Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Hvordan vet du det? Det finnes flere typer opsjoner:
- "opsjon" hvor det er avtalt kjøpesum etter en viss tid (ikke egentlig opsjon)
- opsjon hvor kjøpesum slår inn etter et visst antall kamper, og spilleren har akseptert og/eller signert kontrakt. Opsjonen ligger da i om spilleren lykkes eller ikke, dvs. brukes.
- opsjon med avtalt kjøpesum i låneperioden

I det siste tilfellet kan andre klubber kuppe overgangen, da det egentlig kun er en ferdigforhandlet overgangssum som er utført.

Jeg kjenner ikke detaljene i opsjonene, gjør du?
Svar
Jeg forutsetter at det innebærer at vi har en rett til å kjøpe spilleren til en fastsatt pris ved opsjonene utløp. 
Noe annet ville være rent idioti,  og oppsigelses grunn for Jokke.
Svar
Jeg tenker lån med opsjon er den perfekte løsning for oss her.

Fordelen med dette er at vi nå får se de over lenger tid, hvordan de presterer i kamper, hvordan de utvikler seg. Hvilket toppnivå og potensial har de. Trenerne blir godt kjent med hvordan de er som mennesker og passer inn i gruppa. Om de trives i Oslo, osv..

Og hvis vi ser at de kan gjøre en jobb på OBOS-nivå, men ikke vil være gode nok for Eliteserien - så trenger vi heller ikke å kjøpe de permanent. Men skulle de prestere godt og vi mener de kan ta Eliteserien med storm, så regner jeg med at JJ har signert en avtale som gjør at vi kan trykke på en knapp og signe de permanent.

Avhengig av opsjons-løsningen så kan kanskje noen i teorien kuppe overgangen. Men det tror jeg det er marginale muligheter for, av flere årsaker. Hadde det vært en spiss (type Ilic) som scoret i hver kamp, så kunne det sikkert vært en større risiko for det.

Med tanke på vår økonomiske situasjon så må vi være litt edruelige også. Vi har ikke råd til å hente spillere som ikke slår til. God løsning av klubben tenker jeg.
Svar
Jeg synes opsjon på midtbanespillern og signering av stoppern virker ganske fornuftig. 

Vi trenger fortsatt en spiss, men så synes jeg stallen vår er til å leve med om ingen av nøkkelspillerne forsvinner ut før vinduet stenges. 

Prøvespillerne har jo trent med klubben en stund så da har vi ikke vært så sent ute som om vi hentet en ny spiller i dag. 

Anhenrik skrev i går: 
For oss som bruker lunsjen til å se på treninger var det interessant å se at Brice Ambina ble testet ut som midtstopper denne uken. Mulig vil man se om han i tillegg til å spille defensiv midt kan være et alternativ i midtforsvaret. Kan begge brukes som midtstoppere har vi trolig tilstrekkelig dekning bak.

--

I så fall er det en ny Oldrup vi har fått inn. Kiil Olsen er klart god nok som stopper tenker jeg, selv om han er mer vant til å være en av tre (stoppere) enn en av to. 

Kjelsen må vi jo virkelig håpe og tro at skal få et skikkelig gjennombrudd i år. Da skal vel han i utgangspunktet sloss med Fasika og å være Olsens makker. 
Men da har vi et fjerde alternativ i Ambina og. Kreuz ser jeg knapt på som en back up, men han er jo i stallen han og. Litt usikkert om de tenker han som back, stopper eller bare der det er størst behov. 

Da har vi en klar førstekeeper og tøff konkurranse på back. På midtbanen er det kanskje aller tøffest konkurranse og vi har mange veldig spennende kanter i tillegg til etablerte Håkans med sin ekstremfart. 

For meg er det kun på spiss plass at jeg er i tvil om stallen er god nok. Så håper man jo selvsagt at Rijks eller Jones vil dominere. 

Se å få lukka igjen det jævla vinduet nå så vi kan få litt troa på det igjen. 

Sola skinner og i morgen er den tredje siste treningskampen. Det nærmer seg nå.
Svar
Jeg er ikke enig i at det er oppsigelsesgrunn for Jokke, han kan vi ta på mange andre ting (totalprestasjon f.eks.). Dette er vanlige typer avtaler i fotballoverganger, med de fordeler og ulemper avtaleformene er. Forventer du at vi kun skal ha oppsiden av en fleksibel avtale?

Er ikke uenig i at det kan være en god løsning for oss, men det lukter litt "nå må vi spare penger for enhver pris" av dette.
Svar
Det var vel satt av 2,5 millioner til spillerkjøp hvis jeg husker rett fra Årsmøtet. Du skal være rimelig magisk for å kjøpt noen spillere for det beløpet..
Svar
Enten "Vi må spare penger". Eller; "Vi er litt usikre på kvaliteten/trivsel/personlighet, og vil ikke binde oss helt enda". Men tipper det du sier ja, og det gjør meg irritert. Vært ti ganger mere snakk og denne jævla sparingen, enn ambisjoner om direkte opprykk. Vi burde jo aldri vært her i utgangspunktet. For en gjeng.
Svar
(03-08-2024, 11:18 AM)Kokos kokos Skreiv: Det var vel satt av 2,5 millioner til spillerkjøp hvis jeg husker rett fra Årsmøtet. Du skal være rimelig magisk for å kjøpt noen spillere for det beløpet..

Er det en spiller under kontrakt som selgende klubb vil ha så spørs det vel mye om hvor mye det hjelper ja. Men om det er en spiller som klubben vil kvitte seg med så kan de jo hjelpe mye. Om det også kan brukes til sign on fee så kan det fort være tungen på vektskåla for en kontraktsløs og det kan være nyttig om vi signerer en spiller som har et knapt halvt år igjen av en kontrakt, men som vi vil skal komme med en gang. 

En annen ting er at budsjettet til kjøp og salg gjelder for hele året og at vi med salget av Illic har nådd budsjettet for spillersalg i 2024. 
Betyr det at vi hvis vi selger en spiller får bruke alt eller store deler på kjøp. Det er jo selvsagt AS-et som bestemmer det, men her er det garantert tett dialog med Siem. 
Kan vi hente en spiller for 10 mill nå mot å love å selge for 7,5 mill til sommern eller etter sesongen? Det er vel mer vanlig at vi har budsjettert med salg i sommervinduet eller vintervinduet enn at vi ikke har det. I år har vi vi bare vært tidlig ute med å oppfylle budsjettet. 

Om intet annet hjelper så må da Vålerenga Kokos kunne lage noe knapper og glansbilder merch eller noe pølsepapir som vi klubben kan få bruke i jakten på nye stjerner.
Svar
Ble sagt på årsmøtet at resten vil man få tilført fra AS’et?
Svar
(03-08-2024, 01:35 PM)Presterende speller Skreiv: Ble sagt på årsmøtet at resten vil man få tilført fra AS’et?

Vi har jo allerede brukt mer på det på Obasi alene. Jeg tror klubben må legge fram et budsjett i balanse, så er det opp til AS hva de vil tilføre utover det.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 17 Gjest(er)