Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Treningskamper 2025
(09-04-2025, 11:36 PM)sorum2 Skreiv:
(09-04-2025, 07:13 PM)Flemmern Skreiv: @Sorum, du skriver mye her inne, men kritiserer sjelden noe. Hva mener du om dette?

Du har rett. Jeg kritiserer sjelden. I motsetning til deg. Til tider synes jeg du er altfor hard med gutta. Spesielt reagerer jeg på kritikken av Røymark som jeg synes er helt feilaktig og til tider veldig urettferdig. En av våre beste og mest nyttige spillere i mine øyne. En kaptein vi trenger å ha med i krigen!

Men hvis jeg skal være skeptisk til enkeltspillere så synes jeg at vi skal kunne forlange mer av importspillerne våre. Har sett alle kampene og synes dessverre at Matushkin, Cammano og McLaughlin ikke har stått til forventningene. Spesielt McLaughlin har vært direkte svak og usynlig både på isene og i protokollen. Jeg tenker at om ikke han markerer seg når seriekampene begynner så bør man være harde i klypa og vurdere å bytte han ut allerede i oktober.

PS! Fikk ikke med meg alt som ble sagt av Brekke og Røymark på intervjuene på kuben. Men Brekke med lyskestrekk mens Røymark fikk en kjenning av en gammel skade når de var i Italia. Begge rekker seriestarten neste lørdag??

Var umulig å høre via TV-ruta, så det kan jeg ikke bistå dessverre :/
Joda, jeg er nok mer surmaga enn deg, det har jeg jo konstantert over tid. Enkelte ganger burde man sikkert skrevet dagen etterpå, men da er det "old news" fort.
Jeg mener det er viktig å spille med "rake pucker", være dønn ærlig hele veien. Sånn har jeg vokst opp, og da veit andre hvor de har meg hen. Hadde jeg pynta på historiene, eller bare fortalt de postivite tingene/opplevelsene, ville jeg ikke sovet om natta.

Aggresjon bygges opp over tid om man ikke får utløp for det. Min måte å avreagere er å peke på alle elendige sjåfører i trafikken, eller knuse et eller annet tastatur hjemme når man ikke innser at motstander er bedre enn deg. Litt avsporing, men allikevel.

Jeg går ikke på person, men i en underholdnindsbransje, må det være rom for å kritisere folk i "plenum" - og da på et forum som dette.
Har dessverre kalt en viss spiss på fotballaget for "strykebrettet", og det er vel noe av det lengste jeg har gått. Da har det kokt bra lenge mellom øra på denne kar'n.
Det skal sies at jeg også er meget positiv når det er ting som ser bra ut, ting som gleder meg. Gjelder å være nyansert.
Man skal kunne si at en spiller gjør en elendig jobb, samtidig som man hyller en annen.
I lagidrett vinner og taper man som lag, så det er lett å svartmale og si alle er rævva eller bra.

At vi er uenige om Røyas kvaliteter er helt greit, vi ser ting forskjellig. I mine øyne en spiller som er langt forbi det å være god. Elendig med puck, gjør dårlige valg med og uten puck. går aldri direkte på mål lenger selv med den farta, men ender opp i rundtvandt og vender tilbake. Da er det bare fysikken igjen, og han går ikke ordentlig inn i takinger heller, nesten en Ekelund light versjon. Han burde ikke være kapteinsevne spør du meg, nettopp fordi han ikke er god nok. Om han er en leder i garderroben, er ikke det nok.

Selv mener jeg troppen har for mange lette og veike spillere. Hvem står opp i krigen? Hvorfor er det beholdt så mange middelmådigheter? De 7 jeg nevnte er jo ingen gode nok for et lag i toppen. Eller for å stille spørsmålet på en annen måte, ville Stavanger eller Storhamar hatt plass til en av de syv? Det tror ikke jeg. 
Det er svakheten vår, vi har for mange mindre gode spillere, og da blir det for mye press på 2 rekker, som i vårt tilfelle, består av litt "lettere spillere" - som alt for ofte faller ut av kampene hvor det er mye fysikk.
I et lag er man aldri sterkere enn det svakeste ledd, så enkelt er det.

Uansett er det flott du er positiv. Flere av oss andre er ikke like optimistiske denne sesongen, og det er jo basert på hva vi har sett. Vi trenger balanse i diskusjonsforumet, og du er jo den som bidrar mest her inne Smile
Svar
(09-05-2025, 02:50 PM)Flemmern Skreiv:
(09-04-2025, 11:36 PM)sorum2 Skreiv:
(09-04-2025, 07:13 PM)Flemmern Skreiv: @Sorum, du skriver mye her inne, men kritiserer sjelden noe. Hva mener du om dette?

Du har rett. Jeg kritiserer sjelden. I motsetning til deg. Til tider synes jeg du er altfor hard med gutta. Spesielt reagerer jeg på kritikken av Røymark som jeg synes er helt feilaktig og til tider veldig urettferdig. En av våre beste og mest nyttige spillere i mine øyne. En kaptein vi trenger å ha med i krigen!

