Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga mot Bryne
#71
(05-05-2024, 12:36 AM)Glennsoe Skreiv:
(05-04-2024, 10:17 PM)Babayaga Skreiv:
(05-04-2024, 06:32 PM)Glennsoe Skreiv: Enig, sløveng må sitte 3-5 kamper hvor han i mellomtiden blir vist utallige videoer av hvor mange sjanser han skaper for motstanderen

Synes du kan gi jamt faen i å snakke dritt om spillerne våre. «Sløveng», er du tjukk i huet, eller?

Sløveng er passende når han gjør det samme x antall ganger feil i samme kamp selv om det nesten blir baklengsmål av det. I dag var det minst 3 ganger han tabbet seg ut på samme måten.

Det betyr at han ikke lærer av egne feil, i min svarte bok er han da sløv, og da blir det sløveng. 

Kom tilbake til den virkelig verden du når vi ikke rykker opp fordi keeperen vår  trodde han var like god og ballsikker som Messi....

Kanskje pipa har en annen låt da..
Det du driver med er det motsatte av det vi pleide å stå for. Mobbing av enkeltspillere med barneskoleordspill? Skjønner ikke hvordan du har råd til tastatur og internett.
Svar
#72
(05-05-2024, 06:26 AM)Babayaga Skreiv:
(05-05-2024, 12:36 AM)Glennsoe Skreiv:
(05-04-2024, 10:17 PM)Babayaga Skreiv:
(05-04-2024, 06:32 PM)Glennsoe Skreiv: Enig, sløveng må sitte 3-5 kamper hvor han i mellomtiden blir vist utallige videoer av hvor mange sjanser han skaper for motstanderen

Synes du kan gi jamt faen i å snakke dritt om spillerne våre. «Sløveng», er du tjukk i huet, eller?

Sløveng er passende når han gjør det samme x antall ganger feil i samme kamp selv om det nesten blir baklengsmål av det. I dag var det minst 3 ganger han tabbet seg ut på samme måten.

Det betyr at han ikke lærer av egne feil, i min svarte bok er han da sløv, og da blir det sløveng. 

Kom tilbake til den virkelig verden du når vi ikke rykker opp fordi keeperen vår  trodde han var like god og ballsikker som Messi....

Kanskje pipa har en annen låt da..
Det du driver med er det motsatte av det vi pleide å stå for. Mobbing av enkeltspillere med barneskoleordspill? Skjønner ikke hvordan du har råd til tastatur og internett.
Som en vis mann engang sa: We attack with 11 and we defend with 11.
I dag vant vi. Det må vi alltid være glad for, uansett.
Det er et faktum. På bakgrunn av ovennevnte setning, så synes jeg at Glenn bør se kampen om igjen.
Sånn som jeg alltid gjør.

Sjøeng er som sin forgjenger, Klaesson (+ at vi har mer coming, yngre)er et treningsprodukt av vår eminente, historiske, Norges beste keepertrener, All-time GOAT Gjermund, faren hans vant OL medalje. Her snakker vi prima DNA. 

Ikke slimål DNA.
SløvGlennsau.

Dette er bare min ytring Glenn, du har selvsagt rett til din egen mening. Føler du deg krenka, kan du gråte i stillhet.
1,97 Sweeper keeper. We got 99 problems but he ain't one.
In Sjøeng I trust.
Svar
#73
(05-04-2024, 11:44 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv:
(05-04-2024, 09:49 PM)Gluecoma Skreiv: Det finnes noe som heter high risk- high reward, det vi driver med er high risk-zero reward. Vi spiller 100vis av pasninger i bakre ledd med små marginer, eller midt på banen på feilvendte spillere som mister ball. Hva er poenget med å spille sånn? Er absolutt ingenting å vinne på det, og idag holder det på å gå skeis gjentatte ganger. Heldigvis er Bryne vaksinert mot å skåre idag, med unntak av å kløne ballen inn i eget nett.

Heldigvis, så virker det som at vi er solide når vi leder kamper, synes ikke det virker så panikkartet som tidligere.
Vet ikke om ting har snudd, annet enn marginer de to siste kampene.

Poenget med å spille sånn er vel åpenbart. Når det funker gir det rom, lar oss diktere tempo, bygger relasjoner i laget osv. 

Poenget med å øve på det er å bli bedre på det. Man må nesten øve i kamper også.

