Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga sesongen 2023
#11
(10-23-2023, 09:18 AM)NilsDN Skreiv: I går under kampen så var det mange pålogga her. 8-10 brukere og 35 gjester var det meste jeg så på en gang.

Og dette forumet er jo en godt bevart hemmelighet. Selv forsiden på VPN har ingen lenke hit, men til det gamle forumet.

Jeg har oppdatert forsiden på VPN nå så den peker kun mot dette forumet.
Svar
#12
Nei, hva skal man si… Blir litt tom for ord etter hvert slag i trynet og det gjorde ekstra vondt i går. Mot et middelmådig lsk lag som nok en gang, lurer oss i dødball- og fysikkfella. GB burde vite bedre, men samtidig har han «arven fra Fagermo» i form av en spillergruppe, ment for en annen type fotball. Klart vi hadde tapt med Fagermo også, men i disse oppgjørene, mangler vi det en annen forumbruker, har messet om i det kjedsommelige.

Så - hva nå? Vinn de neste kampene selv om vi må stille med juniorer i siste runde grunnet skader i et forsøk på å unngå OBOS neste år. Kanskje har vi godt av en reset når alt kommer til alt, men samtidig må vi gi Bakke en sesongoppkjøring og et vindu, til å sette sitt preg på gruppa. Kanskje var Bakke også mer avhengig av Myhre som assistent, men det forblir en hypotese.

Sesongen kan egentlig kun reddes av å unngå nedrykk, men slik som det utvikler seg i bunn, har vi ikke råd til å tape flere poeng nå. Sikkert noen som vil regne på det, men det er kniven på strupen nå.
Svar
#13
Hvis Brann slår Sandefjord og vi vinner en av våre fem siste kamper må Sandefjord ta 7 poeng mer enn oss i de fire andre rundene. Klarer vi en uavgjort også så må Sandefjord vinne tre av fire.

Så det er bare å holde med Brann. Vinner de og vi slår RBK så tror jeg vi er et poeng unna å ikke bli dårligere enn kvalik. 

Men som sagt så betyr en Brannseier mot Sandefjord veldig mye for oss. 

Sandefjord har, etter Brann, Aalesund borte, RBK hjemme, Stabæk borte og LSK hjemme.

Aalesund satser vel på et mirakel. De har Haugesund hjemme i neste runde og med poeng der så er de forbi Sandefjord hvis de også slår dem hjemme. RBK er vant til å spille på gress og normalt så er RBK for gode for Sandefjord. Stabæk borte blir også en tøff kamp for Sandefjord, mens jeg tipper de slår LSK hvis det er ugunstig for oss. Brann er i god form og jakter medalje. 

Så på sine fem siste, Brann inkludert, møter Sandefjord motiverte motstandere i minst tre av kampene. En Brannseier mot Sandefjord gjør at de teoretisk ikke kan nå mer enn 33 poeng. Men hvis de ikke blir til Real Madrid sånn helt plutselig så er 27-28 poeng mer sannsynlig for dem. Da vinner de to, kanskje mot Aalesund og LSK og spiller uavgjort mot RBK og Stabæk. 

Det er greit at folk begynner å få litt panikk, jeg også. Men vi har tapt mot Brann og Bodø/Glimt og også et derby borte. Innimellom der har vi også slått Sandefjord. Nå handler det bare om å få en seier eller to. Det er to kamper nå som er viktig, det er Branns mot Sandefjord. Og vår egen mot Stabæk. Går begge de resultatene vår vei så tviler jeg på at vi rykker ned.
Svar
#14
(10-23-2023, 09:18 AM)NilsDN Skreiv:
(10-20-2023, 01:12 PM)mestah Skreiv: Den "vanvittige" satsingen på akademiet kan være grunnen til at vi kan bli kvitt investor i 2028. Og vi har så mye talenter at vi må faktisk klare å kombinere satsing på akademiet med å levere resultater. Det er ikke bare vi som har prøvd på det, men det er fader ikke mange som er så dårlig på å gjennomføre det..

Den satsingen er i ferd med å sende oss ned i OBOS. Så kan det hende at vi har såpass med penger igjen etter å ha solgt Odin, Osame, Jatta og TC at vi kan overleve et år der nede uten å gå konkurs.


Ikke helt enig i at det er ungdomssatsingen som i så fall sender oss ned i OBOS. Det at vi har fått frem spillere som Odin, Osame, Jatta, Riisnæs og Dicko er bra, og de er/har også vært viktige for laget. Det håper jeg vi klarer å fortsette med, hvis ikke er jeg redd talentene forsvinner til LSK, KFUM eller Tromsø i stedet... 

