Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 4.33 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykter og ønsketråd overgangsvindu vinter 2026
Durabelt synd, han er en av de få man reiser seg fra stolen for og se "bedre" på kampene. Herlig uforutsigbar...

Håper han blir, men har mine tvil...

Han er vel bare 24? Så et par år hos oss før han drar videre hadde vært en flott julegave...
Svar
Håper såklart at Vini blir. 
Han er god. 
7 millioner for ham, er god butikk fo klubben.
Folk får stille med bannere; Please, Vini. Sign e.l.
Svar
Jokke feirer med en fortjent cola på insta, hvorfor?
Vini?
Neppe fordi vi solgte Mostafa vel 
https://www.kaaffa.no/nyheter/mostafa-na...-valerenga
Svar
(11-19-2025, 06:58 PM)Bohem33 Skreiv: Jokke feirer med en fortjent cola på insta, hvorfor?
Vini?

Etter det jeg har skjønt så er nok Vinicius tapt.  Så det er nok ikke han dessverre.
Svar
(11-19-2025, 08:26 PM)ØstInfo Skreiv:
(11-19-2025, 06:58 PM)Bohem33 Skreiv: Jokke feirer med en fortjent cola på insta, hvorfor?
Vini?

Etter det jeg har skjønt så er nok Vinicius tapt.  Så det er nok ikke han dessverre.

Synd, men ikke totalt overraskende. 
Det er jo lenge siden vi sa vi gjerne ville bruke opsjonen og at det da var opp til spilleren. 
Da har han vel tilbud han liker bedre. 
Normalt ville vi jo aldri fått han så godt gjort å slå kloa i han for et år. Da får vi kjøpe en norsk back som kan sloss med Pallas og da får Pallas en fortjent sjanse. 

Jeg blir mer bekymra om vi mister Ambina. 
Vinicius er veldig morsom offensivt, men defensiv er han ikke like solid.
Svar
(11-19-2025, 11:05 PM)Bohem33 Skreiv:
(11-19-2025, 08:26 PM)ØstInfo Skreiv:
Vini?

Synd, men ikke totalt overraskende. 
Det er jo lenge siden vi sa vi gjerne ville bruke opsjonen og at det da var opp til spilleren. 
Da har han vel tilbud han liker bedre. 
Normalt ville vi jo aldri fått han så godt gjort å slå kloa i han for et år. Da får vi kjøpe en norsk back som kan sloss med Pallas og da får Pallas en fortjent sjanse. 

Jeg blir mer bekymra om vi mister Ambina. 
Vinicius er veldig morsom offensivt, men defensiv er han ikke like solid.

Enig i det. Hvis Ambina selges så skal det en erstatter inn. Skal være Tyrkiske klubber som er interessert i Ambina i følge Stian De Wahl.
Svar
(11-19-2025, 08:26 PM)ØstInfo Skreiv: Etter det jeg har skjønt så er nok Vinicius tapt.  Så det er nok ikke han dessverre.

Ingenting er over før det er over. Vi får se.
Svar
Er ikke mye som skiller oss fra å ta det neste steget opp til topp 4. Så forsterker vi oss litt i de to kommende overgangsvinduene så er vi svært nærme. Vi må hele tiden være i forkant som vi nå kanskje er om Haren fra xxx er klar. Hent Sandal fra KFUM som erstatter for Ambina om han går, et par nye backer og en spiss til så er vi der.
Svar
tipper/håper de klarer å overbeviser Vini til å signere og så selge han med stort overskudd til sommeren.
Vinn vinn for alle parter.... med unntak av Halmstad da.
Svar
(11-20-2025, 10:21 AM)VIF123 Skreiv: Er ikke mye som skiller oss fra å ta det neste steget opp til topp 4. Så forsterker vi oss litt i de to kommende overgangsvinduene så er vi svært nærme. Vi må hele tiden være i forkant som vi nå kanskje er om Haren fra xxx er klar. Hent Sandal fra KFUM som erstatter for Ambina om han går, et par nye backer og en spiss til så er vi der.

Vi har jo sjeldent overgangsvinduer der det bare kommer forsterkninger inn, uten at vi også mister noen vi egentlig vil beholde. 

I sommer Riisnæs, før sesongen Jones. Sommeren 24 Håkans, før sesongen 24 Ilic. Sommeren 23 Odin og Jatta, før sesongen 23 Osame (og egt Layouni, JTN og Tobias C) og så videre.

Så jeg tipper at vi ser Ambina, Sørensen og kanskje også Vini ut døra nå i vinter. Selv om jeg fortsatt håper vi klarer å beholde Vini da. Tror det er litt tidlig å avskrive. 

Og det er egentlig greit at spillerne drar, sånn er fotballen. Så lenge vi unngår å være nyttige idioter overfor spillerne, som jeg mener vi til tider har vært, med å legge alt for mye til rette for dem. På bekostning av klubbens resultater og ambisjoner. Og ved å kreve alt for lite for dem. Og rett og slett bare idioter fordi vi har brukt for mye penger sånn at vi ikke har hatt mulighet til å hente inn gode erstattere når noen dro. 

Det som i hvert fall har endret seg er at vi er orientert og kanskje litt mer på forskudd i overgangsmarkedet. Før så dukket det jo bare opp en Mörfeldt, en Camara eller en gammel kjenning. Enten av klubben eller av treneren. Nå klarer vi i hvert fall å finne litt gull av og til vi også. 

Jeg mener egentlig at vi bør selge Sørensen hvis vi får greit betalt for han. Og da tenker jeg 10-15 millioner. Han har bidratt med noen mål, først og fremst mot svak motstand. Spilleren Sørensen tror jeg er enkelt å erstatte, målscorerern Sørensen kanskje litt verre. Men jeg tror Haren er en bra erstatter og uansett har vi plenty med kantspillere. Haren for Sørensen + 10-15 millioner mener jeg er en bra deal. 

Ambina tror jeg er en tapt sak. Han vil nok videre og det er også greit. Så lenge vi får en bra slump penger for han. Og siden tyrkiske klubber var nevnt, at vi faktisk får de pengene. Er også riktig tidspunkt å selge han på mener jeg, nylig i Kameruns landslagstropp, fortsatt relativt ung og med kontrakt på et par år. Er vel også en av få spillere vi har som har relativt høy verdi i øyeblikket. Så skal vi selge noen for penger så er det han.

Med unntak av Vini, som ikke er vår spiller, så er det vel ingen andre i øyeblikket som er verdt spesielt mye? Promise, og Thorvaldsen kan bli verdifulle, men trenger minst 2026 på seg. 

Jeg er uansett enig med deg i at det ikke er så mye som skiller oss fra en 4-5 plass. Vi kan ende opp på et sted mellom 40-46 poeng i år. Og trenger å legge 10-15 poeng til det for å klatre opp i topp 4 sannsynligvis. Det er ikke et kjempestort steg å ta. Jeg tror vi hadde vært mye nærmere om vi hadde startet sesongen med Hedvall og Grunde. 

Så må vi regne med å miste noen i vinter. De må vi klare å erstatte. Og legge til noe mer bredde i troppen, spesielt på spissplass. For sånn det er nå så har Grunde spilt 9 av våre 28 spilte seriekamper. Som betyr at i 19 kamper så har vi spilt med spisser som ikke holdt nivået (Braja, Rijks) eller ikke er spiss (Ofkir). Der ligger mye av forskjellen på midt på treet og topp 4-5.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)