Er enig i det meste du skriver, men såørsmål er kanskje vel har vi en tropp som klarer å spille sånn på høyt nok nivå uansett hvor mye de øver?
Svar
#74
(05-05-2024, 06:26 AM)Babayaga Skreiv:
(05-05-2024, 12:36 AM)Glennsoe Skreiv:
(05-04-2024, 10:17 PM)Babayaga Skreiv:
(05-04-2024, 06:32 PM)Glennsoe Skreiv: Enig, sløveng må sitte 3-5 kamper hvor han i mellomtiden blir vist utallige videoer av hvor mange sjanser han skaper for motstanderen

Synes du kan gi jamt faen i å snakke dritt om spillerne våre. «Sløveng», er du tjukk i huet, eller?

Sløveng er passende når han gjør det samme x antall ganger feil i samme kamp selv om det nesten blir baklengsmål av det. I dag var det minst 3 ganger han tabbet seg ut på samme måten.

Det betyr at han ikke lærer av egne feil, i min svarte bok er han da sløv, og da blir det sløveng. 

Kom tilbake til den virkelig verden du når vi ikke rykker opp fordi keeperen vår  trodde han var like god og ballsikker som Messi....

Kanskje pipa har en annen låt da..
Det du driver med er det motsatte av det vi pleide å stå for. Mobbing av enkeltspillere med barneskoleordspill? Skjønner ikke hvordan du har råd til tastatur og internett.

Virkelig? Begeret ditt rant over av "Sløveng"? En flåsete, og passe morsom (etter min mening) referanse til Sjøengs heller lave prestasjonsnivå i det siste? DET fikk deg til å engasjere deg?

Har du vært på mange VIF-kamper? Har du tilbragt mye tid på Østblokka? Har du tilbragt mye tid på Vestbredden?
Har du fått med deg hva som slenges av dritt til spillere og trenere under kamper? Ja, dette foregår fremdeles.

Er det innafor å slenge dritt til spillere/støtteapparat under kamper? Nei, selvfølelig ikke. Det er HELT feil.
Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne. Jeg har ALDRI slengt dritt før, under eller etter kamper, men her inne på forumet tillater jeg meg å komme med saklig kritikk av alle i VIF, og tar gjerne en "Sløveng" hvis det passer.
Det er stor forskjell på å komme med en slengbemerkning er inne på forumet, hvor mottaker for kommentaren sannsynligvis aldri vil lese den, og det å rope dritt på kamper hvor spillerne faktisk hører hva som blir sagt.
Nå er det selvfølgelig en grense for hva man kan kalle spillere, trenere (og andre), også her på forumet.

Å kalle Sjøeng for Sløveng (her på forumet) etter gårsdagens prestasjon synes ikke jeg er å slenge dritt.
Men det synes åpenbart du, Babayaga. Så du reagerer. Og hvordan reagerer du? Jo, du svarer ved å stille et retorisk spørsmål, "Er du tjukk i hue, eller?", og med utsagnet "Skjønner ikke hvordan du har råd til tastatur og internett".
Her faller du for eget sverd. Måten du svarer på er like mye mobbing som det du påstår Glennsoe bedriver.

Jeg synes du bør heve krenketerskelen din et lite hakk. Men det er bare min egen mening.
Men skal du ta i forsvar de som blir mobbet, så kan du ikke selv være en mobber.
Svar
#75
(05-04-2024, 11:56 PM)turidka Skreiv: Sola skinte og jeg var glad. Så leste jeg denne tråden. Takk for i dag.

Ja enig, jeg også. prestasjonen i går var ikke allverden og selvsagt hadde jeg større forventninger. MEN vi vinner tross alt og fremover teller bare det. Snur vi litt på det er vi bare 3 poeng unna toppen av tabellen.
Svar
#76
(05-05-2024, 12:19 PM)Trazan Apansson Skreiv:
(05-05-2024, 06:26 AM)Babayaga Skreiv:
(05-05-2024, 12:36 AM)Glennsoe Skreiv:
(05-04-2024, 10:17 PM)Babayaga Skreiv:
(05-04-2024, 06:32 PM)Glennsoe Skreiv: Enig, sløveng må sitte 3-5 kamper hvor han i mellomtiden blir vist utallige videoer av hvor mange sjanser han skaper for motstanderen

Synes du kan gi jamt faen i å snakke dritt om spillerne våre. «Sløveng», er du tjukk i huet, eller?

