Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Brann lørdag 3. mai 18:00
Alt ligger til rette: Det er vår i lufta, vi spiller hjemme på Intility, klubben melder om drøssevis solgte billetter (13.000 sist jeg så) og det skal spilles fotball på en lørdag.

Brann leder serien med en kamp mer enn Bodø, og har foreløpig dunka inn fire seire og ett tap. Tapet kom i serieåpningen mot Fredrikstad, som også ser ganske solide ut. Seirene har de hentet fra Strømsgodset x2, Tromsø og Bryne. Ingen av disse har sett spesielt solide ut, så spørsmålet er vel hvor vass motstand Brann egentlig har hatt møtt.
Det er med andre ord ingen walk over, men vi trenger heller ikke å legge oss ned i fortvilelse helt enda. Norsk Tipping holder Brann som favoritter med H-U-B:2,70-3,75-2,30. Selv har jeg trua på en tett kamp som ender med få mål og seier til Enga. 

Regner med få endringer i laget, men håper Mees får sjansen fra start.
Svar
Blitt "tradisjon" å legge ut kamptråd bare et par timer før kampen starter, så her var du tidlig ute Wink

Etter tapet mot Fredrikstad i åpningsrunden, så har Brann vunnet de fire neste etter å ha ligget under i tre av dem.

Tror det fort kan bli omvendt her.
Enga slipper ofte inn mål tidlig hjemme, og Brann må jo være ekstra bevisst på å starte kamper bedre nå.

Tipper 1-0 til Brann innen 10-15 min, men at vi kjemper oss tilbake og vinner 2-1.

Sånn ellers fascinerende hvordan Brann sin suksessfaktor fortsatt består i bruk av flere "avdankede" Enga-spillere. Særlig Horn Myhre skulle vi vel gjerne fortsatt hatt her.
Svar
Byttet inn Riisnæs på fantasylaget mitt for denne runden,så jeg satser på at han kommer for ot leke seg
Svar
Får ikke høy odds her på forumet på sat vi får en goal av Myhre, Finne eller Castro....

Helt ærlig så krever jeg bare innsats her! Håper selvsagt på både ett og tre poeng, men brann ser sterke ut sammenlignet med oss.
For all del! Er bla. Sjøeng, Ambina og Risnæs på sitt beste kan alt skje.

Jeg er i utgangspunktet gretten allerede da jeg ikke fått dratt på kampen, men ingenting snur humøret som en seier mot fjellnisseneWink Kom igjen Enga!!
Svar
Da er det solgt 14.000 billetter!
Svar
Vi har satt oss selv i en ganske god posisjon med 7 poeng mot svært tøffe motstandere på de første fem kampene.

Gjennomsnittsoddsen hos de utenlandske på lørdagens kamp er 2,9 på hjemme, 2,23 på borte.
Er oddsen fair betyr det 44,8 % for brann seier og altså over 55 % sjanse for at vi får poeng.
For at vi stikker av med alle er det 34,5 % aka ca en tredjedel.
Og ja jeg vet at oddsen ikke er fair. Men si en tredjel for at vi vinner og drøyt 50 50 for at vi tar poeng.
Det er odds jeg kan like og som harmonerer veldig dårlig med det jeg tenker selv.

Jeg hadde tatt ett poeng fra den kampen alle dager i uka og ser Brann som klare favoritter.
Men tenk om vi klarer å klå dem da.
Da er vi kun to poeng bak dem på tabellen. Og da har vi virkelig blandet oss inn helt i toppen før følgende rekke med kamper:

11 mai Sandefjord borte. En kamp jeg mener vi bør ha en veldig fair sjanse i.
16 mai Ham kam hjemme - et av de svakeste lagene. Den bør vi vinne greit.
26 mai KFUM borte på nytt kunstrgress - den skal vinnes
31 mai Tromsø borte, relativt åpen vel?

Med 6-10 poeng der kan det bli virkelig gøy framover.
Man må jo drømme

Jokke er for øvrig gjest i tre podder hos Toppfotball, de to første episodene ligger ute nå.
Det er jo alltid interessant.

