Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga sesongen 2023
(02-16-2024, 04:56 PM)Rad11vb Skreiv: Ja men 6 av 11 er her som feks rundspilte lsk hjemme før rødt kort,  7 av 11 som spilte jevnt mot Bodø i cupen.  Vi har spilt flere gode kamper med samme stamme..Velger å være positiv og at med en solid stopper og ett par nye til så stiger konkurranse og nivå på trening og kamp.

Det er jo bredden vi snakker om, ikke det at vi har 6-7 spillere som er gode nok for eliteserien.
Vi snakket om dette i hele 2023, at treningsgrunnlaget ble for spedt og dårlig med alle unge.
Det samme skjer i pre-season nå, som vi burde luka vekk.

Om vi har 10 gode elitespillere, betyr det nada når det er 14stk på trening og halvparten er gutter under 18 år.

Nå har jeg skrevet dette 3 ganger til deg, men det virker ikke som om du bryr deg eller får det med deg.
Vet vi har flere gode spillere, men det hjelper så lite.
Svar
Vurderer JJ utelukkende etter forrige vindu. Utenfra så virket JJ ganske vingeklippet, med flere som blandet seg inn. DEF hadde sine meninger om utenlandske spillere, Trøim og styret satt ned foten ihvertfall en gang, sikkert flere ganger også. DEF og styret var uenige også, DEF ville ha inn mer rutine, styret hadde et vedtak om unge spillere.
I utgangspunktet, så var det flere solide signeringer; Juklerød, Strandberg, Ofkir. Så kan det diskuteres om trenerteamene har klart å få ut potensialet i signeringene.
Svar
(02-16-2024, 06:41 PM)NilsDN Skreiv:
(02-16-2024, 06:02 PM)Churchill Skreiv: Både Glimt, Viking og Brann fylte på stallen med "lokale" talenter da de rykket ned. De beholdt en stamme og hentet inn unge og talentfullt. Ingen av dem hade spillere fra fotballens mørkeste avkroker på prøvespill. Jeg tror dessverre at JJ er en katastrofe for VIF. Den mannen har det i kjeften og bakbeina.

Ja, men det visste vi vel egentlig alt når han kom? 

Største problemet er at han skal være "for flink". Det er noe som heter å gå over bekken etter vann. Vi hadde en ok stopper i Bitri. Så hvorfor låne ut han og så reise til Cape Town for å finne en benkesliter på 71 grader sør? 

Der er du inne på noe. JJ kan aldri slå seg til ro med sikre og gode løsninger, han må alltid gjøre noe eksepsjonelt. Risikoen for at det da ikke går så bra, er rimelig stor.
Svar
Jo da Flemmern. Pust rolig nå. Synes vi stresser altfor mye. Kanskje vårt press om å MÅ rykke opp stresser gutta. Rykker vi ikke opp så stopper ikke klubben.Vi må bare prøve igjen. Det jeg mener er at har vi en stamme på 7-8 gode eliteseriespillere, fyller på med 3-4 som går rett inn på laget og våre unge tar steg så kan sesongen bli skikkelig god den. Så får vi enten være positive eller sutre..Det er nå opp til hver enkelt.
Svar
(02-16-2024, 06:02 PM)Churchill Skreiv: Både Glimt, Viking og Brann fylte på stallen med "lokale" talenter da de rykket ned. De beholdt en stamme og hentet inn unge og talentfullt. Ingen av dem hade spillere fra fotballens mørkeste avkroker på prøvespill. Jeg tror dessverre at JJ er en katastrofe for VIF. Den mannen har det i kjeften og bakbeina.

Jeg er delvis enig med deg der, men jeg har brukt et uttrykk tidligere som Jrg velger å bruke igjen - det blir som å sammenligne epler og pærer. Brann startet nedrykksesongrn med en avdanket og utgått spillertropp. Glimt hadde også flere eldre spillere. Viking skal jeg ikke uttale meg om fordi det husker jeg ikke, men situasjonen vår blir nok mer riktig å sammenligne med situasjonen LSK var i. Min mening er at det ikke er talentene det har stått på i vif, men mangel på kvalitet og kanskje ambisjoner blant de rutinerte spillerne. Oldrup, Strandberg, Kjartansson, layouni, Juklerød, Bjørdal - helt ærlig, hva har disse bidratt med sportslig sett på banen de seneste to sesongene? 

Brann hadde en fungerende stamme med Finne, Rasmussen, Heltne Nilsen og de valgte derfor å ta inn yngre spillere som kunne fungere rundt disse. 

Nevnte dette kun for å forsvare JJ i en liten grad, men jeg er helt enig. Om dette går til helvete nå så er det strykkarakterer fra JJ og det vil i ettertid bli sett på som et mislykket «prosjekt JJ» om dette går til helvete.
Svar
(02-16-2024, 11:40 PM)Majorstuen Skreiv:
(02-16-2024, 06:02 PM)Churchill Skreiv: Både Glimt, Viking og Brann fylte på stallen med "lokale" talenter da de rykket ned. De beholdt en stamme og hentet inn unge og talentfullt. Ingen av dem hade spillere fra fotballens mørkeste avkroker på prøvespill. Jeg tror dessverre at JJ er en katastrofe for VIF. Den mannen har det i kjeften og bakbeina.

