Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Ja - begge med for fullt på trening i Valhall - synes det er veldig positivt.
Svar
Video 
(03-03-2024, 03:06 PM)Presterende speller Skreiv: Tolket det litt som at det kanskje kan komme noe, da det står «work in progress». Men det er dønn stille om dagen, så vanskelig å tolke

Er nok dette arbeidet som var in progress: 
Svar
(03-03-2024, 09:30 PM)hmchrist Skreiv:
(03-03-2024, 03:06 PM)Presterende speller Skreiv: Tolket det litt som at det kanskje kan komme noe, da det står «work in progress». Men det er dønn stille om dagen, så vanskelig å tolke

Er nok dette arbeidet som var in progress: 

Passende, siden overgangsvinduet vårt foreløpig er som å se på maling tørke.
Svar
(03-03-2024, 09:57 PM)Østblokka Skreiv:
(03-03-2024, 09:30 PM)hmchrist Skreiv:
(03-03-2024, 03:06 PM)Presterende speller Skreiv: Tolket det litt som at det kanskje kan komme noe, da det står «work in progress». Men det er dønn stille om dagen, så vanskelig å tolke

Er nok dette arbeidet som var in progress: 

Passende, siden overgangsvinduet vårt foreløpig er som å se på maling tørke.

Fet piece.. men ikke helt det en ventet på..
Svar
Etter å ha sett nærmere på stallen så ville jeg ikke blitt veldig overrasket om vi kommer til å være ferdig handlet etter signeringen av våre prøvespillere. Dette begrunner jeg med at vi allerede vil ha den største stallen i Obos, dårlig økonomi, ett ønske om å satse på våre yngre spillerene og strengt tatt ett lag som bør være godt nok til å rykke opp.

(En spiss til hadde vært kjekt å ha og vet vi har forsøkt oss på Heggebø, men tror de avventer til sommeren før de evt gjør ett forsøk på å skaffe en annen spiss og satser heller på Mees og Jones).

Litt usikker på hvem som ville fått sekser og venstre ving rollen, men prøver meg på følgende:

Toppet lag vil vært,

Sjøeng
Borch- K.A- Fasika- Jukle
Elias- Ambina - Bjørdal(Bech Risnæs)
Håkans-Mees- Bech Risnæs(Bjørdal)

Skyggelag ville vært:

Storevik
Hedenstad( K-R)- HK- Kreuz- Hedenstad (Bjurstrøm)
Bully- Torstensen- Strand
Obasi- Jones- Thorvaldsen

Så krysser jeg fingrene for at Bully snart får orden på kroppen. Vært ekstremt skadeutsatt så langt.
Svar
Gikk ikke Bjurstrøm til Skeid?
Svar
Mulig jeg er naiv, men helt sikker på at det kommer inn 4 nye spillere. De 2 som er på prøve + spiss og stopper. Vi må ha en stamme med litt mer rutine en idag om vi skal rykke opp, faktisk urettferdig å legge for stort ansvar på 17-18 åringene. Bully er en bonusspiller om han blir frisk, Bjurstrøm regner jeg ikke med - han forsvinner tror jeg enten lån eller fast.
Svar
Siden er såpass stille, så er mitt gjett at det jobbes med en del spillere som egentlig er for gode for obos. Og som kan gjøre oss til et bra eliteserielag til neste år. Også har man sikkert spillere på blokka som man føler seg sikre på at takker ja, og som gode nok til vi rykker opp, men ikke gode nok til å hende oss i eliteserien.
Også avgjøres ikke obos i april, så jeg tar heller gode spillere nære seriestart enn halvgode spillere nå.

Det kjipe er selvfølgelig hvis de gode ryker, og vi får inn «stallfyll» mot slutten av vinduer.
Svar
(03-04-2024, 12:34 PM)Trasskuken Skreiv: Siden er såpass stille, så er mitt gjett at det jobbes med en del spillere som egentlig er for gode for obos. Og som kan gjøre oss til et bra eliteserielag til neste år. Også har man sikkert spillere på blokka som man føler seg sikre på at takker ja, og som gode nok til vi rykker opp, men ikke gode nok til å hende oss i eliteserien.
Også avgjøres ikke obos i april, så jeg tar heller gode spillere nære seriestart enn halvgode spillere nå.

