Avstemning Tipp på alt dere tror
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner med mer enn ett mål
18.82%
32 18.82%
Vi vinner med ett mål
5.29%
9 5.29%
Vi vinner ikke
1.18%
2 1.18%
Rajkovic tar rekorden som tidens yngste eliteseriespiller
22.94%
39 22.94%
Thorvaldsen får målpoeng
15.88%
27 15.88%
Sæter spiller en halvtime eller mer
8.82%
15 8.82%
Vi får minst tre gule kort
1.18%
2 1.18%
Vi holder nullen
3.53%
6 3.53%
Hednstad kommer inn for sjåtil de andre 10 som har spilt de siste to treningskampene starter
5.88%
10 5.88%
Det kommer 11 500 tilskuere eller mer
16.47%
28 16.47%
Totalt 170 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00
Filip kunne putta 2 alene..

Når jeg så hvilken Dommer vi fikk,forventet jeg straffe før kampen..
Svar
Er på en måte bare tull å tilkalle dommer for å se på straffe-situasjonen.
Når de først gjør det, så blir det jo i 98% av tilfellene den samme avgjørelsen som VAR-rommet ønsker.
Selv om Saggi sto godt plassert og vel så situasjonen like godt live, så er det VAR-rommet som har "makten".
Et slags kameraderi blant dommerne.
Forsåvidt grei nok hands når reglene er som de er, men det var ikke med vilje. Näsberg sin arm kommer opp som en naturlig konsekvens av at han satser/hopper opp.

Bare håpe Enga selv kan få et par sånne straffer i løpet av sesongen.
I fjor var vi vel laget som fikk flest eller nestflest straffer mot oss.
Svar
Nervøs premiere. Litt bekymringsverdig å se hvor tomme gutta virka allerede etter 30 minutter. Hvilen hjalp et lite knepp, men så så de tomme ut igjen etter 10-15 min. Byttene får opp farta litt, men generelt virker stallen tung og sliten. Håper energinivået kommer seg utover i sesongen. Hadde de holdt trøkket fra de første 10 minuttene i 90 minutter hadde vi vunnet med mange mål. Også synes jeg laget er for omstendelige. Det blir ofte for mange trekk og for trange rom. Sandefjord presset oss lavt og stod veldig høyt i store deler av kampen. Jeg tror jeg registrerte en eller to bakromspasninger... Har vi ikke løpsstyrke på topp, eller er bakromspasninger passé i dagens fotball?
Vel, vel. Deilig med tre poeng.
Svar
Ingen stor kamp i dag. Men vi får mrd oss 3 poeng og har null baklengs.
Svar
Bare 72% pasningssikkerhet for Enga i dag.
Om man skal tro TV2 sine tall.
Overraskende lavt.
Da er jo det en viktig årsak til at Sandefjord henger så godt med.
Svar
42% vs 58% ballbesittelse viser at vi løp mye etter ball i dag..

En dommer med 30-70 i dømmingen aldri godt og møte..

Ser på piruet sjansen til Sæter at han blir dratt bra i trøya,men vi ville aldri fått straffe der..
Svar
Nei, litt riving i 16m-feltet må da være lov mot Enga.
Mer forståelig da at Saggi dømmer straffe på en ball som blir skutt opp i hånda på Näsberg.
Av dette må Enga-spillerne lære at det bare er å sikte på motspillers arm.
Bedre det enn å sikte mot mål.

Damelaget må også skjønne dette.
De fikk jo noen sånne straffer mot seg i CL.
Svar
Lucky win, still 3 points.

I første omgang, på hjemmebane. Herregud!

Da var det low-block. Counter-attack moments FC.

Så veldig rart ut, greide ikke å presse, bare ta imot.

Der er svakt at vi på hjemmebane ikke evner å presse.
Litt skremt der, egentlig veldig.

Deilig med 3 poeng.
Hedenstad før Sjåtil, alltid.
Bra at trener-teamet, så og endra.

Rosenborg er shaky, og jeg håper på rått press/full gegenpress og ballgjenvinning i neste kamp.
Så vi står med 6 poeng.
Alle gutta opp i ringa!
Svar
Filip tror han lettere får en overgang bare for "farming highlights" for en YouTube-video med trap-musikk. Han hjalp ikke mye defensivt, noe som allerede er dårlig med tanke på at fyren på linjen bak deg er Sjåtil...

Uansett, mye hardt arbeid gjort av karer som Grundetjern, Sørensen, Bjørdal, Westergaard. Sørensen bommet på noen dumme pasninger, men han jobbet og løp mye, han var veldig viktig. Grundetjern fortsetter å være et dyr, og vinner viktige dueller både i luften og på bakken.

Finnsson ok+. Totalt sett er han ikke like fantastisk offensivt som Vini, men han er mer solid defensivt og veldig taktisk oppmerksom.

Kiil Olsen veldig bra, takk. Jeg er enig angående Nasberg-straffen.

Hedvall er en god skuddstopper. Han reddet mot Bryne i fjor, han reddet nå mot SIF. En keeper som tjener poeng for et lag som ikke var på sitt beste.

Taktisk sett presterte vår double pivot bra. Selv om Sandefjord hadde mange skudd, var det få som kom fra virkelig farlige posisjoner. Bare headingen som HedWALL mirakuløst reddet og straffesparket bidro med nesten all deres xG i kampen.

Jeg tror vi gjenvant balansen da vi hadde Hedenstad tilbake med Strand, og for meg burde begge starte mot RBK.

Dette var en kamp der vi for noen år siden ville ha tapt poeng.
Svar
Bare sånn for å være et petimeter av en besserwisser. Ser at SIF er brukt ved et par anledninger i denne tråden. Det assosierer jeg (og trolig mange andre) med Strømsgodset Idrettsforening. Det er ingen I i Sandefjord Fotball. SF eller SFJ er derfor bedre forkortelser for Sandefjord.
Takk for oppmerksomheten Wink
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)