Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lagbygge sesongen 2025/2026
(06-19-2025, 09:35 PM)sorum2 Skreiv:
(06-19-2025, 07:23 PM)BohemFraØst Skreiv:
(06-19-2025, 06:05 PM)engaman Skreiv: Ny signering:
Fredag 20 juni kl 10:00

Man har snakket om en Norsk back, må være Krogdahl. Ble sluppet av DIF i dag.

Det hadde vært helt perfekt med Max Krogdahl. Men jeg har ikke helt trua på at det kan være han. Han har vært fire år i Hockeyallsvenskan og har 5 VM på rad. Jeg tror ikke han får det vanskelig med å finne en ny klubb i Sverige. Evt at han prøver seg i Finland eller Østerrike. Samtidig ble Christian Kåsastul klar for Frisk. Han er skadet og ikke ventet tilbake før nyttår. Skulle Krogdahl, som er fra Asker, returnere til Norge tror jeg han velger Frisk.

Klubben ønsker seg en norsk back som erstatter for Taimi som hadde norsk pass. Vi finner ingen så god som Taimi. Men vi kan finne en 7.-8. back med norsk pass slik at vi kan bruke den siste import-plassen på en forward (vi har fire importer nå, men jeg regner Henrik Larsson som nr. 5).

Det er knapt noen ledige norske backer. Men det er en som jeg synes peker seg ut. Stavanger-gutten Jonas Slettebø Haughom. Han har tre sesonger i Ringerike i EHL før han var i Frisk sist sesong med Roy og Morten som trenere. Hvis de mener han kan gjøre en jobb for oss tror jeg det er han som blir presentert fredag.

Jonas Slettebø Haughom - Stats, Contract, Salary & More

Nå er ikke en 23 åring en direkte erstatter for Taimii. Vi signerer en topp back.
Svar
(Igår, 07:07 AM)BohemFraØst Skreiv:
(06-19-2025, 09:35 PM)sorum2 Skreiv:
(06-19-2025, 07:23 PM)BohemFraØst Skreiv:
(06-19-2025, 06:05 PM)engaman Skreiv: Ny signering:
Fredag 20 juni kl 10:00

Man har snakket om en Norsk back, må være Krogdahl. Ble sluppet av DIF i dag.

Det hadde vært helt perfekt med Max Krogdahl. Men jeg har ikke helt trua på at det kan være han. Han har vært fire år i Hockeyallsvenskan og har 5 VM på rad. Jeg tror ikke han får det vanskelig med å finne en ny klubb i Sverige. Evt at han prøver seg i Finland eller Østerrike. Samtidig ble Christian Kåsastul klar for Frisk. Han er skadet og ikke ventet tilbake før nyttår. Skulle Krogdahl, som er fra Asker, returnere til Norge tror jeg han velger Frisk.

Klubben ønsker seg en norsk back som erstatter for Taimi som hadde norsk pass. Vi finner ingen så god som Taimi. Men vi kan finne en 7.-8. back med norsk pass slik at vi kan bruke den siste import-plassen på en forward (vi har fire importer nå, men jeg regner Henrik Larsson som nr. 5).

Det er knapt noen ledige norske backer. Men det er en som jeg synes peker seg ut. Stavanger-gutten Jonas Slettebø Haughom. Han har tre sesonger i Ringerike i EHL før han var i Frisk sist sesong med Roy og Morten som trenere. Hvis de mener han kan gjøre en jobb for oss tror jeg det er han som blir presentert fredag.

Jonas Slettebø Haughom - Stats, Contract, Salary & More

Nå er ikke en 23 åring en direkte erstatter for Taimii. Vi signerer en topp back.
Harmonerte ikke helt det. Nå sier Ask at Håkon Nilsen ikke er direkte erstatter for Taimi, merkelig.
Svar
https://www.vif-hockey.no/article/gr3asy4-49ejd/view

Ikke helt hva jeg hadde sett for meg.....
Svar
Jeg har ikke helt koll på denne herr Nilsen. Men når Taimi så sent som 7. juni kastet inn håndkleet var vi veldig bakpå for å finne en norsk back etter som Taimi hadde norsk pass. Vi ville veldig gjerne ha en norsk back slik at de to siste importplassene kan gå til Henrik Larsson som er back, men aller viktigst at vi nå kan hente en ny import-forward. Har store forhåpninger til at det kan være en som virkelig utgjør en forskjell.

Morten Ask har nok helt rett i at Nilsen ikke er en direkte erstatter for Taimi. Ja, han kommer som en følge av at Taimi måtte legge opp. Men vi må se på hele back-korpset og på hvem som kan sies å erstatte hvem.

Vi har da disse backene:

Koch
Rokseth
Ekelund
Mowe (blir offentliggjort snart)

(Bonsaksen) -- Bjerke
(Taimi) -- Larsson (blir offentliggjort senere)
(Karlsson) -- Matushkin
(Rosdahl) -- Nilsen

Synes dette ser bra ut. Bjerke litt lik Bonsaksen, men mer disiplinert. Larsson kommer til å være ligaens beste spiller! Matushkin en helt annerledes og mye bedre back enn Karlsson. Nilsen inn for Rosdahl.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)