Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - KFUM søndag 3.mai 2026 kl 19:15
Var selvfølgelig Haren i går og ikke Thorvaldsen, Sjåtil var fortsatt en rundingsbøye i går uansett hva du mener Flemmern. Ikke dermed sagt at jeg mener Sjåtil ikke bør spille, liker typen og han har tatt sjumilssteg fra i fjor.
Svar
(05-04-2026, 02:30 PM)MaxManus Skreiv: Synes det er urovekkende hvordan vi presterer om dagen. Hadde det ikke vært for det selvmålet hadde vi tapt den kampen.
Med all respekt for KFUM.. men skal vi overleve er vi nødt til å ta 3 poeng mot lag som dem.

Våre prestasjoner og "poengfangst" om dagene er i stil med et lag som kjemper om å unngå direkte nedrykk.
Jeg stiller meg veldig undrende til Bakke/Myhre om dagen..Det virker for meg som de fambler i blinde.

Det er merkelige taktiske valg og det hele slår meg som planløst.

Sånn det ser ut nå kan lag som Rosenborg, KFUM, S08 og oss prise seg lykkelige over at Aalesund og Start er med i Eliteserien 2026. Kvalikplassen er imidlertid fortsatt up for grabs, og det ser ut til at vi legger inn en knallsterk søknad.
Jeg vet ikke om jeg er helt enig i den etablerte forumsannheten om at seirene mot Sandefjord og RBK var ufortjent. Jeg mener det var mer i 50/50-lendet, og at seirene var helt innafor. Mot LSK kunne det også bikket vår vei, uten at det hadde vært noe å si på det. LSK hadde flaks, vi hadde uflaks.
Sånn har det egentlig vært i samtlige kamper til nå. Noen korte perioder der vi kjører kampen, men alt for lange perioder der motstander ruller over oss. Det hele fremstår ganske så planløst og til tider panisk med ball. Unntaket er vel Molde, der vi kjørte kampen i ca 15 minutter, men til gjengjeld ble fullstendig rullet over resten av kampen.

Poenget mitt er: Det vi ser på banen er uten tvil for dårlig. Det er bare å se på antall sjanser skapt. Likevel er det ikke sånn at det er flaks at vi i det hele tatt har poeng. Det er en klassisk forumtankegang. Vinner vi er det på tross av ræva spill, og taper vi skulle det bare mangle så ræva som vi har vært. Intet imellom!
Svar
(05-04-2026, 11:01 AM)Glennsoe Skreiv: 4-2-2 formasjonen har nøytralisert Bjørdal, han er bortimot verdiløs om dagen..

Synd at Ambina ikke er til og kjenne igjen fra i fjor...

Samme kan sies om Sørensen og Thorvaldsen.....

Det her er spot on. 

Jeg finner det merkelig at vi spiller 4-4-2, det er ekstreme rom imellom midtbaneleddet til tider. Jeg er glad jeg ikke er trener, men troppen i seg selv og skifte fra 4-5-1 defensivt skjønner jeg fint lite av. Vi spilte offensivt en slags 3-4-3 hvor en av backene gikk veldig høyt, offensivt nå ser jeg finnson blir plassert som en ren indreløper til tider. Da kunne vi like gjerne spilt 3-5-2 formasjon, se på Tromsø som har innarbeidet EN klar spillestil over tid, de dominerer banespill totalt og har en xG som vi aldri har vært i nærheten av. (Bortsett fra Tromsø matchen omtrent). 

Det jeg skulle frem til her er var egentlig at jeg klink enig at formasjonen vi spiller er helt feil.
Svar
Leste på Twitter at noen mente at vi og RBK spiller 4-2-2 med indre løpere som spiss #2

Har ikke tenkt på det,men det kan stemme...
Svar
(05-04-2026, 09:07 PM)Glennsoe Skreiv: Leste på Twitter at noen mente at vi og RBK spiller 4-2-2 med indre løpere som spiss #2

Har ikke tenkt på det,men det kan stemme...
Forklarer hvorfor vi slo dem ;-)
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)