Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bakke ut
(04-28-2024, 11:27 PM)Østblokka Skreiv:
(04-28-2024, 11:20 PM)Paulinho Skreiv: TV2 ute nå og stiller spørsmål om Bakke er riktig mann - se https://www.tv2.no/video/sport/fotball/d...n/1958786/ Finnes det et styre i VIF? Hvorfor konfronteres ikke de/styreleder? 1 poeng i snitt siden han kom - Bakke, Nordnes og Ingebrigtsen må ut. Er mer usikker på Myhre

Ingebrigsten faktisk, han har da ikke vært i klubben på lenge. Han trakk seg for over 2 år siden mister Wink

Spiller ingen rolle. Han må ut uansett...
Svar
(04-29-2024, 12:59 AM)PrimeFootballer Skreiv:
(04-28-2024, 11:27 PM)Østblokka Skreiv:
(04-28-2024, 11:20 PM)Paulinho Skreiv: TV2 ute nå og stiller spørsmål om Bakke er riktig mann - se https://www.tv2.no/video/sport/fotball/d...n/1958786/ Finnes det et styre i VIF? Hvorfor konfronteres ikke de/styreleder? 1 poeng i snitt siden han kom - Bakke, Nordnes og Ingebrigtsen må ut. Er mer usikker på Myhre

Ingebrigsten faktisk, han har da ikke vært i klubben på lenge. Han trakk seg for over 2 år siden mister Wink

Spiller ingen rolle. Han må ut uansett...

..mente Trond Fredriksen.
Svar
(04-29-2024, 12:59 AM)PrimeFootballer Skreiv: Spiller ingen rolle. Han (Ingebrigtsen) må ut uansett...

Nydelig Wink
Tar denne tråden finfint på kornet.
Alt blir straks bedre om man bare kan lukte litt blod og finner noen å skylde på.
Svar
(04-29-2024, 08:16 AM)hmchrist Skreiv:
(04-29-2024, 12:59 AM)PrimeFootballer Skreiv: Spiller ingen rolle. Han (Ingebrigtsen) må ut uansett...

Nydelig Wink
Tar denne tråden finfint på kornet.
Alt blir straks bedre om man bare kan lukte litt blod og finner noen å skylde på.

Det er greit at du er uenig med folk om at GB og JJ bør sparkes, men det er svært dårlig kutyme å henge ut folk bare fordi de mangler en bit informasjon. Det blir litt som å latterliggjøre skrivefeil.

Du skriver vi trenger mindre endringer (små justeringer faktisk) for å snu det. Hvilke endringer er det? Jeg og mange med meg mener det skal mer til enn som små endringer. 

Vi har tydeligvis trent på en ballbesittende stil hvor vi skal spille oss ut av forsvar for enhver pris, uten egentlig å ha spillere til det (bakerst). I tillegg har vi henta en DM og en midtstopper som har teknikk som middels PostNord-krigere (de er riktignok en kriger, så pluss for det), og det som eneste forsterkning i de bakre leddene. For å være litt hard er det bare Kiil Olsen som har hatt en godkjent sesongåpning av de 6 bakerste. Borch og Jukle har vært under pari. Kreuz, Idumba og Hedenstad har vært svært dårlige. Samtidig har Hagen og Ambina vært dårlige, og det samme kan vel sies om Bjørdal. Strand er rett og slett ikke god nok offensivt, men vinner hjerter (også mitt) på at han jobber som F. Riisnæs har vært ok, og det synes jeg Rijks (minus hjerneblødningen mot Liin) og Kamara også har vært, siden de har fått lite å jobbe med.

Håkans har rett og slett redda oss, og når/hvis han forsvinner til sommeren er det over og ut slik det ligger an nå.

Jeg mistenker at det rett og slett er for dårlig intensitet på trening, og en feilvurdering av spillernes evner som fotballspillere sammenliknet med nivået i OBOS.  Samtidig har vi greid å samle en gjeng med frynsete nerver og lite stå-på-vilje. Det første er Bakkes ansvar, det siste JJs. Prosjektet har mislykkes. De bør begge gå nå, før vi blir et OBOS-lag i årevis.
Svar
(04-29-2024, 08:16 AM)hmchrist Skreiv:
(04-29-2024, 12:59 AM)PrimeFootballer Skreiv: Spiller ingen rolle. Han (Ingebrigtsen) må ut uansett...