Sløveng er passende når han gjør det samme x antall ganger feil i samme kamp selv om det nesten blir baklengsmål av det. I dag var det minst 3 ganger han tabbet seg ut på samme måten.

Det betyr at han ikke lærer av egne feil, i min svarte bok er han da sløv, og da blir det sløveng. 

Kom tilbake til den virkelig verden du når vi ikke rykker opp fordi keeperen vår  trodde han var like god og ballsikker som Messi....

Kanskje pipa har en annen låt da..
Det du driver med er det motsatte av det vi pleide å stå for. Mobbing av enkeltspillere med barneskoleordspill? Skjønner ikke hvordan du har råd til tastatur og internett.

Virkelig? Begeret ditt rant over av "Sløveng"? En flåsete, og passe morsom (etter min mening) referanse til Sjøengs heller lave prestasjonsnivå i det siste? DET fikk deg til å engasjere deg?

Har du vært på mange VIF-kamper? Har du tilbragt mye tid på Østblokka? Har du tilbragt mye tid på Vestbredden?
Har du fått med deg hva som slenges av dritt til spillere og trenere under kamper? Ja, dette foregår fremdeles.

Er det innafor å slenge dritt til spillere/støtteapparat under kamper? Nei, selvfølelig ikke. Det er HELT feil.
Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne. Jeg har ALDRI slengt dritt før, under eller etter kamper, men her inne på forumet tillater jeg meg å komme med saklig kritikk av alle i VIF, og tar gjerne en "Sløveng" hvis det passer.
Det er stor forskjell på å komme med en slengbemerkning er inne på forumet, hvor mottaker for kommentaren sannsynligvis aldri vil lese den, og det å rope dritt på kamper hvor spillerne faktisk hører hva som blir sagt.
Nå er det selvfølgelig en grense for hva man kan kalle spillere, trenere (og andre), også her på forumet.

Å kalle Sjøeng for Sløveng (her på forumet) etter gårsdagens prestasjon synes ikke jeg er å slenge dritt.
Men det synes åpenbart du, Babayaga. Så du reagerer. Og hvordan reagerer du? Jo, du svarer ved å stille et retorisk spørsmål, "Er du tjukk i hue, eller?", og med utsagnet "Skjønner ikke hvordan du har råd til tastatur og internett".
Her faller du for eget sverd. Måten du svarer på er like mye mobbing som det du påstår Glennsoe bedriver.

Jeg synes du bør heve krenketerskelen din et lite hakk. Men det er bare min egen mening.
Men skal du ta i forsvar de som blir mobbet, så kan du ikke selv være en mobber.

Jeg har null problem med kritikk av hvordan spillere og trenere leverer. Det jeg har et problem med er økenavn på spillerne våre, drittslenging og rein nettmobbing og baksnakking av de som står der ute for oss. I gamle dager, for ja, jeg har vært med veldig mye lenger enn Østblokka, hadde vi faktisk egne sanger til spillerne våre, og vi hylla dem, og støtta dem selv om spillet ikke alltid var henta fra øverste hylle, men det er det skuffende lite igjen av, og begeret har faktisk rent over mange ganger de siste åra. Du skriver "Har du fått med deg hva som slenges av dritt til spillere og trenere under kamper?", og ja, det har jeg. Du tror også at mottakeren sannsynligvis aldri vil lese den meldingen, men tror du spillere er helt frakobla, eller? Tror du alle skjermes og skjermer seg selv, familie og venner inkludert? Jeg savner at vi står bak spillerne uansett, for å håpe at de blir bedre bare vi hetser dem nok, er et blindspor. 

Du kaller det lav krenketerskel, jeg kaller det Glenn driver med for brønnpissing. Direkte destruktivt for hele klubben.
Svar
#77
Hør, hør fra siste taler. Bertigget kritikk er greit. Kallenav, ordspill på etternavn eller ordspill på deler av utseende osv er bare fordummende.
Svar
#78
(05-04-2024, 11:44 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv:
(05-04-2024, 09:49 PM)Gluecoma Skreiv: Det finnes noe som heter high risk- high reward, det vi driver med er high risk-zero reward. Vi spiller 100vis av pasninger i bakre ledd med små marginer, eller midt på banen på feilvendte spillere som mister ball. Hva er poenget med å spille sånn? Er absolutt ingenting å vinne på det, og idag holder det på å gå skeis gjentatte ganger. Heldigvis er Bryne vaksinert mot å skåre idag, med unntak av å kløne ballen inn i eget nett.

