Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alternativer til TV2Play?
Hei
Jeg kikket litt rundt på forumet her for å se om det var noen "riktig" plass å poste denne, men fant ikke noe så jeg drister meg til å legge spørsmålet mitt her. Jeg lover å hverken bli furten eller fornærma om modder velger å slette den da den er litt off-topic.

Problemet mitt er at etter at jeg kvittet meg med lineær TV så har jeg vært avhengig av streaming abonnement for å se Enga-kampene og nå har blodiglene hos TV2 satt opp prisene igjen (fra 1 oktober) og jeg er lei av å bli pungslått av den gjengen der.
Jeg lurer derfor på hva andre her inne bruker for å se kampene? Jeg ser jo på kampoversikten på tv2.no/livesport at det bare er et fåtall av Enga-kampene som vises på "lineære" kanaler mens de fleste står bare oppført som TV2 Play.
Betyr dette at TV2 Play er eneste alternativet for å få sett disse kampene eller finnes det eksempelvis kanalpakker via type leverandører som Altibox og denslags som tilbyr kanaler hvor disse kampene kan sees? Vet det var noe som het TV2 Sport Premium en gang i tiden, men det er kanskje like dyrt om det i det hele tatt finnes? Jeg er kun interessert i Enga-kampene, alt det andre vrælet TV2 kommer drassende med klarer jeg meg fint uten

Om noen bruker tvilsomme kilder som f.eks. IPTV så synes jeg ikke de skal poste info om det her (men jeg er jo nysgjerrig på om noe sånt i det hele tatt funker eller om det bare er svindel alt samma, så kan godt ta en PM med erfaringer om noen skulle føle for å dele)
Svar
Med Altibox og Telenor tv-pakke kan man vel velge tv2play med "poengene" man har, hvis jeg husker riktig (har ikke TV-pakke selv). Hvis man ikke har tv-pakke, koster denne mer enn tv2play, så det er lite vits.
Svar
Ja, var redd for at det var greia. Frister ikke spesielt å binde meg til noen TV pakker, for å være ærlig, men kan være verd å vurdere dersom det står mellom det og ikke å få sett kampene i det hele tatt (for det er nå fullstendig uaktuelt å fortsette å betale for TV2 Play)
Svar
Betaler 400kr i mnd bare for å se kampene til Enga, så jeg betaler egentlig for alle rettighetene til CL, La Liga og hva faen det er for noe alt de sender. Eneste som kunne vært verre er om jeg hadde likt Engelsk fotball istedet. Og så kommer den høylytte klagingen fra Tv2 og Viasat når folk kjører IPTV istedet.

Når Europris, eller hva det heter, hadde rettighetene kostet det 200kr i mnd, i tillegg til at de sendte såpass mange kamper på åpne kanaler at du kunne følge med serien uten abbonement også.
Svar
Ja, TV2 griner over IPTV og at de må ha så høye priser for å ikke tape penger på fotballrettighetene. Jeg har NULL sympati, rettighetene tildeles etter budrunder og som du påpeker, forrige rettighetshaver klarte å levere til 200kr/mnd. At TV2 valgte å overby såpass mye for å sikre seg rettighetene at de er nødt til å ta nesten 500 spenn måneden får stå for deres egen regning, spør du meg.

Ser dog ikke ut til at det er noen spesielt attraktive alternativer utover gråsoneløsninger som spleising/passorddeling av abo eller IPTV/piratstrømmer. Veldig, veldig synd at det skal være sånn.
Svar
(09-05-2025, 03:17 PM)FuriousMachine Skreiv: Ja, TV2 griner over IPTV og at de må ha så høye priser for å ikke tape penger på fotballrettighetene. Jeg har NULL sympati, rettighetene tildeles etter budrunder og som du påpeker, forrige rettighetshaver klarte å levere til 200kr/mnd. At TV2 valgte å overby såpass mye for å sikre seg rettighetene at de er nødt til å ta nesten 500 spenn måneden får stå for deres egen regning, spør du meg.

Ser dog ikke ut til at det er noen spesielt attraktive alternativer utover gråsoneløsninger som spleising/passorddeling av abo eller IPTV/piratstrømmer. Veldig, veldig synd at det skal være sånn.

Dette har vi jo sett dokumentert tidligere også, at andre land enn Norge har den enkelte husstand "halve" kostnaden av det vi har. Da omregnet i NOK.
Leverandører her hjemme har jo forsvart summen, men det henger ikke på greip i det hele tatt.
På den ene siden står de altså å peker på "oss" IPTV brukere og kaller det piracy. I praksis driver de selv med landeveisrøveri, kun fordi forbrukerne her hjemme gidder betale.
Hadde de halvert den månedlige kostnaden, hadde de nok mer enn doblet antall brukere. 