Nydelig Wink
Tar denne tråden finfint på kornet.
Alt blir straks bedre om man bare kan lukte litt blod og finner noen å skylde på.

Jeg tror de fleste forstod at det her var snakk om ‘mistaken identy’. Et mye større problem i denne klubben enn misfornøyde supportere er at det finnes en bortforklaringskultur hvor man er livredd for å kreve resultater og for å ta tøffe grep dersom disse uteblir. Vi så det med Deila og Drammensmafiaen, vi så det med DFE. De fikk holde på altfor lenge pga inkompetanse i leddet over som lot seg forlede til å tro at forløsningen var rett rundt hjørnet. Det skaper neppe mer intensitet rundt resultatkravene å ha en fraværende eier som ikke er overtydelig med å kommunisere ambisjoner. Derfor kan den dag i dag Bakke med stor ro innrømme at han ‘forstår at hans posisjon diskuteres og at det er en resultatbusiness’. Han vet jo at i Enga er dette for det meste tomme ord.

Forundrer meg også litt at JJ’s ‘bidrag’ ikke snart blir mer konfrontert mer i media. Sjelden sett et tydeligere eksempel på å møte seg selv i døra og helt forunderlig at ikke dette tas fatt i. Blir vel kanskje skånet av tidligere kollegaer?
Svar
Jeg tviler også på at det blir sparket noen i apparatet denne uken.

Hvis jeg var styreleder ville jeg sagt at 2 p i snitt er forventet, og de har de 10 første rundene til å komme dit.
Da må de vinne neste 5 kamper, da har vi 20p etter 10 kamper og 2.plass i sikte.

De må vinne alle kampene i mai (cupkampen som bonus)!

Jeg tror de skal slite med å nå 20 p etter 10 runder, men skulle de klare det så skal jeg ta av hatten og applaudere.

Kanskje Bakke må tenke litt på svaret han ga i går:
"Vi pleier jo å måle prestasjoner vi, og evaluere det.
Nå har vi liksom så langt sagt at okei vi har ikke nok poeng,
men vi har hatt en god del okei prestasjoner men må bli mer effektive i begge bokser"
Bakke; i mai måler du bare resultater!
Svar
(04-29-2024, 09:19 AM)Hermansen Skreiv: De fikk holde på altfor lenge pga inkompetanse i leddet over som lot seg forlede til å tro at forløsningen var rett rundt hjørnet. Det skaper neppe mer intensitet rundt resultatkravene å ha en fraværende eier som ikke er overtydelig med å kommunisere ambisjoner. Derfor kan den dag i dag Bakke med stor ro innrømme at han ‘forstår at hans posisjon diskuteres og at det er en resultatbusiness’. Han vet jo at i Enga er dette for det meste tomme ord.

Forundrer meg også litt at JJ’s ‘bidrag’ ikke snart blir mer konfrontert mer i media. Sjelden sett et tydeligere eksempel på å møte seg selv i døra og helt forunderlig at ikke dette tas fatt i. Blir vel kanskje skånet av tidligere kollegaer?

Jeg tror på den ene siden at vi ikke er tjent med bråk. Men på den andre siden må vi gjøre grep nå, hvis vi skal gjøre grep.

Fem kamper ut i sesongen er vi seks poeng bak xxx og seks poeng bak Stabæk, hvis de vinner sin hengekamp. Det er en 16.mai kamp med kniven på strupen allerede. Og før den tid er det Bryne og AaFK. Forstetter den dårlige trenden nå så kan vi avskrive opprykket alt på nasjonaldagen. I hvert fall et direkte opprykk. Det er faktisk så alvorlig som det.

Etter å ha sett den svakeste og mest ynkelige forestillingen jeg tror jeg har sett siden Olle Nordins dager så blir jeg dypt, dypt bekymra. Trenden fra i fjor om at alt går inn virker å ha fortsatt. Spillerne ser jo ut som de har PTSD.

