Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lagbygge sesongen 2025/2026
(06-19-2025, 09:35 PM)sorum2 Skreiv:
(06-19-2025, 07:23 PM)BohemFraØst Skreiv:
(06-19-2025, 06:05 PM)engaman Skreiv: Ny signering:
Fredag 20 juni kl 10:00

Man har snakket om en Norsk back, må være Krogdahl. Ble sluppet av DIF i dag.

Det hadde vært helt perfekt med Max Krogdahl. Men jeg har ikke helt trua på at det kan være han. Han har vært fire år i Hockeyallsvenskan og har 5 VM på rad. Jeg tror ikke han får det vanskelig med å finne en ny klubb i Sverige. Evt at han prøver seg i Finland eller Østerrike. Samtidig ble Christian Kåsastul klar for Frisk. Han er skadet og ikke ventet tilbake før nyttår. Skulle Krogdahl, som er fra Asker, returnere til Norge tror jeg han velger Frisk.

Klubben ønsker seg en norsk back som erstatter for Taimi som hadde norsk pass. Vi finner ingen så god som Taimi. Men vi kan finne en 7.-8. back med norsk pass slik at vi kan bruke den siste import-plassen på en forward (vi har fire importer nå, men jeg regner Henrik Larsson som nr. 5).

Det er knapt noen ledige norske backer. Men det er en som jeg synes peker seg ut. Stavanger-gutten Jonas Slettebø Haughom. Han har tre sesonger i Ringerike i EHL før han var i Frisk sist sesong med Roy og Morten som trenere. Hvis de mener han kan gjøre en jobb for oss tror jeg det er han som blir presentert fredag.

Jonas Slettebø Haughom - Stats, Contract, Salary & More

Nå er ikke en 23 åring en direkte erstatter for Taimii. Vi signerer en topp back.
Svar
(06-20-2025, 07:07 AM)BohemFraØst Skreiv:
(06-19-2025, 09:35 PM)sorum2 Skreiv:
(06-19-2025, 07:23 PM)BohemFraØst Skreiv:
(06-19-2025, 06:05 PM)engaman Skreiv: Ny signering:
Fredag 20 juni kl 10:00

Man har snakket om en Norsk back, må være Krogdahl. Ble sluppet av DIF i dag.

Det hadde vært helt perfekt med Max Krogdahl. Men jeg har ikke helt trua på at det kan være han. Han har vært fire år i Hockeyallsvenskan og har 5 VM på rad. Jeg tror ikke han får det vanskelig med å finne en ny klubb i Sverige. Evt at han prøver seg i Finland eller Østerrike. Samtidig ble Christian Kåsastul klar for Frisk. Han er skadet og ikke ventet tilbake før nyttår. Skulle Krogdahl, som er fra Asker, returnere til Norge tror jeg han velger Frisk.

Klubben ønsker seg en norsk back som erstatter for Taimi som hadde norsk pass. Vi finner ingen så god som Taimi. Men vi kan finne en 7.-8. back med norsk pass slik at vi kan bruke den siste import-plassen på en forward (vi har fire importer nå, men jeg regner Henrik Larsson som nr. 5).

Det er knapt noen ledige norske backer. Men det er en som jeg synes peker seg ut. Stavanger-gutten Jonas Slettebø Haughom. Han har tre sesonger i Ringerike i EHL før han var i Frisk sist sesong med Roy og Morten som trenere. Hvis de mener han kan gjøre en jobb for oss tror jeg det er han som blir presentert fredag.

Jonas Slettebø Haughom - Stats, Contract, Salary & More

Nå er ikke en 23 åring en direkte erstatter for Taimii. Vi signerer en topp back.
Harmonerte ikke helt det. Nå sier Ask at Håkon Nilsen ikke er direkte erstatter for Taimi, merkelig.
Svar
https://www.vif-hockey.no/article/gr3asy4-49ejd/view

Ikke helt hva jeg hadde sett for meg.....
Svar
Jeg har ikke helt koll på denne herr Nilsen. Men når Taimi så sent som 7. juni kastet inn håndkleet var vi veldig bakpå for å finne en norsk back etter som Taimi hadde norsk pass. Vi ville veldig gjerne ha en norsk back slik at de to siste importplassene kan gå til Henrik Larsson som er back, men aller viktigst at vi nå kan hente en ny import-forward. Har store forhåpninger til at det kan være en som virkelig utgjør en forskjell.

Morten Ask har nok helt rett i at Nilsen ikke er en direkte erstatter for Taimi. Ja, han kommer som en følge av at Taimi måtte legge opp. Men vi må se på hele back-korpset og på hvem som kan sies å erstatte hvem.

