Avstemning Stem på alt du tror
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner
18.42%
14 18.42%
Tap
2.63%
2 2.63%
Jeg blir våt som en drukna katt
7.89%
6 7.89%
Riisnæs starter
2.63%
2 2.63%
Riisnæs kommer inn
7.89%
6 7.89%
Siste kamp for Riisnæs på lenge
9.21%
7 9.21%
Det presenteres en ny spiller i pausen
9.21%
7 9.21%
FFK skårer på langt innkast
7.89%
6 7.89%
Vi selger mer enn 12 000 billetter
15.79%
12 15.79%
Rijks starter og skårer
18.42%
14 18.42%
Totalt 76 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plankekjøring og våte håndklær? Vif-FFK Lør kl 18 En kamptråd i tippeform
(07-06-2025, 02:42 AM)ForrestGump Skreiv:
(07-06-2025, 12:59 AM)0597Oslo Skreiv:
(07-05-2025, 11:55 PM)Blue 1978 Skreiv: Buingen burde forøvrig vært rettet mot andre enn Riis. Han gir mer tilbake til klubben enn 80% av de andre spillerne i Enga har gjort noen gang, men det visst vanskelig for folk å forstå. Hans ferdigheter har ikke blitt verdsatt, og han har blitt brukt som en potet dersom han i det hele tatt har blitt brukt. Om to år vil han bli solgt for et tresifret beløp fordi jeg tror Knutsen og co raskt vil forstå at han passer best som indreløper.Sann mime ord!

Hvilket lag holder du med egentlig, holder du med spillere eller klubben? Sjølsagt skal det bues på judaser, ingen er større enn klubben, vaffal ikke Riisnæs. At han vil nordover sier alt om ambisjonsnivået hans. Skulle satt han ned på 2 laget i det ytterste mørket og latt han råtne til han tok til fornuft.

Såpass? Sist jeg sjekka var han en Enga spiller.

(BTW ang. Judas-begrepet, det er for spillere som forlater klubben, uten at vi får penger for dem. Som Ivan, Singh og Fellah)
Kan berolige deg med at jeg holde på med klubben, men jeg er også opptatt av omdømme og respekt! Har dere tenkt på hvilke signaler vi sender uttad til unge spillere som kommer til oss? 

Jeg kjenner ikke til hele storien, og mulig det er gode sportslige grunner til at han ikke har vært i elleveren de 3 siste kampene etter skade, men for meg høres det ut som det som har skjedd de siste ukene er ren gjengjeldelse. Og jeg har ingen vansker med å forstå at spiller faktisk tenker på egne karrierer. 

Skule gjerne solgt Riss til kontinentet for langt mer penger, men klubben må og ta ansvar for de valgene de har tatt for hans utvikling. Spessielt de 3 siste årene. Han har vært tydelig på hvor han vil spille, men ikke fått lov til det. 

Til slutt så bør folk huske at det er takket være de pengene vi får inn fra salget at nye spillere kan hentes for å forsterke laget.
Svar
(07-05-2025, 11:55 PM)Blue 1978 Skreiv: Buingen burde forøvrig vært rettet mot andre enn Riis. Han gir mer tilbake til klubben enn 80% av de andre spillerne i Enga har gjort noen gang, men det visst vanskelig for folk å forstå. Hans ferdigheter har ikke blitt verdsatt, og han har blitt brukt som en potet dersom han i det hele tatt har blitt brukt. Om to år vil han bli solgt for et tresifret beløp fordi jeg tror Knutsen og co raskt vil forstå at han passer best som indreløper.Sann mime ord!

Hvilket lag holder du med egentlig, holder du med spillere eller klubben? Sjølsagt skal det bues på judaser, ingen er større enn klubben, vaffal ikke Riisnæs. At han vil nordover sier alt om ambisjonsnivået hans. Skulle satt han ned på 2 laget i det ytterste mørket og latt han råtne til han tok til fornuft.

