Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Glad vi har sendt daukjøttet ut av laget. Igjen har vi allikevel 7-8 faste i 11’eren ifjor.

Noen flere hint på forsvarsspilleren evt andre spillere vi har i sikte? Skal visst komme flere til uken
Svar
(02-10-2024, 09:52 PM)Majorstuen Skreiv:
(02-10-2024, 09:18 PM)Churchill Skreiv: Dette betyr vel også at VIF har gitt opp sin drømmesignering Heggebø. Mye av skriveriene i pressen tyder vel også på det.

Det er skummelt det som skjer nå. ALLE de lagene som har rykket opp og gjort suksess tidligere, har beholdt en stamme av spillere som de har bygget videre på. Både LSK, Glimt; Viking og Brann klarte stort sett å beholde viktige spillere samtidig som de har bygget nytt der det trengs. Jeg synes ikke prosessen i VIF er like tillitsvekkende. Kan fort gå galt dette....

Du må ikke glemme at vi kjøpte Petter Strand fra Brann da de rykket ned!

Det er mulig at det var en forsterkning for VIF, men det var i alle fall en forsterkning for Brann. PS er en spiller som jobber mye, men det blir svært lite ut av det. Mye skrik og lite ull, som hun sa budeia.
Svar
Jeg undres ofte over hva mange her inne egentlig ønsker. Det måtte rulle hoder hele jævla 23 sesongen, og greit nok det. Sesongen var balle den. Men de spillerene klubben nå har kvitta seg med, er jo de spillerene de fleste her ville stille opp på rekke å skyte i høst. Den eneste er jo Illic. Og at han dro er det jo åpenbare grunner til.

Jeg tenker det kan være lurt å se hva som kommer inn før vi bestemmer oss for at neste stopp er postnord
Svar
(02-10-2024, 11:30 PM)Trasskuken Skreiv: Jeg undres ofte over hva mange her inne egentlig ønsker. Det måtte rulle hoder hele jævla 23 sesongen, og greit nok det. Sesongen var balle den. Men de spillerene klubben nå har kvitta seg med, er jo de  spillerene de fleste her ville stille opp på rekke å skyte i høst. Den eneste er jo Illic. Og at han dro er det jo åpenbare grunner til.

Jeg tenker det kan være lurt å se hva som kommer inn før vi bestemmer oss for at neste stopp er postnord
Helt enig, overgangsvinduet er åpent til 3 april.
https://www.fotball.no/lov-og-reglement/overganger/
Svar
Det er ingen tvil om at det er tid igjen før vinduet stenger eller at alle som har gått med ett unntak kan erstattes av bedre enkeltspillere. Bitiri slo ikke til her, Strandberg var vel så mye skada som på banen og det er usikkert om totalsummen utenfor banen var mest positiv eller negativ. Det ble mye kamp mot pressen og kjefting på de unge. Oldrup var den flest mente var vårt svakaste ledd på banen og han ble jo alltid brukt i feil pos (stopper istedenfor anker). Ofkir var god mot Brann og dårlig resten dessverre. Det er klart de kan erstattes. Å erstatte Illic med en bedre enkeltspiller er seff helt urealistisk, men summen kan jo bli positiv. Så total spillerlogistikk får meg ikke til å skjelve i buksene, men at vi i minst tre uker har vært altfor få på trening bekymrer meg. Når vi er for få og spillere må trene i helt feil pos (storm som spiss) blir alle dårligere. Hvorfor hadde vi ikke fem prøvespillere eller i hvert fall to. Det virker jo litt lite planlagt særlig siden vi sier at planen hele veien var å kvitte oss med spillere først. Men ja bra at det nå kommer spillere inn det er spennende. Vi har fortsatt alle muligheter, men treninger er det enkleste å gjøre noe med. De bør ha så høy kvalitet som mulig hele året.
Svar
Stian skriver på X
Vålerenga er enig med Utrecht om en overgang for Mees Rijks (20). Enighet om en treårskontrakt. Nederlenderen skal til Oslo i løpet av de neste dagene for medisinsk test. Detaljer gjenstår før han blir VIF-spiller.
Svar
Ser at folk fortsatt er positive til kommende sesong og baserer det på at en rekke nye spillere kommer inn.
Enn så lenge, ser det ut til at de fleste her inne sliter med korttidshukommelse.
Har ikke folk fått med seg at vi rykka ned?

