Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(01-30-2024, 12:33 PM)MaxManus Skreiv: At Håkans ville vekk var noe jeg så som en selvfølge. 
Så det kommer ikke som noen overraskelse på meg.

Vi kan vell få enn 15-20 mill for han?

Usikker på hvem som vil gi 20 mill for han. Joda han er ekstremt rask. Men i løpet av hele karrieren (144 kamper) har han 13 mål og 9 assist. Det er mål hver ellevte kamp. 
Han satt fem mål for oss i serien i fjor, men før det må vi tilbake til 2018 for å finne sist sesong han har mer enn ett mål per år per turnering og da hadde han to. 
Jeg har stor tro på at han kan gjøre det veldig bra for oss, og det er mulig han er for rask for Obos, men for teknisk for Obos, for målfarlig for Obos, for god til å slå pasninger for Obos, for god på hodet for Obos, nei det er han ikke. 
 Men får vi over ti mill for han bør vi absolutt selge.
Svar
Veldig uenig i at vi "bør selge" hvis vi får over 10 mill. Vi er ikke en bank, men en fotballklubb som skal/må opp i 2024. Synes opplegget til mange om dette med salg, er helt snodig. Får vi "det eller det", så er det best at vi selger, SELV om det svekker laget. Skjønner ikke greia.

Han har en kontrakt å forholde seg til, og tåler fint et år i Obos.
Svar
(01-30-2024, 12:24 PM)Bohem33 Skreiv: Ja, de blir nesten for spennende for min smak. Vi har en tøff jobb foran oss om vi skal få et slagkraftig lag med så mange ut.
Må si jeg er usikker på om Udahl (27 år) er god nok, han var dessverre ikke en suksess her selv om han absolutt virket lovende, men i Hamar var han skuffende på slutten.
Tør vi å satse på han som et klart førstevalg eller tenker man han som en backup for en ny hovedspiss? Som backup er han utvilsomt god nok, men er han fornøyd med den rollen? Jeg må si jeg synes Heggebø (22 år) rykte er klart mer spennende enn Udahl. Det gir mening siden han er bak Finne i køen, han er ung og lovende og har levert mange mål i Obos før. Men ikke så mange som Udhal i 2020 (19 mål for Åsane i 2020, Heggebø hadde 13 for Brann i 2022). Det er selvsagt langt mer imponerende å skåre de målene for Åsane som ikke rykket opp enn for Brann som satt poengrekord, men Heggebø tror jeg kan ta steg framover og bidra også i eliteserien 2025. Jeg er mer usikker på om Udahl kan gjøre så mye mer enn å få oss opp.

Jeg ser for meg dem i tospann, litt sånn som Finne og Heggebø for Brann. Ville vært helt knall tror jeg. Trenger bare en skikkelig ving på andre sida (Dicko, Thorvaldsen) og en angripende høyreback (Borch) så bør det være plan A.
Svar
For meg er det ren kost nytte. Om man får mer for en spiller enn det vil koste å hente inn en erstatter som er like god eller bedre så er det lurt med salg.
Eller om det er andre forhold som kan tilsi det som at vi har god dekning i posisjonen eller at spilleren ikke er motivert nok.
Når en spiller som Håkans sier til pressen at han helst vil videre så er jeg mer bekymret for at han påvirker gruppa negativt enn om han sier han har noe å revansjere.
Det er liten tvil om at dette vinduet blir en skikkelig test for Jokke. Han traff fantastisk godt med Illic og Håkans. Langt dårligere med Kreuz og Bitiri
Det ser ut som vi trenger en helt ny angrepsrekke nå som Illic og Ofkir forsvinner og kanskje også Håkans og Børven.
På stopper plass begynner det også å bli tynt mens vi enn så lenge har god dekning på keeper, back, og midtbane.
Det bør være enklere å finne spillere som kan dominere i Obos enn eliteserien særlig om vi har en del kroner å rutte med. Men vi er avhengig av at minst et par av de nye virkelig slår til.
Svar
Hvorfor vil vi ha Udahl tilbake egentlig? Vi selger Ilic, og tenker at Udahl er erstatteren?

