Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(03-27-2024, 10:25 AM)Kriger'n Skreiv:
(03-15-2024, 05:11 PM)NilsDN Skreiv: Tydeligvis på Bislett og han sikter til Twitter

(03-27-2024, 07:54 AM)JohnF Skreiv: Er Samuel til Molde et rykte eller er det bekreftet?

Bekreftet. 
Han er vel 30 år, så tviler på at han er like sterk som han var.

Jøss, har han rekt å bli 30 år allerede?? :-0
Svar
(03-27-2024, 01:19 PM)Wild Touch Skreiv:
(03-27-2024, 10:25 AM)Kriger'n Skreiv:
(03-15-2024, 05:11 PM)NilsDN Skreiv: Tydeligvis på Bislett og han sikter til Twitter

(03-27-2024, 07:54 AM)JohnF Skreiv: Er Samuel til Molde et rykte eller er det bekreftet?

Bekreftet. 
Han er vel 30 år, så tviler på at han er like sterk som han var.

Jøss, har han rekt å bli 30 år allerede?? :-0

Nei, strengt tatt ikke. Han er fortsatt 29. Blir 30 i juni.
Svar
Vi er ferdig ferdig?
Svar
(03-31-2024, 08:09 AM)termii Skreiv: Vi er ferdig ferdig?
Vinduet stenger 03.04. Angel
Svar
Geir Bakke sier i dag at de ikke er ferdighandlet. Usikker på om de rekker det før vinduet stenges. Han sier at de ønsker dobbel dekning og at de ikke har det nå. Han sier også at rekker de det ikke før vinduet stenger så vil vinduet i sommer brukes. Han sier også at det er krevende å få utenlandske spillere til å komme for å spille Obos. Samt at norske spillere er dyre.
Svar
(04-02-2024, 09:40 AM)Arneg Skreiv: Geir Bakke sier i dag at de ikke er ferdighandlet. Usikker på om de rekker det før vinduet stenges. Han sier at de ønsker dobbel dekning og at de ikke har det nå. Han sier også at rekker de det ikke før vinduet stenger så vil vinduet i sommer brukes. Han sier også at det er krevende å få utenlandske spillere til å komme for å spille Obos. Samt at norske spillere er dyre.

Det er ordentlig gode og spennende nyheter. Bra at du snuste den opp.  Vålerenga, OBOS-ligaen | Vålerenga-advarsel: – Det vanskeligste som er (nettavisen.no) 

Det er vel denne backen eller stoppern vi har hørt om at de søker etter en stund. Siden han nevner det igjen nå vil jeg tro vi har stor tro på at vi lander en avtale før fristen (i morgen) om de ikke hadde tro på det ville de vel neppe sagt det sånn. Og man får neppe plutselig inn noen før det stenger om man ikke har jobbet med spilleren en stund.

Tanken er vel at Kreuz skal være backup i posisjonen der den nye spilleren ikke kommer inn. 

Så kommer det inn en stopper er Kreuz back og kommer det inn en back er han stopper. 

Håper Kiil Olsen snart er tilbake i lagoppstillingen igjen og at Kreuz da henvises til benken. 

Må innrømme at jeg sover bedre om natta om vi har dobbel dekning på backene. Jukle, Borch og Hedenstad holder et bra nivå (sel om de ikke overbeviste i går), men har alle slitt med skader så tre stykker der er tynt. 

Litt redd for at vi ender med et nytt lån for et halvår, men det er bedre enn ingenting.
Svar
Tja, jeg leser det vel som om det er 50/50 om det kommer noen inn eller ikke. Og siden han snakker om dobbel dekning så er det vel i forsvarsrekka noen skal inn da.

Personlig tenker jeg det kanskje er greit med et lån. De var jo veldig ivrige på han Kalandadze fra Georgia, og han var vel villig til å komme også. Men først til sommeren. Jeg vet jo ikke stort om han, men om de virkelig vil ha han så tenker jeg det kanskje er bedre å vente fram til da. Og heller låne inn en spiller om det trengs en ekstra fram til da.

– Det var klart mellom klubbene, spilleren hadde takket ja, og så snudde han i tolvte time og ville vente til i sommer, sier han og utdyper:

– Det var en type med tempo og ballferdigheter som hadde passet i den måten vi spiller fotball på. Den trodde vi var i boks, og at han skulle med oss hit, men det blir han ikke nå.

https://www.tv2.no/sport/valerenga-smell.../16477048/

Er jo litt sjansespill det der. Hvis vi leder serien når sommervinduet åpner så er vi attraktive. Hvis vi ikke gjør det så kan det bli veldig vanskelig å hente inn noen. Men det er bedre å hente en spiller vi tror også skal ta Eliteserienivået. Og kanskje Kalandaze har ombestemt seg. Oslo i april er jo tross alt en god del bedre enn Oslo i februar.
Svar
(04-02-2024, 12:02 PM)NilsDN Skreiv: Tja, jeg leser det vel som om det er 50/50 om det kommer noen inn eller ikke. Og siden han snakker om dobbel dekning så er det vel i forsvarsrekka noen skal inn da.

