Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 4.33 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykter og ønsketråd overgangsvindu vinter 2026
I alle dager, noen ganger blir man overrasket.

Her har vi snakket om at Hagen ut på DM ikke svekker oss noe særlig fordi vi har så god dekning med Westergaard, Lange, Ambina og Sjøvold. (Pluss Strand og Even)
Og så går klubben ut og henter en femte mann der eller syvende da om man regner sånn.

At noen skal ut kan jo definitivt hende. Da tror jeg mest på Ambina da. Kanskje Lange eller Sjøvold, men uansett hvem av de tre man bytter ut så høres det ut som et bytte som svekker oss.

Jokke har virkelig imponert på spiller logistikk i det siste så vi må ta for gitt at lånesummen er svært lav, at opsjon trolig er tilstede og at man har gjort noen undersøkelser med tanke på sannsynlighet for å få han i gang igjen. Sist han spilte for Celtic ble det henholdsvis 8 min, 1 min, og 15 min de tre første kampene deres i serien 2024.
Så har han vært utlånt med minimalt med spilletid. Så selv om Celtic betaler 98 % av lønna så taper de ikke stort på å la han være her og ikke hos dem.

Han måtte jo opere kneet da han var her sist https://www.vif-fotball.no/nyheter/thiag...a-opereres
Da gikk han jo glipp av sesongstarten vår to år på rad.
Så ble han solgt og slet igjen med skader. Da var det leggen som var problemet, en skade han også kjente på da han var her, men som ikke fullt ut ble oppdaget før han hadde signert femårs kontrakt med Celtic. Flaks for oss kan man trygt si. Han dro til USA for å få botox i leggen og det kom med en del bivirkninger. Så klarte han noen korte innhopp, men fikk mer trøbbel når spilletiden økte. Det er bare 6 måneder siden at han fryktet å måtte legge opp så helt hva som har skjedd etter det er vanskelig å vite.
https://www.vg.no/sport/i/LMv4vQ/odin-th...ny-podkast
Man får jo litt Dicko Eng vibber av det her. Fantastisk talent, forferdelig skade (ja da Dicko sin var langt mer alvorlig) så drømmer man om å se de komme tilbake der de var.
Men man er nesten redd for å tro for mye på det.

Alt dette vet jo klubben og de må jo ha en plan. Kanskje er planen å få noe behandling i Norge som man tror vil hjelpe bedre. Odin sa i forrige sak jeg lenket at det ikke er noen kjent operasjon som vil funke, så han famler litt rundt og prøver ulikt.

Jeg tipper vi betaler svært lite og at det er grunner vi ikke kjenner til som tilsier at dette kan gå bra.
Vi skryter jo av alle målingene vi tar og muligheten vi har til å individuelt justere belastningen optimalt for hver spiller. Det driver de kanskje ikke med i Skotland der det er mer spytt ut tenna og spill videre. Nå drar jeg på alle mulige fordommer jeg har for å prøve å forstå dette altså.
Jokkes veier er uransakelige og det vil helst gå godt må vi tro.
Det er ikke en ny Kone overgang der vi ikke kjente til spillerens dårlige kne eller hvor gammel han egentlig var.

Jeg tror ikke han starter mot Viking for å si det sånn, men ønsker Odin alt det beste. Kul fyr som har bidratt godt for klubben før ikke minst med å gi oss en store neve dollars da han ble solgt. Her er det vel neppe om han er def eller off midt vi trenger å tenke på eller hva som står i opsjonen. Får vi se han spille en hel kamp og mer enn 300 minutter totalt så har vi fått til noe.

Men mest av alt ønsker jeg meg en høyre back. Christian1913 utfordra meg på navn
Får jeg velge fritt så hadde det vært fint med bruttern til en annen def midtbanespiller vi har
Det er kanskje ikke så realistisk
Kunne Daniel Bassi vært noe da, 21 år og litt bak i køen om spilletid for bodø. Kan brukes både som kant og back
Eller rutinerte Bjørshol som behersker begge backene og neppe får mye spilletid i Viking.
Jeg vet ikke jeg ass, tror vi får stole på at Jokke har en plan og at det ikke er å ta fra Odin blue tooth høytalerne for å få han skadefri og omskolere han til back fordi legg og kne belastningen er mindre så fort vi får den nye matta vår. Kanskje har de lagt inn ekstra demping fra midtbanen og ned på høyre side?
Svar
(03-31-2026, 10:23 AM)Bohem33 Skreiv: I alle dager, noen ganger blir man overrasket.

Her har vi snakket om at Hagen ut på DM ikke svekker oss noe særlig fordi vi har så god dekning med Westergaard, Lange, Ambina og Sjøvold. (Pluss Strand og Even)
Og så går klubben ut og henter en femte mann der eller syvende da om man regner sånn.

At noen skal ut kan jo definitivt hende. Da tror jeg mest på Ambina da. Kanskje Lange eller Sjøvold, men uansett hvem av de tre man bytter ut så høres det ut som et bytte som svekker oss.

