Tråder: 4
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
22
Går visstnok video av drita full Sæther på fest i Oslo som synger Vål'enga Kjerke, samtidig som han har vært syk og ikke kunne spille for rbk så mulig han havner i ryktebåsen til Riisnæs. Dersom det stemmer at han har fake'a syk så tenker jeg nei takk.
Tråder: 1
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
32
11-25-2025, 06:49 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 11-25-2025, 06:55 PM av Glennsoe.)
..
(11-25-2025, 05:21 PM)Grimm Skreiv: Går visstnok video av drita full Sæther på fest i Oslo som synger Vål'enga Kjerke, samtidig som han har vært syk og ikke kunne spille for rbk så mulig han havner i ryktebåsen til Riisnæs. Dersom det stemmer at han har fake'a syk så tenker jeg nei takk.
Sendte denne til en RBK fan og fikk denne tilbake
Han var på hockey kamp Med karta og noe folk. Og de var på fylla hele gjengen. Og det var under landskampene
Tråder: 4
Omdømme:
22
(11-25-2025, 06:49 PM)Glennsoe Skreiv: ..
(11-25-2025, 05:21 PM)Grimm Skreiv: Går visstnok video av drita full Sæther på fest i Oslo som synger Vål'enga Kjerke, samtidig som han har vært syk og ikke kunne spille for rbk så mulig han havner i ryktebåsen til Riisnæs. Dersom det stemmer at han har fake'a syk så tenker jeg nei takk.
Sendte denne til en RBK fan og fikk denne tilbake
Han var på hockey kamp Med karta og noe folk. Og de var på fylla hele gjengen. Og det var under landskampene
Bra. Takk for faktasjekk.
Tråder: 29
Omdømme:
31
Alle håper på at vi skal komme høyere på tabellen neste år.
Da kan vi begynne med å se på poengtapene i år:
Hjemme tapte vi mot Brann, RBK og Molde.
Både mot Brann og Molde gjorde vi grusomme individuelle feil bakerst som førte til mål imot.
Borte har vi svake.
Vi har slått de 2 som rykka ned og har 2 forholdsvis heldige seire mot KBK og Kåffa.
Grep må gjøres i den berømte sentrallinja, som Jokke snakker om.
Vi har nå en keeper av bra nok klasse til å komme høyere, men skal vi ha en snøballs sjanse på topp 4 så må vi ha inn en bedre midtstopper.
Altså et ubestridt førstevalg. Føler ingen av de vi har nå er der.
Og så er jeg, fortsatt, klar på at vi må ha en ny spiss. 30 kamper skal spilles - vi kan ikke belage oss på kun Grunde fram til Ofkir er tilbake,
Tråder: 0
Ble medlem: Jan 2025
Omdømme:
36
Vårt største problem er hovedsakelig på midtbanen. Bjørdal har et stort defensivt problem, og trenerne har fortsatt ikke innsett, eller bryr seg ikke, at det er nødvendig å bygge et lag for å maksimere potensialet hans uten å gå på akkord med andre områder.
Så lenge lederne fortsetter å tro at dueller er viktigere enn posisjonsforsvar, reaksjonstid, å være årvåken og klar til å reagere i tide, vil vi ikke forbedre oss mye neste år.
Videre er dette spillet med lange baller, monotoni med ballbesittelse og overdreven antall innlegg lett kontrollerbart. Vi må lære av det vi gjorde bra mot Glimt, som Juventus gjentok i andre omgang: smidighet, vertikalitet, beslutningstaking, dribling og selvtillit.
Jeg tror at det mer enn spillere er en endring av ideer, strategi og spilling rundt Bjørdal.
Tråder: 2
Omdømme:
165
(11-26-2025, 03:04 PM)papajoao Skreiv: Vårt største problem er hovedsakelig på midtbanen. Bjørdal har et stort defensivt problem, og trenerne har fortsatt ikke innsett, eller bryr seg ikke, at det er nødvendig å bygge et lag for å maksimere potensialet hans uten å gå på akkord med andre områder.
Så lenge lederne fortsetter å tro at dueller er viktigere enn posisjonsforsvar, reaksjonstid, å være årvåken og klar til å reagere i tide, vil vi ikke forbedre oss mye neste år.
Videre er dette spillet med lange baller, monotoni med ballbesittelse og overdreven antall innlegg lett kontrollerbart. Vi må lære av det vi gjorde bra mot Glimt, som Juventus gjentok i andre omgang: smidighet, vertikalitet, beslutningstaking, dribling og selvtillit.
Jeg tror at det mer enn spillere er en endring av ideer, strategi og spilling rundt Bjørdal.
Vanskelig å være uenig i det.
Tror vi har rom for forbedring gjennom å få inn nye spillere som gjør den samme jobben, bare bedre. Og vi har rom for forbedring ved å spille fotball smartere.
Norske trenere går en norsk trenerskole. Jeg har ikke sett en nytenkende norsk trener egentlig siden vi hadde Martin Andresen. Kanskje det kommer opp et par nå da. Og han var jo ikke nytenkende han heller, han kopierte bare hva andre allerede hadde gjort.
