Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
#61
Vil ikke Vinge konkurrere med Ofkir, Thorvaldsen, Håkans og Dicko (etter skaden) i den ene rollen bak spissen?

Selv håper jeg Thorvaldsen får en større rolle til neste år. Syntes han viste ekstremt gode takter i de kampene han har fått. Tror han er en spiller, som Riisnæs, som fort kan danke ut de mer etablerte i løpet av veldig kort tid og sette preg på eliteserien.

Tror vi heller trenger en venstreback, og potensielt en til to midtstoppere. Avhengig av hva som skjer med Oldrup, Strandberg og Kreutz.

Hvilke andre posisjoner tenker folk at vi trenger handle inn? Føler vi ikke er så verst dekket ellers, men det avhenger selvfølgelig av hvem som forsvinner.
Svar
#62
(12-05-2023, 12:57 PM)mestah Skreiv: Vil ikke Vinge konkurrere med Ofkir, Thorvaldsen, Håkans og Dicko (etter skaden) i den ene rollen bak spissen?

Selv håper jeg Thorvaldsen får en større rolle til neste år. Syntes han viste ekstremt gode takter i de kampene han har fått. Tror han er en spiller, som Riisnæs, som fort kan danke ut de mer etablerte i løpet av veldig kort tid og sette preg på eliteserien.

Tror vi heller trenger en venstreback, og potensielt en til to midtstoppere. Avhengig av hva som skjer med Oldrup, Strandberg og Kreutz.

Hvilke andre posisjoner tenker folk at vi trenger handle inn? Føler vi ikke er så verst dekket ellers, men det avhenger selvfølgelig av hvem som forsvinner.

Jo, tenkte i grunn det samme selv. Er bare det at jeg har sansen for Vinge, men han blir vel litt for lik Håkans særlig, ja.
Enig i at Thovaldsen er veldig spennende. En spiller som våger fremover der andre vender hjemover.
Og Dicko har et VELDIG stort potensiale. Gjelder bare for supporterne å bygge han OPP nå, ikke ned (som noen gjorde via sosiale medier).
Nå det gjelder Riisnæs, så er han en juvel. Bygge et lag rundt. Ikke selge han like fort som med enkelte andre.

Jaja, vi får se hvem som forlater oss og hvilke muligheter det åpner for andre spillere...
Svar
#63
(12-05-2023, 12:57 PM)mestah Skreiv: Hvilke andre posisjoner tenker folk at vi trenger handle inn?

For meg er det helt umulig å svare på det spørsmålet før søndag ved 19-tiden, og selv da blir det vanskelig. For det avhenger av hvilken formasjon vi skal spille neste år.

Men hvis vi tar utgangspunkt i dagens 352/532 og forutsetter at vi også er i Eliteserien så vil jeg vel si noe sånt:

Venstre midtstopper. Her trenger vi å oppgradere OJ og få inn en med mer fart. Strandberg tenker jeg at blir værende vi ikke rykker ned. Så ut med Kreutz og inn med en ny her. Da har vi Kiil Olsen, Strandberg, ny, Bitri og Hammer Kjelsen som skal sloss om tre plasser. Og så bør vi vel beholde OJ siden han kan spille i flere roller. 

Venstre back: Jeg lot meg aldri imponere av Jukle når han var her første gang og er fortsatt ikke så imponert. Her tenker jeg at vi kan oppgradere med en yngre og raskere spiller. 

Indreløper: Strand og Bjørdal er alt for like. Skal vi spille 352/532 så må det komme mer mål fra midtbanen. Så her vil jeg se en indreløper som kan score 8-10 mål. Mulig MBR kan gjøre det, men foreløpig har han ikke gjort det.

Spiss: Skal vi spille med to spisser så må vi ha to spisser som scorer mål. Så jeg ønsker meg en stor, sterk og mobil spiss som kan føre ball. Det er nok også en spiller som vi må utenlands for å hente. 

Men det er jo ikke noe hemmelig at jeg ønsker at vi spiller med en 4'er bak. Gidder ikke mase om den spillestilen nå, men vi har jo faktisk en del yngre spillere som er gode, men som rett og slett ikke passer inn i dagens formasjon. Jeg sitter også med følelsen av at det ikke akkurat er framtidens fotball det vi ser fra oss i øyeblikket. Men det er forsåvidt greit det, så lenge vi vinner sammenlagt over to kamper mot Kristiansund, så er det alt som betyr noe i øyeblikket. 

Så får vi håpe at vi faktisk for en gangs skyld klarer å rekruttere gode spillere. Av de vi hentet i 2020, så er bare to stykker her i dag. Bjørdal og OJ. Av de vi hentet i 2021 så er ingen lenger i klubben. Av de seks vi hentet i 2022 så er Strandberg, Børven, Jukle, Strand og Hedenstad her fortsatt. Og av de ti vi hentet inn før og under årets sesong så er det ikke all verdens det heller. Er vel bare 3-5 der også som får godkjent. Til sammen har vi hentet 26-27 spillere de siste fire åra. Veldig få av dem har imponert noe særlig.
Svar
#64
Risnæs har mål og målpoeng i seg han, det er det ingen tvil om, men han må dyrkes som indreløper,  håpløst å bruke han som back.
Svar
#65
(12-05-2023, 04:17 PM)Oldtimer Skreiv: Risnæs har mål og målpoeng i seg han, det er det ingen tvil om, men han må dyrkes som indreløper,  håpløst å bruke han som back.