Men hvis jeg skal være skeptisk til enkeltspillere så synes jeg at vi skal kunne forlange mer av importspillerne våre. Har sett alle kampene og synes dessverre at Matushkin, Cammano og McLaughlin ikke har stått til forventningene. Spesielt McLaughlin har vært direkte svak og usynlig både på isene og i protokollen. Jeg tenker at om ikke han markerer seg når seriekampene begynner så bør man være harde i klypa og vurdere å bytte han ut allerede i oktober.

PS! Fikk ikke med meg alt som ble sagt av Brekke og Røymark på intervjuene på kuben. Men Brekke med lyskestrekk mens Røymark fikk en kjenning av en gammel skade når de var i Italia. Begge rekker seriestarten neste lørdag??

Var umulig å høre via TV-ruta, så det kan jeg ikke bistå dessverre :/
Joda, jeg er nok mer surmaga enn deg, det har jeg jo konstantert over tid. Enkelte ganger burde man sikkert skrevet dagen etterpå, men da er det "old news" fort.
Jeg mener det er viktig å spille med "rake pucker", være dønn ærlig hele veien. Sånn har jeg vokst opp, og da veit andre hvor de har meg hen. Hadde jeg pynta på historiene, eller bare fortalt de postivite tingene/opplevelsene, ville jeg ikke sovet om natta.

Aggresjon bygges opp over tid om man ikke får utløp for det. Min måte å avreagere er å peke på alle elendige sjåfører i trafikken, eller knuse et eller annet tastatur hjemme når man ikke innser at motstander er bedre enn deg. Litt avsporing, men allikevel.

Jeg går ikke på person, men i en underholdnindsbransje, må det være rom for å kritisere folk i "plenum" - og da på et forum som dette.
Har dessverre kalt en viss spiss på fotballaget for "strykebrettet", og det er vel noe av det lengste jeg har gått. Da har det kokt bra lenge mellom øra på denne kar'n.
Det skal sies at jeg også er meget positiv når det er ting som ser bra ut, ting som gleder meg. Gjelder å være nyansert.
Man skal kunne si at en spiller gjør en elendig jobb, samtidig som man hyller en annen.
I lagidrett vinner og taper man som lag, så det er lett å svartmale og si alle er rævva eller bra.

At vi er uenige om Røyas kvaliteter er helt greit, vi ser ting forskjellig. I mine øyne en spiller som er langt forbi det å være god. Elendig med puck, gjør dårlige valg med og uten puck. går aldri direkte på mål lenger selv med den farta, men ender opp i rundtvandt og vender tilbake. Da er det bare fysikken igjen, og han går ikke ordentlig inn i takinger heller, nesten en Ekelund light versjon. Han burde ikke være kapteinsevne spør du meg, nettopp fordi han ikke er god nok. Om han er en leder i garderroben, er ikke det nok.

Selv mener jeg troppen har for mange lette og veike spillere. Hvem står opp i krigen? Hvorfor er det beholdt så mange middelmådigheter? De 7 jeg nevnte er jo ingen gode nok for et lag i toppen. Eller for å stille spørsmålet på en annen måte, ville Stavanger eller Storhamar hatt plass til en av de syv? Det tror ikke jeg. 
Det er svakheten vår, vi har for mange mindre gode spillere, og da blir det for mye press på 2 rekker, som i vårt tilfelle, består av litt "lettere spillere" - som alt for ofte faller ut av kampene hvor det er mye fysikk.
I et lag er man aldri sterkere enn det svakeste ledd, så enkelt er det.

Uansett er det flott du er positiv. Flere av oss andre er ikke like optimistiske denne sesongen, og det er jo basert på hva vi har sett. Vi trenger balanse i diskusjonsforumet, og du er jo den som bidrar mest her inne Smile

Forskjellige meninger bidrar til et levende forum, så det er bare å skrive videre. Så får man bare holde seg innenfor rimelighetens grenser og støtte gutta når man er tilstede. 

Angående de skadede sa Røymark at han var dag for dag, mens Brekke hadde lyskeproblemer. Begge håpet å rekke seriestarten. Selvsagt ingen grunn til å ta noen sjanser når det "bare" er pre-season.

Deler ikke helt synet ditt på McLaughlin. Ja, han har ikke vært bra i de to siste kampene, men hvem har vel det? Viste en god del i Italia, men ja, mye å gå på. Det jeg liker: Fart og nærteknikk. Liker også involvere seg med kjeften. Tenker det er fint med noen som kan komme litt under huden på andre.
Foruten Larsson som ser bra ut liker jeg det vi ser av Caamano. Han kan bidra med skikkelig fysisk spill. Frykten er at han ikke får lov av dommerne. Lasch kommer til å bli bra, men er avhengige av at de rundt han leser pasningene og bevegelsene hans. Det er her den norske stammen må tre frem. Litt av de samme utfordringene som man har hatt med Olimb. Hvem får kjemi med hverandre. Her har Roy og Ask en nøtt å tygge på.

Håper og tror importene holder litt igjen vel vitende om at det er neste helg som virkelig teller. De vet de er hentet inn for å produsere og at plassen deres er sikker. Tror også en del importer blir overrasket over hvor fort spillet går i Norge. Er ikke bare å spasere inn og dominere slik man kunne gjøre før i tiden. Det vil nok kreve litt tilpasning. Og så er det aldri ideelt når det blir så mye forandringer i rekkesammensetningene som det nå har blitt. 

