Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(03-14-2024, 01:57 AM)Bohem33 Skreiv: Den 18 år gamle midtbanespilleren Henrik Mo fra Steinkjær er klar for oss på en amatørkontrakt. I første omgang skal han spille på andrelaget, men han drømmer om å få plass på a-laget etter hvert. Han har vært på prøvespill her før.

Litt om gutten;

-Veien opp til Vålerengas førstelag er lang, men drømmen er å en gang få spille foran et fullstappet Intility for klubbens A-lag. Jeg er ung og jeg opplever Vålerenga som meget profesjonelle i alle ledd. Det håper jeg å dra nytte av. Med riktig veiledning fra et fantastisk støtteapparat håper jeg å ta nye steg som spiller. Alt ligger til rette, så det er opp til meg nå, sier Mo.
-Stas å få sjansen i en så stor og historisk klubb, sier 18-åringen.

https://www.steinkjer-avisa.no/steinkjer...16-1912458
Svar
(03-14-2024, 04:43 AM)ForrestGump Skreiv: Svaret på hvor god eller dårlig Jokke er, vil vise seg 3 april.
Synes det blir feil å henge noen før vinduet er stengt.
Først da, får vi resultatet av Jokkes vindu.

Alle som hevder å ha innsikt i Jokkes hjerne (eller oversikt), ja hva skal jeg skrive om det.
Selv-kontroll, by Laura Branigan.

Tror ikke vi får svaret 3.april. Det kommer etter sesongslutt det.

På meg virker det i hvert fall helt vilkårlig det vi driver med på spissplass. Vi prøver oss på Heggebø, 22 år gammel spiss. Vi prøver oss på Fardal Opseth, en 34 år gammel spiss. I følge ryktene har vi vært nær en spiss fra Marokko. Og hvilke andre utenlandske spisser vi har prøvd oss på er ikke lett å si. 

Vi har nok prøvd oss mange steder og fått nei hver gang. Dette minner veldig om jakten på 6'eren fra før sesongen 2023. 

Det er ikke helt enkelt å skjønne om det er Jokke, eller om det er den nye lønnsmodellen vår som gjør at spillerne ikke vil. 

Jeg skjønner at vi har behov for å redusere lønninger, men jeg vet ikke om Graff har truffet spikeren på hodet når han velger dette tidspunktet for en ny lønnsmodell. I Saudi rusler internasjonale stjerner rundt på banene av ingen andre grunner enn lønn. Og penger har en tendens til å løse de fleste problemer. 

Så kanskje noen må hviske Graff i øret at dette ikke er tiden for å ri prinsipper? Vi trenger et par spillere mer enn vi trenger en ny lønnsmodell akkurat nå. Det er noe som heter å spare seg til fant også, og om problemet ikke ligger hos Jokke, men hos Graff så er ikke dette tiden til å løse problemet med at fotballspillere generelt tjener bra.
Svar
Nå putta vi fem mål mot Sarpsborg,  et mye bedre lag enn de vi møter i Obos, i tillegg hadde vi to skudd i tverrliggeren.
Så jeg synes det er litt tidlig å snakke om noen spisskrise.
Vi putta jo også fire mot Rosenborg, selvom det resultatet var ganske flatterende. 
Tar selvfølgelig imot en ny spennende spiss med glede.
Hvis Trøim virkelig vil satse, kunne han jo brukt noen millioner på stopperen Marius Lode, som vil lbort  fra Glimt.
Svar
(03-14-2024, 12:46 PM)NilsDN Skreiv:
(03-14-2024, 04:43 AM)ForrestGump Skreiv: Svaret på hvor god eller dårlig Jokke er, vil vise seg 3 april.
Synes det blir feil å henge noen før vinduet er stengt.
Først da, får vi resultatet av Jokkes vindu.

Alle som hevder å ha innsikt i Jokkes hjerne (eller oversikt), ja hva skal jeg skrive om det.
Selv-kontroll, by Laura Branigan.

Tror ikke vi får svaret 3.april. Det kommer etter sesongslutt det.

På meg virker det i hvert fall helt vilkårlig det vi driver med på spissplass. Vi prøver oss på Heggebø, 22 år gammel spiss. Vi prøver oss på Fardal Opseth, en 34 år gammel spiss. I følge ryktene har vi vært nær en spiss fra Marokko. Og hvilke andre utenlandske spisser vi har prøvd oss på er ikke lett å si. 

Vi har nok prøvd oss mange steder og fått nei hver gang. Dette minner veldig om jakten på 6'eren fra før sesongen 2023. 

