Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(03-20-2024, 04:48 PM)NilsDN Skreiv: Vi har jo fire stoppere da i Idumba, Kreutz, HK og KO. I tillegg kan kanskje noen andre vikariere der. Vi trenger egentlig en til, men det var viktigere med spiss.

Skulle det bli helt krise med skader i forsvar har vi vel og mulighet å hente Bitri hjem fra lån?
Svar
(03-20-2024, 05:10 PM)Schistad Skreiv:
(03-20-2024, 04:48 PM)NilsDN Skreiv: Vi har jo fire stoppere da i Idumba, Kreutz, HK og KO. I tillegg kan kanskje noen andre vikariere der. Vi trenger egentlig en til, men det var viktigere med spiss.

Skulle det bli helt krise med skader i forsvar har vi vel og mulighet å hente Bitri hjem fra lån?

Det bør vi kunne, men tipper vi kvitta oss med han for godt egentlig. Usikker på dealen der.
Svar
Må fortsatt ta hensyn til overgangsvinduer selv om vi eier spilleren.

Men vi kan låne inn norske under 22
Svar
Skandale om vi ikke vinner ligaen med den troppen vi har nå.
Svar
Oversikt over troppen pr. 20. mars '24:
I dette innlegget vil jeg først illustrere en oversikt over troppen pr. i dag som viser nogenlunde dobbel dekning i alle posisjoner.
Kommer tilbake med kommentarer om visse posisjoner og enkeltspillere, før jeg presenterer en mer realistisk startellever etterhvert. 

Illustrasjon - dobbel dekning
XI:
------------- Rijks
Filip T -------------- Håkans
----- Riisnæs – Bjørdal
------------- Hagen
Jukler --- Kiil -- Fasika --- Borch
------------- Sjøeng


2XI:
------------- Kamara
Jones -------------------- Obasi
-------- Strand – Ambina
--------------- SST
XXXX – Kreuz – AHK – VEH
------------- Storevik

I tillegg: 
Storm, Bully, Kurd Rønning (+ langtidsskadde Dicko Eng)

Kommentarer:
Keepere: Lite å kommentere her i grunn. Sjøeng og Storevik utgjør ligaens beste keeperpar. Sjøeng er et klart førstevalg for meg, og det er han nok inn mot seriestart også, men vet samtidig at Bakke har vært skeptisk til deler av spillet hans. Uansett ikke en posisjon som er blant våre sterkeste på papiret.
 
Forsvar: Bunnsolid dekning på høyreback. Juklerød har vist fine takter i de siste treningskampene, og forhåpentligvis kan han få en fin sesong til venstre. Svakere dekning bak han, men samtidig kan både Hedenstad, Borchgrevink og Kreuzriegler vikariere der ved behov. Apropos Kreuzriegler var han egentlig ganske avskrevet etter fjoråret, men han har hatt en god vinter og har etter mitt syn vært meget bra som venstre stopper i de siste kampene etter skaden til Kiil Olsen. Tror fremdeles Kiil og Fasika vil være vårt foretrukne stopperpar når de er skadefrie, men med Kreuzriegler og stortalentet Hammer Kjelsen i bakhånd har vi relativt god dekning der også. Planen før oppkjøringa var nok å dyrke Kreuzriegler som et alternativ på venstreback, men da stopperjakten har vist seg å være nokså vanskelig er det fint at han har grepet muligheten i de siste treningskampene. 

Midtbane: I utgangspunktet vår sterkeste lagdel. Oppkjøringen har vist at det ikke nødvendigvis blir en typisk 433-variant vi kommer til å spille med i år, og i de siste treningskampene har det lignet mer på en slags skeiv 4-2-3-1 hvor blant annet Henrik Bjørdal virkelig har fått spilt på sine styrker. Bjørdal, Riisnæs, Ambina, Hagen, Strand, Sjøvold Thorstensen og Omar Bully er bunnsolid dekning til de tre plassene sentralt i banen. Hvordan jeg tror dette stables sammen i praksis kommer jeg tilbake til. 

Angrep: Med Kamara inn i dag tror jeg også vi er ferdighandlet her. Bredden er god, talentene er mange, også gjenstår det å se om det leveres stabilt nok. Rijks har sett bedre og bedre ut, og Håkans vet vi er kvalitet. Filip, Jones, Obasi og Kurd Rønning (i tillegg til Dicko Eng når han er tilbake...) er veldig spennende, og forhåpentligvis kan en av dem slå ut i full blomst allerede i år. Jeg tror dog ikke nødvendigvis at vi skal forvente det. Treningskampene har også vist at vi ikke nødvendigvis kommer til å spille med to tradisjonelle kanter. Venstrekanten blir gjerne litt skjev for å lage plass til Juklerød, og det åpner samtidig opp for at vi kan bruke både Ambina (som har sett ut som en kjempeforsterkning), Bjørdal og Riisnæs sammen med Hagen på midtbanen. 


