Veldig bra for spillerne som får testet seg i en slik kamp. 
Når Ullevål fylles, så er det jo sannsynlig at en god del av dem også vil komme tilbake på flere kamper på Intility.

Helt enig i det, trist at vi møtes i første divisjon men det at vi er med på å selge ut hele Ullevål er utrolig positivt. 

Landslaget klarer det sjelden, cupfinalen pleier å ha mange tomme seter med mange ubenyttede billetter men vi får det til. 

Det er jo rett og slett rå sterkt. Så kan man si at penga går til lyn, men det bidrar jo til at vi også har en hjemmekamp som er garantert utsolgt i år. 
Og ingen av oss ville vært særlig happy om man flyttet en hjemmekamp til ullevål. 

Sponsorene våre må jo elske all den positive oppmerksomheten dette gir med corteo i gatene og det som trolig er den årets største publikumsfest om ikke vi kommer til cupfinalen i år. 

Vi var nesten 10k på første hjemmekamp det kan fort bli langt flere om vi får skikk på spillet og hypen fortsetter mens temperaturen stiger framover. 
Det er også godt å se at gode kamptidspunkter funker. Om de hadde fortsatt med høyrisiko tankegangen og kampstart søndag kl 13 eller mandag så ville man neppe sett de tilskuertallene. 

Jeg gleder meg jeg, og med tanke på lyns prestasjon mot moss bør vi fint kunne gruse dem om vi er påskrudd fra start og gir alt.

Hjemmekampen er selvfølgelig satt opp Mandag kl 18 som er helt skandale. Tydelig at det er for at det blir flere TV-seere siden mandager ikke har så mye annet å vise. 
Terminlista er som vanlig helt på tryne,  men har satt av i kalenderen to oppgjør som legger til rette for fine borteturer i sommervarmen;
Moss - Vålerenga 3.august lørdag kl 15 
Start - Vålerenga lørdag 20 juli kl 16
Svar
#19
(04-04-2024, 02:48 PM)Johnny Skreiv: Hjemmekampen er selvfølgelig satt opp Mandag kl 18 som er helt skandale. Tydelig at det er for at det blir flere TV-seere siden mandager ikke har så mye annet å vise. 
Terminlista er som vanlig helt på tryne,  men har satt av i kalenderen to oppgjør som legger til rette for fine borteturer i sommervarmen;
Moss - Vålerenga 3.august lørdag kl 15 
Start - Vålerenga lørdag 20 juli kl 16

Tja, i slutten av august er det stort sett bare repriser på tv uansett. Svært få nye serier eller realityer, men klart...PL er jo i gang igjen da, så det fryktes vel at mange seere forsvinner dit. 
Skulle det bli mandagen, så heller kl 19 eller 20 da.

Eller hva med å bytte hjemmekampene mot Raufoss og Lyn? Raufoss er satt opp lørdag 10. august. Få heller inn Lyn der og så Raufoss to uker senere.

Hva med å gjøre kampen til noe HELT spesielt?! Vålerenga-Lyn kl 20.30 lørdag 10. aug er mitt forslag. Flomlys og forhåpentligvis varmt i været.
Ingen konkurranse fra PL da. Og mange er hjemme igjen etter sommerferien.
I forhold til sikkerhet og sånt, så er vel ikke politiet glad for det tidspunktet, men Lyn har fått lørdags-kveld-kamp, så da SKAL vi ha det også.
Stå på krava!...hehe

Noen med innflytelse i Enga må ta opp denne muligheten for endring.
Svar
#20
Kampen er nå utsolgt på ordinære billetter, 24000 solgt på tre dager er ganske utrolig. VIF-feltene er så vidt jeg skjønner helt sluttsolgt mens det ennå et mulig å få tak i OBOS-billletter på Lyn-feltene på langsidene.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)