Vi har da disse backene:

Koch
Rokseth
Ekelund
Mowe (blir offentliggjort snart)

(Bonsaksen) -- Bjerke
(Taimi) -- Larsson (blir offentliggjort senere)
(Karlsson) -- Matushkin
(Rosdahl) -- Nilsen

Synes dette ser bra ut. Bjerke litt lik Bonsaksen, men mer disiplinert. Larsson kommer til å være ligaens beste spiller! Matushkin en helt annerledes og mye bedre back enn Karlsson. Nilsen inn for Rosdahl.
Svar
(06-18-2025, 09:03 PM)sorum2 Skreiv: Har fått bekreftet at Jørgen Myhre ikke har kontrakt med VIF. Han er også langtidsskadet.

Han er klar for Lørenskog.
Svar
Slik kan laget bli:

Joona Voutilainen  - Mathias Arnkværn 

Henrik Larsson - Gabriel Koch
Oskar Matushkin - Daniel Rokseth
Kalle Ekelund - Sondre Bjerke
Herman Mowe - Hakon Nilsen 
(Marius Määttänen)

Ken Andre Olimb - Mathis Olimb - Nick Caamano
Martin Røymark  - Mr X - Blake McLaughlin
Jørgen Karterud - Pontus Finstad - Stian Kaltrud Nystuen
Leo Halmrast - Magnus Brekke Henriksen - Mikkel Christiansen
Christian Torrissen

Mr X er en import. 

Vi burde hatt en forward til. Det kommer skader og da trenger vi back-up.
Svar
https://klanen.no/blogger/overblikket/ov...ingskamper
Svar
(06-18-2025, 01:19 PM)HaraldsPokal Skreiv:
(06-17-2025, 11:30 PM)sorum2 Skreiv: Hockeykveld på Vertshuset!

https://www.vif-hockey.no/article/0boasy0-49ejd/view

Jeg har ingen å dra med, og er uansett aleine med barn. Noen som kan sende et referat på PM i etterkant? Eller publisere her.

Hjemme fra Vertshuset. Fullt. Oppfattet at laget og adm skulle ha sommeravslutning i bakgården. Siste felles treningsdag i dag. Møtes igjen 28. juli. En uke med tilpassing før hardkjøret starter 4. august. Da har de seks uker før seriestart 13. sept.

Det var Glenn Jensen som var konferansier. Han ropte først opp eierne våre i ASet. Stenshagen, Moræus Hanssen og Eikeland. Deres engasjement gjør det mulig å bygge en stadig sterkere klubb.

Morten Ask var nestemann ut. Han poengterte at mye av laget var satt når de overtak. Det var importspillerne han brukte mest tid på å vurdere. Ikke statistikkene alene. Mest at det var de rett personer. Og at det var toveisspillere, Forklarte også dette med at Taimi måtte legge opp og at de måtte finne en norsk back. Derfor Håkon Nilsen.

Roy Johansen sa det han pleier å si. Hard trening skulle til. Og vi skulle være offensive. Vi er her for å vinne. Noen annet er det ikke snakk om.

Det ble ikke snakket noe om status for spillerstallen. Men jeg fikk en prat før møtet hvor jeg fikk avklart at vi vil ha 9 backer og 14 forwards. Vi har offentliggjort 6 backer og 12 forwards. Inn kommer helt sikkert Herman Mowe og Henrik Larsson. Som nevnt før venter de med å annonsere Larsson. Så har vi en ledig plass for en import-forward. Det blir veldig spennende å se hva vi får inn på den plassen. Tipper de er veldig nøye med utvelgelsen her. VI har ikke råd til å bomme.. De to siste plassene går til to talenter fra egen klubb.
Svar
Herman Mowé har fått ny kontrakt med A-laget. Theodor Skjellum-Kokkim har fått sin første A-lagskontrakt.

Vålerenga forlenger med Mowé

Herman Mowe - Stats, Contract, Salary & More

Theodor Skjellum-Kokkim - Stats, Contract, Salary & More

Herman har Manglerud som moderklubb. Men har siden U-16 alder vært i Vålerenga i seks sesonger. Vi har sett han i 61 kamper på A-laget allerede. Og pila peker bare en vei. Opp. 

Theodor har Lørenskog som moderklubb, men har vært i Vålerenga de siste tre sesongene. Er kort opphold i Malmö J-20 siste sesong. Kjenner ikke så godt til han. Kanskje andre som ser U-20 laget kan si noe?

Det er så viktig at en klubb som Vålerenga henter opp egne spillere. Det satses hardt og godt i ungdomsavdelingen. Det gir ekstra inspirasjon til spillere og trenere å se at det nytter å legge ned langsiktig jobb for å få frem talenter til A-laget.

Nå har vi disse egne U-23 spillere på laget: Leo Halmrast (2003), Gabriel Koch (2004), Herman Mowé (2004), Christian Torrissen (2004) og Theodor Skjellum-Kokkim (2006). Kanskje også Marius Määttänen (2007).

For å ytterligere fremheve jobben som gjøres med spillerutvikling kan vi jo ta med at Stian Solberg og Michael Brandsegg-Nygård, begge født i 2005, nå har NHL-kontrakter, og at Mikkel Eriksen (2007) trolig blir draftet nå til helgen.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)