Igår, 03:40 PM
(Igår, 02:11 PM)JackBlack Skreiv:(Igår, 01:50 PM)Bohem33 Skreiv:(12-02-2025, 05:10 PM)NilsDN Skreiv:(12-02-2025, 04:36 PM)JackBlack Skreiv: Hickson er spennende.
Fysikk og fart er definitivt noe vi kan trenge.
Hvordan er ståa med Pajic etter utlånet hos KIL. Var vel skada større deler av sesongen, men har imponert den lokale fansen.
Kan Aapold-Aasen være 9`ern vi ser etter?
Er lunken til Hickson merker jeg. Blir 29 til sommeren, tilbragt store deler av karrieren i lavere divisjoner. Han kommer neppe hit uten en lang kontrakt. Lukter vel ut 2028 eller noe sånt. Kortere enn det og det gir ikke helt mening å hente han for penger. Tror ikke det er spilleren som tar oss det neste steget.
Om Aapold Aasen blir vår nye nummer 9 eller ikke aner jeg ikke. Men tror uansett 2027 kommer for tidlig for det. Grunde, en targetspiss og Aasen og Rajkovic i bakhånd er vel det som virker mest sannsynlig...
Jeg er også lunken til hickson, han har ikke vært back siden 2023 da han spilte 25 kamper som vb for skeid i obos, året før var det 6 kamper i samme posisjon for samme klubb i obos.
Så han har ikke vært back på en stund og aldri vært i back i eliteserien.
Jeg tror vi trenger to venstre backer og en spiss
Ellers er ikke troppen så ille før vi selger noen.
Om Sørensen går så bekymrer det meg lite. Det er litt rart å si om en spiller med 12 mål og 3 assist i år. Men på kantene ser det veldig bra ut.
Pallas har jeg mistet troa på.
Obasi er jeg veldig usikker på, han kan jo ha en bra pre season da. Men et utlån er nok lurt. Han fikk femten kamper på benken og 2 min på banen i år.
Even, Rajkcovic og Aasen har godt av å være i stallen og lære. Alle er unge, Aasen er eldst (18) og han får forhåpentligvis noe spilletid i 2026.
Hickson er vel allerede bekreftet ikke aktuell.
Pallas er jeg litt skeptisk til også
Men til hans forsvar så har han ikke akkurat fått sjansen til å spille seg varm i trøya siden Vini var en hit.
Og når de klarte å fyke ut av cupèn før den dro igang igjan så har de ikke den arenaen heller.
Obasi har nok godt av et utlån, men helst ikke til en atal klubb med en atal sportsjef som bruker utlånstiden på å prøve å overtale spilleren til å bli. (ref Emin Pajic.)
Er Hickson bekreftet uaktuell er vel det gode nyheter, men det hadde jeg ikke helt fått med meg. Bare at det var spekulasjoner rundt det.
Man må jo synes litt synd på Pallas da. Han ville garantert fått flere sjanser om ikke Vini mirakuløst ble en kandidat på deadline day. For Pallas var det fryktelig uflaks.
Han har vært involvert i åtte kamper og spilte tre hele. 20 ganger har han vært ubenytta reserve som vel også har en verdi. Rarere ting har skjedd enn at han dominerer neste år, men han er nok den i troppen jeg nå har minst troa på.
Kanskje ville det vært lurt å lånt ut Obasi et helt år til en Obos klubb, men med mulighet til å kalle han tilbake om han ikke fikk spille. Da ville insentivene deres for å satse på han vært langt større enn om de mister han til sommeren.
Han har kontrakt ut 2028 så det er fortsatt to år igjen om han skulle bli årets spiller i Obos neste år og først kom tilbake til oss i sesongoppkjøringa om 12 måneder.