Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6. semifinale VIF -Oilers onsdag 10.04.24. kl. 1900
#1
Så skjedde det jeg nesten ikke har turt å tenke på. Vi har en matchpuck onsdag hvor vi med seier kommer til finale for første gang på 10 år!

Det er utsolgt på billettsiden. Klubben oppfordrer til å følge med. Det kan bli lagt ut billetter onsdag kl. 0900. Uavhentede sesongkortplasser mm.
https://www.vif-hockey.no/artikel/tknaal...er-tilbake

Vi har vært gode i Jordal Amfi. Fem strake seire i sluttspillet. Og med 5000 fans på tribunen skal vi klare dette.

Et litt urovekkende dog er at vi går på lite folk. Oilers har sju backer og 12 voksne forwards. Vår fjerderekke blir tynn ift til dems. I dag ble Svendsen og Torrissen benket før 3. periode etter bare ca 5 min hver til da. Brekke ble rullert inn som 10. forward.
Svar
#2
Kjenner jeg er veldig spent på denne. Gutta er nok proppfulle av selvtillit nå, samtidig som Stavanger er revansjesugne og kommer til å gå all in.

Vi er helt nødt til å tette igjen bakover og spille solid i 60 minutter, og Mathis Olimb er som regel jævlig god, men han må ikke tro han er bedre enn han er.

Jeg tror, som jeg sa før kamp 5, at vinneren av kamp 5 går videre til finalen. Tror vi tar denne, men da må alle gutta være påskrudd i 3 perioder. Ikke noe rom for unødvendige utvisninger eller å senke intensiteten underveis, sånn som skjedde i 2. periode i DNB. Da blir vi hardt straffa..
Svar
#3
(04-09-2024, 12:30 PM)HaraldsPokal Skreiv: Kjenner jeg er veldig spent på denne. Gutta er nok proppfulle av selvtillit nå, samtidig som Stavanger er revansjesugne og kommer til å gå all in.

Vi er helt nødt til å tette igjen bakover og spille solid i 60 minutter, og Mathis Olimb er som regel jævlig god, men han må ikke tro han er bedre enn han er.

Jeg tror, som jeg sa før kamp 5, at vinneren av kamp 5 går videre til finalen. Tror vi tar denne, men da må alle gutta være påskrudd i 3 perioder. Ikke noe rom for unødvendige utvisninger eller å senke intensiteten underveis, sånn som skjedde i 2. periode i DNB. Da blir vi hardt straffa..

Enig med det du skriver her. Olimb er heldigvis en som tør å holde i pucken, men enkelte ganger kan det gå galt som sist.
Det må bli opp til resten av laget å forsøke det samme, holde på pucken. Vi kan ikke la Oilers få komme inn i vår sone gang på gang og bare lempe ut.
Hadde andre turt, hadde mest sannsynlig Olimb ikke tatt like store sjanser, men når han blir så alene om å holde i puck, må han dessverre gjøre det enkelte ganger for å skape ro i laget.

Er så usikker på denne kampen. Vi vet vi kan snu 3 mål bak, og vi vet vi kan slå dem i Stavanger. Godt å ha i bakhodet, men vi bør avgjøre denne hjemme.
Stiller vi opp som siste 30 hjemme sist og første 20 igår, vinner vi denne kampen.
Svar
#4
Hva er skadesituasjonen? Fått noen tilbake?
Svar
#5
(04-10-2024, 04:56 AM)Wild Touch Skreiv: Hva er skadesituasjonen? Fått noen tilbake?

Vi vet at Finstad og Partanen er ferdig for sesongen. Da er det tre vi venter på. Herman Mowe spilte for U-20 sist helg. Gabriel Koch ut med hjernerystelse for 5 uker siden. Vanskelig å vite når han kan være klar. Det samme med Mingoia. Syk fortsatt? Laget legges ikke ut før kl. 1730.

