Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Hva vet du om at det ikke er er tatt en beslutning? Hadde de ikke fått kontrakt hadde vi nok allerede fått beskjed. Men det er litt andre mekanismer som spillere inn enn å bare si at de skal signeres. Klubber skal bli enige, spillere skal bli enige, de skal gjennom medisinsk test, og en rekke andre ting som kan spille inn. De kom hjem på ettermiddagen i går så mitt forslag er at man har litt is i magen. Har vi ikke fått beskjed i løpet av de nærmeste dagene er det grunn til å bli stressa ja. Men det er vel ikke verdens smarteste ting å si at begge spillerne skal signeres før de har signert.
Svar
Etter å sett prøvespillerne over to kamper, er jeg også kommet til at de bør signeres. Men de må tilpasse seg norsk spillestil og fotballkultur, ellers tror jeg spesielt midtstopperen vil være en kortmagnet. Ingen av dem er gode nok for ES, men det vil eventuelt ikke være aktuelt før til neste år. For OBOS er de mer enn gode nok.

Dette med motstandere i treningskampene er nesten helt uforståelig. Programmet er sikkert laget før nedrykket, men man må da kunne endre dette slik at det passer en ny situasjon?
Svar
Petter Myhre kommenterte dette på Twitter etter Brann kampen. https://x.com/petter_myhre/status/176254...38566?s=46
https://x.com/petter_myhre/status/176275...54999?s=46
Jeg er helt enig med deg i at det burde endres. Vi møter feil motstand i forhold til kampbildet i OBOS
Svar
Beslutningen om å gå for de spillerene ble nok tatt etter kampen mot Brann, men prosessen rundt dette med kjøp og signering har nok tatt litt tid og.. Må samtidig si meg enig i at det er vanskelig å la seg imponere over overgangsvinduet i år. Det er sikkert flere grunner til at det ble som det ble, men det har uansett gått hardt utover vår preseason og en del av ansvaret må legges på JJ og scouting avdelinga. Laget burde vært klart nå.

Selvom om vi får inn de to karene så må vi som et absolutt min få inn to spillere til, hvorav en spiss med fysikk Er redd for at flere lag vil parkere bussen mot oss, da bør vi ha spillere som kan trenge gjennom . Også må vi jo ha en forsvarer til. Vi mistet tre stk ifjor og har pdt ikke erstattet dem.

Er og enig i at det er en taktisk bommert og ikke spille kamper i oppkjøringen der vi presser kampen gjennom. Det er jo det som vi skje gjennom store deler av OBOS. Greit nok at man planla treningskamper mot Brann og RBK for flere mnd siden, men litt fleksibilitet må man kunne ha underveis. Det burde godt annå fått inn flere kamper og.
Svar
(03-01-2024, 10:17 AM)Churchill Skreiv: Etter å sett prøvespillerne over to kamper, er jeg også kommet til at de bør signeres. Men de må tilpasse seg norsk spillestil og fotballkultur, ellers tror jeg spesielt midtstopperen vil være en kortmagnet. Ingen av dem er gode nok for ES, men det vil eventuelt ikke være aktuelt før til neste år. For OBOS er de mer enn gode nok.

Dette med motstandere i treningskampene er nesten helt uforståelig. Programmet er sikkert laget før nedrykket, men man må da kunne endre dette slik at det passer en ny situasjon?

Er vel for sent og endre nå, men hvis programmet var fastlagt før vi rykka ned, så burde det vært mulig å endret på for 2,5 måneder siden.
Svar
(03-01-2024, 10:29 AM)Presterende speller Skreiv: Petter Myhre kommenterte dette på Twitter etter Brann kampen. https://x.com/petter_myhre/status/176254...38566?s=46
https://x.com/petter_myhre/status/176275...54999?s=46
Jeg er helt enig med deg i at det burde endres. Vi møter feil motstand i forhold til kampbildet i OBOS

Takk det var interessant å lese. 

Jokke sa jo at det var helt bevist, men det er jo ofte svaret hans da. 

Det har han jo sagt om at veldig mange har forsvunnet ut og få nye har kommet inn og. Trenerne våre gir jo mer uttrykk for at ting ikke er optimalt og at de blant annet venter på flere signeringer, flere spillere og nå da at det var vanskelig å få til bytte av treningskamper.