På meg virker det som om vi har hentet to spisser som begge er dårligere enn El-Abdellaoui. Stopperne er akkurat like dårlig som fryktet. Den eneste som det gjør litt vondt å møte er henvist til benken. Og vi fortsetter med det åndssvake spillet bakfra.

Jeg er ikke så veldig opptatt av å finne syndebukker. 1-0 til dem er et skudd som treffer 1 av 1000 ganger. Og 2-1 er et innlegg. Det er sikkert mulig å finne syndebukker her, noen glapp i markeringene og keeper kunne reddet. Men sånt skjer i fotball. Alle lag slipper inn mål, selv Real Madrid, Manchester City og Brasil. Men det er de unødvendige målene jeg er mest opptatt av. 3-1 målet er for meg en gåte. Det er som å se Kiil Olsens pasning mot Stabæk enda en gang og det er den som dreper kampen. Hvorfor står Sjøeng på 11 meter og slår en løs pasning til Ambina som er under press?

Fotball i OBOS er ikke noen frøkensport. Jeg vet ikke hva de forberedete seg på, men det som møter oss er akkurat hva vi forventa. Eller i hvert fall hva de fleste supportene forventa. Hva Bakke&Co forventa vet ikke jeg. Det er lag som spiller cupfinale, som har stor innsats og som parkerer bussen. Sånn kommer det til å være. Hver eneste gang.

Før sesongen snakket Myhre om den situasjonen der Nelson fikk stå og juble mot Østblokka uten at noen spillere grep inn. Jeg ser de samme holdningene nå. Han hadde også satt sammen en kavalkade fra Premier League med steintøft forsvarsspill som vi skulle kopiere. Hvor har det blitt av det?

Og hvorfor har vi ikke hentet spillere vi trenger? Hvor er forsvarssjefen? Hvor er spissen som skal score mål? På meg virker det som vi har hentet to spisser som begge er dårligere enn El-Abdellaoui.

Dette er en så dårlig innsats av alle involverte at det er en skam. De spiller i mine øyne russisk roulette med klubbens framtid. Verken Bakke eller Jokke kommer til å overleve i sine jobber om det ikke går rett opp på første forsøk. I år skulle vi sprette rett opp igjen rett og slett fordi vi har mer penger og flere gode spillere enn de andre OBOS-lagene. Vi skulle ikke vært her i utgangspunktet. Rykker vi derimot ikke opp i 2024 så venter OBOS-hverdagen.

Tallene er ganske klare. I Eliteserien klarte vi ikke å drifte klubben i null. Det var store tap hvert år, som ble kompensert med spillersalg. I OBOS har vi omtrent 20 millioner mindre i inntekter enn i Eliteserien. Vi har mindre utgifter også Men et år 2 i OBOS blir en helt annerledes satsing enn den vi har nå. Da må vi bygge klubben ned til faktisk i harmonere med en hverdag i OBOS, noe som setter oss langt langt tilbake. I år trenger vi ikke det. Vi håper og tror det blir med det ene året i OBOS og at Ilic-salget skal finansiere det.

Men det virker som om det er en forbannelse over klubben. Det er mangel på harmoni på absolutt alle nivåer. Alle skulle jo trekke i samme retning, men de som ikke gjør det er klubben, sportssjefen og trenerne.

Nå har vi et styre med mye nye folk. Nå er det viktig at de er på her nå. Personlig driter jeg i NM, hva som skjer mot Tromsø i midtuka er uinteressant. Men vinner vi ikke neste seriekamp, hjemme mot Bryne, så brenner det alvorlig på dass. Skal det gjøres grep så må det gjøres grep nå. Å sparke Bakke etter 12 serierunder har ingenting for seg. Skal det skje noe må det skje nå. Ikke senere. Nå, mens det enda er tid.

Og hvis det blir Bakke også i fortsettelsen så må de snart klare å skjønne at de må legge om stilen sin. Jeg er ikke trener på toppnivå, men det er mange ting jeg rett og slett ikke skjønner. Det tas for mye risiko ved å flytte opp for mange folk. Det gir kontringer i mot. Og spillet i bakre rekker har alt for høy risiko. Vi kan ikke stå og slå pasninger opp til spillere under press og uten sikring. Og vi trenger ikke spille motstanderne gode i forsvar. La ballen gå langs bakken der.