Jokke har virkelig imponert på spiller logistikk i det siste så vi må ta for gitt at lånesummen er svært lav, at opsjon trolig er tilstede og at man har gjort noen undersøkelser med tanke på sannsynlighet for å få han i gang igjen. Sist han spilte for Celtic ble det henholdsvis 8 min, 1 min, og 15 min de tre første kampene deres i serien 2024.
Så har han vært utlånt med minimalt med spilletid. Så selv om Celtic betaler 98 % av lønna så taper de ikke stort på å la han være her og ikke hos dem.

Han måtte jo opere kneet da han var her sist https://www.vif-fotball.no/nyheter/thiag...a-opereres
Da gikk han jo glipp av sesongstarten vår to år på rad.
Så ble han solgt og slet igjen med skader. Da var det leggen som var problemet, en skade han også kjente på da han var her, men som ikke fullt ut ble oppdaget før han hadde signert femårs kontrakt med Celtic. Flaks for oss kan man trygt si. Han dro til USA for å få botox i leggen og det kom med en del bivirkninger. Så klarte han noen korte innhopp, men fikk mer trøbbel når spilletiden økte. Det er bare 6 måneder siden at han fryktet å måtte legge opp så helt hva som har skjedd etter det er vanskelig å vite.
https://www.vg.no/sport/i/LMv4vQ/odin-th...ny-podkast
Man får jo litt Dicko Eng vibber av det her. Fantastisk talent, forferdelig skade (ja da Dicko sin var langt mer alvorlig) så drømmer man om å se de komme tilbake der de var.
Men man er nesten redd for å tro for mye på det.

Alt dette vet jo klubben og de må jo ha en plan. Kanskje er planen å få noe behandling i Norge som man tror vil hjelpe bedre. Odin sa i forrige sak jeg lenket at det ikke er noen kjent operasjon som vil funke, så han famler litt rundt og prøver ulikt.

Jeg tipper vi betaler svært lite og at det er grunner vi ikke kjenner til som tilsier at dette kan gå bra.
Vi skryter jo av alle målingene vi tar og muligheten vi har til å individuelt justere belastningen optimalt for hver spiller. Det driver de kanskje ikke med i Skotland der det er mer spytt ut tenna og spill videre. Nå drar jeg på alle mulige fordommer jeg har for å prøve å forstå dette altså.
Jokkes veier er uransakelige og det vil helst gå godt må vi tro.
Det er ikke en ny Kone overgang der vi ikke kjente til spillerens dårlige kne eller hvor gammel han egentlig var.

Jeg tror ikke han starter mot Viking for å si det sånn, men ønsker Odin alt det beste. Kul fyr som har bidratt godt for klubben før ikke minst med å gi oss en store neve dollars da han ble solgt. Her er det vel neppe om han er def eller off midt vi trenger å tenke på eller hva som står i opsjonen. Får vi se han spille en hel kamp og mer enn 300 minutter totalt så har vi fått til noe.

Men mest av alt ønsker jeg meg en høyre back. Christian1913 utfordra meg på navn
Får jeg velge fritt så hadde det vært fint med bruttern til en annen def midtbanespiller vi har
Det er kanskje ikke så realistisk
Kunne Daniel Bassi vært noe da, 21 år og litt bak i køen om spilletid for bodø. Kan brukes både som kant og back
Eller rutinerte Bjørshol som behersker begge backene og neppe får mye spilletid i Viking.
Jeg vet ikke jeg ass, tror vi får stole på at Jokke har en plan og at det ikke er å ta fra Odin blue tooth høytalerne for å få han skadefri og omskolere han til back fordi legg og kne belastningen er mindre så fort vi får den nye matta vår. Kanskje har de lagt inn ekstra demping fra midtbanen og ned på høyre side?

Daniel Bassi er gissel for Knutsen i Bodø. Han vil ha spilletid, men får ikke spilletid til å utvikle seg; han er desperat. Jeg vet at Glimt avslo et tilbud på 25 millioner for ham fra Sparta Praha...

Glimt er en kirkegård for talenter.
Svar
De får låne han ut til oss da, helst hele sesongen. Så får de en mye bedre spiller tilbake og vi får styrket vårt svakeste punkt.
Kommer Bassi på rundens lag kan vi kjøpe Odin og gi han til Bodø som takk for lånet.

Men takk for opplysningen Papajoao da traff jeg bedre enn jeg fortjente med mitt skudd i blinde.
Svar
Veldig overraska over at Odin er på vei inn. Virker ikke som man har spesielt tro på Sjøvold.
En tanke er at vi tenker litt langsiktig, selv om det er lån. Typ at vi har han her billig i år for å se an fysikken. Skulle det vise seg at skadene er et tilbakelagt kapittel punger vi ut nå Ambina evt blir solgt.
Samtidig håper jeg ikke vi vil ha ham inn i anker rollen. Gutten har mye fotball i seg, men først og fremst offensivt!
Svar
Om Odin er mer skadet enn friskmeldt, som Kevin så har vi 2 problemer vi må fikse..
Svar
(03-31-2026, 11:45 AM)Hvalkjøtt Skreiv: Veldig overraska over at Odin er på vei inn. Virker ikke som man har spesielt tro på Sjøvold.
En tanke er at vi tenker litt langsiktig, selv om det er lån. Typ at vi har han her billig i år for å se an fysikken. Skulle det vise seg at skadene er et tilbakelagt kapittel punger vi ut nå Ambina evt blir solgt.
Samtidig håper jeg ikke vi vil ha ham inn i anker rollen. Gutten har mye fotball i seg, men først og fremst offensivt!

