Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lagbygge sesongen 2024/2025
#51
Herlig. En av de raskeste i ligaen, pådrar seg ingen unødvendige utvisninger og er up & coming. Dette kan bli bra!
Svar
#52
Jeg mener det er en naturlig og riktig signering. Bonsaksen er en ekte Vålerenga-gutt og skulle selvsagt komme til oss etter at han avsluttet i Finland i 2022. Men nå er han er. Ingen tvil om at vi får inn en meget tøff back som til tider kan spille gris eller utvise dårlig oppførsel på isen. Men er det noe vi har savnet i VIF så er det backer som spiller hardt. Det var 18-åringen Stian Solberg som sto for dette siste sesong. Og det er han Bonsaksen nå erstatter. Selv om han er 18 år eldre. Det med alder bekymrer ikke. Olimb og Røymark er et år eldre og de er våre beste spillere nå.

Legger også merke til at det er snakk om 1-års kontrakt. Kaltrud Nystuen og Christiansen fikk 2-års kontrakt. Jeg tenker at det er bra signal å gi til Bonsaksen at han må prestere om det skal bli noe mer. Ser vi videre fremover har Zuccarello to år igjen på kontrakten i Minnesota. Han kan kanskje skvise sitronen og få en 1-års kontrakt der eller et annet sted. Eller han kan flytte hjem og avslutte karrieren i Norge. Det er jeg ganske sikker på at han vil gjøre. Han vet hvor mye det ville ha å si for den klubben han skal til og for hele ligaen. Da er det ikke dumt for oss at hans beste kamerater er nettopp i VIF, som Glenn og Alexander.

En annen ting er Bonsaksen utvilsomt har medietekke og vil være en god ambassadør for VIF og for ishockeyen generelt. Han skal være ekspert under VM nå hos ViaSat.
Svar
#53
En oversikt på hvordan lagbygge kan bli til slutt. PS! Det er rykte om at en ny import skal presenteres fredag. Jeg tror at det i så fall er en som spilte i Norge sist sesong.

J. Partanen --> Ny norsk keeper

Solberg --> Bonsaksen

Auk --> Ny utlending

Olsen --> Kaltrud Nystuen

Søberg --> Christiansen 

M. Partanen --> Ny utlending

Dostie --> Ny utlending

Bengtsson --> Ny utlending

Mingoia --> Erstattes ikke nå, plass holdes ledig

Så håper jeg at vi tar opp to juniorer i A-lagsstalen. Mikkel Eriksen og Jørgen Myhre. De hadde hhv 4+1 og 1+4 på 5 kamper i U-18 VM nylig når Norge berget plassen i A-VM. Vi må gi disse muligheten til å trene og spille med de beste i landet.
Svar
#54
(05-09-2024, 01:21 AM)sorum2 Skreiv: En oversikt på hvordan lagbygge kan bli til slutt. PS! Det er rykte om at en ny import skal presenteres fredag. Jeg tror at det i så fall er en som spilte i Norge sist sesong.

J. Partanen --> Ny norsk keeper

Solberg --> Bonsaksen

Auk --> Ny utlending

Olsen --> Kaltrud Nystuen

Søberg --> Christiansen 

M. Partanen --> Ny utlending

Dostie --> Ny utlending

Bengtsson --> Ny utlending

Mingoia --> Erstattes ikke nå, plass holdes ledig

Så håper jeg at vi tar opp to juniorer i A-lagsstalen. Mikkel Eriksen og Jørgen Myhre. De hadde hhv 4+1 og 1+4 på 5 kamper i U-18 VM nylig når Norge berget plassen i A-VM. Vi må gi disse muligheten til å trene og spille med de beste i landet.

Ser vi på det vi har mista og det vi har fått, er vi ikke styrka, men svekka.
Legg til at de vi enda ikke har erstatta, er gode spillere, og vi har ikke for vane å hente inn gode utlendinger.
Jeg er ikke bekymra så tidlig, men registrerer at enn så lenge, har vi "bytta oss ned".
Svar
#55
Hvilken import ryktes det om? Kindl?
Svar
#56
(05-09-2024, 12:19 PM)Ingar Skreiv: Hvilken import ryktes det om? Kindl?

Utsatt til onsdag. Kan ikke tro det er snakk om Kindl. Han var veldig dyr og de var ikke fornøyd med spillet hans sist sesong. Vedkommende som skriver at det er utsatt til onsdag sier at denne importen ikke kommer fra en annen klubb i Norge.
Svar
#57
Tuben resignert for to nye år.Solid!
Svar
#58
(05-09-2024, 11:06 PM)sorum2 Skreiv:
(05-09-2024, 12:19 PM)Ingar Skreiv: Hvilken import ryktes det om? Kindl?

Utsatt til onsdag. Kan ikke tro det er snakk om Kindl. Han var veldig dyr og de var ikke fornøyd med spillet hans sist sesong. Vedkommende som skriver at det er utsatt til onsdag sier at denne importen ikke kommer fra en annen klubb i Norge.

Er kilden din disko, altså Simen som er utestengt x antall ganger fra både hockey og fotball, snorter kokain på turer, har mange voldsdommer på seg og som senest for et par sesonger siden sto å blotta seg på tribunen i CC Amfi? Eller har du dette fra flere sikre kilder?

For øvrig merkelig hvis han sitter på så mye informasjon, men det er kanskje bekjentskap med Myrvold eller Merg.
Svar
#59
Aner ikke hvem denne Simen er. Men det han skriver på FB pleier å stemme. Hvor han henter opplysninger aner jeg da heller ikke noe om.
Svar
#60
Så et annet innlegg fra en fyr jeg antar er denne Simen hvor han mente både Brekke Henriksen og Didrik også får ny kontrakt
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)