Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Tror ikke man skal være redd for at Ilic forsvinner til noe annet norsk lag. Slik toppklubbene i Norge spiller, er det bare TIL hvor han hadde passet inn. Og de har ikke råd.
Svar
(12-16-2023, 07:24 PM)Tony2 Skreiv:
(12-16-2023, 05:11 PM)NilsDN Skreiv:
(12-16-2023, 03:32 PM)blaarizla Skreiv: Én positiv ting med at Ilić forsvinner:

Det er nødt til å tvinge frem en endring av formasjon og spillestil.

Tror egentlig ikke det er noe positivt med det. Må være at vi får råd til å kvitte oss med Bakke.

Slik ting er nå hadde jeg ofret Ilic uten å blunke engang hvis vi fikk starte en ny sesong uten Bakke. Tanken på at det er han som er trener neste år er nesten verre enn at vi spiller i Obos.

Ja. Tror JJ og Bakke fint er i stand til å fucke opp nok en gang.
Svar
(12-16-2023, 07:56 PM)NilsDN Skreiv:
(12-16-2023, 07:24 PM)Tony2 Skreiv:
(12-16-2023, 05:11 PM)NilsDN Skreiv:
(12-16-2023, 03:32 PM)blaarizla Skreiv: Én positiv ting med at Ilić forsvinner:

Det er nødt til å tvinge frem en endring av formasjon og spillestil.

Tror egentlig ikke det er noe positivt med det. Må være at vi får råd til å kvitte oss med Bakke.

Slik ting er nå hadde jeg ofret Ilic uten å blunke engang hvis vi fikk starte en ny sesong uten Bakke. Tanken på at det er han som er trener neste år er nesten verre enn at vi spiller i Obos.

Ja. Tror JJ og Bakke fint er i stand til å fucke opp nok en gang.

DET er de, men de er da også i stand til å ta oss rett opp igjen.
Svar
Hvis Ilic vil gå, la han gå (for en passende sum). Er ikke noe vits å ha en Amor mk2 i stallen, og det er greit for spillere å vite at vi ikke står i veien for dem når vi skal kjøpe noen neste år i Eliteserien.

Og 30-50M får man mye for i OBOS.

Han passer ikke i Vålerenga-stilen uansett, selv om Bakke har føkka oss opp og spiller bøffelball akkurat nå.
Svar
(12-17-2023, 12:01 AM)idle76 Skreiv: Hvis Ilic vil gå, la han gå (for en passende sum). Er ikke noe vits å ha en Amor mk2 i stallen, og det er greit for spillere å vite at vi ikke står i veien for dem når vi skal kjøpe noen neste år i Eliteserien.

Og 30-50M får man mye for i OBOS.

Han passer ikke i Vålerenga-stilen uansett, selv om Bakke har føkka oss opp og spiller bøffelball akkurat nå.

Kontrakt ut 2027, så er det ingen menneskerett å få forlate klubben. Selv etter et nedrykk. Men er interessen stor nok eller dersom det er klausuler i kontrakten så skjer det. Håper på 40, og at han reiser sørover. Helst skulle han få skyte oss opp igjen. 

Men passer ikke Vålerenga-stilen?

Det er den sjukeste uttalelsen jeg har lest på forumet. Hadde vært perfekt i 4-3-3 med Fagermo, og er perfekt i 5-3-2. Vålerengastilen er et noe uklart begrep for meg, men en spiss som vinner dueller, har gode bevegelser i boks, sterk i hodespillet og god feilvent vil jeg mene passer inn overalt. Også hos oss....
Svar
(12-17-2023, 12:23 AM)anhenrik Skreiv:
(12-17-2023, 12:01 AM)idle76 Skreiv: Hvis Ilic vil gå, la han gå (for en passende sum). Er ikke noe vits å ha en Amor mk2 i stallen, og det er greit for spillere å vite at vi ikke står i veien for dem når vi skal kjøpe noen neste år i Eliteserien.

Og 30-50M får man mye for i OBOS.

Han passer ikke i Vålerenga-stilen uansett, selv om Bakke har føkka oss opp og spiller bøffelball akkurat nå.

Kontrakt ut 2027, så er det ingen menneskerett å få forlate klubben. Selv etter et nedrykk. Men er interessen stor nok eller dersom det er klausuler i kontrakten så skjer det. Håper på 40, og at han reiser sørover. Helst skulle han få skyte oss opp igjen. 

Men passer ikke Vålerenga-stilen?