Selv bruker jeg ikke IPTV, men streamer gratis via andre kilder. Det gjelder ikke TV2Play dog, der betaler jeg sure sokker, som med Netflix, Disney, HBO MAX, Discovery, Spotify, Microsoft Pass osv osv.
Svar
Bør vær klar over at pirat/IPTV ikke er så teknisk smidig som f.eks. TV2Play, så det krever litt teknisk innsats. Om du er en av de som sikler når du får en instruks med hva du skal du gjøre så er nødvendigvis ikke dette noe du vil. De fleste krever også krypto-betaling som heller ikke er trivielt (både innskudd til din konto og overføring til mottager) men de har blitt flinkere til å streamline dette. Merk også at om du lager en konto hos en krypto-broker (der du kan gjøre innskudd) så vil de aller fleste kreve en form for legitamsjon. Dette er lovlydige brokere som følger EU krav så det er ganske strømlinjet det og.

Andre tilbyr at du bare overfører med f.eks kredittkort som blir satt inn på tjenesteleverandørens (piratens) wallet. Her hadde jeg vært veldig skeptisk til å bruke debitkortet ditt. Du får penga tilbake her og om du blir scamma, men tar lenger tid enn kredittkort.

Alle deler er forsåvidt streamlinja for sitt steg men du selv sette "stegene" sammen. Er ikke så lett å forklare om man ikke har vært borti prosessen før, men det vil neppe ta 5 minutter første gang du gjør det så sett av en halvtime uten sliten hjerne før du begynner. Smile
Svar
(09-05-2025, 03:50 PM)Flemmern Skreiv:
(09-05-2025, 03:17 PM)FuriousMachine Skreiv: Ja, TV2 griner over IPTV og at de må ha så høye priser for å ikke tape penger på fotballrettighetene. Jeg har NULL sympati, rettighetene tildeles etter budrunder og som du påpeker, forrige rettighetshaver klarte å levere til 200kr/mnd. At TV2 valgte å overby såpass mye for å sikre seg rettighetene at de er nødt til å ta nesten 500 spenn måneden får stå for deres egen regning, spør du meg.

Dette har vi jo sett dokumentert tidligere også, at andre land enn Norge har den enkelte husstand "halve" kostnaden av det vi har. Da omregnet i NOK.
Leverandører her hjemme har jo forsvart summen, men det henger ikke på greip i det hele tatt.
På den ene siden står de altså å peker på "oss" IPTV brukere og kaller det piracy. I praksis driver de selv med landeveisrøveri, kun fordi forbrukerne her hjemme gidder betale.
Hadde de halvert den månedlige kostnaden, hadde de nok mer enn doblet antall brukere. 

Selv bruker jeg ikke IPTV, men streamer gratis via andre kilder. Det gjelder ikke TV2Play dog, der betaler jeg sure sokker, som med Netflix, Disney, HBO MAX, Discovery, Spotify, Microsoft Pass osv osv.

Ja, jeg ønsker også å gjøre ting lovlig og er fornøyd bruker (og betaler) av tjenestene til Netflix, Apple TV+, Prime Video, Disney+, HBO Max og SkyShowtime. Så jeg har ingenting i mot å betale for tjenestene jeg bruker, men prisen må være forholdsmessig i forhold til hva man får og TV2 Play sin "totalpakke" (som er eneste plass man får se fotballen) er en så innlysende moneygrab at det er til å bli kvalm av.

(09-05-2025, 04:46 PM)Grimm Skreiv: Bør vær klar over at pirat/IPTV ikke er så teknisk smidig som f.eks. TV2Play, så det krever litt teknisk innsats. Om du er en av de som sikler når du får en instruks med hva du skal du gjøre så er nødvendigvis ikke dette noe du vil. De fleste krever også krypto-betaling som heller ikke er trivielt (både innskudd til din konto og overføring til mottager) men de har blitt flinkere til å streamline dette. Merk også at om du lager en konto hos en krypto-broker (der du kan gjøre innskudd) så vil de aller fleste kreve en form for legitamsjon. Dette er lovlydige brokere som følger EU krav så det er ganske strømlinjet det og.

Andre tilbyr at du bare overfører med f.eks kredittkort som blir satt inn på tjenesteleverandørens (piratens) wallet. Her hadde jeg vært veldig skeptisk til å bruke debitkortet ditt. Du får penga tilbake her og om du blir scamma, men tar lenger tid enn kredittkort.

Alle deler er forsåvidt streamlinja for sitt steg men du selv sette "stegene" sammen. Er ikke så lett å forklare om man ikke har vært borti prosessen før, men det vil neppe ta 5 minutter første gang du gjør det så sett av en halvtime uten sliten hjerne før du begynner. Smile

Anser meg selv som relativt kyndig (softwareutvikler siden '97), men skal ærlig innrømme at en del av de tingene som foregår på internetts skyggeside er ganske fremmed for meg, så vi får se hvordan det går.
Har konto og BTC verd et par hundre euro på Coinbase, så krypto bør gå greit

Takk for info! :-)
Svar
Det som irriterer mest ved Tv2 play er at man blir overlesset med reklame til tross for at man har betalt i dyre dommer.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)