Personlig tenker jeg det kanskje er greit med et lån. De var jo veldig ivrige på han Kalandadze fra Georgia, og han var vel villig til å komme også. Men først til sommeren. Jeg vet jo ikke stort om han, men om de virkelig vil ha han så tenker jeg det kanskje er bedre å vente fram til da. Og heller låne inn en spiller om det trengs en ekstra fram til da.

– Det var klart mellom klubbene, spilleren hadde takket ja, og så snudde han i tolvte time og ville vente til i sommer, sier han og utdyper:

– Det var en type med tempo og ballferdigheter som hadde passet i den måten vi spiller fotball på. Den trodde vi var i boks, og at han skulle med oss hit, men det blir han ikke nå.

https://www.tv2.no/sport/valerenga-smell.../16477048/

Er jo litt sjansespill det der. Hvis vi leder serien når sommervinduet åpner så er vi attraktive. Hvis vi ikke gjør det så kan det bli veldig vanskelig å hente inn noen.  Men det er bedre å hente en spiller vi tror også skal ta Eliteserienivået. Og kanskje Kalandaze har ombestemt seg. Oslo i april er jo tross alt en god del bedre enn Oslo i februar.

Det høres jo ut som en litt vinglete spiller når det kommer til å velge lag. Så da er det kanskje ikke så overraskende om han igjen har ombestemt seg. Det er jo en stund siden 20 februar og det ser jo ikke ut som det har blitt noen av de andre mulighetene han sikkert har sjekket ut. 

Det er vel liten tvil om at vi henter inn en nå før vindu stenger om vi finner en som er god nok. Går ikke det blir det en løpende vurdering hva vi trenger fram mot sommeren. 

Det beste som kan skje er at vi leder serien klart og at Kiil og Hammer spiller fast og dominerer og at ingen av backene våre har hatt noe skadetrøbbel. I så fall har vi ingen bruk for Kalandaze da klarer vi oss fint med Kreuz og Idumba. 

Men med en skade, svak tabellplassering eller at noen av spillerne ikke leverer så blinker varsellampene. 

I sommer får vi vel også avklart om vi får Bitiri tilbake igjen, om han selges eller om lånet forlenges. Han spiller jo i samme posisjon.
Svar
Kreutz har jo bare kontrakt ut 2024 og jeg tipper han ikke får en ny, uansett hvilken divisjon vi er i. Det tror jeg ikke Hedenstad heller får.

Bitri forsto jeg det som at var et utlån med kjøpsplikt, gitt at han oppfyller kriteriene. Han debuterte med å komme inn i 2.omgang og har siden da spilt 90 minutter hver runde, i følge Transfermarkt. Så han tror jeg det er lite sannsynlig at vi ser igjen.

Hvis jeg lekte at jeg var sportssjef i Vålerenga så ville hentet en rutinert stopper som kunne være en forsvarets Kamara. Og hvis de virkelig var gira på Kalandaze ville jeg hentet han når jeg kunne, enten nå eller i sommer. Og prøvd å kvittet meg med Kreutz alt i sommer og fått inn en ung venstreback som kunne utfordre Jukle.

Da hadde vi hatt, på venstreback, Jukle/Kreutz og fra sommeren Jukle/ny
Høyreback ville vært Borch/Hedenstad. Og så tror jeg at jeg ville kjørt Hammer Kjelsen ut som back fra 2025.

Hammer Kjelsen er fortsatt bare 18 og er et par år unna å ha voksenfysikk. Hvis man samtidig skal gi han kamperfaring så tror jeg det best kan skje på backplass. Og den sjansen har vi råd til å ta, siden vi i tillegg til Borch også har Strand og Bjørdal som kan spille der hvis Borch er skadet og HK av en eller annen grunn ikke fungerer der.. Men det tror jeg han hadde gjort. Han er ikke veldig høy og det kan hende at back uansett er hans beste posisjon. Eller så bruker han de neste par årene på å dra på seg enda noen centimetere og litt mer muskler.

Stoppere i år ville da vært Idumba, ny gamlis, AKO, Hammer Kjelsen, og Kalandaze fra når han kom. I det som vi alle håper er Eliteseriecomebacket i 2025 så er det Idumba, AKO, Kaladadze, ny. Jeg regner da med at vi kjøper Idumba.
Svar
Er det ett håp om en siste krampetrekning iløpet av dagen?
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 19 Gjest(er)