Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(03-12-2024, 03:28 PM)JackBlack Skreiv: hvor langt unna er de egentlig en spiss?
Er det reele forhandlinger med klubb? skal vi sette alkoholholdige drikkevarer kaldt og varme opp F5 knappen?

Greit å ha returlapp på drikkevarene ihvertfal.
Svar
(03-12-2024, 08:06 PM)Stenzenga Skreiv:
(03-12-2024, 03:28 PM)JackBlack Skreiv: hvor langt unna er de egentlig en spiss?
Er det reele forhandlinger med klubb? skal vi sette alkoholholdige drikkevarer kaldt og varme opp F5 knappen?

Greit å ha returlapp på drikkevarene ihvertfal.


Ble det ikke noe spiss likevel?
Svar
Det begynner i så fall å minne om en parodi det her. Så utrolig vanskelig er det vel ikke å finne spillere.
Svar
(03-12-2024, 09:51 PM)NilsDN Skreiv: Det begynner i så fall å minne om en parodi det her. Så utrolig vanskelig er det vel ikke å finne spillere.
Parodi, med all respekt. 
Er vel kanskje, å dra det litt langt?
Minner igjen om at overgangsvinduet stenger 3 april.
Det vanskelige, er ikke å finne spillere antar jeg.
Det vanskelige, er å finne riktig spiller, til riktig pris.
Når du egentlig ikke har penger.
Hvis det kommer noen fler inn, så blir det nok nærmere April.
Håper jeg tar feil, har gjort det før.

Heier som kjent på Helt-Udahl.
Ekte Enga gutt.
Svar
(03-13-2024, 05:02 AM)ForrestGump Skreiv:
(03-12-2024, 09:51 PM)NilsDN Skreiv: Det begynner i så fall å minne om en parodi det her. Så utrolig vanskelig er det vel ikke å finne spillere.
Parodi, med all respekt. 
Er vel kanskje, å dra det litt langt?
Minner igjen om at overgangsvinduet stenger 3 april.
Det vanskelige, er ikke å finne spillere antar jeg.
Det vanskelige, er å finne riktig spiller, til riktig pris.
Når du egentlig ikke har penger.
Hvis det kommer noen fler inn, så blir det nok nærmere April.
Håper jeg tar feil, har gjort det før.

Heier som kjent på Helt-Udahl.
Ekte Enga gutt.

Nei det er ikke å dra det langt.
Husk at vi rykka ned i 2023 og fokus på spillerlogistikk starta da. Du snakker om at vi egentlig ikke har penger. Det er en sannhet med modifikasjoner.
Det finnes alltid penger om rett spiller dukker opp.
"Parodien" her er at Jokke viser at han har null oversikt over spillermarkedet. Vi må ikke ha inn spillere som går rett inn på laget, men vi må ha inn spillere som styrker troppen. Garantert en rekke OBOS spillere vi kan hente inn, for en mindre sum og som styrker oss. Selvfølgelig er det ønskelig med en spiss og en stopper som går rett inn, men det toget tror jeg vi har pissa bort.
Resultatet av det elendige arbeidet som gjøres, kan i ytterste konsekvens bli at vi ikke rykker opp, og DET vil bli dyrt.

For å sette det på spissen, det hjelper ikke å få inn en god spiss i sommervinduet om vi ligger 10-15 poeng bak topp 2. Spillere må inn så raskt som mulig, og vi er allerede forbi den grensa. Ganske vanlig at en ny spiller må bruke litt tid på å komme inn i det, selvom Ilic var annerledes og fikk raskt inn.

Vi ser at laget er godt nok (ref: Sarp), men bredden er ikke god nok enda.
Svar
Men om vi signerer spillere som «går inn i troppen», men som ikke hever laget betraktelig, og vi rykker opp så sitter vi med en spiller som hever lønn, men som ikke styrker oss. Det er ikke bra det heller.

Jeg syns også du er litt uredelig i omtalen av Jokke når du sier han har null oversikt over spillermarkedet. Jeg tror han har ok+ oversikt.

Og om det er så legg å «bare hente» en spiller eller tre fra andre Obos-klubber; hvorfor har ikke AaFK, Stabæk eller de dårligste ES-klubbene gjort det samme?
Svar
(03-12-2024, 09:51 PM)NilsDN Skreiv: Det begynner i så fall å minne om en parodi det her. Så utrolig vanskelig er det vel ikke å finne spillere.