Nettopp det at vi har skader på så mange gjør oss sårbare. Oilers har fullt lag. Deres 4. rekke med Mauldin, Dineen og Elvsveen klokket inn 40 min sist til sammen. Vår 4. rekke med Brekke, Svendsen og Torrissen klokket inn 20 min totalt. Svendsen og Torrissen var benket i 3. periode sist. Våre toppspillere spiller langt mer enn Oilers sine. F.eks Olimb og Røymark med 22 min hver, mens Kissel og Trettenes hadde 18 min hver.

https://twitter.com/i/status/1777963742363263277
Svar
#6
I dag håper jeg gutta kommer ut i 100. Kan ikke være breiale Vålerenga som entrer isen etterpå. Forventer bra trykk på tribunen også, så er det bare for gutta å dra nytte av den energien!
Svar
#7
Det er så fortjent at Oilers vinner, de pisser på oss i de 2 siste periodene.
Vi har et så dårlig overtallsspill at det ikke ligner grisen. Vi har under et skudd pr overtall i snitt, og Andersson pøser på med stjerna Thoresen som spiller i hvert overtall.
Jeg gir opp denne trenern som ikke forstår at de beste skal spille overtall.
Hadde vi hatt et powerplay som fungerer, hadde vi vunnet kampen, men Andersson satser på breddeidrett og lar alle spille.

Faan så forbanna jeg er nå.
Svar
#8
Powerplayet vårt er så skandale. Da vi ikke skapte noe på de minuttene visste jeg at vi skulle tape selv om vi ledet kampen på det tidspunktet. Slik ståa er nå så sitter jeg å håper på at motstander aldri drar på seg minutter, for det gir dem masse energi å ri av utvisninger.
Da er det vinn eller forsvinn i Stavanger om to dager, dette gjelder spesielt for Fredrik Andersson. Han er nok ferdig i klubben ved exit der, men får fullføre kontrakten ut neste sesong ved finalebillett.
Svar
#9
(04-10-2024, 09:23 PM)Flemmern Skreiv: Det er så fortjent at Oilers vinner, de pisser på oss i de 2 siste periodene.
Vi har et så dårlig overtallsspill at det ikke ligner grisen. Vi har under et skudd pr overtall i snitt, og Andersson pøser på med stjerna Thoresen som spiller i hvert overtall.
Jeg gir opp denne trenern som ikke forstår at de beste skal spille overtall.
Hadde vi hatt et powerplay som fungerer, hadde vi vunnet kampen, men Andersson satser på breddeidrett og lar alle spille.

Faan så forbanna jeg er nå.

Skjønner at du er skuffa, og at dette er i kampen hete, men ro ned den Thoresenrantinga di litt vær så snill? Vi taper fullt fortjent fordi vi blir passive og prøver å ri inn den ledelsen vi har. Vi har spilt annenhver dag i to uker, og vi er slitne. Mer slitne enn Oilers som har flere gode spillere enn oss pdd.

Dette er en kamp mellom to gode hockeylag som bærer preg av at vi ikke har ubegrensa med energi. Stavanger gjør det samme som oss etter at de tar ledelsen, legger seg bakpå og lemper pucker i rundvant. De er mye bedre enn oss i forecheckinga si, som gjør at vi sliter med å etablere angrep. 

Jeg var sikker på at vi skulle klare det helt til 3-3. da så jeg at vi ikke hadde det siste giret. 

Vi KAN vinne på fredag, men forhåpningene mine til finalespill sank betraktelig etter dagens kamp.
Svar
#10
Hovedsakelig fotballgutta jeg følger. Var på Jordal for første gang på noen år i kveld. Det har blitt en fantastisk flott arena. Herlig stemning, men enorm skuffelse til slutt. Føler på tomhet nå.
Hadde bare Dostie satt 4-2 på den store sjansen alene med keeper i andre periodens siste sekunder...

Må vel et lite under til om det skal bli finale.
Stor slitasje på Enga-spillerne i forhold til Soilers.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)