(03-12-2026, 11:50 PM)andgus Skreiv: Puh! Det gikk heldigvis bra. Vi setter oss selv i en farlig situasjon, men vi haler det i land. Greit å slippe to kamper til i beina før semi også.
Skjønner at folk er frustrerte, men jeg er ikke helt enig i at vi er så ræva. Vi ser særlig i forlengelsen at vi har mye mer å spille med enn Stjernen. Huhtamaa er en god keeper, og Stjernen jobber med å få oss ut av fatning. Det klarer dem også. I Fredrikstad Blad fortalte Buskoven at det var hele gameplanen, å komme under huden på oss. De følte de hadde lykkes med det etter seieren på Jordal. Tror vi kommer til å se et helt annet spill i semifinalene.
Det er nok litt over middels frustrasjon ja. Allikevel synes jeg det er merkelig at vi setter oss i slike situasjoner. Vi mangler noen hærførere bak, og en "sniper". Vi henter ikke inn det, men nok en teknikker som kan spille pasninger, ikke gå i krigen. Vi henter inn navn, men ikke nødvendigvis det vi trenger - da blir det frustrasjon når vi ser det lugger.
I tillegg gjøres det en rekke feil fra de samme spillerne gang på gang nå, og jeg aner ikke hvorfor det lugger sånn. Spesielt Saxrud og Bjerke gjør veldig mye rart der ute, og setter oss i dårlige situasjoner gang på gang. Nystuen også, gjør mye rart og spiller ikke sine rekkekompiser gode. Torrisen er langt bedre synes jeg, og bør spille på hans bekostning.
Ekelund har faktisk tatt seg opp, men har litt igjen.
Koch har også flere kamper langt under pari.
Når da "halve" backlinja underpresterer, blir jeg enda mer frustrert. Backene som skal være "landets beste" i følge klubben.
Rokseth var meget god idag, og klart best bak der. Han har vært god i alle kampene mot Stjernen. Nilsen er også meget god om dagen, og jeg synes han har vært god hele sesongen.
Larsson er alltid god.
Framover er det kun en rekke som leverer, og her kunne de bytta plass mellom Røymark og Mclaughlin mener jeg. Det for å få tre offensive spillere som kan skape støy for motstandern. Røymark har ikke det samspillet med de andre, det fungerer bare ikke synes jeg. Han passer bedre i en arbeidsrekke.
Blir uansett spent på hvordan semifinaler-rekkene settes nå, når vi får tilbake flere spillere. Noen må hvile, og det blir fort Nystuen, Torrisen og en til. Finstad tipper jeg får spille grunnet hans energi. Røymark får spille fordi han er kaptein. Brekke er senter, og da er det bare Christiansen igjen som da blir sittende tenker jeg. Om de da ikke benker Lasch?