Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mening: Intility burde ha gressmatte
#11
Skulle gjerne ha gress, men det ligger ganske langt nede prioriteringslista.
Svar
#12
Forbud mot dagens kunstress er jo allerede på vei, og nå prøves jo forskjellige andre materialer å bruke istedet for gummi.

Men hva hvis dette ikke er mulig på en måte som er forenlig med toppfotball, og det i praksis vil være umulig å ha kunstgress, vil vi da måtte bytte hjemmebane?
Svar
#13
(05-22-2024, 04:36 PM)Tony2 Skreiv: Forbud mot dagens kunstress er jo allerede på vei, og nå prøves jo forskjellige andre materialer å bruke istedet for gummi.

Men hva hvis dette ikke er mulig på en måte som er forenlig med toppfotball, og det i praksis vil være umulig å ha kunstgress, vil vi da måtte bytte hjemmebane?

Nei, det er vel ikke et forbud mot kunstgress. Men mot gummigranulat. Gjelder ikke før 2031 da, så det er plenty av tid til å tenke ut noe annet som gjør samme nytta, uten å være skadelig.
Svar
#14
(05-22-2024, 04:40 PM)NilsDN Skreiv:
(05-22-2024, 04:36 PM)Tony2 Skreiv: Forbud mot dagens kunstress er jo allerede på vei, og nå prøves jo forskjellige andre materialer å bruke istedet for gummi.

Men hva hvis dette ikke er mulig på en måte som er forenlig med toppfotball, og det i praksis vil være umulig å ha kunstgress, vil vi da måtte bytte hjemmebane?

Nei, det er vel ikke et forbud mot kunstgress. Men mot gummigranulat. Gjelder ikke før 2031 da, så det er plenty av tid til å tenke ut noe annet som gjør samme nytta, uten å være skadelig.

Ja, det er det som er "dagens kunstgress", men kanskje jeg formulerte meg utydelig. De har jo allerede begynt å teste andre substanser, men foreløpig er det ingenting av det som er funksjonelt. Eksempelet mitt var vel relativt hypotetisk, men jeg så for meg en fremtidsscenario der klubber er nødt til å gå tilbake til naturgress grunnet mangel på alternativer, og da, hvis det som står her er riktig, kan vi ikke bruke Intility lengre'.
Svar
#15
Jeg er 100 prosent enig at det burde være gress på Intility!

Under forutsetning, at vi har et tilhørende treningskompleks i klubbens eie, med minst 4 gressbaner.
+ 20 utendørs kunstgressbaner med bjerk og undervarme. Videre, 10 innendørsbaner og et mega treningssenter, dedikert til klubbens spillere.

I dag eier vi ikke engang Valhall.
Må eie Valhall. Sier seg selv.

Hører ni fåglarna, John Fredriksen og Trøim?'
Legacy.
Svar
#16
Tror vi alle ønsker gress, men som det nevnes var det en del av avtalen med kommunen at vi brukte kunstgress. Mener å huske denne avtalen går ut etter hvert, men det skal være rimelig lenge til.
Et håp er jo f.eks. at kommunen forandrer mening og lar oss ha natur/hybrid av miljømessige hensyn. Det er politikere tross alt. Avtaler endres hele tida.
Ikke at jeg tror dette er realistisk da, men det er nå mine tanker.
Svar
#17
Avtaler blir ikke endret. Det er ikke avtalen med kommunen som er greia her. Det er regelverket for statsstøtte i EU/EØS.
De som har mye tid kan gå gjennom tema-sidene til skatteetaten og alle lenkene som er der:
https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-o...ig-stotte/

Så kan man etter det prøve å se om man skjønner hva klubben sin advokat egentlig sier i denne artikkelen (fra 2008):
https://www.nrk.no/stor-oslo/strides-om-...-1.5802230

Uansett, stadion er som den er og blir ikke endret.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)