Så om vi kan få til en utenlandsk trener neste gang hadde det vært bra. Ikke en svenske, tenker en kroat, en spanjol, portigiser, noe sånt. Som har en annen fotballfilosofi.
Tråder: 0
Ble medlem: Jan 2024
Omdømme:
20
mye snakk om spillere ut om dagen
Vini er selskreven ut. Kan like gjerne returnere til Sverige allerede siden han ikke kan slippe for oss alikvel.
Ambina ut snakkes det om, Bjørdal likog Sørensen nevnes også.
Kiil Olsen og Jarl ble nevnt på diskutopia.
Pallas har vel ikke fått drømmeoppholdet på Oslo Øst og er kanskje lysten på en retur til Finland for å redde landslagskarrieren?
Kan bli en hektisk start på nyåret for godeste Jonsson
Tråder: 29
Omdømme:
31
7 mann ut høres helt dust ut.
Selv om han ene er på lån og 2 ikke har spilt fast i det siste.
Skal vi ta skritt riktig vei må vi selge noen og kjøpe smart.
Bjørdal og AKO bør vi ikke slippe med unntak av "offer we cant refuse"
Tråder: 2
Omdømme:
165
(11-26-2025, 10:26 PM)Loffen Skreiv: 7 mann ut høres helt dust ut.
Selv om han ene er på lån og 2 ikke har spilt fast i det siste.
Skal vi ta skritt riktig vei må vi selge noen og kjøpe smart.
Bjørdal og AKO bør vi ikke slippe med unntak av "offer we cant refuse"
Jeg skjønner ikke helt denne besettelsen med kontinuitet. Kontinuitet i spillertroppen er faktisk noe vi egentlig ikke ønsker. Vi kan i hvert fall ikke måle det i antall spillere ut og inn.
For vi har spillere i hovedsak i 3 kategorier.
Spillere på vei opp. Denne gruppa er vanskelig å ha noe som helst form for kontinuitet i. Dette er spillere vi rett og slett forventer at blir for gode for Eliteserein, om det skjer nå, til sommeren, neste vinter, det vet vi ikke. Her har vi vært for optimistiske før og hatt for mange talenter samtidig. Her er jo bare jobben å få inn nye talenter, om de kommer fra eget akademi eller fra Yaounde, Lagos, Bergen, Mandal, Vadsø, Buenos Aires eller Rio spiller ingen rolle. Dette er spillere som er her kanskje i et år etter gjennombruddet.
Spillere på vei ned. Stefan Strandbergene. Her har vi vel heldigvis ikke så mange nå. Men det er her spillere som vender tilbake fra utenlandsopphold, spillere som trenerne møter på kjøpesenteret der de ferierer og sånne er i. Her kan man heller ikke ha særlig mye kontinuitet. De kan være blant våre beste spillere, men vi snakker om 1-2 sesonger. Vanskelig å ha veldig mye kontinuitet her også, men vi kan godt ha 1-2 av dem. Bare ikke for mange.
Og så er det 3.kategorien, selve stammen i laget. Det er de spillerne som egentlig aldri ble skikkelig gode. Fint å ha stabile spillere som vi kan ha lenge, men vi kan rett og slett ikke bare ha dem. Vi kan ikke bare ha spillere på samme nivå som Hagen, Jarl, Lange. Men de beste spillerne vi har finner vi - med noen hederlige unntak - i de 2 andre kategoriene.
Så finnes det er 4.kategori også. Som er gode spillere, stort sett utenlandske, utenfor talentalder, som dukker opp. Vini er vel et eksempel, ute av talentalder, han blir straks 24. Ilic et annet. Carvalho som var innom her fra Uruguay. Her mener jeg vi egentlig kan se etter flere spillere. Her tror jeg vi kunne gjort det bedre om vi ikke bare så i Danmark.
Men sånn fotballen er så byttes hele lag ut i løpet av 2-3-4 år. Når Bakke tok ut sin første 11'er i 2023 så inneholdt den ingen spillere som startet i Fagermos første 11'er i 2020. 3-4 spillere som startet i Bakkes første 11'er i 2023 er her fortsatt i 2025.
Og sånn er det ikke bare her, sånn er det over alt. De eneste unntakene er Glimt og eventuelt andre som kan ha spillere i den 3.kategorien som er veldig gode ved å betale dem lønninger deretter. For sånne som oss, som ikke kan det, så er vi mer avhengig av kategori 1 og 2 for å stable et bra lag på beina. Og da kan vi ikke prioritere kontinuitet like høyt.
Tråder: 27
Omdømme:
169
Det blir et spennende vindu både med tanke på hvem som går og kommer. Kanskje mest med tanke på hvem som forsvinner.
At Vinni og sjøeng forsvinner vet vi jo nesten. Vinni er jo kun på lån så han får vi ikke betalt for, Sjøeng må vi nok betale for å kvitte oss med.
Sørensen er det mange som regner med at forsvinner, og kjøpet av Haren tyder jo litt på det. Vi har fryktelig mange kanter det kan alle se.
