Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Noen ganger, eller ganske ofte egentlig, så blir jeg litt matt av dette forumet. Det er så å si aldri noe annet enn negativitet å spore. I dag har vi slått Rosenborg 4-1. Jeg har ikke sett kampen, så mulig det er flatterende, mot spillets gang og bla bla bla.
Men reaksjonene er stort sett negative!
Vi tapte mot Ffk for en uke siden, og reaksjonene her inne er stor sett like.
Stand putta to, nederlenderen fant målet for første gang. Og vi knuser det som i hvert fall må sies være ok+ eliteserielag. Allikevel, bare rævva…
Er det sånn at vi ikke ønsker positive opplevelser, sånn at vi kan forsette vårt surmaga «hva vare jeg sa» opplegg?
Å knuse rbk i dag burde jo skapt en liten knist om ikke annet.

At vi trenger påfyll av spillere. Det skjønner alle. Selv de som styrer klubben. Men den panikken som er her inne, mener jeg er ganske overdrevet. Vi skal spille i obos. Ikke i den europeiske superligaen. OBOS avgjøres ikke i april. Det er få lag i den ligaen som er bedre enn oss pr i dag. Og om vi skulle bruke april måned på å sette laget skikkelig, før seierstoget begynner å rulle, så holder det. HVIS vi blir gode nok fra mai og ut.

Min oppfordring er å pust litt med magen enn så lenge! Å pumpe ut eder og galle hver dag det ikke skjer noe hjelper ingen. Og at vi i hvert fall prøver å omfavne det som er positivt!
Svar
(02-21-2024, 09:57 PM)Trasskuken Skreiv: Noen ganger, eller ganske ofte egentlig, så blir jeg litt matt av dette forumet. Det er så å si aldri noe annet enn negativitet å spore. I dag har vi slått Rosenborg 4-1. Jeg har ikke sett kampen, så mulig det er flatterende, mot spillets gang og bla bla bla.
Men reaksjonene er stort sett negative!
Vi tapte mot Ffk for en uke siden, og reaksjonene her inne er stor sett like.
Stand putta to, nederlenderen fant målet for første gang. Og vi knuser det som i hvert fall må sies være ok+ eliteserielag. Allikevel, bare rævva…
Er det sånn at vi ikke ønsker positive opplevelser, sånn at vi kan forsette vårt surmaga «hva vare jeg sa» opplegg?
Å knuse rbk i dag burde jo skapt en liten knist om ikke annet.

At vi trenger påfyll av spillere. Det skjønner alle. Selv de som styrer klubben. Men den panikken som er her inne, mener jeg er ganske overdrevet. Vi skal spille i obos. Ikke i den europeiske superligaen. OBOS avgjøres ikke i april. Det er få lag i den ligaen som er bedre enn oss pr i dag. Og om vi skulle bruke april måned på å sette laget skikkelig, før seierstoget begynner å rulle, så holder det. HVIS vi blir gode nok fra mai og ut.

Min oppfordring er å pust litt med magen enn så lenge! Å pumpe ut eder og galle hver dag det ikke skjer noe hjelper ingen. Og at vi i hvert fall prøver å omfavne det som er positivt!

Skal sies at vi var over midtstreken 4 ganger i første omgang, og scorte alle gangene.
Andre omgang var mye bedre enn første omgang, det sier litt hvor flatterende resultatet var Smile

Etter min mening så vil absolutt alle det samme her, at Vålerenga rykker opp, vinner serien i 25 og kommer til Champions League i 26.
Realiteten er at vi er i Obos, vi har solgt/gitt bort halve førsteelleveren og vi har ikke hatt antydning til erstattere/fortsterkninger bortsett vår nederlandske kompis.

Hva med deg Trasskuken, gi oss noe positivitet. Gi oss noe å glede oss til istedenfor å frykte for.
Kom med noe, sånne som meg trenger virkelig noe positivitet. Hva gleder du deg til?

Østblokka kommer til å gi tidenes stemning i Oboos. Obos kommer aldri til å se lignede stemning noengang som de vil få servert dette året.
Problemet vårt er at momentumet vi har på tribunen kommer bare til å vare i år, enten rykker vi opp, og vi kan dra momentumet videre.
Hvis vi ikke rykker opp, er jeg redd momentumet vil dø ut også på tribunen.