Tror det handler litt om det som har vært ønsket. Å være i forkant på spillerlogistikk.

Før så var det jo ofte sånn at vi fikk en et bud. Også tenkte vi det var et bra bud, det aksepterer vi. Men hei, vent litt, vi må jo ha inn noen også. Han her er sikkert god, han tar vi. 

Tviler på at vi ser noe mer til Hagen. Ambina regner vi vel med at blir solgt til sommeren. 

Tror det evt er Lange som bør bli bekymret. Odin tar ikke plassen til Westergaard, Bjørdal eller Ambina som er de 3 jeg mener er best. Så tipper jeg planen på litt lengre sikt er å stille opp litt annerledes. Det vi har manglet på midten er jo en som kan styre spillet og være litt playmaker. 

Derfor tror jeg ikke Sjøvold nødvendigvis blir så påvirket. Og på litt lengre sikt, hvis vi beholder Odin, så tipper jeg det er Lange som ryker. Som sagt, den utenlandsplassen tror jeg kan brukes bedre.

Spørsmålet nå blir vel om det kommer en høyreback også, som TV2 vel meldte? Eller om det blir bare Odin.
Svar
Skjønner at vi henter den type spiller. Det er noen mangler på det kreative på midtbanen men å hente en spiller som får "Skippern-legger" etter etter kvarter ut i matchen er ambisiøst.
Uansett en kul spiller å se på når han er frisk men som folk nevner så er det sikkert en kontrakt lik Bohinen en gang hadde.
Svar
(03-31-2026, 01:21 PM)Leksa Skreiv: Skjønner at vi henter den type spiller. Det er noen mangler på det kreative på midtbanen men å hente en spiller som får "Skippern-legger" etter etter kvarter ut i matchen er ambisiøst.
Uansett en kul spiller å se på når han er frisk men som folk nevner så er det sikkert en kontrakt lik Bohinen en gang hadde.

Riktig. Jeg tror han er hentet som back up til den offensive midtbane rollen. Der synest jeg han var best. Der har vi bare Bjørdal og Sjøvold(som dem muligens fortsatt finner for lett) Er nok som de fleste sier her et MEGET billig lån, hvor vi bare overtar en liten del av lønna. Jo flee gode fotballspillere på et lag, jo mer kvalitet blir det også på trening.
Svar
Odin er vel neppe tiltenkt så mye spilletid før VM pausen og ikke lenger etter pausen er vel Ambina tenkt solgt.
Men da må selvsagt Ambina få noe spilletid og vise at han kan komme tilbake på gamle nivåer.
Jeg tipper Ambina fases inn i laget ganske fort, men at Lange får starte nå på mandag etter to mål på to kamper.

Vi tar neppe særlig stor risiko med Odin økonomisk. Fortsetter skadeplagene så skilles vi som venner ved sesongslutt og han fikk hengt litt med våre andre trøndere i noen måneder.
Blir han suksess tror jeg Celtic er glad for å slippe han selv om vi ikke har opsjon (som jeg vel tipper at vi har).
Jeg tror de har avskrevet han som tap uansett og ikke regner med at han kan spille hver søndag framover selv om han skulle ha ti kamper på rad her hos oss.

Så er jeg også enig i at Lange ut på sikt kan være fornuftig. Vi har den viktige deffensive i Westergaard og den viktige offensive i Bjørdal.
Sjøvold er en som fort kan være en deffensive midtbanemakker og Even kan jo også komme inn og finne rollen sin. Eller kanskje ender Gabriel som et offensivt alternativ til Bjørdal.
Jeg liker også tanken Nils har om å bruke Odin litt høyere i banen så en slags mellomløsning plassering mellom Bjørdal og Westergaard.
Et av grepene etter fjoråret var jo å trekke den ene midtbanespilleren ned for å unngå så mange baklengs. Nå har vi null innslupne på to kamper og Lange har til og med putta to fra den posisjonen, men det er litt tidlig å konkludere da.

Uansett får vi se på Odin som en bonus. Jeg er glad han ikke har fått fire års kontrakt helt enda, men det hadde jo vært fantastisk om han fikk orden på kroppen.
Svar
(03-31-2026, 11:45 AM)Hvalkjøtt Skreiv: Veldig overraska over at Odin er på vei inn. Virker ikke som man har spesielt tro på Sjøvold.

Tror ikke du trenger lese så mye inn i dette. Dette er forhåpentligvis en veldig billig longshot. Han er jo en profil i Eliteserien, er kreativ, han kommer sikkert til å trenge minst 6 måneder på å komme i en eller form for kampform, om han ikke har kasta inn håndkleet innen den tid.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)