Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd 5. kvartfinale VIF-Stjernen torsdag 12.03.26 kl. 1900
Vi leder 3-1 i kamper. Vi kan derfor sikre plass i semifinalen med en ny seier.

Var i Stjernehalllen i går og fikk se en skikkelig bra sluttspillskamp. Stjernen kommer til å kjempe hardt igjen for å tvinge frem en ny kamp der nede lørdag.

Vi manglet Olden, O`Reilly og Lasch. De to første er skadet. Jeg tror Lasch var vraket. Nystuen fikk plassen. Og han var god. Passer godt i sluttspill med sin fysikk. Blir spennende å se om Lasch er tilbake og om han legger ned mer innsats særlig på defensiven i egen sone i stedet for å gjemme seg bort.

En ting jeg la merke til var at vi bare brukte 6 backer og 12 forwards. I nesten alle kamper hittil i sesongen har også back nr. 7 og forward nr. 13 fått istid. Dermed har man måttet rullere og holde orden på det. Jeg mener det må være best å gjøre som i går. Da får vi de samme backparene hele kampen. (Torrissen fikk et par bytt når Modigs tok en liten pause etter en smell).

Må hylle Markus Modigs. For en spiller. Var enormt god i går. Står med tre skåringer hittil i sluttspillet.

PS! Forhåndssalget er litt labert. Mye ledig. De to første hjemmekampene mot Stjernen hadde hhv 3136 og 3822 tilskuere. Spørs om det blir over 3000 torsdag.
Svar
Enig, burde spisse litt nå. Har vært forvirrende å se på TV, med nye konstellasjoner nesten hver kamp. Er nok en grunm til det, men håper dem spisser det nå. Hva er dealen med Lasch og O'Reily?
Svar
(03-12-2026, 12:16 AM)Wild Touch Skreiv: Enig, burde spisse litt nå. Har vært forvirrende å se på TV, med nye konstellasjoner nesten hver kamp. Er nok en grunm til det, men håper dem spisser det nå. Hva er dealen med Lasch og O'Reily?

Som jeg skrev (om O`Reilly) før kamp 3: " Jeg vet ikke om han spilte halvskadet eller om noe skjedde i 1. periode fredag. Men han tok stadig kortere bytt før han helt mot slutten seg av isen og satte seg bakerst sammen med fysioen til VIF. Får håpe for hans del at en pause med behandling og trening gjør han klar til første semifinale som ikke er før fredag 20. mars. Eller ble dette det siste vi så av 39-åringen? I så fall et trist sorti." 

Vedr Lasch tror jeg han var vraket. De ville heller bruke Nystuen i en kamp de visste kom til å bli en krig. Men de kan bare ikke avskilte Lasch helt. Kanskje håper de han skal respondere på vrakingen med å ta på arbeidshansker og bidra også i det defensive. Håper og tror han spiller igjen i kveld. En sjanse for han til å vise at han vil være på laget når vi kommer til en tøff semifinale mot Frisk?
Svar
Noen som vet hvorfor koch ikke er med ikveld ?
Svar
(03-12-2026, 02:37 AM)sorum2 Skreiv:
(03-12-2026, 12:16 AM)Wild Touch Skreiv: Enig, burde spisse litt nå. Har vært forvirrende å se på TV, med nye konstellasjoner nesten hver kamp. Er nok en grunm til det, men håper dem spisser det nå. Hva er dealen med Lasch og O'Reily?

Som jeg skrev (om O`Reilly) før kamp 3: " Jeg vet ikke om han spilte halvskadet eller om noe skjedde i 1. periode fredag. Men han tok stadig kortere bytt før han helt mot slutten seg av isen og satte seg bakerst sammen med fysioen til VIF. Får håpe for hans del at en pause med behandling og trening gjør han klar til første semifinale som ikke er før fredag 20. mars. Eller ble dette det siste vi så av 39-åringen? I så fall et trist sorti." 

Vedr Lasch tror jeg han var vraket. De ville heller bruke Nystuen i en kamp de visste kom til å bli en krig. Men de kan bare ikke avskilte Lasch helt. Kanskje håper de han skal respondere på vrakingen med å ta på arbeidshansker og bidra også i det defensive. Håper og tror han spiller igjen i kveld. En sjanse for han til å vise at han vil være på laget når vi kommer til en tøff semifinale mot Frisk?

Lasch ikke med ikveld heller :-(
Svar
Synd å se hvor mange feil Sondre Bjerke gjør, det samme med Kaltrud Nystuen.
De er dessverre ikke gode nok og det er synd vi ikke henta inn en back nå sist istedenfor en løper.
Skal bli godt når vi er fulltallige, da ryker iallefall Kaltrud ut.
Svar
Fytte helvete for en 1.periode, vi kommer ut soft og helt uten energi. Roy blir totalt avkledd av Stjernen-trenerne, hvor vanskelig kan det være å justere press-spillet?
Svar
(03-12-2026, 08:39 PM)Grevlingen Skreiv: Fytte helvete for en 1.periode, vi kommer ut soft og helt uten energi. Roy blir totalt avkledd av Stjernen-trenerne, hvor vanskelig kan det være å justere press-spillet?

Roy har dessverre ikke de taktiske egenskapene en trener skal ha på dette nivået. Dette ser vi gang på gang.
Saxrud gjør også en rekke feil og er langt mindre god enn han var da han kom. Hva er det som skjer med gutta?
Vi hadde trengt 2 nye backer, og benke et par, tre stk forwarder, så hadde det blitt bedre.
Ny trener får vi ikke på en stund vil jeg tro.

Bytt plass med Røymark og McLaughlin, så blir den ene rekka langt sterkere og mer offensiv. Da har vi potensielt 2 rekker som kan score.
Svar
Går man ikke til finale med dette laget må Roy være ferdig? Vi vinner aldri i verden noen bøtte slik laget fremstår nå
Svar
Stjernen er jo en ordentlig møkkaklubb uten noe form for spill, og jeg hater kommentatorene som holder med underdog'en uansett hva som skjer utpå der.
Det eneste Stjernen forsøker å gjøre, er å lempe puck på keeper, få blokkering, drop og avslutning. Det er dette pisset kommentatorene hyller. Det er lite utviklende og ødelegger norsk hockey.
Møkkafolk.
Med de spillerne vi har handla inn, skal vi slå dette møkkalaget 10 av 10 ganger, men når det hentes inn spillere på feil plasser, og man lar de neste beste spille og ødelegge andre rekker, blir det bare helt natta.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)