Vi må rett og slett opp på første forsøk etter min mening, så jeg er faktisk piss nervøs når vi mer eller mindre ikke har en startellever 5 uker til seriestart.
Svar
(02-21-2024, 09:57 PM)Trasskuken Skreiv: Noen ganger, eller ganske ofte egentlig, så blir jeg litt matt av dette forumet. Det er så å si aldri noe annet enn negativitet å spore. I dag har vi slått Rosenborg 4-1. Jeg har ikke sett kampen, så mulig det er flatterende, mot spillets gang og bla bla bla.
Men reaksjonene er stort sett negative! Å knuse rbk i dag burde jo skapt en liten knist om ikke annet. 

Så det meste av matchen idag. Treningskamp selvsagt, og så ut som Rosenborg muligens tok noe lett på oppgaven, men det fikk de jaggumeg svi for!

Imponert av våre karer! Vi var noe passive og sleit i forsvar (manglet Borch, Kiil O. og hadde 2 prøvespillere fra start) og hadde litt tur som unngikk baklengs i starten. Men offensivt var det MYE positivt og vi spilte etterhvert som et lag med en klar plan og det trengte iallefall jeg å se! Håkans, Thorvaldsen, Strand og Rijks viste innsats og klasse, Sjøeng det samme og Jukle hadde noen kanoninnlegg og overlapp. Forsvaret hang bedre sammen i 2. omg og jeg synes dette var meget lovende! Vi har noe på gang, og tror spillerne fikk litt selvtillit og noe å bygge videre på idag og fram til kampen mot Brann tirsdag. Absolutt INGEN flere spillere ut!, og 4-5 spillere med kvalitet inn så blir dette bra!
Svar
Siter:Noen ganger, eller ganske ofte egentlig, så blir jeg litt matt av dette forumet. Det er så å si aldri noe annet enn negativitet å spore. I dag har vi slått Rosenborg 4-1. Jeg har ikke sett kampen, så mulig det er flatterende, mot spillets gang og bla bla bla.
Men reaksjonene er stort sett negative!
Vi tapte mot Ffk for en uke siden, og reaksjonene her inne er stor sett like.
Stand putta to, nederlenderen fant målet for første gang. Og vi knuser det som i hvert fall må sies være ok+ eliteserielag. Allikevel, bare rævva…
Er det sånn at vi ikke ønsker positive opplevelser, sånn at vi kan forsette vårt surmaga «hva vare jeg sa» opplegg?
Å knuse rbk i dag burde jo skapt en liten knist om ikke annet.

At vi trenger påfyll av spillere. Det skjønner alle. Selv de som styrer klubben. Men den panikken som er her inne, mener jeg er ganske overdrevet. Vi skal spille i obos. Ikke i den europeiske superligaen. OBOS avgjøres ikke i april. Det er få lag i den ligaen som er bedre enn oss pr i dag. Og om vi skulle bruke april måned på å sette laget skikkelig, før seierstoget begynner å rulle, så holder det. HVIS vi blir gode nok fra mai og ut.

Min oppfordring er å pust litt med magen enn så lenge! Å pumpe ut eder og galle hver dag det ikke skjer noe hjelper ingen. Og at vi i hvert fall prøver å omfavne det som er positivt!

Ikke glem at vi må hente hjem Udahl som jeg ikke helt forstår hvorfor skulle giddet etter sist gang han var her.
Svar
En klubb vi kan sammenligne oss med når det gjelder overgangsvinduet er Viking.
Les gjerne nøye hva Tripic sier om situasjonen i Viking, han er Spot on hva det gjelder sin egen klubb.
Vi er i akkurat samme båt, bortsett fra at vi er i en divisjon (!) UNDER.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elitese.../16478142/
Svar
(02-21-2024, 11:39 PM)Kriger'n Skreiv: En klubb vi kan sammenligne oss med når det gjelder overgangsvinduet er Viking.
Les gjerne nøye hva Tripic sier om situasjonen i Viking, han er Spot on hva det gjelder sin egen klubb.
Vi er i akkurat samme båt, bortsett fra at vi er i en divisjon (!) UNDER.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elitese.../16478142/