Men det er selvfølgelig en balanse, vi har ikke plass til alle talenter og bør ikke ha for mange i førsteelleveren samtidig. Jeg syntes problemet har vært at vi ikke har klart å hente gode spillere til å støtte unggutta. Vi har jo brukt penger, men av spillere som ble hentet under Fagermo så er det veldig få som har levert som forventet, og enda færre har levert over forventning. 

Heldigvis virker det å være bedring etter JJ kom inn, så vi er avhengige av at han fortsetter å levere for å ta steg.
Svar
#15
(10-24-2023, 11:45 AM)mestah Skreiv:
(10-23-2023, 09:18 AM)NilsDN Skreiv:
(10-20-2023, 01:12 PM)mestah Skreiv: Den "vanvittige" satsingen på akademiet kan være grunnen til at vi kan bli kvitt investor i 2028. Og vi har så mye talenter at vi må faktisk klare å kombinere satsing på akademiet med å levere resultater. Det er ikke bare vi som har prøvd på det, men det er fader ikke mange som er så dårlig på å gjennomføre det..

Den satsingen er i ferd med å sende oss ned i OBOS. Så kan det hende at vi har såpass med penger igjen etter å ha solgt Odin, Osame, Jatta og TC at vi kan overleve et år der nede uten å gå konkurs.


Ikke helt enig i at det er ungdomssatsingen som i så fall sender oss ned i OBOS. Det at vi har fått frem spillere som Odin, Osame, Jatta, Riisnæs og Dicko er bra, og de er/har også vært viktige for laget. Det håper jeg vi klarer å fortsette med, hvis ikke er jeg redd talentene forsvinner til LSK, KFUM eller Tromsø i stedet... 

Men det er selvfølgelig en balanse, vi har ikke plass til alle talenter og bør ikke ha for mange i førsteelleveren samtidig. Jeg syntes problemet har vært at vi ikke har klart å hente gode spillere til å støtte unggutta. Vi har jo brukt penger, men av spillere som ble hentet under Fagermo så er det veldig få som har levert som forventet, og enda færre har levert over forventning. 

Heldigvis virker det å være bedring etter JJ kom inn, så vi er avhengige av at han fortsetter å levere for å ta steg.

Ja, men vi har også latt være å hente spillere for å gi disse unggutta en enkel vei inn på laget. 

Tabbe nummer en var å ikke hente en etablert erstatter etter Tollås Nation. Vi hentet Heggheim på lån, men han dro jo etter Godset-kampen 11.juni. Da var det nesten to måneder til vinduet åpnet igjen. På de fem påfølgende kampene tok vi bare et enkelt poeng, fordi vi rett og slett manglet spillere i midtforsvaret. Godsetkampen blir også den siste for Odin Thiago Holm, en posisjon vi heller ikke kunne erstatte før mange runder etterpå.

Vi erstatter heller ikke Osame skikkelig, for der ser vi for oss at Dicko Eng skal spille. Noe som han overhodet ikke var klar for.

Så du må ikke misforstå kritikken som at jeg kritiserer de unge spillerne. Det er ikke dem kritikken er rettet mot. Det er strategien om å satse så ungt som vi har gjort. En blanding av naiv optimisme og ønsketenkning. 

Vi gikk inn i denne sesongen med Børven og Jatta som spisser. Børven hadde ikke vist noe som helst siden han kom tilbake, Jatta hadde aldri vist noen ting. Vi manglet midstoppere siden JTN dro og Strandberg ikke kan spille alt. Vi manglet et midtbaneanker. Tobias Christensen, som også spilte en del ble heller aldri erstattet. Tanken var vel å dytte inn unggutta da og satse på at det gikk bra. Det gjorde det ikke.

Nå er ikke det så mye å gnage om lenger, for Fagermo og Espeseth er borte. Og det virker som om JJ har litt andre tanker, som på meg virker mer fornuftig. Nå gjelder det bare å holde plassen.
Svar
#16
«Det er greit at folk begynner å få litt panikk, jeg også»

Overhodet ikke panikk, men et forsøk på realisme - fakta er som du er inne på, at vi er avhengig av resultater i andre kamper. Da er den beste oppskrifta å gjøre det vi kan, før siste runde. Og realiteten er at dette laget dessverre kan tape for alle andre i årets sesong (poengsnitt på 0,98).