Det er lett å skjønne at treningskamper er en stor kabal som skal gå opp og bra at vi holder løfter vi har gitt til andre klubber, men at det ikke var mulig å bytte ut et par av treningskampene mot lag fra obos virker veldig rart. Hva har FFK og KFUM gjort? Har de kun obos motstandere fordi de visste om opprykket for sent? Og har det ikke vært en eneste dag da vi har spilt omtrent samtidig som et annet lag hvor det har vært mulig å høre om man kunne bytte motstander?

--
Gjennom vinteren har Oslo-klubben kvittet seg med mange rutinerte spillere som et ledd i en bevisst strategi. Samtidig merker de på utålmodigheten fra omgivelsene.

– Istedenfor å dra på et malingsstrøk ekstra, så rev vi hele huset for å bygge det opp på nytt. Det skal være et nytt stabilt hus som tåler været når det blåser og regner, forklarer Jonsson.

Han er den første som merker at supportere vil at det skal skje på én-to-tre.

– Det tar tid. Det er ingen tvil om det. Nesten alt vi har gjort i vinter er gjort bevisst, sier han.

---
Jokke har sagt det samme om at vi bare spiller treningskamper mot eliteserielag uten at jeg fant det sitatet nå. 

Så får vi se da om spillerne vi henter inn slår til og vi får en god start på sesongen så blir det sett på som en genistrek om det motsatt skjer så blir det mye støy. 

Det bekymrer meg litt at vi har laget mange unnskyldninger for om vi ikke har suksess. Stallen har vært syltynn i vinter så vi har måttet ringe folk på skolen under kampene for å få på plass innbyttere. Spillere har spilt flere minutter enn ønskelig fordi vi ikke har hatt innbyttere. Jokke sier det meste ikke handler om spillerlogistikk men om trenerne og trenerne sier at de ikke kan trylle og at mye blir avgjort på overgangsmarkedet. Vi har hatt altfor få på trening til å kunne øve på ny formasjon. 

I fjor snakket man om at troppen var altfor ung nå har nesten alle de eldste forsvunnet ut og to relativt unge har kommet inn. 

Jeg kan vanskelig se for meg at Jokke kan fortsette om vi ikke rykker opp i år. Men misforstå meg rett jeg håper og tror absolutt at vi rykker opp og det er ikke sånn at det virker som alt går på skinner hos ålesund, stabæk eller mønsterbruket Start heller. 

Jeg tror Obasi vil bli god og med en tynnere tropp og svakere motstand er det lettere å få en del spilletid. Kjelsen har alle muligheter for å få spille temmelig fast og vise at han har det potensialet alle har snakket om siden Jokke var med på Enga på pod episode 7 (22 feb 2021) da som Eurosport ekspert.
Svar
På mandag er det 4 uker til alvoret starter.
For de som sa vi skulle puste med magen for to uker siden, snart er det på tide å puste litt hardere med brystet.

Vi har 7 erfarne ut + Vitinho, og 2 uskrevne talenter inn.
Jokke må virkelig på jobb nå. Myhre virket misfornøyd før vi dro til Marbella, og han må til innkjøp av et par stress baller nå for å roe ned nervene.

Bortsett fra prøvespillerne så bør vi ha inn 3 mannfolk som kan starte hver kamp før neste uke er over.

@Stenzenga 
Hver så snill og kom med noe oppløftende?
Svar
Uten prøvespiller CDM og CD inn.
Intet spiiss alternativ inn?
Ingen Helt - Udahl? WTF.

1 dag igjen, før vinduet stenger.

Give me hope Johanna, som noen pleide å ha som signatur på forumet.
Svar
(03-02-2024, 06:37 AM)ForrestGump Skreiv: Uten prøvespiller CDM og CD inn.
Intet spiiss alternativ inn?
Ingen Helt - Udahl? WTF.

1 dag igjen, før vinduet stenger.

Give me hope Johanna, som noen pleide å ha som signatur på forumet.

Vinduet stenger 3 april.
Svar
(03-01-2024, 06:52 AM)ForrestGump Skreiv: Overgangsvindu 2024: Profesjonelle: 31. jan - 3. april.
Det er brått to dager igjen det.

(03-02-2024, 06:37 AM)ForrestGump Skreiv: 1 dag igjen, før vinduet stenger.

Har du avskrevet hele mars? Fortsatt over en mnd til vinduet stenger.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)