Stabæk og Aalesund er vel utnevnt til å være de største konkurrentene våre i OBOS, og Stabæk har sluppet 15 spillere og fått 6 inn, Aalesund har sluppet 12 og fått inn 4. Vi har sluppet 8 og fått inn 2. Ergo er vår balanse på antall inn/ut bedre enn hovedkonkurrentenes. Og Sogndal (som vi møter i første serierunde) har fått sluppet 11 og fått inn 6. Marginalt bedre enn oss. 
Kilde: https://www.tv2.no/sport/dette-er-de-bek.../16364063/
Poenget mitt: Vi er ikke alene om å mangle flere spillere. De andre rykker ikke fra oss på dette området. Enda.
Svar
Muppetshow, øverste hylle: "Det er bare dere unge som maser."
Vi andre, vet at vinduet er oppe til 3. april. Hav av tid. Chill.
Svar
(02-21-2024, 09:57 PM)Trasskuken Skreiv: Noen ganger, eller ganske ofte egentlig, så blir jeg litt matt av dette forumet. Det er så å si aldri noe annet enn negativitet å spore. I dag har vi slått Rosenborg 4-1. Jeg har ikke sett kampen, så mulig det er flatterende, mot spillets gang og bla bla bla.
Men reaksjonene er stort sett negative!
Vi tapte mot Ffk for en uke siden, og reaksjonene her inne er stor sett like.
Stand putta to, nederlenderen fant målet for første gang. Og vi knuser det som i hvert fall må sies være ok+ eliteserielag. Allikevel, bare rævva…
Er det sånn at vi ikke ønsker positive opplevelser, sånn at vi kan forsette vårt surmaga «hva vare jeg sa» opplegg?
Å knuse rbk i dag burde jo skapt en liten knist om ikke annet.

At vi trenger påfyll av spillere. Det skjønner alle. Selv de som styrer klubben. Men den panikken som er her inne, mener jeg er ganske overdrevet. Vi skal spille i obos. Ikke i den europeiske superligaen. OBOS avgjøres ikke i april. Det er få lag i den ligaen som er bedre enn oss pr i dag. Og om vi skulle bruke april måned på å sette laget skikkelig, før seierstoget begynner å rulle, så holder det. HVIS vi blir gode nok fra mai og ut.

Min oppfordring er å pust litt med magen enn så lenge! Å pumpe ut eder og galle hver dag det ikke skjer noe hjelper ingen. Og at vi i hvert fall prøver å omfavne det som er positivt!

No offense, men jeg skjønner ikke helt det her. Du logger deg på et Vålerenga diskusjonsforum, går inn i tråden for overganger og blir overrasket over at alle ikke er superpositive? Det er jo ikke sånn at vi sprer det du kaller for negativitet. Vi diskuterer et spesifikt tema der det skal diskuteres og det er det. Det du kaller for negativitet er jo ikke noe som blir dyttet på deg, du må oppsøke den selv. Og hvis du mener vi er for negative, argumenter gjerne for ditt syn i stedet.

Og det er heller ikke sånn at dette er konstant. Gå tilbake til side 74 i denne tråden og les mitt innlegg 733:
Foreløpig så skjer det vi regna med. Spillere ut før spillere inn. Tror vi har et mye mer tydelig bilde sv det her om 2-3 uker. Så jeg venter til da med å dra i panikksnora.

Nå har mye av den tiden gått. Vi har ikke noe mer tydelig bilde av dette nå enn det vi hadde da. Og det er det som bekymrer. Godt mulig du har rett i at klubben skjønner at de må ha inn spillere. Sannsynligvis har du det. Selv trenerne snakker om behov for 5 spillere inn. 

Likevel, etter å ha mislyktes med å signere noen viktige spillere foran 2023-sesongen så uttalte JJ sent i mars 2023: I en optimal verden kan man vel alltid tenke at man kanskje skulle ha inn en etablert spiller til og gjort troppen mer "safe", men det er en sky is the limit tropp. 

Året før, når han fikk jobben, uttalte han: Når overgangsvinduet stenger 1.april 2023, da skal jeg med hånden på hjertet kunne si at Vålerenga-troppen er god nok til å ta medalje. 

Nå er målet og også kravet å ta medalje, minst sølv, i OBOS i stedet. To og en halv måned etter at nedrykket ble et faktum, så har han klart å signere en eneste spiller. 

Så dette er en kar som nå snart må skjønne at han må levere, fordi han personlig er i ferd med å ødelegge klubben vår. Som jeg skrev i et annet innlegg her. Vålerenga, i Elilteserien, gikk 10-15 millioner i underskudd. Hvert år. I OBOS mister vi ytterligere 20 millioner i inntekter. Da er ikke underskuddet lenger 10-15 millioner, men 30-35 millioner. Hvis vi ikke kutter kostnader tilsvarende det. I år kan vi tåle det underskuddet, fordi vi har solgt Ilic og mange andre. Men rykker vi ikke opp på første forsøk så står dassen i full fyr. Dessverre. Det enkleste hadde vært å ikke rykke ned. Det er vanskeligere å rykke opp u 2024 enn å ikke rykke ned i 2023. Rykker vi ikke opp i 2024 blir det vanskeligere å rykke opp i 2025. Og da må vi også rasere mye av infrastrukturen i klubben og det vil sette oss mange, mange år tilbake.