Jeg sliter litt med å se hvem som skal skåre målene for oss. Men håper det løsner for Mees og at han får et par, at Riisnæs driller seg inn og at Throvaldsen kommer inn å skårer.
Det hadde vært helt ufattelig digg med tre poeng foran en utsolgt stadion og med to sifra varmegrader (selv om det er meldt litt overskya).

Tap er ingen krise, men med seier begynner det å blir ordentlig gøy.
Kom igjen Enga!
Svar
Og da er det jaggu solgt 15.000 billetter. Det skorter ikke på støtten til gutta i hvert fall.

Kom igjen Enga!
Svar
Utsolgt igjen. Lykke til alle sammen, gi alt.

Kom igjen Enga!
Svar
Nydelig med utsolgt
Dog, det har skjedd mot 2 lag vi alltid selger bra mot.
Jobben begynner etter denne kampen.
Selger vi ut jevnlig kan vi begynne å drømme om hjørner (visstnok latterlig dyrt med hjørner, så mulig det er utopisk).

Om kampen:
Hakk i plata; vi må være våkne fra start.
Brann har snudd flere av kampene sine, så hvis vi leder må benken klare å ta grep før det brenner.
Absolutt alle må være skjerpa og på jobb i 90 min pluss tillegg.
Laget blir vel mye av det samme tenker jeg, men vi må snart prøve noe helt nytt hvis ingen av spissene er i nærheten denne kampen også.

Mener dog at Strand bør starte. Vi trenger løpskraften hans.
Svar
(05-03-2025, 10:48 AM)Loffen Skreiv: Nydelig med utsolgt
Dog, det har skjedd mot 2 lag vi alltid selger bra mot.
Jobben begynner etter denne kampen.
Selger vi ut jevnlig kan vi begynne å drømme om hjørner (visstnok latterlig dyrt med hjørner, så mulig det er utopisk).

Om kampen:
Hakk i plata; vi må være våkne fra start.
Brann har snudd flere av kampene sine, så hvis vi leder må benken klare å ta grep før det brenner.
Absolutt alle må være skjerpa og på jobb i 90 min pluss tillegg.
Laget blir vel mye av det samme tenker jeg, men vi må snart prøve noe helt nytt hvis ingen av spissene er i nærheten denne kampen også.

Mener dog at Strand bør starte. Vi trenger løpskraften hans.

Neste hjemmekamp er 16 mai (kom Ham Kam) så jeg tror vi klarer tre utsolgte på rad. Når skjedde det sist? 
Det kunne ha blitt fire, vi solgte 14859 billetter mot Viking. Så vi var under 2 tusen unna, men tidlig kamp tidspunkt ødela sikkert litt der. 
Når det er sagt så tror jeg noe veldig spesielt skal skje for at det skal bli flere utsolgte i år. 
Det er klart at slår vi Brann og blander oss inn i toppen så vil det hjelpe. 
Men tre toalt eller på rad for den sags skyld er nok flere enn klubben hadde budsjettert med. 
Og det vender folk til at man ikke er garantert billett om man venter til kampdag. Det er en god ting. 

Når det gjelder kampen så er jeg aller mest spent på midtspissen vår. 
Kan det tenkes at de gjør som du sier og bruker Strand og at han da som sist starter som venstre ving. 
Og at Sørensen som pleier å spille der, ikke starter på benken som sist da han kom inn og putta, men at han får starte på topp? 
Myhre skrøyt veldig av avslutningsegenskapene hans nylig. Og han står med desidert flest kamper som midtspiss på transfermarkt. 
97 kamper 45 mål 16 assist 
Han har bare 43 kamper som venstre ving og 28 i alle andre posisjoner til sammen. 
Så det burde ikke være noe problem for han å prøve seeg der. 

Eller vil de trosse alle eksperter og vise at de står last og brast med Braja, eller gi Rijks første sjanse fra start på lange tider om man ikke tar med cupen som ikke gikk så bra.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Uuurk, 7 Gjest(er)