Lett å være kritisk? Det handler ikke om å finne spillere, det handler om å finne riktige spillere, til riktig pris. Og at ikke minst at de har lyst til å spille i Obos og være en del av prosjektet! 

Supportere skal være kravstore men litt nyanser er greit å ha i samme slengen.
Svar
Henter vi spillere ukritisk for å fylle stallen nå, så blir det garantert eder og galle på forumet når vi er tilbake i eliten og sitter på en stamme med spillere som ikke er gode nok.
Skjønner godt at vi bruker tid, så lenge man føler man har OK + kontroll på dagens tropp.
Får vi ikke top notch kvalitet som hever laget betraktelig, så kan vi like godt vente. Vi har sterk nok stall til å være i toppen av OBOS.
Svar
Det er nå 25 spillere i A-stallen. Dobbel dekning på alle plasser. Den soleklart mest verdifulle troppen i OBOS, dobbelt så høy verdi som Aafk/Stabæk.

Nå er det opp til Geir og Petter å få det beste ut av flest mulig, så skal dette gå bra.

Det eneste aberet er selvfølgelig spissplassen, og hvis ikke Rijks slår ut i full blomst med en gang får vi bare håpe at resten av laget plukker nok målpoeng til at dette blir smooth sailing.

Kjartansson er fortsatt klubbløs da! Få han inn på en rimelig ettårskontrakt? :p Sønnen bor vel fortsatt i Oslo?
Svar
(03-13-2024, 12:25 PM)ehauger Skreiv: Men om vi signerer spillere som «går inn i troppen», men som ikke hever laget betraktelig, og vi rykker opp så sitter vi med en spiller som hever lønn, men som ikke styrker oss. Det er ikke bra det heller.

Jeg syns også du er litt uredelig i omtalen av Jokke når du sier han har null oversikt over spillermarkedet. Jeg tror han har ok+ oversikt.

Og om det er så legg å «bare hente» en spiller eller tre fra andre Obos-klubber; hvorfor har ikke AaFK, Stabæk eller de dårligste ES-klubbene gjort det samme?

Nei, men ikke glem at spillere er handelsvarer da. Vi har et kortsiktig behov for å komme oss ut av OBOS og vi har forhåpentligvis også et litt mer langsiktig behov for å ha en tropp som kan gjøre det bra i Eliteserien. Men vi må likevel ta en ting av gangen. Vi har akkurat ryddet en del i stallen etter å ha rykket ned. Vi kan gjøre akkurat det samme etter et opprykk også.

Stabæk har hentet Diabate fra Jerv (som var i OBOS i 2023). AaFK har hentet Braga fra Moss. Og det har gått mange OBOS-spillere til Eliteserien nå i vinter. Så ådet stemmer jo ikke helt det du sier der.

Jeg mener at vi har en bra nok 11'er til å rykke opp. Jeg er mer usikker på bredden i troppen. Vi trenger en helt ålreit OBOS-midtstopper og vi trenger en offensiv spiller som helst kan spille både spiss og kant. Men vi trenger dem ikke nødvendigvis for å styrke laget, bare bredden i troppen. Og derfor er det litt vanskelig å skjønne hvorfor det skal drøye så lenge med å få de to siste puslespillbitene på plass. De trenger ikke være verdensenere, det holder fint med et ok høyt OBOS-nivå. 

Hvis vi skulle ha inn spillere vi skulle bygge laget rundt de neste 5-6 årene så hadde jeg skjønt det tok tid. Men det er jo ikke det vi skal ha.

De siste spillerne inn handler bare om å redusere risiko mener jeg. Vi rykket ned fordi vi manglet spillere. Midtstopper, spesielt etter at Heggheim dro, den 6'eren Odin aldri var og den spissen som Børven heller aldri var. Vi er nødt til å lære av sånne tabber, vi kan ikke bare gjenta dem året etter. Vi kan kjøre en sesong i OBOS med 110 millioner i budsjett. Men vi kan ikke kjøre to eller flere. Å rykke opp handler ikke så mye om hvor høyt toppnivået er, men hvor lavt bunnivået er. Og sånn sett er det en billig forsikring å ha nok spillere. Uten en ekstra spiss inn er vi kanskje bare en hamstringskade på Rijks unna å ikke rykke opp. Å droppe noen poeng ekstra i 2-3 uker kan være forskjellen på direkte opprykk og kvalik. Og det vil få store negative konsekvenser for oss å ikke rykke direkte opp igjen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)