Hva med å hente en fyr som er bedre enn Udahl og heller beholde de vi har som potensielle erstattere?
Svar
(01-30-2024, 01:33 PM)ehauger Skreiv: Hvorfor vil vi ha Udahl tilbake egentlig? Vi selger Ilic, og tenker at Udahl er erstatteren?

Hva med å hente en fyr som er bedre enn Udahl og heller beholde de vi har som potensielle erstattere?

Bedre til hva?

Slik jeg ser det er Udahl akkurat det vi trenger for å komme oss opp igjen. Han har bevist at han kan score mange mål hvis han får sjansene på dette nivået. Det fikk han i Åsane, men greide det ikke hos oss (som burde ha skapt sjansene men ikke gjorde det) og HamKam som knapt nok skapte sjanser.

Alt avhenger selvsagt av om Bakke har tenkt å spille bøffelball eller fotball. Er det det førstnevnte er nok ikke Udahl mannen.

Og unntatt Jones, som ikke har bevist at han kan levere nevneverdig heller ikke på dette nivået (1 mål i ES og 1 i OBOS), har vi vel ingen potensielle erstattere? (Misforstå meg rett, jeg har faktisk trua på ham allerede i år)

Det er Heggebø er erstatteren til Ilic, ikke Udahl.
Svar
Tamponglaget (OB) har kommet med en rekke bud på Bjørdal som vi har avslått. Det melder Arilas
Håper virkelig ikke vi mister han.
Svar
Nå begynner denne tråden endelig å likne en ryktetråd. Synd det bare er for spillere ut...
Svar
(01-30-2024, 02:13 PM)Bohem33 Skreiv: Tamponglaget (OB) har kommet med en rekke bud på Bjørdal som vi har avslått. Det melder Arilas
Håper virkelig ikke vi mister han.

Utenom Ilić, den verste vi kan miste. 3 år igjen av kontrakten. Bare å si nei. Det minste visse spillere kan gjøre, er å spille oss opp igjen. Bjørdal er én av dem.
Svar
Det som kan skje er at laget vi har/ hadde selges ut litt etter litt frem til seriestart om knappe 9 uker.
Vi har spillere i mange kategorier:

1) vi har spillere som ikke er gode nok, vi rykket ned til Obos grunnet ræva prestasjoner
2) vi har spillere som ikke ønsker å spille i Obos, de har større ambisjoner og mener de er for gode for obos
3) vi har spillere som ikke klarer å opprettholde livskvaliteten med nedsatt lønn i størrelsesorden 30% mindre lønn.
4) vi har spillere klubben ønsker solgt eller lånt ut grunnet dyre lønnskontrakter
5) vi har spillere som er i landslagsdiskusjoner og kan ikke sammenfalle det med spill i Obos
6) vi har spillere som ikke er fornøyd med tingenes tilstand i klubben, er umotiverte for videre spill
7) vi har spillere som er skadet, har vært skadet som vil tviholde på kontrakten uten å kunne gi noe tilbake
8) vi har spillere som er ønsket i utenlandske serier
9) vi har spillere som er ønsket i eliteserieklubber
10) vi har spillere som vil holde på sine dyre lønnskontrakter grunnet ræva prestasjoner og ingen interesse fra andre klubber

Det er bare å sette inn dagens spillertropp i kategoriene.

Krysser fingrene for at vi har en velspillende sammensatt tropp med gode spillere i alle posisjoner allerede om under 9 uker hvor vi spiller første hjemmekamp på Intility mot Sogndal. Når jeg sier gode spillere så mener jeg gode nok. Laget som starter i første kamp 1 april kan sees veldig forskjellig ut fra dagens stall. Det blir en kort innkjøringsperiode for mange nye spillere.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 22 Gjest(er)