Men han har putta 12 mål og 3 assist i eliten og det er vanvittig bra tall.
De åtte siste kampene har han ikke skårt, og på de 14 første rundene hadde han kun tre mål.
Så det er en enorm periode i midten der. Fra 20 juli til 13 sept putta han 9 mål så potensialet er jo enormt om han holder oppe den frekvensen.
Han har jo kontrakt ut 2028 så det er ingen grunn til at vi skal gi han bort på billig salg.
Han er 26 år og Transfermarkt verdsetter han til 1,5 mill Euro. Det høres jo nesten litt lite ut spør du meg.
Det føles som en vi kan klare oss uten, men som det hadde vært veldig fint å ha.
Ambina har kontrakt til sommeren 2027. Så han går ingen steder og kan ikke prate med andre klubber før etter neste sesong dersom ikke klubben vår vil selge han.
Han fylte 24 år for 10 dager så han kan ikke skryte på seg å være tjue fire og et halv riktig enda.
Transfermarkt verdesetter han en million Euro over Sørensen (2,5 M E) Da nærmer vi oss 30 M nok.
Det føles som vi er langt mer avhengig av han, men her håper jeg jo at Jokke virkelig klarer å ta seg betalt om han skal forsvinne.
Det hadde jo vært fint å slippe at begge skulle gå da.
At vi skal selge både Jarl og Olsen håper jeg virkelig ikke. Vi kan leve med at Jarl går tenker jeg og der har det vel vært noe interesse.
Så er vel MLS kjent for å betale godt og det er vel der interessen på Olsen har vært.
Begge har kontrakt ut 2027
Olsen er verdsatt til 900 K Euro Jarl til 600 K.
Jeg vil nødig miste farta til Olsen, den har vårt viktig for oss.
De ni siste kampene har Jarl vært involvert tre ganger 19 min + to ganger ett min.
Så det er liten tvil om at han er ute av laget etter at Ivan har etablert seg.
Overgang for han virker helt OK egentlig.
Men skal Olsen gå bør vi ta oss godt betalt.
Det har ikke vært så mye spilletid i det siste på Kevin Tshiembe heller.
På de tretten siste kampene står han med 0 fra start og ingen lengre innhopp enn 31 min
Totalt har det blitt 6 innhopp og 73 min.
Også han har kontrakt ut 27.
Han er 28 år og verdsatt til 700 K Euro.
Klarer han å holde seg skadefri så er han absolutt en som hever laget mer enn Jarl.
Så tar han en plass av den frie kvota og han er mindre stabil å ha i bakkant enn Jarl.
Slipper vi en annen stopper synes jeg vi bør ha veldig godt betalt for å slippe Kevin. Om verken Jarl eller Olsen selges er det ingen fare å slippe han. Selger vi både Jar og Olsen bør vi absolutt ikke slippe han.
Pallas er jeg stygt redd for at ikke er god nok. Han har kontrakt ut 2028 og det er vel få som vil kjøpe han.
En av de viktigste signeringene vi gjør i år er etter mitt syn venstra back så er det selvsagt helt topp om Pallas tar opp handsken og har kjemper seg inn på laget.
Men om noen ville overta han nå så tviler jeg på at klubben hadde krevd mange Euro for han.
Sjøvold har nylig signert ny tre års kontrakt og drømmen er vel at han skal spille fast om Ambina forsvinner.
Han har fått spilletid i ti av de siste 11 kampene. Men han har ikke spilt mer enn 298 min i år og kun starta tre kamper.
Så hva er konklusjonen?
Vi har en del i kategorien det ikke er så farlig om forsvinner. Pallas, Sjøeng. Obasi (helst utlån, men uansett skal han slite med å få spilletid med tanke på hvor dekning vi har der)
Så har vi Ambina i størst grad og litt Sørensen som jeg frykter å miste.
Jarl går det bra om går i hvert fall om ikke Kevin og eller Olsen går.
Men det er egnetlig kun Ambina som man føler man sliter med å erstatte.
Så har ikke Ambina vært like god på slutten som han var tidlig og det er i grunnen ganske mange (Thorvaldsen og Sørensen) som har hatt en fallende formkurve samtidig som vi jo har vunnet fire av de seks siste.
Bjørdal hadde det også vært litt krise å miste, men hvorfor skulle han gå? Tipper ny kontrakt jeg.
Så jeg er egentlig ganske optimistisk før neste år jeg.
Hedvall og Ivan gir en helt annen trygghet bak der og de kom jo først i sommer.
Thorvaldsen har vist glimt. men er kun 19 år og kan fort ha en mye bedre sesong neste år
Sørensen har vært super bra en liten periode, tenk om den perioden blir mye lengere neste år
Vi får inn Haren som ble årets mann i Obos
Promise har så vidt begynt
Grundetjern hevet oss mye da han kom og har slitt en del med skade så vi har ikke sett så mye av han enda, men det vi har sett liker jeg.
Vi har signa noen spennende unggutter i Rajko og Even selv om man ikke skal forvente for mye for tidlig
|