(BTW ang. Judas-begrepet, det er for spillere som forlater klubben, uten at vi får penger for dem. Som Ivan, Singh og Fellah)

Såpass ja! Joda, han er Vålerenga spiller, men hva tror du er grunnen til han ikke starter om dagen? Kommer inn som back i går, tror du det er tilfeldig? Han og agenten har lyst å dra til metropolen Bodø, håper de aldri gir han den gleden, men kjipper han ned på kontinentet til Westerlo i Belgia f.eks. så vi får inn de pengene klubben fortjener. Og bare så det er sagt, Riisnæs er en ok ung spiller, men han er ingen Dønnum eller Ejuke. Han er mer enn god nok for vår meget middelmådige midtbane, men han er en skadeutsatt spiller som ikke tåler mye( minner mye om faren sin der) Spillere er ikke som oss supportere, de kan kysse klubbmerket så mye de vil. Late som de elsker klubben( som Riisnæs) Hadde han tenkt på oss som følger klubben, hadde han aldri flørtet med en annen norsk klubb. Da hadde han skjønt greia.
Svar
(07-06-2025, 11:36 AM)0597Oslo Skreiv:

Såpass ja! Joda, han er Vålerenga spiller, men hva tror du er grunnen til han ikke starter om dagen? Kommer inn som back i går, tror du det er tilfeldig? Han og agenten har lyst å dra til metropolen Bodø, håper de aldri gir han den gleden, men kjipper han ned på kontinentet til Westerlo i Belgia f.eks. så vi får inn de pengene klubben fortjener. Og bare så det er sagt, Riisnæs er en ok ung spiller, men han er ingen Dønnum eller Ejuke. Han er mer enn god nok for vår meget middelmådige midtbane, men han er en skadeutsatt spiller som ikke tåler mye( minner mye om faren sin der) Spillere er ikke som oss supportere, de kan kysse klubbmerket så mye de vil. Late som de elsker klubben( som Riisnæs) Hadde han tenkt på oss som følger klubben, hadde han aldri flørtet med en annen norsk klubb. Da hadde han skjønt greia.
Håper og tror at du og skjønner at hans ønske om å videreutvikle seg ikke er unaturlig.Alle hadde ønsket det samme. Hadde du hatt en sønn som var i hans sko, ville ikke du oppfordret han til å gripe den muligheten, eller ville du tenkt at klubben måtte gått foran hans ønsker? Som klubb må vi og respektere spilleres ønsker om å nå så langt som mulig.Så vil jeg påstå at Riis er ordentlig glad i Vålerenga. Han har spilt for oss i 6 år nå og kunne valgt en annen klubb tidligere i karrieren.Faren spilte også for oss. Derfor synes jeg det er bare er trist at det siste han vil huske fra hans tid hos oss at han har blitt buet på.  

Vi er en utviklingsklubb og er helt avhengig av noe cachflow for å drifte laget gjennom sesongen og få hentet nye spillere. 20 mill er mye penger og det kan bidra til at vi kan kjøpe Vinni og kanskje forlenge Ambina eller få hentet andre spillere. 

Å si at at han er en middelmådig spiller faller på sin egen urimelighet. Han hadde ikke vært verdsatt så høyt om han var det. Det tror jeg du og egentlig vet. Så er vi skjønt enige om at vi helst hadde ønsket at han dro til en annen klubb enn en rival. Når vi ikke får andre tilbud er likevel det bedre at han drar nordover enn at han heller drar gratis til en klubb sørover når kontrakten hans går ut. Så mye skadet har han ikke vært.  Nå forventer jeg at Jokke gjør det han kan for å få mest mulig ut av handelen og at han sikrer videresalgs prosenter. Da bør vi fortsette å heie på han, så vi får ekstra cash ved neste salg. Sef ikke når han spiller mot oss daWink 

Jeg vet ikke hvorfor han ble brukt som back i går, men jeg vet at han i utgangspunktet er bedre enn Hagen som startet i midten.
Svar
Når det gjelder salg av Riisnæs så koker det ned til det faktum at "for og få alt,må du ofre noe'..
Svar
Så, etter å ha våkna etter skuffelsen med å ha vært satans heldige med å få med oss ett poeng, er det på tide å se nøkternt på prestasjonene.

Storevik 6 - gjør ingen tabber, har to gode redninger, men utsparka hans er langt under pari.
Sjåtil 6 - gjør ingen store feil, annet enn dårlige forsøk på dribling framover på banen. Fortjente ikke å bli tatt av i min mening.
Kiil 8 - er overalt med farta si og rydder utallige situasjoner. Noen få hickups pga. lite spilletid med makker Tshiembe. BB i min bok.
Tshiembe 6 - stor og sterk, og gir knokkelspissen Holten litt kamp. Litt på etterskudd av og til. Pluss for å ha terga Owosu (som burde vært utvist) nok til å bli tatt av til pause.
Vinicius 4 - han prøver mye forover, men fikk til såpass lite at det ikke hjelper totalen med de gedigne romma han etterlot seg i forsvar. Tapte masse dueller på sin side også.
Ambina 5 - ukonsentrert, sloppy pasninger, virka rett og slett umotivert. Burde vært i press for 1-0. Skal han selges?
Hagen 4 - for treg både i løp og i hodet i går. Burde vært i press for 1-0, der han snur ræva til! Eneste pluss var at han holdt 90'
Lange 5 - kom aldri inn i kampen, men har et par ok frispillinger. Var ikke på bølgelengde med de andre i dag
Strand 6 - jobba og sleit og skåra. Jeg tror likevel han burde spille sentralt for f.eks. Hagen. han er ikke rask nok for en vingrolle
Rijks 5 - hadde det ikke lett mot 3 stoppere, men mottaket satt ikke i dag, heller ikke bevegelsene.
Thorvaldsen 6 - herlig løp til 1-1, dette begynner å bli varemerket vårt for vi skårer jo ikke på noe annet. Tror likevel han er bedre på høyre, for avslutningene satt ikke i dag.

