Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Ikke han og ikke Heggebø..Hvem er 3 valget tro?
Svar
(03-05-2024, 12:38 AM)Rad11vb Skreiv: Ikke han og ikke Heggebø..Hvem er 3 valget tro?

Opseth var ikke 2. Valget
Svar
(03-05-2024, 12:37 AM)Goliat Skreiv: Blir vel bare mer og mer tydelig at JJ stort sett bare har det i kjeften på TV.. Vi kommer nok til å kjempe om opprykk, men tror ikke vi gjør som Brann. Synes det er trist hvordan denne klubben er blitt drevet siden Deila kom inn, og det ser ikke ut til at vi lærer noe underveis heller.

Det er lenge igjen til 3 april.
Hav av tid. 
Tro meg, har bomma med en måned før sjølSmile
Svar
(03-05-2024, 12:38 AM)Rad11vb Skreiv: Ikke han og ikke Heggebø..Hvem er 3 valget tro?
Det må jo være Helt-Udahl?
Hvem andre kan det væreSmile
Svar
(03-05-2024, 01:01 AM)Stenzenga Skreiv:
(03-05-2024, 12:38 AM)Rad11vb Skreiv: Ikke han og ikke Heggebø..Hvem er 3 valget tro?

Opseth var ikke 2. Valget

Hvor langt ned på lista er vi? 

Uansett så er det ikke noen krise at det ikke ble Opseth. Det eneste som talte for han er at han var Bosman. Jeg synes fortsatt Udahl er en god ide jeg da.
Svar
(03-05-2024, 06:46 AM)ForrestGump Skreiv:
(03-05-2024, 12:38 AM)Rad11vb Skreiv: Ikke han og ikke Heggebø..Hvem er 3 valget tro?
Det må jo være Helt-Udahl?
Hvem andre kan det væreSmile

Få'n inn Jokke!
Svar
Dersom Udalh nok en gang er tiltenkt rollen som annenfiolin er det tvilsom at han gidder å komme tilbake. Han har heller ikke akkurrat styrkene til Illic eller Oppseth heller.
Svar
At vi ikke henta Opseth på en dyr to-års-kontrakt er helt greit. Jeg tror vi har bedre kontroll enn hva supporterne tror, og at økonomien er mye strammere enn hva vi tror.

Og selv om folk tenker det bare er å hente spillere så er jo noe av kritikken mot klubben at «vi bare har henta spillere».
Svar
(03-05-2024, 09:37 AM)ehauger Skreiv: At vi ikke henta Opseth på en dyr to-års-kontrakt er helt greit. Jeg tror vi har bedre kontroll enn hva supporterne tror, og at økonomien er mye strammere enn hva vi tror.

Og selv om folk tenker det bare er å hente spillere så er jo noe av kritikken mot klubben at «vi bare har henta spillere».

På hvordan måte tror du klubben har kontroll på overgangsmarkedet? Når skjedde det sist at vi gjorde et bra vindu? Da snakker jeg ikke om et enkelt godt kjøp (les: Ilic).
Uansett hvor mange millioner vi har solgt for, nevnes det alltid at vi ikke har penger nok. Hvis det er slik at vi går med dunrende underskudd hvert år, hvorfor er det ingen som har tatt grep tidligere? Vi har solgt for ganske mange millioner det siste halvannet året og burde hatt nok i massevis til å handle mer kvalitet enn vi har gjort.

"Vi bare har henta spillere" nevnes også her, men hva tror du skjer nå? Vi er noen få uker til seriestart og mangler spillere - som burde vært henta inn i januar og seinest februar.
Fram mot seriestart skal jeg love deg at vi får se "bare henta spillere", nettopp fordi vi ikke har kontroll i det hele tatt og samtidig gaper for høyt.

Håper jeg tar feil, men dette har vi sett mange ganger tidligere.
Svar
Akkurat det her står jo ganske greit beskrevet i årsmeldinga da.

I kalenderåret 2023 så solgte vi for 95 millioner. Og vi kjøpte for 53. Så klubben har sendt 95 millioner til AS for spillersalg og fått tilbake 53 for kjøp. I år har vi budsjettert å selge for 40, noe vi alt har gjort. Og planlagt å kjøpe for 2,5 som er alt for lite. Men AS'et kan jo gi aksept for mer kjøp så klart, noe de også har gjort.

Så hvis vi kun ser 2023 og 2024 sammen har vi 82 millioner etter spillersalg. Som skal finansiere spillerkjøp i 2024 og driftsunderskudd i 2023 og 2024.

Personlig tror jeg det er en del penger der. Og det er dyrere å ikke rykke opp. Så jeg tror det er penger, innen rimelighetens grenser så klart, til å hente de spillerne vi mener vi trenger.

Grunnen til at vi ikke har gjort det er at vi enten ikke har klart å få det til innenfor de rammene vi har. Lønn/overgangssum. Eller så har vi ikke klart å finne dem. Jeg tror det lureste vi kan gjøre nå er å bruke litt mer for å få ballen i mål med de spillerne vi ønsker, enn å hente inn kvalitetsmessig dårligere spillere rett før seriestart.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 18 Gjest(er)