Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 4.67 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akademiet
Klubben har vel aldri sagt nei til en eneste spiller, selv om de har satt fyr på folk så kan aldri tenke meg at vi har gjort det. Vi sendte jo spillere fra oss midt i sesongen for noen år siden, til noe U20 greier.
Svar
(10-08-2025, 03:11 PM)Grimm Skreiv: Klubben har vel aldri sagt nei til en eneste spiller, selv om de har satt fyr på folk så kan aldri tenke meg at vi har gjort det. Vi sendte jo spillere fra oss midt i sesongen for noen år siden, til noe U20 greier.

Må ha vært U20 VM i 2019 du mener. Da var jo i hvert fall den norske troppen mye sterkere enn den er nå. Husker fortsatt Haalands trippel-hattrick mot Honduras. Første spiller med 9 mål i en kamp. Men vi hadde ingen med der.

U20 VM går ikke på internasjonale datoer så klubbene er ikke pliktig til å sende noen. Det utelukker så klart ikke at vi kan ha hatt spillere på U20 kvalikkamper eller no sånt. Men turneringa varer i 3 uker og Norge spiller 1/8 finale i natt. Så er det sannsynligvis Frankrike etter det i kvarten og da reiser vi sannsynligvis hjem etter det.

De som er der nå må være født mellom 2005 og 2009. Så Thorvaldsen, Even, Sjøvold er vel de som hadde vært aktuelle aldersmessig i hvert fall. Thorvaldsen og Sjøvold vil vi nok ikke slippe når det drar seg til i Eliteserien. Men det er ingen store navn i den troppen til VM. Nypan, Egeli, Helland og flere andre fra U21 landslaget holder jo alderen. Men de er da altså heller ikke med.
Svar
Elite tar over alt fra 12 år og oppover. Selvsagt helt riktig, men det koster mye kroner, så her må det komme en god del. Det vil det nok også gjøre. Bra at man krøkes tidlig.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/seremoniell-oppstart

Dette er nok også for en planlagt tid etter Trøim, hvor vi trenger gigantsalg som f.eks Nordsjælland, Midtjylland, FCK etc. Til og med summer vi ser i Norge nå. Nils argumenterer bra for hvorfor vi burde solgt Thorvaldsen, selv om jeg er helt uenig. "KampenUltras", "argumenterer" med "galskap" å si nei. Helt uten innhold som vanlig. Da er vi tilbake til "Vi solgte våre beste, derfor er vi dårlige" i 2026 sesongen.

Endelig gjorde vi ikke det. Vi tøffer oss litt, og setter en skyhøy standard prismessig for våre stortalenter. Endelig.
Svar
Morsomt at folk hele tiden ignorer at det var Thorvaldsen som ikke ville bli solgt, klubben hadde ikke noe å si der.
Svar
(02-13-2026, 01:01 AM)Grimm Skreiv: Morsomt at folk hele tiden ignorer at det var Thorvaldsen som ikke ville bli solgt, klubben hadde ikke noe å si der.

Å dette vet du fordi??
Svar
Fordi jeg stoler mer på stenzenga enn avisene.
Svar
(02-13-2026, 05:49 PM)Grimm Skreiv: Fordi jeg stoler mer på stenzenga enn avisene.

Ja, han brukte alle triks i boka, ba på sine knær om å få bli, og da dem endelig nektet å selge ham, ble ha så glad at han måtte stå over neste dags trening...... høres plausibelt ut.
Svar
Har noen oversikt over resultatet fra siste akademikvalifiserings rapport? Vet vi fikk 5 stjerner og at Viking var klubben som fikk høyest score, men skulle gjerne sett hvordan vi har blitt vurdert.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)