For å sette det i perspektiv må vi starte med januar 2023. Vi hadde en elendig pre-season og så ikke ut i det hele tatt.
Det var jo ikke noe problem, vi hadde en 1.ellever som kunne nå toppen, banna bein.
Noen få av oss hadde da fått med seg at vi hadde kvitta oss med en rekke etablerte spillere. Spillere som skulle erstattes med akademi-spillere, Postnord gutter.
Vi så jo alle resultatene av det. Laget hang ikke sammen og vi styrte mot nedrykk. Ny trener kom, men klarte ikke å snu skuta.
Dette var ikke overraskende for meg iallefall, at vi rykka ned. Det måtte 1/3 sesong før Fagermo gikk ut og bekrefta at treningshverdagen var for dårlig, og at dette gikk utover prestasjon i kamp.
Mange her inne mente jo at vi hadde en 1.ellever som kunne slå alle og være i toppen. "Ingen" forsto at treningshverdagen besto av "lek med ball" og en haug av tenåringer.
Hadde vi beholdt de fleste vi kvitta oss med (dette er de samme forum-deltagerne ville kvitte seg med), hadde vi aldri rykka ned.

Ser ikke andre her at vi er i ferd med å gjøre det samme nå? Vi har mista eller kvitta oss med en rekke etablerte spillere. Spillere de fleste her inne ønsket at vi kvitta oss med. Vi har liksom ikke mista noen verdifulle spillere utover Ilic sies det.
Vi er i ferd med å gjøre det samme som vi gjorde etter 2022-sesongen.
Det varsles fra treningsfeltet at vi har for få spillere. Keeper som spiss, trener som back osv.

Neida, ingen fare, vi skal jo hente inn 6-7 spillere, så dette blir så bra så.

Til det vil jeg si, ikke bli overraska om vi ikke rykker opp.
Ser allerede for meg sablene komme, møkkatrener osv.
Bare å ønske god jul til dere. Vi er i ferd med å gå i samme fella som sist sesong. Vi lener oss på Jokke, den samme fyren en rekke folk ønsker ut og vekk.

Vi er i ferd med å signere en unggutt, og han kommer nok til å revolusjonere treningshverdagen, samme ned en rekke andre unge.

De av oss som så sist treningskamp, hvor vi stilte med nærmest toppa lag, ser hva som er i ferd med å skje. Bare å glede seg.
Svar
Jeg tror folk har fått med seg at vi har rykka ned. Jeg tror også folk har fått meg seg at OBOS er noe annet enn Eliteserien, og at det er enklere å bygge stall/spillestil i en svakere divisjon. Selvsagt er det likheter, men de store forskjellene er at vi er i en divisjon under, vi har nytt trenerteam og vi har ny sportslig organisering (jeg våger å tro at feks Børven ikke ville kommet om ikke Fagermo hadde «all makt»). Det er ganske markante forskjeller.

Greit å rasle med sablene, men de andre alternativene til å slippe eldre, godt betalte og ikke-essensielle spillere må vel være verre:

A) Kvitte seg med unggutter
B) Beholde spillere som koster mye og gir lite

Selvsagt ikke svart/hvitt, men det er naturlig at vi kvitter oss med de der før vi får inn flere. Det jobbes helt sikkert med å hente inn rutine i tillegg til Mees.

At vi ikke har prøvespillere handler nok om at vi terper ny spillestil, og at det er viktigere å følge opp de som er her i øvelser heller enn å bruke tid på å følge opp fem-seks helt nye spiller – hvor av kanskje ingne av de blir med videre – for å kunne spille stor bane på trening.
Svar
Jeg så det samme som deg i fjor Flem. Og egentlig trenden helt fra vinteren 2020/2021. Og kanskje litt før det også. Vi rykka ned fordi vi manglet et par spillere hele sesongen. Vi manglet spiss, stopper og 6’er fra sesongstart. De kom inn i august. Men da la vi om og manglet spisspartner til Ilic i stedet.

Jeg er litt skeptisk til Jokke, for det er mye gråstein og lite gull det han har kommet med til nå.

Men samtidig så tror jeg de to beste lagene i OBOS, bortsett fra oss, er Stabæk og AaFK. De er betydelig mer svekka enn det vi er i øyeblikket. Og vi var bedre enn dem i fjor.

Foreløpig så skjer det vi regna med. Spillere ut før spillere inn. Tror vi har et mye mer tydelig bilde sv det her om 2-3 uker. Så jeg venter til da med å dra i panikksnora.

For å rykke opp så er kvantitet av en viss kvalitet viktigere enn de store stjernene. Å kverne ut 1-0 seire og vinne på dårlige dager er viktigere enn festfotball. Rijks, en spiss til, et par kantspillere og en stopper eller to er det vi trenger. Det bør være en miks av litt trausr og trygge valg og spillere med stort potensial.

Men som sagt. Jeg er 2-3 uker unna å få panikk.
Svar
Kantspiller på vei
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 11 Gjest(er)