Noen som forresten husker hvor elendig Partanen så ut i sin første kamp nede i Stjernehallen? Ting kan snu fort, men ja, skulle ønske vi så mer fra gutta, men det er tross alt treningskamper. Vi får gi de litt tid når det virkelig gjelder før vi hogger hodet av noen.
Svar
Laget mot Sparta er klart. Voutilainen starter. Et klart signal om at han er førstekeeper? Alle 8 backer er med. Men Bjerke skal spille center. Vi mangler fire: Kenna, Røymark, Brekke og Caamano. Lasch flyttes til førsterekka hvor han selvfølgelig skal være, med Mathis og McLaughlin. Tenker at Caamano skal være tredjemann her. Stensland i andrerekka!
Svar
Ja hva skal man si etter 1 periode mot Sparta?
1-1 er resultatet, men igjen elendige greier fra vår side.
Det er jo ingen plan over noen verdens ting. Alt er basert på individuelle ferdigheter. Forrige periode med Roy var det jo styringsspill hele veien. Vi venta på at motstander gjorde feil og thats it! Virka iallefall sånn.
Nå har vi pucken mer, men det stopper helt opp på motstanders blå. Enten har vi for dårlige spillere (skader har ingenting å si, sett slik ut hele pre-season), eller vi har for dårlig plan.
Begge deler er Roy og Morten sitt ansvar mener nå jeg. De har henta inn alle nye spillere og kvitta seg med enkelte man skulle beholdt. Andre burde blitt borte for å si det pent.

Skal ikke svartmale helt, men det er uhorvelig vanskelig å skrive noe positivt om dette, så jeg overlater stafettpinnen til deg så langt sorum2

Dette er så dårlig at jeg har ikke ord. Ja den ene utvisninga Olimb fikk for røffing var feil, men ellers er de andre utvisningene i perioden korrekt.
Sparta skulle hatt en utvisning for holding også, men ellers er det vi som kuker det til hele veien.
Nå er resultatet 3-3, mot et "stjernespekka" Sparta hvor Lalande er stjerna.

Vi får jo utvisninger i fleng ved å henge etter eller gjøre duste feil. Vi topper med enda flere utvisninger for å klage på dommer.
Hvor er disiplinen? Hvor er ledelsen fra benken?

Sparta ble pissa på hjemme av Frisk sist match, det setter alt i perspektiv tenker jeg.
Blir det en sesong hvor vi kan knipe fjerdeplassen og ryke ut i semifinalen tro?
Svar
Var skeptisk til Roy når han fikk jobben, den meningen har virkelig ikke blitt borte.
Spillet ser totalt planløst ut som Flemmern påpeker, Roy har aldri vært en stor taktikker og har ikke utviklet seg på sine eldre dager heller.
Vi har på papiret ett lag som bør og skal ta det Spartalaget der ganske så enkelt.
Vi henger ikke sammen fremover eller bakover i det hele tatt.
Svar
Tredje periode var hakket bedre, men langt fra godkjent.
Om det var noen som fikk godkjent, må det være Olimb som alltid jobber og Halmrast som jeg synes viser at han vil.
McLaughlin var også helt ok.
Defensivt er det flere som gjør en ok jobb, men jeg trekker fram Larsson nok en gang.

Dagens kaktus går til Roy og Morten. Det overtallsspillet som serveres er tynn suppe. Er målsettinga at "alle skal med" eller hva?
Første overtall, Olimb, Lasch, Larsson er helt korrekt, men å dytte ut på Nystuen og Karterud sammen med de når man har McLaughlin og Halmrast i andre oppsettet?
Hva er det de tenker? De FEM BESTE skal alltid spille første lineup i overtall. Eller i det minste de 5 som passer best sammen.
Det er under enhver kritikk å sause sammen det disse gutta driver med.

Jeg skriver som i forrige innlegg, vi kan klare fjerdeplassen, men topp 3 er det bare å legge fra seg.
I sluttspillet kan alt skje, men alle de 3 topplaga er SÅÅÅ mye bedre enn oss pr nå, at jeg har ingen tro på at dette løser seg.

Vil ikke overraske meg om KA Olimb legger opp heller. Voksen spiller som har sliti i 1-2 sesonger med skuldern og har fått ny skulderskade. Laget står og faller på han mener nå jeg, og uten han ser det veldig begrensa ut dessverre :/
Svar
Hva skal man si etter denne preseason? Vi har iallefall klart å kvitte oss med favorittstempelet ila disse kampene. Det er stort sett bare rør tilsynelatende uten noen plan avbrutt av noen gode enkeltprestasjoner her og der.
Jeg gir dem 10-15 kamper til å bevise at de er et topplag. Frykter (eller regner med) at Storhamar stikker fra tidlig på tabellen i år igjen. Kan nesten garantere at Roy kommer til å skylde på skaden til Kenna når han skal forklare hvorfor vi ikke holder følge med dem..
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)