Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Her inne er det hakk i plata med syting som vanlig. Hadde klubben brukt tid på og finne spillere, og de hadde feilet, hadde det blitt ramaskrik her inne på at de ikke brukte nok tid. Det jobbes med forsterkninger. Pust med magen!

Har forøvrig lest flere ganger her inne at «Kreuzerigel ikke kom på banen» i fjor. Det stemmer ikke. Han spilte 46 minutter.
Svar
(02-20-2024, 08:58 PM)SKYTDA Skreiv: Her inne er det hakk i plata med syting som vanlig. Hadde klubben brukt tid på og finne spillere, og de hadde feilet, hadde det blitt ramaskrik her inne på at de ikke brukte nok tid. Det jobbes med forsterkninger. Pust med magen!

Har forøvrig lest flere ganger her inne at «Kreuzerigel ikke kom på banen» i fjor. Det stemmer ikke. Han spilte 46 minutter.

Hakk i plata med surmaga syting ja, dessverre. Likevel verdt å titte innom i ny og ne pga StenzEnga.
Svar
Altså. Vi har klart å rote oss ned i Obos, i tillegg til at nye spillere glimrer med sitt fravær, etter en haug med spillere ut. Man skal få til et samspill her også, og det er ikke lenge til seriestart. Syting? Jeg kaller det sunn skepsis og krav. Men vi får bare håpe de har kontroll.
Svar
Vi ble avkledd i siste kvalikmatch med Bakke som hovedtrener. Vi er i OBOS for faan etter utrolige svake prestasjoner gjennom hele sesongen. Om vi da hadde en god spillerstall så klarte ikke Bakke få ut det beste av laget: sakte gå fotball, spillere med ingen tro på egne ferdigheter, svake innvolveringer, ingen bevegelse. Forferdelig å oppleve klubben i våre hjerter live uke etter uke og det gikk som det gikk.

Lyspunkt: vi har fått inn Myhre som fungerende hovedtrener. Klubben tok grep på trenersiden. Men: klubben gjør det ikke lett for trenerne.

Spillerlogistikk. Klubben tar ikke grep: vi ser og søker etter lyspunkt hver dag. Hver dag titter vi inn her og sjekker denne tråden.
Vi mister spillere og ingen spillere inn. Vi har den svakeste spillertropp noensinne og vi har sentrale spillere som ønsker seg vekk. Vi trenger gode forsterkninger på midtstopper plass og spiss, ikke back up for de vi har. Vi kan avvente endelig dom, alt håp er ikke ute, fortsatt 5 uker til seriestart, fortsatt 10 uker til vi har spilt 5 kamper, fortsatt 15 uker til vi har spilt 10 kamper! Jo lengre tid våre speidere bruker jo vanskeligere er det å få inn forsterkninger til å heve vår ellver. Vi er stadig blitt beroliget om at klubben har god oversikt over spillere i Norge og utenlands. De sier de har kontroll.

JJ har lovet og lovet. Det holder ikke, det må komme inn minimum to sterke forsterkninger om vi så må sprenge noen lønninger for å få det til. Skal vi forsterke er vi nødt til å lokke med lønn. Hjelper ikke å fortelle spillere at de skal få lov til å spille for Vålerenga i OBOS. Jeg er redd påskeegget fra JJ til laget er nesten tomt og veldig lite. Jeg føler at vi supportere holdes for narr. Er redd klubben etterhvert vil satse på at troppen er sterk nok som den er. Skulle det lykkes er JJ selverklært geni. Derimot i motsatt fall skandale om vi mislykkes på overgangsfronten og ikke rykker opp på første forsøk.
Svar
(02-20-2024, 11:28 PM)viftab Skreiv: Er redd klubben etterhvert vil satse på at troppen er sterk nok som den er.

I slutten av mars i fjor, etter å ha bommet på diverse overganger, mente JJ at vi kanskje manglet en ekstra spiller for å være ekstra safe. Men at Sky is the limit for troppen. Det endte med nedrykk.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/VPaB34...if-toppene

Jeg har hele tiden ment at det var tid fram til avreise Marbella. Når jeg nå ser at vi driver og leter etter spillere ved Svartehavet, det er fem uker til seriestart og vi har mistet en haug med spillere så kommer skepsisen frem. JJ har heller ikke noen historikk på å hente gode spillere hit. Det har han klart en eneste gang. Resten er alt fra OK+ til rene katastrofer.