[quote pid="103" dateline="1698090052"]

Det er greit at folk begynner å få litt panikk, jeg også. Men vi har tapt mot Brann og Bodø/Glimt og også et derby borte. Innimellom der har vi også slått Sandefjord. Nå handler det bare om å få en seier eller to. Det er to kamper nå som er viktig, det er Branns mot Sandefjord. Og vår egen mot Stabæk. Går begge de resultatene vår vei så tviler jeg på at vi rykker ned.
[/quote]
Svar
#17
(10-23-2023, 12:57 PM)ehauger Skreiv:
(10-23-2023, 09:18 AM)NilsDN Skreiv: I går under kampen så var det mange pålogga her. 8-10 brukere og 35 gjester var det meste jeg så på en gang.

Og dette forumet er jo en godt bevart hemmelighet. Selv forsiden på VPN har ingen lenke hit, men til det gamle forumet.

Jeg har oppdatert forsiden på VPN nå så den peker kun mot dette forumet.

Nei, det står VPN-forum, men linken sender deg til det gamle fortsatt.
Svar
#18
(10-24-2023, 11:22 PM)NilsDN Skreiv:
(10-23-2023, 12:57 PM)ehauger Skreiv:
(10-23-2023, 09:18 AM)NilsDN Skreiv: I går under kampen så var det mange pålogga her. 8-10 brukere og 35 gjester var det meste jeg så på en gang.

Og dette forumet er jo en godt bevart hemmelighet. Selv forsiden på VPN har ingen lenke hit, men til det gamle forumet.

Jeg har oppdatert forsiden på VPN nå så den peker kun mot dette forumet.

Nei, det står VPN-forum, men linken sender deg til det gamle fortsatt.

Sukk. DER nå er det faktisk fiksa. Takk!
Svar
#19
(10-24-2023, 08:53 PM)Kroken Skreiv: «Det er greit at folk begynner å få litt panikk, jeg også»

Overhodet ikke panikk, men et forsøk på realisme - fakta er som du er inne på, at vi er avhengig av resultater i andre kamper. Da er den beste oppskrifta å gjøre det vi kan, før siste runde. Og realiteten er at dette laget dessverre kan tape for alle andre i årets sesong (poengsnitt på 0,98).

Nei, vi er ikke avhengig av resultatet i andre kamper. Foreløpig. Serien er ganske jevn og det er urealistisk at vi, eller noen andre for den saks skyld, taper sju kamper på rad. Det skjer ekstremt sjelden. Så alle lagene rundt oss kommer til å få flere poeng. Men like usannsynlig er det at vi vinner våre fem siste. Eller at noen andre gjør det.

Det er alltid greit å tenke litt på hvordan de andre har det, og jeg tenker at de som har det verst nå er Sandefjord.

Det snakkes også om det mentale. Lagene rundt oss har vært forberedt på en krig om plassen i hele år, mens vi trodde vi skulle ta medalje. Og grunnen til det er også at vi spiller for spiller er bedre, men at det er det kollektive som har svikta. Jeg vil også her si at vi har en fordel. Vi har et lag som har større kapasitet.

Men der vi er i sesongen nå så kan også tilfeldigheter spille en rolle. Jeg tror at hvis vi spiller ti kamper mot Stabæk og ti kamper mot HamKam så vinner vi flere enn vi taper. Men vi spiller ikke ti kamper mot dem, vi spiller en. Og det er fullt mulig å ta en fuckup i en enkelt kamp. 

Så alt jeg sier er at Sandefjord har et stort problem hvis de taper for Brann. Da er situasjonen deres at hvis både Stabæk og vi tar en seier til, så må de til 28 poeng. Og de har ikke en enkelt vei til 28 poeng når det er fire kamper igjen. Men vi er ikke avhengig av at Brann slår Sandefjord. Det betyr bare at vi får mindre hjelp av andre og må gjøre en større del av jobben selv. Men vi er altså ikke avhengig av andre.

Så lenge Brann slår Sandefjord og vi tar minst en seier og en uavgjort så skal det ekstremt mye til for at vi rykker rett ned. Det var poenget. Så det var egentlig et forsøk på å roe nervene. Andres og mine egne Wink
Svar
#20
(10-24-2023, 02:19 PM)NilsDN Skreiv:
(10-24-2023, 11:45 AM)mestah Skreiv:
(10-23-2023, 09:18 AM)NilsDN Skreiv:
(10-20-2023, 01:12 PM)mestah Skreiv: Den "vanvittige" satsingen på akademiet kan være grunnen til at vi kan bli kvitt investor i 2028. Og vi har så mye talenter at vi må faktisk klare å kombinere satsing på akademiet med å levere resultater. Det er ikke bare vi som har prøvd på det, men det er fader ikke mange som er så dårlig på å gjennomføre det..