Heldigvis, så virker det som at vi er solide når vi leder kamper, synes ikke det virker så panikkartet som tidligere.
Vet ikke om ting har snudd, annet enn marginer de to siste kampene.

Poenget med å spille sånn er vel åpenbart. Når det funker gir det rom, lar oss diktere tempo, bygger relasjoner i laget osv. 

Poenget med å øve på det er å bli bedre på det. Man må nesten øve i kamper også.

Syns vi har øvd i 3-4 år uten særlig fremgang, og i tillegg har vi ingen plan b. Igår, når vi setter oss selv i idiotiske situasjoner gang på gang, så savner jeg at man rett og slett prøver noe annet. Jeg sitter med hjertet i halsen hver eneste gang vi sender ballen til keeper som har press på seg inne i sin egen 5-meter. 

Riktignok prøvde Kreutz seg på noen lange crossere, og det ga oss mer dynamikk enn det uendelige småspillet på feilvendte spillere. Så er kanskje kampen igår et dårlig eksempel, siden altfor mange slet med enkle pasninger. Det var mange som ikke hadde dagen, men da er det heldigvis en styrke at vi klarer å ro i land 3 poeng
Svar
#79
(05-05-2024, 03:16 PM)Gluecoma Skreiv:
(05-04-2024, 11:44 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv:
(05-04-2024, 09:49 PM)Gluecoma Skreiv: Det finnes noe som heter high risk- high reward, det vi driver med er high risk-zero reward. Vi spiller 100vis av pasninger i bakre ledd med små marginer, eller midt på banen på feilvendte spillere som mister ball. Hva er poenget med å spille sånn? Er absolutt ingenting å vinne på det, og idag holder det på å gå skeis gjentatte ganger. Heldigvis er Bryne vaksinert mot å skåre idag, med unntak av å kløne ballen inn i eget nett.

Heldigvis, så virker det som at vi er solide når vi leder kamper, synes ikke det virker så panikkartet som tidligere.
Vet ikke om ting har snudd, annet enn marginer de to siste kampene.

Poenget med å spille sånn er vel åpenbart. Når det funker gir det rom, lar oss diktere tempo, bygger relasjoner i laget osv. 

Poenget med å øve på det er å bli bedre på det. Man må nesten øve i kamper også.

Syns vi har øvd i 3-4 år uten særlig fremgang, og i tillegg har vi ingen plan b. Igår, når vi setter oss selv i idiotiske situasjoner gang på gang, så savner jeg at man rett og slett prøver noe annet. Jeg sitter med hjertet i halsen hver eneste gang vi sender ballen til keeper som har press på seg inne i sin egen 5-meter. 

Riktignok prøvde Kreutz seg på noen lange crossere, og det ga oss mer dynamikk enn det uendelige småspillet på feilvendte spillere. Så er kanskje kampen igår et dårlig eksempel, siden altfor mange slet med enkle pasninger. Det var mange som ikke hadde dagen, men da er det heldigvis en styrke at vi klarer å ro i land 3 poeng
Enig, jeg skulle gjerne sett forskning eller tall som viser at det er mer effektivt å spille seg ut bakfra, for jeg trenger hjertemedisin hver gang. Tromsø drev med det samme i vinter, og det har ikke akkurat funka for dem heller. Overaktive analyseavdelinger?
Svar
#80
Generelle takeaways:

1) Høye innlegg foran mål er flott når man har gode hodespillere (hei Ilic). Når man ikke har det (ha det Ilic), taper man alle dueller i boksen, og det er en dårlig plan for å skåre mål.
2) Bjørdal må holdes skadefri. Han er essensiell. 
3) Noen bør snart oppdage "bakerste stolpe" i motstanders boks. Det er ALDRI noen der.
4) Om du ikke klarer levere presise pasninger når du er upressa, så er det rett og slett for dårlig. Dette er grunnleggende.
5) Skyt på FØRSTE TOUCH! (ikke fjerde). Og: man bør kunne avslutte med begge beina når man er spiss, om enn ikke like godt.
6) Riisnæs er en solid speller, men også en suveren fyr.
7) Pasningsspill innenfor egen 16 meter er generelt en uting og bør unngås.
8) Spelle ut bakfra er risikabelt, særlig når man sentrer til spillere som har noen i ryggen. 
9) At ballen går fra motstanders 16-meter til vår keeper uten å ha vært berørt av en motstander er...pinlig. Og kjedelig å se på. Skjerpings!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)