Så beklager at jeg ikke klapper så det svir i håndflatene av det som presteres. De spiller roulette med klubbens framtid og burde egentlig vært fjernet etter en serie med dårlige avgjørelser. Det er ingen tabbekvote i OBOS. Vi kan regne med at vi utgangspunktet tape 4-5 kamper. Hvis vi taper mer enn det og likevel rykker opp er det fordi AaFK eller Stabæk også svikter.
Svar
Tror det blir bra jeg. Rykker vi ikke opp så slutter vi jo ikke å være supportere. Opp med positiviteten nå uansett..Hjelper ihvertfall ikke med sutring og legge enda mer press på en gjeng som kan bli gode men som trenger selvtillit. Spillere kommer. Blir bra.
Svar
(02-20-2024, 08:58 PM)SKYTDA Skreiv: Her inne er det hakk i plata med syting som vanlig. Hadde klubben brukt tid på og finne spillere, og de hadde feilet, hadde det blitt ramaskrik her inne på at de ikke brukte nok tid. Det jobbes med forsterkninger. Pust med magen!

Har forøvrig lest flere ganger her inne at «Kreuzerigel ikke kom på banen» i fjor. Det stemmer ikke. Han spilte 46 minutter.

ahh.. det må være deilig å være tilbakelent, avslappet og ha klokkertro på at klubben vi holder med, og som nettopp har driti seg loddrett ut for hele Norge ved å spille elendig fotball, tape kvalik mot et mediokert oboslag og så rykke ned til obosligaen, nå har kontroll på situasjonen. Seriøst, vi har jo nettopp bevist overfor alt av trofaste supportere, sponsorer og hele Norges befolkning at det å drive en eliteserieklubb med suksess, det har vi faktisk ikke peiling på!

Og etter at nedrykket var et faktum har vi solgt, lånt bort og mistet målscorere og rutine, og har dermed satt oss i en posisjon der vi har måttet spille 8 mot 8 på trening over lengre tid, og nå sliter vi seff med å lokalisere og hente forsterkningene som må til for å kunne stille mannsterke og ha sjansen til å komme oss opp igjen til eliten når det er 5 uker til første serierunde i obos.

Nei, hva iallverden er det vi er frustrerte og klager over her inne.. det meste er jo på stell i klubben vår.. eller?

(02-21-2024, 12:18 AM)Rad11vb Skreiv: Tror det blir bra jeg. Rykker vi ikke opp så slutter vi jo ikke å være supportere.  Opp med positiviteten nå uansett..Hjelper ihvertfall ikke med sutring og legge enda mer press på en gjeng som kan bli gode men som trenger selvtillit.  Spillere kommer.  Blir bra.

Gleder oss alle til at det skjer noe positivt igjen, men akkurat nå er det vel igrunnen kun at Myhre har kommet (seint, men godt), at vi har hentet en unggutt fra Nederland og prøver å hente flere… og at det er håp i hengende snøre! Vi trenger noe mere, og ja.. det kommer nok! Spillere inn og en høvelig god start på sesongen så endrer stemningen seg her inne ganske kjapt! Fingers crossed!!
Svar
(02-21-2024, 12:18 AM)Rad11vb Skreiv: Tror det blir bra jeg. Rykker vi ikke opp så slutter vi jo ikke å være supportere.  Opp med positiviteten nå uansett..Hjelper ihvertfall ikke med sutring og legge enda mer press på en gjeng som kan bli gode men som trenger selvtillit.  Spillere kommer.  Blir bra.

Rykker vi ikke opp er det ikke sikkert det er noen klubb du kan være supporter av kamerat.

Vi tapte 10-15 millioner i året mens vi spilte i Eliteserien vi. I OBOS mister vi 20 millioner i inntekter, sammenliknet med Eliteserien. Og tror du Trøim er interessert i å bare fortsette å dekke sånne underskudd i årevis? Så rykker vi ikke opp i 2024 så blir det mye mer vanskelig i 2025. Da drar de spillerne som har Eliteserienivå, men som "tåler et år" i OBOS. De unge spillerne vi får fram vil ønske seg til en Eliteserieklubb for å få et utstillingsvindu til Europa. 

