Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(02-18-2024, 03:11 PM)Ettlagioslo Skreiv: Ikke så vanskelig å skjønne, er det?

(02-18-2024, 02:52 PM)Ingar Skreiv: Potensialet i Vål'enga er mye større enn på Hamar,både spillemessig og mtp videresalg!

Tja. Jeg spør fordi jeg er usikker på om denne antagelsen holder vann. Om han ønsker seg forbi Eliteserien og ønsker å bli lagt merke til tror jeg kanskje jeg hadde valgt HamKam. En HamKam-spiller får vist seg frem mot Molde, Glimt, RBK, Brann, Viking osv. mens en Vålerenga-spiller får vist seg frem mot Egersund, Levanger, Åsane, Moss osv. Også kan man jo mene så mangt om Vålerengas fortreffelighet, men jeg tror Eliteserielagene får mer oppmerksomhet. I 2025 vinner vi kanskje Eliteserien, mens HamKam kanskje rykker ned fra OBOS, hvem vet, men i 2024 tror jeg HamKam er et bedre utstillingsvindu enn Vålerenga.
Svar
Hva er det som gjør at du tror det er viktig for han? Han blir 28 i år og har tilbrakt hele karrieren på nivå 2 i Nederland. Før han flyttet til Start for tre år siden. Om han spiller i OBOS eller Eliteserien har lite å si for han tror jeg.
Svar
Noe nytt rundt budene vi har lagt inn?
Svar
Da er det avreise til Marbella.
Vi har tydeligvis ikke fått de 2-3 spillerne vi ble "lovet".

Vi møter RBK om to dager, med 8 spillere ut og kun et talent inn kommer kampene mot RBK og Brann kun til å senke selvtillitten ytterligere ned.

Om det ikke er krise enda, så begynner ting å haste.
Er personlig jævelig nervøs nå, vi ser desverre ikke ut som et opprykkslag med dagens mannskap.
Svar
(02-19-2024, 10:17 AM)Kriger'n Skreiv: Om det ikke er krise enda, så begynner ting å haste.
Er personlig jævelig nervøs nå, vi ser desverre ikke ut som et opprykkslag med dagens mannskap.

Nei, skal de bruke treningsleiren til noe mer enn å kose seg i sola så bør de jo ha med seg nok spillere til å kunne trene skikkelig. De har jo riktig nok et par prøvespillere da, så å bruke de i kampsituasjon mot god motstand kan jo ha en nytteverdi det også.

Men ja, det begynner å haste nå. Nå har de hatt tre uker på seg etter Ilic-salget til å få noen inn.

Jeg skjønner ikke helt greia, det som blir sagt er at vi har bud inne. Jeg regner med at vi setter tidsfrister på disse budene. Så enten har disse fristene gått ut, eller så forhandles det.

Når den samme gjengen som klarte å stå for tidenes mest unødvendige nedrykk også får fornyet tillit, så håper jeg de skjønner at de har litt ekstra press på seg til å prestere. Tabbekvoten til Jokke og Bakke ble brukt opp alt i 2023, så nå gjelder det å prestere. Ingen unnskyldning vil bli akseptert.
Svar
Tja, spennende hvordan sesongen vil gå, det er 22 spillere på plass under treningsleiren. Treningskamp mot RBK om 2 dager, den vil vise hvor vi står pr nå. Treningskampen mot Brann om en drøy uke er jeg redd blir stygg om vi ikke har fått spilt inn en førsteellver. Krysser fingrene om at Myhre som fungerende hovedtrener vil kunne få på plass en velspillende ellver. Allerede 1. april er sesongstart- om 5 uker er vi i gang, hmmmm.......Ambisiøst med treningskamper kun mot eliteserielag frem til seriestart: RBK, Brann, Tromsø, Sarpsborg, og til slutt AIK.

Veldig rart at vi ikke har flere enn to prøvespillere. Jeg tror at klubben er tilfreds med troppen slik den er og at klubben mener vi er sterke nok til å vinne OBOS uten forsterkninger.
Svar
Dette er en helt utrolig situasjon. Det finnes massevis av talent i klubbene i og rundt Oslo. Hele Norge klarer å finne gull her, men ikke den klubben som holder til midt i matfatet. De må til Sør-Afrika og andre steder langt borte for å finne spillere, som kanskje og muligens slår gjennom. Er det virkelig så vanskelig for ledelsen i denne klubben å se seg rundt, eller mangler de fullstendig kompetanse og oversikt?
Svar
(02-19-2024, 04:19 PM)viftab Skreiv: Veldig rart at vi ikke har flere enn to prøvespillere. Jeg tror at klubben er tilfreds med troppen slik den er og at klubben mener vi er sterke nok til å vinne OBOS uten forsterkninger.

Hvorfor tror du det? Klubben har vel uttalt at vi skal ha en del spillere inn, men at de også skal stå i mot det ytre presset og ikke forhaste seg, slik at det blir gjort riktige valg av spillere.
Svar
(02-19-2024, 04:28 PM)VIF123 Skreiv:
(02-19-2024, 04:19 PM)viftab Skreiv: Veldig rart at vi ikke har flere enn to prøvespillere. Jeg tror at klubben er tilfreds med troppen slik den er og at klubben mener vi er sterke nok til å vinne OBOS uten forsterkninger.

Hvorfor tror du det? Klubben har vel uttalt at vi skal ha en del spillere inn, men at de også skal stå i mot det ytre presset slik at det blir gjort riktige valg.

PRØVESPILLERE? Når var det sist prøvespillere på treningsleirene til Molde, Glimt, Brann, RBK eller Viking? Dette er noe man driver med når man ikke har oversikt og har scoutet de spillerne man ønsker seg. De beste lagene har laget seg en fullstendig oversikt over spillere som kan forsterke stallen eller erstatte spillere som blir solgt. Når det åpner seg en mulighet, og når behovet er der, slår de til. Det JJ holder på med her er IKKE tillitsvekkende.

og en ting til; dagens stall er IKKE god nok til å rykke opp!
Svar
(02-19-2024, 04:28 PM)VIF123 Skreiv:
(02-19-2024, 04:19 PM)viftab Skreiv: Veldig rart at vi ikke har flere enn to prøvespillere. Jeg tror at klubben er tilfreds med troppen slik den er og at klubben mener vi er sterke nok til å vinne OBOS uten forsterkninger.

Hvorfor tror du det? Klubben har vel uttalt at vi skal ha en del spillere inn, men at de også skal stå i mot det ytre presset og ikke forhaste seg slik at det blir gjort riktige valg av spillere.

Fordi vi ikke har fått inn noen spillere jeg tror forsterker laget umiddelbart, vi har ikke fått inn noen nye spillere som går rett inn i vår førsteellver. 
Det er kun 5 uker til sesongstart og ingenting er skjedd bortsett fra at spillere er forsvunnet ut porten. Nada skjer.....det er ingen beslutningstaker i klubben. Ansvarsløst lederskap.
Går dette bra så blir ledelsen genierklært om vi vinner OBOS med dagens stall, en stall med liten selvtillit. JJ stoler på Myhre som fungerende hovedtrener, Trøim stoler på JJ.

Vi leter ikke etter spillere som er på samme nivå som de Molde, Glimt, Brann, RBK eller Viking ser etter. De som er interessante for spill i OBOS må nok prøvespille og vise seg frem.
Derfor er jeg bekymret for at vi ikke har hatt fulle treninger med prøvespillere som ønsker å spille for oss i OBOS.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 18 Gjest(er)