Det er den sjukeste uttalelsen jeg har lest på forumet. Hadde vært perfekt i 4-3-3 med Fagermo, og er perfekt i 5-3-2. Vålerengastilen er et noe uklart begrep for meg, men en spiss som vinner dueller, har gode bevegelser i boks, sterk i hodespillet og god feilvent vil jeg mene passer inn overalt. Også hos oss....

Det får du gjerne mene, men vi har i mange år utvikla spillere til å spille rask teknisk fotball. Vi har vel ikke lykkes, men det er fordi vi har valgt trenere med helt andre tanker om hva fotball er.

Selvsagt er det mulig å bruke Ilic også sammen med slike, men "god feilvendt" er ikke min første tanke når jeg tenker rask teknisk fotball. "Target men" blir ofte brukt som impact-spillere som kan komme inn og endre et kampbilde om det trengs.

At han passer i kælk-og-mæl-fotballen til Bakke er en helt annen sak, men jeg håper ikke vi bruker et år i OBOS til å la den fotballen sette seg i klubben. Se hva Brann har gjort og sammenlikne med LSK. Jeg veit hvem jeg har som forbilde for nedrykket.
Svar
(12-17-2023, 10:06 AM)idle76 Skreiv:
(12-17-2023, 12:23 AM)anhenrik Skreiv:
(12-17-2023, 12:01 AM)idle76 Skreiv: Hvis Ilic vil gå, la han gå (for en passende sum). Er ikke noe vits å ha en Amor mk2 i stallen, og det er greit for spillere å vite at vi ikke står i veien for dem når vi skal kjøpe noen neste år i Eliteserien.

Og 30-50M får man mye for i OBOS.

Han passer ikke i Vålerenga-stilen uansett, selv om Bakke har føkka oss opp og spiller bøffelball akkurat nå.

Kontrakt ut 2027, så er det ingen menneskerett å få forlate klubben. Selv etter et nedrykk. Men er interessen stor nok eller dersom det er klausuler i kontrakten så skjer det. Håper på 40, og at han reiser sørover. Helst skulle han få skyte oss opp igjen. 

Men passer ikke Vålerenga-stilen?

Det er den sjukeste uttalelsen jeg har lest på forumet. Hadde vært perfekt i 4-3-3 med Fagermo, og er perfekt i 5-3-2. Vålerengastilen er et noe uklart begrep for meg, men en spiss som vinner dueller, har gode bevegelser i boks, sterk i hodespillet og god feilvent vil jeg mene passer inn overalt. Også hos oss....

Det får du gjerne mene, men vi har i mange år utvikla spillere til å spille rask teknisk fotball. Vi har vel ikke lykkes, men det er fordi vi har valgt trenere med helt andre tanker om hva fotball er.

Selvsagt er det mulig å bruke Ilic også sammen med slike, men "god feilvendt" er ikke min første tanke når jeg tenker rask teknisk fotball. "Target men" blir ofte brukt som impact-spillere som kan komme inn og endre et kampbilde om det trengs.

At han passer i kælk-og-mæl-fotballen til Bakke er en helt annen sak, men jeg håper ikke vi bruker et år i OBOS til å la den fotballen sette seg i klubben. Se hva Brann har gjort og sammenlikne med LSK. Jeg veit hvem jeg har som forbilde for nedrykket.

En god spiss i boksen passer definitivt med rask teknisk fotball. Litt uklart hva slags spisskvaliteter du mener passer i Vålerenga. God feilvendt er jo perfekt å kombinere med spillere med mye tempo og tekniske ferdigheter.

Hvis vi går litt bakover i tid ;Børven, Udahl, Kjartason. Tidligere trenere har i hvert fall ønsket seg spisser som er gode i boksen og med avslutningsferdigheter. Hvilken grad man har lykkes er en annen sammensatt diskusjon. Teknikk og hurtighet kjennetegner i hvert fall ingen av disse gutta!

Når det er sagt er jeg spent på hva slags retning Bakke peker for oss nå. Enig i at unge, tekniske spillere har vært i fokus over tid. Litt bekymret for at Bakke tar oss i retning av Bøffel-ball.
Svar
(12-17-2023, 04:21 PM)anhenrik Skreiv:
(12-17-2023, 10:06 AM)idle76 Skreiv:
(12-17-2023, 12:23 AM)anhenrik Skreiv:
(12-17-2023, 12:01 AM)idle76 Skreiv: Hvis Ilic vil gå, la han gå (for en passende sum). Er ikke noe vits å ha en Amor mk2 i stallen, og det er greit for spillere å vite at vi ikke står i veien for dem når vi skal kjøpe noen neste år i Eliteserien.