Enig i det. Men det er jo fortsatt en midtbaneTRIO da, som må fylle hverandre ut. 

Skal vi høyt på tabellen så må vi score en del mål, men vi må også ha folk som kan score dem. Altså vi må ha folk med ikke bare målpoeng i seg, men også mål. 

Høyt på tabellen tipper jeg betyr rundt 55-60 mål. Ilic kan score 20 av dem, men vi mangler fortsatt 35-40. Ytterligere 5-7 kan nikkes inn av forsvarsrekka på cornere og andre dødballer. Altså mangler 28-35 mål. De tre vi har på midtbanen i dag scorer jo ikke. De har seks i år og klarer neppe særlig mer enn 10. Altså mangler vi fortsatt 18-25 mål. Hvis vi sier at sidebacker/kantspillere som vi spiller i dag kan bidra med 5-6 så må vi ha 13-18 av noen andre. 

Så det betyr at enten må Sjøeng starte å score, eller så må vi ha inn en målfarlig spiss i tillegg til Ilic og en indreløper som kan score. Så jeg ser for meg en sterk og mobil spiss som også kan føre ballen. 

Det er jo ikke helt sikkert vi må se utenfor klubben etter den indreløperen da. Både Bully og kanskje også Vitinho bør kunne ta den rollen. De passer som spillertyper, men spørsmålet er om de er gode nok.

Men det er spissmakkeren til Ilic som er det mest kritiske. Det laget som det er i dag er totalt blotta for X-faktor. Men to spisser som begge kan score en del vil hjelpe mye. At det blir for motstander å forholde seg til når vi angriper er nok en nøkkelfaktor. Vi kan ikke parkere bussen og satse på at Ilic putter, selv om det er det vi helt klart skal gjøre i de to kampene mot Haugesund. 

Men som sagt, jeg vil helst ha en 4'er bak jeg da. Det gir veldig mye mer muligheter framover på banen.
Svar
#66
(12-05-2023, 05:37 PM)NilsDN Skreiv: Men det er spissmakkeren til Ilic som er det mest kritiske. Det laget som det er i dag er totalt blotta for X-faktor. Men to spisser som begge kan score en del vil hjelpe mye. At det blir for motstander å forholde seg til når vi angriper er nok en nøkkelfaktor. Vi kan ikke parkere bussen og satse på at Ilic putter, selv om det er det vi helt klart skal gjøre i de to kampene mot Haugesund.

Håper ikke Ilic og resten av gutta tar fly til Haugesund i morgen.
Svar
#67
Sund er sund.
Svar
#68
(12-06-2023, 08:21 AM)NilsDN Skreiv: Sund er sund.

Ja...sund, men sant.

Takker ellers for mange gode innlegg, Nils.
Der mange av oss gjerne bare roter litt i overflata,
så går du ofte i dybden.
Svar
#69
Rasmus Vinge hadde vært et knallkjøp, men så lenge vi har Håkans og Ofkir bør det ikke være noe hovedprioritet. Håkans tror jeg fort kan bli solgt, siden han presterer så godt på det Finske landslaget. Hvis det skulle skje, bør vi gå for Vinge.

Jeg ønsker meg en ordentlig venstreback, og så tror jeg Strand kanskje forsvinner. Jeg elsker innstillingen hans, men alle pasninger går bakover, og det tror jeg passer oss dårlig. Å få Risnæs opp i midtbanen sammen med Bjørdal kan bli veldig bra.

Det er ikke mange forsterkninger vi trenger, så lenge vi klarer å løse problemet med å bli effektive. Vi har mye kvalitet og enormt mye talent, så med noen få, men rette grepene så ser fremtiden ganske lys ut. Jeg tror ikke vi bør bytte ut altfor mange, det er vel nettopp mangel på kontinuitet som har fått oss dit vi er i dag.
Svar
#70
(12-06-2023, 04:41 PM)Gluecoma Skreiv: Rasmus Vinge hadde vært et knallkjøp, men så lenge vi har Håkans og Ofkir bør det ikke være noe hovedprioritet. Håkans tror jeg fort kan bli solgt, siden han presterer så godt på det Finske landslaget. Hvis det skulle skje, bør vi gå for Vinge.

Jeg ønsker meg en ordentlig venstreback, og så tror jeg Strand kanskje forsvinner. Jeg elsker innstillingen hans, men alle pasninger går bakover, og det tror jeg passer oss dårlig. Å få Risnæs opp i midtbanen sammen med Bjørdal kan bli veldig bra.

Det er ikke mange forsterkninger vi trenger, så lenge vi klarer å løse problemet med å bli effektive. Vi har mye kvalitet og enormt mye talent, så med noen få, men rette grepene så ser fremtiden ganske lys ut. Jeg tror ikke vi bør bytte ut altfor mange, det er vel nettopp mangel på kontinuitet som har fått oss dit vi er i dag.

Rasmus Vinge er vel en ren ving.
Det er vel ikke noe vi har bruk for så lenge Bakke er sjef med sin 5 3 2.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 26 Gjest(er)