Tråder: 27
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
169
Jeg ser ikke helt hvorfor vi bør selge Jarlen.
Får vi inn Reitan så har vi dobbel dekning på stopper plass om vi skal bruke han der.
Eller vi har en erstatter for Hedenstad på HB om vi skal bruke han der.
Dobbel dekning bør man jo i utgangspunktet ha. Nå har vi jo satset på å klare oss med kun tre, og nå som den beste av dem er skada ser vi jo hvor sårbart det er.
Etter sesongen regner jeg med at Hedenstad forsvinner (kontrakten hans går ut) da trenger vi fort en HB om vi ikke sier at Reitan kan forsvare at vi har halvannen hb og tre og en halv stoppere (siden han er den halve begge steder).
På vb må vi fort gjøre noe. Det er vanskelig å ha plass til Pallas om Nogueiras opsjon brukes. Men det er en annen diskusjon da.
Inntil Tshiembe er tilbake har vi kun to stoppere så vi trenger noen inn.
Tråder: 1
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
32
Var det ikke snakk om at Jarl kunne spille som defensiv midtbane også?
Tråder: 27
Omdømme:
169
(08-05-2025, 12:45 PM)NilsDN Skreiv: Tror vi skal holde oss unna Reitan. Hadde han vært veldig bra, så hadde vel RBK satset videre på han. I hvert fall ikke en jeg mener vi trenger før i 2026, hvis vi dropper Hedenstad.
Hedenstad nærmer seg utløpsdato, men ser vel ikke helt bort fra at han kan fungere enda en sesong også.
For meg er Reitan i beste fall et skritt til siden. Uten å ha sett alt for mye av han så mener jeg han er en defensivt bra back, men relativt dårlig framover på banen. Han er heller ikke noe norsk alternativ i en posisjon der vi har utenlandsk i dag. Er vel heller en som bør prøve seg i Sverige, Skottland, Østerrike eller noe sånt.
Er sikkert ikke en enorm tabbe å hente han, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke håper på det. Selv om han fort kan dukke opp her da hvis han skal fortsette i Norge. Det er tross alt kulere å spille her enn i HamKam eller noe sånt. Men tviler på at han er aktuell for noen av de bedre lagene for tiden.
Reitan er ikke guds gave til fotballen på noen måte, men han er et klart steg opp fra Hedenstad for oss tenker jeg.
La oss sammenligne
Hedenstad er 34 år, Reitan blir 28 neste måned.
Hedenstad har spilt 462 minutter i eliteserien i år Reitan har spilt 790 min
Begge kan brukes som høyre back
Hedenstad kan i tillegg brukes som venstre back, men der har vi to andre Pallas og Nogueira
Reitan kan brukes som stopper, der har vi et stort behov
Selvfølgelig ville RBK beholdt han om han var god nok, men de har dessverre en bede stall enn oss.
Det vil være en liten og relativt billig oppgradering tror jeg.
Tråder: 2
Omdømme:
168
(08-05-2025, 01:07 PM)Bohem33 Skreiv: Reitan er ikke guds gave til fotballen på noen måte, men han er et klart steg opp fra Hedenstad for oss tenker jeg.
La oss sammenligne
Hedenstad er 34 år, Reitan blir 28 neste måned.
Hedenstad har spilt 462 minutter i eliteserien i år Reitan har spilt 790 min
Begge kan brukes som høyre back
Hedenstad kan i tillegg brukes som venstre back, men der har vi to andre Pallas og Nogueira
Reitan kan brukes som stopper, der har vi et stort behov
Selvfølgelig ville RBK beholdt han om han var god nok, men de har dessverre en bede stall enn oss.
Det vil være en liten og relativt billig oppgradering tror jeg.
Jeg ser han ikke som noen oppgradering i det hele tatt.
Jada, han er yngre og kan også vikariere som stopper. Men det er jo ikke alle kriterier det måles etter. Må jo være god også og ha ferdigheter som kompletterer oss.
RBK supporterne virker også rimelig fornøyd med at han ikke fikk noen ny kontrakt. Ble visst tilbudt en, men takket nei. Skjønte han var 3.valg. Så forvent høyt lønnskrav. Og har i tillegg Solbakken som sin agent.
Som sagt, det er ikke krise om vi henter han. Han holder sikkert greit Eliteserienivå. Men jeg håper vi ikke gjør det.
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
32
Jeg blir overrasket om vi ikke forhører oss og vurderer i hvertfall..
Tråder: 2
Omdømme:
168
(08-05-2025, 01:56 PM)Glennsoe Skreiv: Jeg blir overrasket om vi ikke forhører oss og vurderer i hvertfall..
Det gjør vi nok helt sikkert. Men vi forhører oss jo om mange flere spillere enn de vi faktisk ender opp med.
Leste meg litt opp og det viser seg at han ikke er droppet, han ble faktisk tilbudt en ny kontrakt. Som han takket nei til. Så da var han sikkert ikke fornøyd med lønnstilbudet. Og så har de blitt enige om at han ikke tilbys noen ny kontrakt.