Nei, jeg frykter at det er vinn eller forsvinn for oss i år. Jeg kan godt forstå om Trøim ikke ønsker å finansiere den inkompetansen vi viser som klubb. Er det ikke rett opp igjen så kan det fort gå veldig galt. I år satser vi tilnærmet som en Eliteserieklubb i OBOS. Rykker vi ikke opp må vi sannsynligvis satse som en OBOS-klubb i OBOS i 2025. Den jobben må vi da gjøre mellom sesongslutt i 2024 og sesongstart i 2025. Da blir det kostnadskutt og ikke lagbygging som er i fokus. Da rykker vi ikke oppi 2025 heller og så er vi plutselig som FFK. 

Det er jo ikke noe som vil være helt nytt for oss det her heller. Når vi rykka ned i 1990 satset tungt med vår og Sveriges tidligere landslagstrener Olle Nordin, men rykka ikke opp. Sesongen etter redda vi plassen på nivå to i siste serierunde, med 3-0 borte mot Eik. 

Det å ikke rykke opp kan få enorme negative konsekvenser for oss. Kall det gjerne krisemaksimering. Og neida, det er ikke sikkert det går så ille. Men hvorfor satse på å finne det ut? 

Kan ikke de som har ansvar for det her nå snart innse at dette ikke er en lekeplass for folk som vil spille Football Manager i virkeligheten, der de kan eksperimentere med å hente inn spillere fra Svartehavet, Kapp Horn og gudene veit hvor de ellers leter. Få inn det vi trenger. Solide spillere som er klare til 1.apri. Så kan de lete etter gull ved Nilens kilder, ved Kilimanjaro, 4 divisjon i Belgia eller hvor de har lyst. Men først når de har klart å få inn det vi faktisk trenger.

Så få inn det vi trenger. Nå. OBOS-ligaen er ikke bedre enn at Benjamin Stokke ble toppscorer der i fjor. Vi trenger ikke den nye Messi, vi trenger en bred tropp av spillere som holder bra OBOS-nivå og som gjør at vi vinner 1-0 selv på en dårlig dag.
Svar
Jeg tror vi prøver oss på opplagte førstevalg som om vi er en sterk eliteserieklubb. At vi legger lista høyt på hvem vi ønsker å hente. I Norge må vi jo se på hvem som er ute i kulda av spillere i Eliteserien og hvem som har dominert i Obos i 2023.
Svar
(02-21-2024, 09:54 AM)VIF123 Skreiv: Jeg tror vi prøver oss på opplagte førstevalg som om vi er en sterk eliteserieklubb. At vi legger lista høyt på hvem vi ønsker å hente. I Norge må vi jo se på hvem som er ute i kulda av spillere i Eliteserien og hvem som har dominert i Obos i 2023.

Ja, det er greit å gå høyt ut. Men vi må fort gå nedover på lista. Vi kan gå for førstevalgene og drømmesigneringene våre i desember og januar. I slutten av februar så kan vi ikke fortsatt holde på der.

Vi må velge de beste spillerne nå blant dem som er tilgjengelig for oss. For meg er det komplett ubegripelig hva JJ holder på med. Det vi skal ha inn nå er spillerne som gjør at vi vinner OBOS i 2024, ikke de som gjør at vi vinner Eliteserien i 2025. 

Det er jo så klart fint om vi får inn spillere som klarer begge deler, men vi er ikke avhengig av det. Og vi er i hvert fall ikke avhengig av at alle er i den klassen. 

For rykker vi ikke opp så blir det heller ikke mulig å gjøre det bra i Eliteserien i 2025. Vi må ta et skritt av gangen. 

Det er ikke sånn at jeg og andre her nå synes det er greit klage bare fordi vi liker å være negative. Men sakens kjerne er vel mer det at vi begynner å bli alvorlig bekymret. Det er 39 dager til seriestart og vi mangler 5-6 spillere. Og ansvaret for å identifisere de vi trenger og få de hit ligger hos en fyr som har en tilnærma uavbrutt rekke med fuckups bak seg helt siden han kom.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 22 Gjest(er)