Det er masse å si og mye er sagt fra før. Jeg klarer ikke å bestemme meg helt for om jeg mener at det er best å feie fiaskoene under teppet, eller å faktisk ta grep. Men jeg heller mot det siste. Det var mulig for Bakke å komme inn utenfra i LSK for å redde klubben etter et nedrykk han ikke var en del av. Å sammenlikne Vålerenga 2024 med LSK i 2020 blir derfor helt feil. Der skulle han snu noe andre hadde skapt, her skal han snu noe han selv har skapt. I LSK brukte han noen uker på å få laget til å sitte. Her har han brukt snart et år uten å få det til. Det får uansett være styrets vurdering. Trenere blir målt på resultater, men det blir også styrer. Etter 24 poeng på 25 seriekamper så er det i hvert fall veldig vanskelig å tro at dette her kommer til å snu bare det blir gitt enda mer tid.
Svar
Virker hyggelig - men tafatt Bakke. Tror ikke han er det aller største problemet. Det største problemet er at vi har for dårlige spillere - og en del av de som er for dårlige viser i tillegg særdeles dårlig moral med dårlig innsats og et kroppsspråk som tydlig sier at "jeg er for god til å være her i OBOS". De som har ansvaret for å sette sammen spillergruppa er de som har hovedskylden .. Bakke er helt sikkert medskyldig i det også - men for kjøp og salg av spillere er vel JJ hovedansvarlig.

Håper Bjørdal er tilbake snart - med han, Strand og Riisnæs har vi 3 bra spillere med god moral på midten ihvertfall. Håkans bør være rask og god nok til å være en trussel for de fleste OBOS lag som kant/innoverkant og selv om han var svak igår har jeg tro på Sjøeng. Men så er det omtrent slutt - syntes forresten Kiil Olsen var bra i senhøstkampene ifjor .... Det skulle ryddes opp i stallen etter fjoråret - foreløbig er resultatet at vi er mye svakere enn det svake 2023 laget. Om vi innser at vi er dårlige (ihvertfall ikke gode) må vi ihvertfall være påskrudd mentalt hele veien og villig til å jobbe hardt. Ta dueller og spille enkelt. Ikke prøve å spille et spill som Manchester City når vi egentlig er Rochdale.
Svar
(04-29-2024, 02:32 PM)Rutter Skreiv: Virker hyggelig -  men tafatt Bakke. Tror ikke han er det aller største problemet. Det største problemet er at vi har for dårlige spillere - og en del av de som er for dårlige viser i tillegg særdeles dårlig moral med dårlig innsats og et kroppsspråk som tydlig sier at "jeg er for god til å være her i OBOS".  De som har ansvaret for å sette sammen spillergruppa er de som har hovedskylden .. Bakke er helt sikkert medskyldig i det også - men for kjøp og salg av spillere er vel JJ hovedansvarlig.

Håper Bjørdal er tilbake snart - med han, Strand og Riisnæs har vi 3 bra spillere med god moral på midten ihvertfall. Håkans bør være rask og god nok til å være en trussel for de fleste OBOS lag som kant/innoverkant og selv om han var svak igår har jeg tro på Sjøeng. Men så er det omtrent slutt - syntes forresten Kiil Olsen var bra i senhøstkampene ifjor .... Det skulle ryddes opp i stallen etter fjoråret - foreløbig er resultatet at vi er mye svakere enn det svake 2023 laget. Om vi innser at vi er dårlige (ihvertfall ikke gode) må vi ihvertfall være påskrudd mentalt hele veien og villig til å jobbe hardt. Ta dueller og spille enkelt. Ikke prøve å spille et spill som Manchester City når vi egentlig er Rochdale.

Heihei, ikke diss Rochdale, de er sikkert bedre enn oss!
Svar
Det er jeg faktisk helt sikker på at de er. Ihvertfall hva gjelder duellkraft og innsats.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 6 Gjest(er)