Så for å få han så må vi antakeligvis tilby han den lønna RBK mente han ikke var verdt. For meg høres det ikke så bra ut. Høy lønn for en spiller som er høyst ordinær. Tror heller jeg tar et år til med Hedenstad.
Omdømme:
14
Reitan er en begrenset fotballspiller med nedadgående kurve. Vil ikke bli gratis på lønnsbudsjettet. Stay away! Virkelig en signering som ville bekreftet dårlig vurderingsevner hos sport.
Ble medlem: Nov 2024
Omdømme:
4
(08-05-2025, 02:19 PM)anhenrik Skreiv: Reitan er en begrenset fotballspiller med nedadgående kurve. Vil ikke bli gratis på lønnsbudsjettet. Stay away! Virkelig en signering som ville bekreftet dårlig vurderingsevner hos sport.
Ser ikke helt øye til øye der ass ..
Ratingen han får fra FM er ned på forsvarsintelligens, men opp på stamina - og dét forteller meg om en som trener godt, og nødvendigvis spiller på flere offensive sjanser så han MÅ løpe mer.
Ser ikke det som et negativt punkt, bare som et tegn på endring i spillestil.
I tillegg har han 64 i defensiv rating på Sofascore (Opta - tall) - noe som setter han i samme kategori (eller, pinlig nøyaktig samme rating på så og si alt) som Vevatne i Viking, én som har blitt skrytt opp her relativt mange ganger.
Han ligger 5 poeng bak Bjørtuft i B/G - og dét er ikke et ræva nivå akkurat.. (Jarlen har 60, og KO har 61)
Aberet er taktiske evner, selvfølgelig.
Jeg vil si Reitan er en god signering, om vi går for han, for han kommer til å få blod på tann.
Her vil han spille minimum 60% av totale minutter om han ikke faller av på treninger, han vil bli fast reserve på 3 plasser, og potensiellt fast høyre bekk - og pga rutine vil han mest sannsynlig være preferert alternativ på høyre midtstopperplass også, det gir Bakke muligheten til å legge om til 352 om taktikken ikke funker til minutt 60, han vil gå opp noen de 600.000 - 900.000,- han sannsynligvis har bedt om i tillegg til fast plass i elleveren (som RævBk ikke vil gi'n), han tilfører treningskultur til en gruppe som TRENGER nettopp dét (se bare på hvor mye de to ungprylene har tatt seg sammen etter Kevin kom), og jeg vil vedde på at han vil være dønn lojal til laget.
Jeg tror vi får mye innsats og brystkasse av den karen
Samma faen hvor han kommer fra - han er velkommen, mener jeg.
Tråder: 0
Ble medlem: Jan 2025
Omdømme:
42
(08-05-2025, 04:06 PM)ep1fo Skreiv: (08-05-2025, 02:19 PM)anhenrik Skreiv: Reitan er en begrenset fotballspiller med nedadgående kurve. Vil ikke bli gratis på lønnsbudsjettet. Stay away! Virkelig en signering som ville bekreftet dårlig vurderingsevner hos sport.
Ser ikke helt øye til øye der ass ..
Ratingen han får fra FM er ned på forsvarsintelligens, men opp på stamina - og dét forteller meg om en som trener godt, og nødvendigvis spiller på flere offensive sjanser så han MÅ løpe mer.
Ser ikke det som et negativt punkt, bare som et tegn på endring i spillestil.
I tillegg har han 64 i defensiv rating på Sofascore (Opta - tall) - noe som setter han i samme kategori (eller, pinlig nøyaktig samme rating på så og si alt) som Vevatne i Viking, én som har blitt skrytt opp her relativt mange ganger.
Han ligger 5 poeng bak Bjørtuft i B/G - og dét er ikke et ræva nivå akkurat.. (Jarlen har 60, og KO har 61)
Aberet er taktiske evner, selvfølgelig.
Jeg vil si Reitan er en god signering, om vi går for han, for han kommer til å få blod på tann.
Her vil han spille minimum 60% av totale minutter om han ikke faller av på treninger, han vil bli fast reserve på 3 plasser, og potensiellt fast høyre bekk - og pga rutine vil han mest sannsynlig være preferert alternativ på høyre midtstopperplass også, det gir Bakke muligheten til å legge om til 352 om taktikken ikke funker til minutt 60, han vil gå opp noen de 600.000 - 900.000,- han sannsynligvis har bedt om i tillegg til fast plass i elleveren (som RævBk ikke vil gi'n), han tilfører treningskultur til en gruppe som TRENGER nettopp dét (se bare på hvor mye de to ungprylene har tatt seg sammen etter Kevin kom), og jeg vil vedde på at han vil være dønn lojal til laget.
Jeg tror vi får mye innsats og brystkasse av den karen
Samma faen hvor han kommer fra - han er velkommen, mener jeg.
Hans defensive tall denne sesongen er merkelig lave. Ganske unormalt, egentlig, siden han hadde en ganske god 2024-sesong. Intensitet, meter per minutt og spurter ... Neida.
Tråder: 4
Ble medlem: Feb 2024
Omdømme:
22
Vi trenger ikke noe Reitan, finnes langt rimeligere, yngre og bedre utgaver av han. Jokke må på jobb.
|