Hvis vi tar utgangspunkt i en mer sannsynlig startellever og benk (gitt skadefritt mannskap):
------------------ Rijks
Riisnæs --------------------- Håkans
----------------- Bjørdal 
----------- Ambina --- Hagen
Juklerød -- Fasika --- AKO -- Borchgrevink
------------------ Sjøeng

Benk:
KEE - Storevik
FOR - Hedenstad, Hammer Kjelsen, Kreuzriegler
MID - Sjøvold Thorstensen, Strand
ANG - Thorvaldsen, Kamara, El-Abdellaoui

Ekstra: Storm (KEE), Bully (MID), Obasi & Kurd Rønning (ANG)

Skader og karantener vil naturligvis forekomme, så neppe særlig realistisk at Obasi og Bully eksempelvis utelates fra en kamptropp når de er skadefrie. Men vi er altså i en posisjon der det kan skje. Så helt alvorlig, denne troppen skal selvfølgelig rett opp fra Obos. 30 cupfinaler eller ei. I år så tar vi alt.
Svar
Kamara så sylskarp ut på treningen.
Blir nok garrantert førstevalg på topp
Svar
(03-20-2024, 07:06 PM)Stenzenga Skreiv: Skandale om vi ikke vinner ligaen med den troppen vi har nå.

Ja, den begynner å se bedre ut nå.

Men problemet er likevel at serien er historisk svak, med unntak av de tre lagene som rykket ned. Det betyr at selv om Stabæk og Aalesund har dårligere tropp enn oss, så kommer ikke den forskjellen til å være like synlig poengmessig. Så til syvende og sist så kan topp tre-plasseringene bli delt ut utfra innbyrdes oppgjør i miniligaen på toppen, mellom oss AaFK og Stabæk.

Mulig jeg overvurderer Stabæk og AaFK, men jeg tror vi må ha over 60 poeng for å rykke direkte opp. Og da har vi ikke en enorm tabbekvote. Det er derfor viktig at det kvalitetsmessige overtaket vi har også blir omgjort til 3-poengere. Det blir rett og slett 30 cupfinaler på rad det her.
Svar
(03-20-2024, 11:30 PM)NilsDN Skreiv:
(03-20-2024, 07:06 PM)Stenzenga Skreiv: Skandale om vi ikke vinner ligaen med den troppen vi har nå.

Ja, den begynner å se bedre ut nå.

Men problemet er likevel at serien er historisk svak, med unntak av de tre lagene som rykket ned. Det betyr at selv om Stabæk og Aalesund har dårligere tropp enn oss, så kommer ikke den forskjellen til å være like synlig poengmessig. Så til syvende og sist så kan topp tre-plasseringene bli delt ut utfra innbyrdes oppgjør i miniligaen på toppen, mellom oss AaFK og Stabæk.

Mulig jeg overvurderer Stabæk og AaFK, men jeg tror vi må ha over 60 poeng for å rykke direkte opp. Og da har vi ikke en enorm tabbekvote. Det er derfor viktig at det kvalitetsmessige overtaket vi har også blir omgjort til 3-poengere. Det blir rett og slett 30 cupfinaler på rad det her.
Tror muligens du overvurderer aafk hvertfall. De har hatt en ræva preseason. U mot Hødd og tap mot Træff sist nå. De har heller ikke fått på plass ass trener. For en uke siden skrev sportsjournalist i Sunnmørsposten at Aafk er i kjempetrøbbel og kan glemme direkte opprykk slik tingenes tilstand er nå. De har tapt mot Levanger, uavgjort mot Hødd og Bryne, tap mot Træff, KBK, Levanger.
Svar
Ja har fått med meg det. Men vi kan ikke planlegge ut fra at en av hovedkonkurrentene driter seg ut. Vi må gjøre jobben selv. Og hvis en av dem driter seg ut så blir det desto enklere for oss.
Svar
Kult med Ola.
Det er jo lov å være positiv med tanke på sesongen, grunnet signeringer og resultater.
Det jeg er mest glad over, er endringen av spillestil og at vi fikk inn Myhre.
Don't believe the hype, som dem sa/sang i gamle dager.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 18 Gjest(er)