Det kjipe er selvfølgelig hvis de gode ryker, og vi får inn «stallfyll» mot slutten av vinduer.

Ja, det tror jeg også. Og det er helt greit å holde på med det sent i januar og første par ukene i februar. Men nå er vi i mars og seriestarten er under fire uker unna. 

Vi kan så klart hjelpe på våre egne problemer med å signere de to prøvespillerne. De har nok ikke reist til Oslo bare for turens skyld. Og de har vel vært med oss et par uker nå allerede. Samtidig så har jo Stenzenga sagt at de er Plan B, så da tror jeg vi kan regne med at Plan A ikke fungerte.

Og det er forsåvidt sant at vi ikke kan vinne OBOS i April. Men vi kan tape OBOS-tittelen i April. Det er fem kamper. Vi kan ikke ha særlig mye mindre enn 10 poeng etter de kampene. 

I år skal vi ligge i toppen, det samme ønsker Stabæk og AaFK og sikkert noen andre også. Vi får se hvor hard konkurransen blir, men vi må nok følge et program som tilsier minst to poeng pr kamp i snitt. Det må vi regne med at Stabæk og AaFK kommer til å gjøre. 

Så det er et par ting som er annereledes i år enn hva vi er vant med fra å vake rundt midten av tabellen i Eliteserien. Det ene er at troppen blir viktigere. Vi kan ikke gå inn med bare en 11'er og en tropp som kan ende på alt fra medalje til 9.plass, avhengig av flaks, flyt og tilfeldigheter. Så troppen må være bredere i år enn det vi er vant med fra Fagermo, som kjørte en fast 11'er og fylte på med unggutter. Og vi må bruke troppen. 

Det andre er at det er vanskeligere å ta innpå topplag enn bunnlag. I 2022 så startet vi å klatre ut av bunnen av tabellen i runde 13 og kom oss til 6.plass på bare fire serierunder. I toppen er det mye mer vanskelig å lukke luker. Der betyr en seier ofte bare at vi klarer å holde tritt. 

Det er bare å se på forrige gang Bakke og Myhre var i OBOS det. De tok 13 poeng på de første 10 kampene. Da lå de og vaket rundt 10.plass i serien. Så tok de 26 av 30 poeng på de neste 10. Fortsatt bare klart å klatre til 3.plass. 

Nå vet ikke jeg alt om alle laga der nede. Men ser vi på tabellen i fjor så klarte bare xxx å komme seg over 50 poeng av de lagene som fortsatt er der. Start er fullstendig kaos og jeg tviler på at så mange andre lag har tropper nok til å holde koken i 30 runder. 

Vi må regne med at både AaFK og Stabæk ønsker seg rett opp igjen. Har vi flaks så driter et av de lagene seg ut. Da blir det sannsynligvis mulig å kunne rykke opp med rundt 55-56 poeng. Men gjør de det ikke så kan det fort gå som i 2019 da 66 poeng ville vært nødvendig for å passere Sandefjord som endte på 2.plass.

Det er faktisk litt skremmende å tenke på at troppen om fire uker skal være god nok til å kverne ut seier etter seier, med tanke på at vi i øyeblikket mangler fire spillere. Vi kan sannsynligvis ikke tape mer enn 4-5 kamper gjennom sesongen. Og vi kan ikke bruke opp de tapene i April.
Svar
(03-04-2024, 11:26 AM)Rutter Skreiv: Mulig jeg er naiv, men helt sikker på at det kommer inn 4 nye spillere. De 2 som er på prøve + spiss og stopper. Vi må ha en stamme med litt mer rutine en idag om vi skal rykke opp. 

Du er inne på noe her. Vi kan ikke bare ha "salgsvarer" for å rykke opp. 
Sier ikke at vi trenger å hente helt toppklasse fra Eliteserien eller en ny Ilic, men vi trenger et par signalspillere med fysikk, rutine og som har nivået til å dominere OBOS-ligaen. Kristian Fardal Opseth er for eksempel en sånn type spiller.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 17 Gjest(er)