Den satsingen er i ferd med å sende oss ned i OBOS. Så kan det hende at vi har såpass med penger igjen etter å ha solgt Odin, Osame, Jatta og TC at vi kan overleve et år der nede uten å gå konkurs.


Ikke helt enig i at det er ungdomssatsingen som i så fall sender oss ned i OBOS. Det at vi har fått frem spillere som Odin, Osame, Jatta, Riisnæs og Dicko er bra, og de er/har også vært viktige for laget. Det håper jeg vi klarer å fortsette med, hvis ikke er jeg redd talentene forsvinner til LSK, KFUM eller Tromsø i stedet... 

Men det er selvfølgelig en balanse, vi har ikke plass til alle talenter og bør ikke ha for mange i førsteelleveren samtidig. Jeg syntes problemet har vært at vi ikke har klart å hente gode spillere til å støtte unggutta. Vi har jo brukt penger, men av spillere som ble hentet under Fagermo så er det veldig få som har levert som forventet, og enda færre har levert over forventning. 

Heldigvis virker det å være bedring etter JJ kom inn, så vi er avhengige av at han fortsetter å levere for å ta steg.

Ja, men vi har også latt være å hente spillere for å gi disse unggutta en enkel vei inn på laget. 

Tabbe nummer en var å ikke hente en etablert erstatter etter Tollås Nation. Vi hentet Heggheim på lån, men han dro jo etter Godset-kampen 11.juni. Da var det nesten to måneder til vinduet åpnet igjen. På de fem påfølgende kampene tok vi bare et enkelt poeng, fordi vi rett og slett manglet spillere i midtforsvaret. Godsetkampen blir også den siste for Odin Thiago Holm, en posisjon vi heller ikke kunne erstatte før mange runder etterpå.

Vi erstatter heller ikke Osame skikkelig, for der ser vi for oss at Dicko Eng skal spille. Noe som han overhodet ikke var klar for.

Så du må ikke misforstå kritikken som at jeg kritiserer de unge spillerne. Det er ikke dem kritikken er rettet mot. Det er strategien om å satse så ungt som vi har gjort. En blanding av naiv optimisme og ønsketenkning. 

Vi gikk inn i denne sesongen med Børven og Jatta som spisser. Børven hadde ikke vist noe som helst siden han kom tilbake, Jatta hadde aldri vist noen ting. Vi manglet midstoppere siden JTN dro og Strandberg ikke kan spille alt. Vi manglet et midtbaneanker. Tobias Christensen, som også spilte en del ble heller aldri erstattet. Tanken var vel å dytte inn unggutta da og satse på at det gikk bra. Det gjorde det ikke.

Nå er ikke det så mye å gnage om lenger, for Fagermo og Espeseth er borte. Og det virker som om JJ har litt andre tanker, som på meg virker mer fornuftig. Nå gjelder det bare å holde plassen.

Tror ikke vi er så veldig uenige om dette altså, men morsomt å diskutere litt. Det er vel derfor vi er her Smile 

De var veldig på utkikk etter en midtstopper før denne sesongen, men fant ikke noe bedre enn Heggheim på lån. Det handlet ikke om unggutta sånn jeg ser det, men om at ikke vi fant noe bedre innafor budsjett. Helt enig i at vi trengte en klassestopper inn der som var permanent, og gjerne hadde fart for å kunne utfylle Strandberg. 

Osame ble vel erstattet av Ofkir, samt at Haakans ble handlet samme periode. At Dicko var backup for de to, det syntes jeg er fornuftig. Med Thorvaldsen bak der igjen også som et supertalent, så er det en rekke jeg tror mange kunne ønsket seg. Spesielt tror jeg mange skulle ønske at spillere som Dicko og Thorvaldsen bare "ramler inn" fra akademiet. 

På spissplass er jeg enig i at vi var dårlig stilt før sesongstart. Men der mener jeg Børven er feilkjøpet, og ikke det at Jatta er backup. Og der har vi feilet i at vi ikke har klart å hente gode nok spillere til førsteelleveren. Også må gjerne unggutta være backup og rotasjonsspillere for min del (der hvor det kommer opp gode nok talenter). 

Enig i at JJ virker å ha gode tanker om dette. Bare vi ikke går i fella at vi går helt andre veien igjen..
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)