Og 30-50M får man mye for i OBOS.

Han passer ikke i Vålerenga-stilen uansett, selv om Bakke har føkka oss opp og spiller bøffelball akkurat nå.

Kontrakt ut 2027, så er det ingen menneskerett å få forlate klubben. Selv etter et nedrykk. Men er interessen stor nok eller dersom det er klausuler i kontrakten så skjer det. Håper på 40, og at han reiser sørover. Helst skulle han få skyte oss opp igjen. 

Men passer ikke Vålerenga-stilen?

Det er den sjukeste uttalelsen jeg har lest på forumet. Hadde vært perfekt i 4-3-3 med Fagermo, og er perfekt i 5-3-2. Vålerengastilen er et noe uklart begrep for meg, men en spiss som vinner dueller, har gode bevegelser i boks, sterk i hodespillet og god feilvent vil jeg mene passer inn overalt. Også hos oss....

Det får du gjerne mene, men vi har i mange år utvikla spillere til å spille rask teknisk fotball. Vi har vel ikke lykkes, men det er fordi vi har valgt trenere med helt andre tanker om hva fotball er.

Selvsagt er det mulig å bruke Ilic også sammen med slike, men "god feilvendt" er ikke min første tanke når jeg tenker rask teknisk fotball. "Target men" blir ofte brukt som impact-spillere som kan komme inn og endre et kampbilde om det trengs.

At han passer i kælk-og-mæl-fotballen til Bakke er en helt annen sak, men jeg håper ikke vi bruker et år i OBOS til å la den fotballen sette seg i klubben. Se hva Brann har gjort og sammenlikne med LSK. Jeg veit hvem jeg har som forbilde for nedrykket.

En god spiss i boksen passer definitivt med rask teknisk fotball. Litt uklart hva slags spisskvaliteter du mener passer i Vålerenga. God feilvendt er jo perfekt å kombinere med spillere med mye tempo og tekniske ferdigheter.

Hvis vi går litt bakover i tid ;Børven, Udahl, Kjartason. Tidligere trenere har i hvert fall ønsket seg spisser som er gode i boksen og med avslutningsferdigheter. Hvilken grad man har lykkes er en annen sammensatt diskusjon. Teknikk og hurtighet kjennetegner i hvert fall ingen av disse gutta!

Når det er sagt er jeg spent på hva slags retning Bakke peker for oss nå. Enig i at unge, tekniske spillere har vært i fokus over tid. Litt bekymret for at Bakke tar oss i retning av Bøffel-ball.

Ja, det er mulig å bruke en target man sammen med raske tekniske spillere, men da må han være god med hele kroppen, også beina. Ilic er best på hodet, men for all del, han kommer uansett til å rule i OBOS.

Udahl var relativt rask på de første meterne (men kanskje ikke rask nok for Eliteserien?), noe jeg mener en spiss på et lag som spiller kjapp teknisk fotball med bevegelse bør være. Men du har rett. hverken Børven eller Kjartanson var det. Vi må vel tilbake til Moa for å finne en skikkelig rask spiss for Enga. Luton Shelton før det. Håvard Nielsen også? Mulig jeg glorifiserer med akkurat han.

Den andre tingen som har manglet, som hverken Børven eller Udahl har vært gode på, men Kjartanson var brukbar til, er bevegelse i rett øyeblikk. Hvis du har det trenger du ikke samme aksellerasjon. Her er jo vår tidligere "ving" Bård Finne en ener, samtidig som han har brukbar fart.

Den neste tingen er arbeidskapasitet, som Udahl fikk etterhvert, men som hverken Børven eller Kjartanson hadde noe særlig av, og som så vidt jeg kan se Ilic er relativt middels på. Igjen var Finne og Nielsen kongene her.

Det siste er selvsagt avslutteregenskaper, spesielt med beina. Her skinner egentlig alle, selv om kanskje Udahl ikke var god nok for Eliteserien.

Nå forventer ikke jeg at vi får tak i en spiss som har alle disse 4 egenskapene i stort monn, for da spiller han ikke mer enn 2 måneder i Norge, men jeg mener at dersom man har god aksellerasjon eller bevegelse i rom, pluss arbeidskapasitet og god nærteknikk vil man komme til så mange sjanser i Norge at man har råd til å brenne noen.