Det er ikke helt enkelt å skjønne om det er Jokke, eller om det er den nye lønnsmodellen vår som gjør at spillerne ikke vil. 

Jeg skjønner at vi har behov for å redusere lønninger, men jeg vet ikke om Graff har truffet spikeren på hodet når han velger dette tidspunktet for en ny lønnsmodell. I Saudi rusler internasjonale stjerner rundt på banene av ingen andre grunner enn lønn. Og penger har en tendens til å løse de fleste problemer. 

Så kanskje noen må hviske Graff i øret at dette ikke er tiden for å ri prinsipper? Vi trenger et par spillere mer enn vi trenger en ny lønnsmodell akkurat nå. Det er noe som heter å spare seg til fant også, og om problemet ikke ligger hos Jokke, men hos Graff så er ikke dette tiden til å løse problemet med at fotballspillere generelt tjener bra.

Så løsningen er å gå i samme fella som man har gjordt tidligere? 
Bruke penger man ikke har? 

Er ikke det ørlitt kortsiktig tankegang? 
Jeg er på ingen måte fornøyd med dette vinduet, men om vi skal kaste penger ut av vinduet nok en gang vil klubben aldri komme ut av den økonomiske hengemyra de sitter fast i. 
Ingen av oss sitter med informasjon om hvilken prislapp eller hvilke lønnsforventninger de potensielle spillerne har. 
De aller fleste klubbene/spillerne/agentene på det norske markedet har nok fått med seg at Vålerenga nettopp har gjordt et stort salg av Illic og har nok ikke skrudd ned prisen eller forventningene om lønn. Alle sitter med et ønske om å "cashe" inn på det. 

Det må da være bedre å faktisk sitte stille i båten sjekke om man kan finne noen av ritig kvalitet til riktig pris. Særlig når laget er såpass bra som det faktisk er?
Svar
(03-14-2024, 01:08 PM)Oldtimer Skreiv: Nå putta vi fem mål mot Sarpsborg,  et mye bedre lag enn de vi møter i Obos, i tillegg hadde vi to skudd i tverrliggeren.
Så jeg synes det er litt tidlig å snakke om noen spisskrise.
Vi putta jo også fire mot Rosenborg, selvom det resultatet var ganske flatterende. 
Tar selvfølgelig imot en ny spennende spiss med glede.
Hvis Trøim virkelig vil satse, kunne han jo brukt noen millioner på stopperen Marius Lode, som vil lbort  fra Glimt.

Jeg og vi alle håper at klubben har rett, at vi rykker rett opp med spillergruppen som vi har. Hvis klubben les.JJ hadde vært i MINSTE tvil så hadde selvfølgelig Trøim sørget for at det ikke står på penger. Det ville isåfall ikke stått på lønn eller overgangssum. Jeg mener klubben gambler, JJ gambler, jeg tror vi lykkes, ønsker at vi lykkes med hele mitt hjerte for klubben. Vanskelig å forsterke om vi får en dårlig start i OBOS. Hvem vil spille for oss da? 

Vi har gjort det bra i treningskampene, vi scorer mål, flere mål enn motstanderne. Trua har vi, tross usikkerhet ref forrige sesong. 
Jeg er ikke veldig opptatt av hvordan vi spiller, men vi må score flere og slippe inn mindre enn de vi møter. 
Derfor er en midtstopper og målgarantist ønske hos mange av oss. Det toget er gått, nå har vi den spillergruppen vi har.
Svar
(03-14-2024, 01:46 PM)viftab Skreiv:
(03-14-2024, 01:08 PM)Oldtimer Skreiv: Nå putta vi fem mål mot Sarpsborg,  et mye bedre lag enn de vi møter i Obos, i tillegg hadde vi to skudd i tverrliggeren.
Så jeg synes det er litt tidlig å snakke om noen spisskrise.
Vi putta jo også fire mot Rosenborg, selvom det resultatet var ganske flatterende. 
Tar selvfølgelig imot en ny spennende spiss med glede.
Hvis Trøim virkelig vil satse, kunne han jo brukt noen millioner på stopperen Marius Lode, som vil lbort  fra Glimt.

Jeg og vi alle håper at klubben har rett, at vi rykker rett opp med spillergruppen som vi har. Hvis klubben les.JJ hadde vært i MINSTE tvil så hadde selvfølgelig Trøim sørget for at det ikke står på penger. Det ville isåfall ikke stått på lønn eller overgangssum. Jeg mener klubben gambler, JJ gambler, jeg tror vi lykkes, ønsker at vi lykkes med hele mitt hjerte for klubben. Vanskelig å forsterke om vi får en dårlig start i OBOS. Hvem vil spille for oss da? 

