Strand var god i dag! Han og Lange fant hverandre mye. Lange kom inn både på første og bakre. Ekstremt synd at han måtte ut, håper han kommer raskt tilbake. Brajanac vant mange fler dueller som oppspillspunkt i dag enn han har gjort hittil i år, men ellers dårlig. Hvis du først skal være tap in-konge, MÅ den han skal tappe inn sitte! Og sjekk forskjellen i evne til å dra med seg ball i fart på Thorvaldsen og de andre. Egen liga! Tshiembe er opplagt ny kaptein.
Vålerenga - Ham-Kam. 16. Mai.
|
Igår, 10:32 PM
2 av våre viktigste spillere ute fra start, en ut tidlig i kampen. Stallen ikke god nok for øvre halvdel av tabellen. Tror vi må forberede oss på en spennende sesong, i negativ sammenheng. Til.dem.som.har mast om Reiks fra start, tror jeg kveldens kamp beviste at han ikke er bedre en Moa, og at det ikke er krise lagledelse. Dem har ikke bedre spillere dessverre. Vi er nødt til å finne en god spiss. Drit i forsvaret, denne sesongen er en transport etappe uansett, så finn en som kan gi oss litt jubel i det minste.
Igår, 10:45 PM
Igår, 10:46 PM
Sjøvold skinner litt fordi Kamma-spillerne er slitne, ville trolig ikke hatt samme effekt fra start.Hagen styrer tempo godt, og løser en for ham uventet Bjørdal-rolle tidvis godt. Strand strålende. Sørensen starter bra, men tok mindre og mindre defensivt ansvar, så det var et helt ok bytte. Synd vi ikke har gode nok innbyttere.
Vi har 60% ball og 23 skudd i kampen. 11 av de innenfor 16. Dette kan snus.
Igår, 10:46 PM
(Igår, 10:32 PM)Wild Touch Skreiv: 2 av våre viktigste spillere ute fra start, en ut tidlig i kampen. Stallen ikke god nok for øvre halvdel av tabellen. Tror vi må forberede oss på en spennende sesong, i negativ sammenheng. Til.dem.som.har mast om Reiks fra start, tror jeg kveldens kamp beviste at han ikke er bedre en Moa, og at det ikke er krise lagledelse. Dem har ikke bedre spillere dessverre. Vi er nødt til å finne en god spiss. Drit i forsvaret, denne sesongen er en transport etappe uansett, så finn en som kan gi oss litt jubel i det minste. Enig i det meste du skriver her, men det er forskjell på små eller middels innhopp og å starte fast. Braja har starta de fleste kampene, Rijks har ikke fått samme muligheten. Så litt tidlig å avskrive ham helt. Vi får ikke inn noen ny spiss før i august, og nå synes jeg hysjeren har fått nok sjanser. På tida at Rijks får sjansen til å spille seg inn. Bakke skal jeg ikke si noe om. Ennå.
Igår, 11:35 PM
Vi har tydeligvis et spissproblem. Brajanac er for dårlig teknisk, er treg og skaper minimalt. Vi må ha minst 1 spiss i neste overgangsvindu. Fillip Torvaldsen var virkelig et friskt pust. I starten av 2.omgang skapte han masse på egenhånd. Herlig om også Obasi kunne kommet i gang slik vi fikk flere kreative å spille på. Ellers mener jeg at alle kamper i år viser at vi ikke scorer på høye innlegg fra siden. Størst sjanse fir mål når ball spilles langs bakken. Håper det snur snart!
Igår, 11:47 PM
(Igår, 10:32 PM)Wild Touch Skreiv: Drit i forsvaret, denne sesongen er en transport etappe uansett, så finn en som kan gi oss litt jubel i det minste. Dette blir nok langt ifra noen transportetappe. Kampen idag har jeg sett mange ganger før, kjennetegnes ved at motstander kun trenger å skape en sjanse per mål vi skårer for å få 1 poeng, evt skape en sjanse eller to uten at vi skårer for å få 3 poeng. Ett lyspunkt i det minste, og det er at vi har en spiller i Thorvaldsen som kan gjøre laget litt mindre uforutsigbart, men det holder ikke. 1,25 mål i snitt per kamp 1 mål skåret av spiss totalt Kan like gjerne prøve Kili på topp neste kamp. Fart, innsats og hodestyrke i det minste.
Transportetappe blir det så absolutt ikke, da er det rett ned igjen. Mange som ønsket oss ned for to år siden for å nullstille og komme tilbake med ett smell, jaggu! Dette er så dårlig at om noe ikke skjer ryker vi rett ned igjen. Hamarlaget har ikke skårt i år på bortebane, og da gir vi dem et enkelt mål, og som det blir sagt etter 8 kamper har spissen putta 1 gang! Dette lover ikke bra og det må skje en endring snart..
Og hvorfor kasta vi keepertreneren over alle keepertrenere? Jeg synes keeperne er blitt slappere det siste året, ekstremt trege med ball og mindre gode med ballen i beina..
Vi spiller ikke så galt, men som enkelte av oss har sagt siden FØR seriestart, vi har ingen god nok spiss.
Husker godt enkelte forumdeltakere som til og med mente "vi" drev med heksejakt på Brajanac når man mente han ikke var god nok - som om det er en heksejakt. Stor forskjell på å mene en spiller er for dårlig, og det å henge ut en spiller (man tar da ballen, ikke mannen). Forøvrig synes jeg Brajanac spilte sin beste kamp igår da han klarte å vinne en del dueller OG skape relasjoner offensivt - men det er ikke nok å spille løkkefotball. Dette er en resultatorientert idrett, og som Drillo sa så flott, "Mål preger kamper". Er ikke verre enn det gitt. Det er jo ikke Brajanac og Rijks feil at de ikke er gode nok, men trenerteamet som ikke så dette allerede forrige sesong. Var jo også en rekke folk her inne som var storfornøyde med salget av Jones. "Jodda, var ikke noe problem å erstatte han for den summen". Fasiten ser vi nå. Minimalt av den summen brukes til å reinvestere, og de vi får tak i, holder ikke nivået i det hele tatt. Hva skjer så? Jo, vi "panikkhandler" i sommer, finner mer middelmådighet og låner en og annen spiller. Spiller forsåvidt ingen rolle hva vi forumeksperter måtte mene, det driter jo ledelsen i. Godt vi ikke alle er enige heller, da har vi i det minste noe å diskutere. Gratulerer med dagen!
2 timer siden
Enig med deg / det var en særdeles dårlig vurdering som ble gjort av ledelsen hva gjelder spissplassen. De 2 er ikke i nærheten av Eliteserienivå. Man burde brukt noe av Jones pengene på en bedre spiss.
Når vi i tillegg har 2 av våre 5 "klassespillere" (Bjørdal/Riisnæs) ute blir det tynn suppe (synes Ambina, Tshiembe og Vinicius skiller seg noe ut i tillegg). Thorvald var bra, spesielt sett i forhold til hans skader. Så får vi se om vi tar KFUM på Ekeberg. Slett ikke sikker på det, men da er vel ihvertfall Riisnæs tibake. Og Hagen kan ta plass på benken igjen. Til sommeren kan man jo håpe på en drivende god midtbanespiller inn. Og en superspiss. Tror vi fort da vil være et over midten lag.... God 17. mai |
« Neste nyere | Neste eldre »
|
Bruker(e) som leser denne tråden: Pezeve, 8 Gjest(er)