Igjen, Ilic vil uansett rule i OBOS. Men vi vil sannsynligvis låse oss til lange baller fra vingback, og det tror jeg ikke passer unggutta våre. I tillegg til at vingene vi utvikler, som har fart og kan drible, ikke fungerer som vingbacker defensivt. Og det er her faren med å beholde Ilic ligger, ihvertfall så lenge vi har Bakke som trener.
Svar
(12-17-2023, 12:23 AM)anhenrik Skreiv:
(12-17-2023, 12:01 AM)idle76 Skreiv: Hvis Ilic vil gå, la han gå (for en passende sum). Er ikke noe vits å ha en Amor mk2 i stallen, og det er greit for spillere å vite at vi ikke står i veien for dem når vi skal kjøpe noen neste år i Eliteserien.

Og 30-50M får man mye for i OBOS.

Han passer ikke i Vålerenga-stilen uansett, selv om Bakke har føkka oss opp og spiller bøffelball akkurat nå.

Kontrakt ut 2027, så er det ingen menneskerett å få forlate klubben. Selv etter et nedrykk. Men er interessen stor nok eller dersom det er klausuler i kontrakten så skjer det. Håper på 40, og at han reiser sørover. Helst skulle han få skyte oss opp igjen. 

Men passer ikke Vålerenga-stilen?

Det er den sjukeste uttalelsen jeg har lest på forumet. Hadde vært perfekt i 4-3-3 med Fagermo, og er perfekt i 5-3-2. Vålerengastilen er et noe uklart begrep for meg, men en spiss som vinner dueller, har gode bevegelser i boks, sterk i hodespillet og god feilvent vil jeg mene passer inn overalt. Også hos oss....

Velskrevet, en spiss som skårer, passer inn i alle formasjoner.

Jeg er som mange andre usikre på hva en ny sesong med Bakke og Nordnes vil innebære.
Mange skriver om Tuva og JJ, jeg skjønner ærlig talt ikke det.
Det er ingen av de som spiller for Enga, De er ansatt i andre roller.
Uten Ilic hadde vi ikke hatt sjanse på kvalik.
In Trøim, Siem og I, I trust.
Svar
(12-18-2023, 06:21 AM)ForrestGump Skreiv:
(12-17-2023, 12:23 AM)anhenrik Skreiv:
(12-17-2023, 12:01 AM)idle76 Skreiv: Hvis Ilic vil gå, la han gå (for en passende sum). Er ikke noe vits å ha en Amor mk2 i stallen, og det er greit for spillere å vite at vi ikke står i veien for dem når vi skal kjøpe noen neste år i Eliteserien.

Og 30-50M får man mye for i OBOS.

Han passer ikke i Vålerenga-stilen uansett, selv om Bakke har føkka oss opp og spiller bøffelball akkurat nå.

Kontrakt ut 2027, så er det ingen menneskerett å få forlate klubben. Selv etter et nedrykk. Men er interessen stor nok eller dersom det er klausuler i kontrakten så skjer det. Håper på 40, og at han reiser sørover. Helst skulle han få skyte oss opp igjen. 

Men passer ikke Vålerenga-stilen?

Det er den sjukeste uttalelsen jeg har lest på forumet. Hadde vært perfekt i 4-3-3 med Fagermo, og er perfekt i 5-3-2. Vålerengastilen er et noe uklart begrep for meg, men en spiss som vinner dueller, har gode bevegelser i boks, sterk i hodespillet og god feilvent vil jeg mene passer inn overalt. Også hos oss....

Velskrevet, en spiss som skårer, passer inn i alle formasjoner.

Jeg er som mange andre usikre på hva en ny sesong med Bakke og Nordnes vil innebære.
Mange skriver om Tuva og JJ, jeg skjønner ærlig talt ikke det.
Det er ingen av de som spiller for Enga, De er ansatt i andre roller.
Uten Ilic hadde vi ikke hatt sjanse på kvalik.
In Trøim, Siem og I, I trust.

Enig, vi trenger målscorere. Maks en sesong i Obos innebærer fokus på spillerstall (les målscorere), vi må score mål for å vinne Obos. Vi må score flere mål enn motstanderne som alle vil ødelegge for oss. Alle lagene ønsker å slå oss, de andre lagene har ingenting å tape, vi er favoritter uansett. Lønnskutt i spillerstall er jeg usikker på om skaper den store motivasjon og ønske om å spille for oss i Obos. Vi er ikke veldig attraktive nå og spillerne vi ønsker skal presentere oss må føle full tillit, lønn er noe som skaper tillit, tro på ferdigheter. Jeg mener vi må kutte i styrene, administrasjon og andre posisjoner rundt laget om det må til for å ha økonomi til å styrke alle lagdeler. Det er en grunn til at vi er der vi er.

JJ gikk veldig høyt ut ved ansettelsen av Bakke og de har ikke levert en drit.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)