De siste fem årene er det ingen klubber som har tapt mer enn 6 kamper som har rykket opp. Viking klarte det for noen år siden med 9 tap, men da hadde de også 20 seire og bare en uavgjort. Vi har dessverre ikke muligheten til å sette laget i april. I april er det fem kamper. Hvis vi ikke vinner mange av Lyn borte, Mjøndalen borte, Raufoss borte, Stabæk og Sogndal hjemme så kan løpet i realiteten være kjørt allerede da. 

Men det er ikke fordi vi liker å spy ut eder og galle. Fordi vi liker å være negative. Vi er bare bekymra. Mens Jokke i mars i fjor snakket om medalje så var jeg bekymra for nedrykk jeg. Ikke så mye pga kvaliteten på de spillerne vi hadde, men fordi vi rett og slett manglet store deler av sentrallinja. Vi manglet stopperen som skulle erstatte JTN. Vi manglet den 6'eren vi i 2022 skjønte at Odin ikke var. Og vi manglet en spiss som kunne score mål, fordi jeg hadde null tro på Børven.

Nå, 12 måneder senere, er situasjonen nøyaktig den samme. Vi mangler spillere. Og jeg beklager, jeg stoler ikke blindt på den gjengen som er der nå. Det er faktisk en grunn til at vi skal spille i OBOS-ligaen i 2024. Til tross for at gode og rutinerte trenere som Fagermo og Bakke var hos oss i 2023, så klarte ingen av dem å få noe særlig ut av den troppen JJ mente var god nok til medalje. Så som sagt, ingen grunn til å stole blindt på det som kommer derfra.

Men for all del. Det kan godt hende det går bra. Det er bare det at det ligger for mye i potten her til at vi kan drive å gamble og ta stor risiko. Vi har bra med keepere, backer og indreløpere. Men vi trenger et par stoppere, kanskje en 6'er, en kantspiller og en spiss til. Og nå begynner det virkelig å haste. 3-4 av disse skal jo inn i 1.laget.
Svar
er det bare meg som synes at det er fornøyelig at Trasskuken er den positive stemmen om dagen? ikke for å henge han ut altså.

Tror utfordringen er at man forsøker å ha to tanker i hodet samtidig, vi trenger forsterkninger, det ser alle, Men at man ikke ønsker å hente inn folk på 3 års kontrakter som faller fullstendig igjennom, ikke om, men når vi rykker opp der vi hører hjemme neste år. Da vil vi måtte igjennom samme runden på nytt. avslutte eller forsøke å selge spillere som ikke vil være superattraktive for salg eller enkle å bli kvitt når vi skal styrke oss inn for den påfølgende eliteseriesesongen.

Vi trenger 2 spillere av en viss kvalitet og erfaring for at dette skal være godt nok til å komme godt i gang med OBOS sesongen, dersom vi ligger i toppen frem mot sommeren, som jeg tar det for gitt at vi gjør så vil det også være enklere å skaffe rett kvalitet på nye spillerer inn i sommervinduet.

Nå skal det sies at jeg var realtivt positiv til at vi kom til å ro i land forrige sesong så hva vet jeg. Men det er gjennomgående noen fatalister her på forumet, som har en glede i å presenter så negative scenarioer som man klarer å komme opp med for å håpe på bragingrights i slutten av sesongen, det er en dysfunksjonell kultur, det går en lang linje mellom å være komiske Ali og det å tro at alt er i ferd med å implodere. Mange snakker om kulturen i klubben er dårlig og at "vi" alle som har en eller annen befatning med klubben må trekke i samme rettning. Det gjeler alle også vi supporterne. Når JJ som vi kan mene mangt om, jeg var ingen stor tilhenger av ansettelsen av han selv, får kritikk for å være storfornøyd med de spillerne han henter inn, så lurer jeg på hva alternativet skulle være? "Vi har i dag hentet inn det som var 5 valget på posisjonen, han er en aldelses middelmådig spiller som vi bare må gamble på siden vi ikke klarte å skaffe noen andre" ville jo vært en knallstart for ny spiller inn Wink

Vi får ha troa på at dette kan gå bra, inntil vi ser hvordan ting utvikler seg.
Svar
@Nilsdn ! Det beste innlegget jeg har lest på lenge!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 17 Gjest(er)