Vi har gjort det bra i treningskampene, vi scorer mål, flere mål enn motstanderne. Trua har vi, tross usikkerhet ref forrige sesong. 
Jeg er ikke veldig opptatt av hvordan vi spiller, men vi må score flere og slippe inn mindre enn de vi møter. 
Derfor er en midtstopper og målgarantist ønske hos mange av oss. Det toget er gått, nå har vi den spillergruppen vi har.


Toget har gått? 
Er vinduet stengt?
Svar
(03-14-2024, 01:08 PM)Oldtimer Skreiv: Nå putta vi fem mål mot Sarpsborg,  et mye bedre lag enn de vi møter i Obos, i tillegg hadde vi to skudd i tverrliggeren.
Så jeg synes det er litt tidlig å snakke om noen spisskrise.
Vi putta jo også fire mot Rosenborg, selvom det resultatet var ganske flatterende. 
Tar selvfølgelig imot en ny spennende spiss med glede.
Hvis Trøim virkelig vil satse, kunne han jo brukt noen millioner på stopperen Marius Lode, som vil lbort  fra Glimt.

Jeg får jo bare gjenta meg selv. Vi har ingen spisskrise. Men vi mangler bredde i troppen. Og bredde i troppen er viktig i år, mye viktigere enn før. 

Vi har El-Abdellaoui og Rijks som primært er spisser. Vi har Thorvaldsen, Håkans, Obasi og Kurd Rønning på kantene. I tillegg har vi Dicko Eng, men han ser vi ikke før tidligst helt på slutten av sesongen. 

Det er fem bytter i OBOS og det er offensive spillere som byttes oftest. Så at vi starter en kamp med tre spillere i angrepsrekka kan likevel bety at det er 4-5-6 som er involvert i kampen. Hvis en av våre to spisser er skadet har vi ingen å bytte med.

Likevel. El-Abdellaoui, Thorvaldsen og Kurd Rønning er 2006. De har et stort potensial, men de er litt for unge til at man kan stole på at de vil prestere på høyt nivå, uke inn og uke ut fra nå og til November. Obasi er 2005, men han kommer sannsynligvis også til å bruke litt tid. Håkans er selveste gamlefar i huset, med sine 23 år. Mens Rijks er 21.

Så vi trenger en spiss til og gjerne en som kan spille kant også. Vi er sårbare for skader og suspensjoner. Vi er sårbare for at et par av spillerne kanskje ikke helt tar nivået med en gang. Kurd Rønning og Obasi først og fremst. Og vi er sårbare for at spillere, spesielt de uerfarne, varierer mye i prestasjon.

Jada, det kan så klart gå bra. Men det ligger ekstremt mye i potten. I år har vi 110 millioner i budsjett i OBOS. Mye fordi vi solgte Ilic. Blir det et år 2 i OBOS, så er budsjettet langt mindre. Kanskje 60-70 maks. I 2023 brukte vi 85 millioner på lønn. Vi kommer til å bruke mindre i 2024 så klart, men da må vi reelt bygge klubben ned. Da blir det ikke noe akademi og vi kommer til å miste en del gode spillere som kan akseptere et år i OBOS, men ikke to. Da blir det enda mer vanskelig å rykke opp i 2025-sesongen. 

Nå er jo ikke det at vi trenger en spiss til noe jeg eller andre på dette forumet bare har funnet på av oss selv. Vi leter jo aktivt etter en, så klubben mener nok det samme. Så diskusjonen burde ikke gå så mye på om vi trenger en eller ikke. Men hvor lenge til vi kan lete etter en før vi må sette strek og ta det vi får. 

12 februar mente Jokke at vi måtte ha inn MINST fem spillere. Vi har foreløpig fått fire, der en av dem mer er en framtidsspiller. Så vi trenger en spiss og helst en stopper også. Det er inte något mer at diskutera, det er ikke noe tvivel. som Jokke ville sagt det. Vålerenga: Må ha minst fem spillere inn, sier Joacim Jonsson (vg.no)

Så jeg tror vi en gang for alle kan stoppe å tro at klubben er fornøyd med troppen som den er og at vi ikke trenger flere spillere inn.

(03-14-2024, 01:41 PM)JackBlack Skreiv: Så løsningen er å gå i samme fella som man har gjordt tidligere? 
Bruke penger man ikke har? 

Er ikke det ørlitt kortsiktig tankegang? 

Det er vel et valg mellom to onder det. Det er billigere å betale litt ekstra og rykke opp. Tror også det er enklere for Trøim å gå inn med et par millioner ekstra nå, enn å finansiere en tilsvarende satsing som nå i et eventuelt år 2 i OBOS.