Bakke/Myhre 4 - labert tempo, laber innsats, og det kan da ikke være vits med to sentrale og relativt statiske midtbanespillere mot et lag som spiller uten midtbane? Og som vanlig gjorde byttene oss dårligere.

Dommer 3 - Owosu skulle vært utvist, og FFK fikk spille knokkel ustraffa nesten hele kampen. Nivået må definitivt opp.
Svar
Jeg synes det var Kiil Olsens beste kamp jeg har sett? Han spilte til og med bra i luften, noe som ikke er hans vanlige stil.

Vinicius spilte nesten som en offensiv midtbanespiller på venstresiden, og tydeligvis var dette taktisk instruksjon, for han hadde ikke spilt på den måten før. Både Ambina og Lange ble holdt inne av FFK-spillerne, som du med rette påpekte.

Til slutt fikk vi et poeng da vi burde ha dratt ut uten noe.
Svar
Enig i at Kiil var on fire i går. BB i min bok.

Nå er han ikke solgt da. Og så vidt jeg vet så er ikke vinduet åpent engang så lite poeng for han å streike nå, for de som tror det. Han har jo ikke akkurat vært skadefri hos oss før bodø-praten starta heller.

(07-06-2025, 06:23 AM)ForrestGump Skreiv: [...]
Når det er sagt, så skåra jo Filip i dag. I en 4-3-3 formasjon, så spiller han i sin naturlige posisjon, Da kan han bøye ballen inn i lengste hjørne. Det er derfor vi inntil Promise kommer. Ikke har en naturlig høyreving i laget. Inverted.

Greit at det var gliterende forarbeid av Filip, men Strand må nesten få æren for målet. Smile
Svar
Kåffa-Bryne ender uavgjort.
Sandefjord og Sarp vinner.
Matten tilsier at vi må vinne de 2 neste ellers stinker det kvalik-plass
Svar
(07-06-2025, 04:24 PM)Grimm Skreiv: Enig i at Kiil var on fire i går. BB i min bok.

Nå er han ikke solgt da. Og så vidt jeg vet så er ikke vinduet åpent engang så lite poeng for han å streike nå, for de som tror det. Han har jo ikke akkurat vært skadefri hos oss før bodø-praten starta heller.

(07-06-2025, 06:23 AM)ForrestGump Skreiv: [...]
Når det er sagt, så skåra jo Filip i dag. I en 4-3-3 formasjon, så spiller han i sin naturlige posisjon, Da kan han bøye ballen inn i lengste hjørne. Det er derfor vi inntil Promise kommer. Ikke har en naturlig høyreving i laget. Inverted.

Greit at det var gliterende forarbeid av Filip, men Strand må nesten få æren for målet. Smile

Pasning, Lange, rett skal være rett. Like VAR-ish. Smile

Tenk på hvor mange i samme posisjon, i hans alder. Som ville ha skutt selv. I stedet for å se. Vitner om en klok fotballspiler. Heier på Filip, på venstre ving.
Sånn, nå skal vi ikke hype han mer. Wink

(07-06-2025, 10:40 AM)NilsDN Skreiv:

Apropos Singh. 

https://www.vg.no/sport/i/KMJvQE/harmeet...oestkanten

Det er skikkelig bra at Singh gir tilbake. Furuset trenger ham. 

Ære være ham for det!

Chill, pleide å gå hos fysio i annen etasje på senteret.
Eneste senteret i Oslo, med kulehull.

Ser frem til Ivan's og Fellahs initiativ. Gi tilbake, følg Singhs eksempel!

Alle gutta. Uansett farge eller religion.

Mmmmh. Vålenga du er min rel.....en av en million.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)