Utfordringen med å finne riktig beslutning er at det å bruke en ekstra million eller to ikke garanterer et opprykk. Samtidig som vi også kan rykke opp uten. Det handler til slutt om hvilken risiko man synes er akseptabel.

Jeg kan likevel si deg følgende. Jeg tror det blir vanskelig å holde Sjøeng, Hagen, Håkans, Bjørdal og Riisnæs fornøyd med et år to i OBOS. I tillegg har vi Kreutz og Hedenstad som er på utgående kontrakt. Og gudene vet hva som skjer med lånespillerne. I år kan vi satse litt over evne, siden vi har solgt Ilic. Lønnsbudsjettet i 2023 var 85 millioner. Det er nok mindre i 2024, men sannsynligvis må 2023-budsjettet nærmest halvveres i 2025 hvis vi ikke rykker opp i år.

Selv om jeg kan se for meg at vi ikke rykker direkte opp, så kan jeg ikke se for meg at vi misser ut på Topp 6. Så vi er vel sannsynligvis uti desember 2024 før vi vet sikkert hvilken divisjon vi skal spille i i 2025. Det betyr igjen at vi risikerer å måtte bygge opp et helt nytt lag, på et mye strammere budsjett, i løpet av noen uker på i 2025. Det gir desidert dårligere forutsetninger for å rykke opp igjen i 2025 i stedet. Og så har vi da Trøim, som kan trekke seg ut, og hvor villig er han til å kaste millioner inn i det her?

Kan jo hende jeg svartmaler så klart. Men det er jo greit å tenke litt gjennom muligheter og konsekvenser ved å ikke rykke opp også. Vår beste sjanse til å rykke rett opp igjen er i 2024. Med maksimal uflaks så kan vi stå der uten spillere og uten Trøim og fortsatt være i OBOS i 2025.
Svar
(03-14-2024, 01:08 PM)Oldtimer Skreiv: Nå putta vi fem mål mot Sarpsborg,  et mye bedre lag enn de vi møter i Obos, i tillegg hadde vi to skudd i tverrliggeren.
Så jeg synes det er litt tidlig å snakke om noen spisskrise.
Vi putta jo også fire mot Rosenborg, selvom det resultatet var ganske flatterende. 
Tar selvfølgelig imot en ny spennende spiss med glede.
Hvis Trøim virkelig vil satse, kunne han jo brukt noen millioner på stopperen Marius Lode, som vil lbort  fra Glimt.

Vi takka nei til Lode.
Svar
(03-14-2024, 08:31 PM)Stenzenga Skreiv:
(03-14-2024, 01:08 PM)Oldtimer Skreiv: Nå putta vi fem mål mot Sarpsborg,  et mye bedre lag enn de vi møter i Obos, i tillegg hadde vi to skudd i tverrliggeren.
Så jeg synes det er litt tidlig å snakke om noen spisskrise.
Vi putta jo også fire mot Rosenborg, selvom det resultatet var ganske flatterende. 
Tar selvfølgelig imot en ny spennende spiss med glede.
Hvis Trøim virkelig vil satse, kunne han jo brukt noen millioner på stopperen Marius Lode, som vil lbort  fra Glimt.

Vi takka nei til Lode.

Vil det si vi hadde mulighet på han? Han var jo enorm da han spilte fast på Glimt så det hadde sannsynligvis vært en meget god signering. Men jeg antar han skulle ha ganske høy lønn.
Svar
(03-14-2024, 09:17 PM)Tony2 Skreiv:
(03-14-2024, 08:31 PM)Stenzenga Skreiv:
(03-14-2024, 01:08 PM)Oldtimer Skreiv: Nå putta vi fem mål mot Sarpsborg,  et mye bedre lag enn de vi møter i Obos, i tillegg hadde vi to skudd i tverrliggeren.
Så jeg synes det er litt tidlig å snakke om noen spisskrise.
Vi putta jo også fire mot Rosenborg, selvom det resultatet var ganske flatterende. 
Tar selvfølgelig imot en ny spennende spiss med glede.
Hvis Trøim virkelig vil satse, kunne han jo brukt noen millioner på stopperen Marius Lode, som vil lbort  fra Glimt.

Vi takka nei til Lode.

Vil det si vi hadde mulighet på han? Han var jo enorm da han spilte fast på Glimt så det hadde sannsynligvis vært en meget god signering. Men jeg antar han skulle ha ganske høy lønn.
Ja, han ønsket seg hit. Han tjener 4/5 mill i Bodø, haha.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 25 Gjest(er)