Jeg er delvis enig med deg der, men jeg har brukt et uttrykk tidligere som Jrg velger å bruke igjen - det blir som å sammenligne epler og pærer. Brann startet nedrykksesongrn med en avdanket og utgått spillertropp. Glimt hadde også flere eldre spillere. Viking skal jeg ikke uttale meg om fordi det husker jeg ikke, men situasjonen vår blir nok mer riktig å sammenligne med situasjonen LSK var i. Min mening er at det ikke er talentene det har stått på i vif, men mangel på kvalitet og kanskje ambisjoner blant de rutinerte spillerne. Oldrup, Strandberg, Kjartansson, layouni, Juklerød, Bjørdal - helt ærlig, hva har disse bidratt med sportslig sett på banen de seneste to sesongene? 

Brann hadde en fungerende stamme med Finne, Rasmussen, Heltne Nilsen og de valgte derfor å ta inn yngre spillere som kunne fungere rundt disse. 

Nevnte dette kun for å forsvare JJ i en liten grad, men jeg er helt enig. Om dette går til helvete nå så er det strykkarakterer fra JJ og det vil i ettertid bli sett på som et mislykket «prosjekt JJ» om dette går til helvete.
Du sier innledningsvis at det var stor forskjell på situasjonen til Brann og Glimt ift. VIF, men di analyse av hvorfor det gikk galt i VIF i 2023, er temmelig likt det som skjedde i Brann. Begge hadde spillerstaller med mange avdankede spillere. Brann kvittet seg med disse  mens de spilte i OBOS og klarte å knytte til seg en hel del spillere med stort potensiale. Det satte en spillestil og fortsatte å bygge en stall utfri denne  forutfor og gjennom forrige sesong. Det er det VIF også må gjøre. Det finnes mange unge spillere i Norden som tar ett år i OBOS hvis de har stor nok tro på prosjektet til VIF. Brann klarte akkurat det kunststykket. De hadde en plan som nye spillere trodde på og ville være en del av. Har VIF det? Har JJ det? Har Bakke det? Det tror jeg faktisk ikke, og det er her problemet til klubben ligger. Ingen unge og fremadstormende spiller tør ta sjansen på prosjektet til VIF.
Svar
(02-17-2024, 02:40 AM)Churchill Skreiv:
(02-16-2024, 11:40 PM)Majorstuen Skreiv:
(02-16-2024, 06:02 PM)Churchill Skreiv: Både Glimt, Viking og Brann fylte på stallen med "lokale" talenter da de rykket ned. De beholdt en stamme og hentet inn unge og talentfullt. Ingen av dem hade spillere fra fotballens mørkeste avkroker på prøvespill. Jeg tror dessverre at JJ er en katastrofe for VIF. Den mannen har det i kjeften og bakbeina.

Jeg er delvis enig med deg der, men jeg har brukt et uttrykk tidligere som Jrg velger å bruke igjen - det blir som å sammenligne epler og pærer. Brann startet nedrykksesongrn med en avdanket og utgått spillertropp. Glimt hadde også flere eldre spillere. Viking skal jeg ikke uttale meg om fordi det husker jeg ikke, men situasjonen vår blir nok mer riktig å sammenligne med situasjonen LSK var i. Min mening er at det ikke er talentene det har stått på i vif, men mangel på kvalitet og kanskje ambisjoner blant de rutinerte spillerne. Oldrup, Strandberg, Kjartansson, layouni, Juklerød, Bjørdal - helt ærlig, hva har disse bidratt med sportslig sett på banen de seneste to sesongene? 

Brann hadde en fungerende stamme med Finne, Rasmussen, Heltne Nilsen og de valgte derfor å ta inn yngre spillere som kunne fungere rundt disse. 

Nevnte dette kun for å forsvare JJ i en liten grad, men jeg er helt enig. Om dette går til helvete nå så er det strykkarakterer fra JJ og det vil i ettertid bli sett på som et mislykket «prosjekt JJ» om dette går til helvete.
Du sier innledningsvis at det var stor forskjell på situasjonen til Brann og Glimt ift. VIF, men di analyse av hvorfor det gikk galt i VIF i 2023, er temmelig likt det som skjedde i Brann. Begge hadde spillerstaller med mange avdankede spillere. Brann kvittet seg med disse  mens de spilte i OBOS og klarte å knytte til seg en hel del spillere med stort potensiale. Det satte en spillestil og fortsatte å bygge en stall utfri denne  forutfor og gjennom forrige sesong. Det er det VIF også må gjøre. Det finnes mange unge spillere i Norden som tar ett år i OBOS hvis de har stor nok tro på prosjektet til VIF. Brann klarte akkurat det kunststykket. De hadde en plan som nye spillere trodde på og ville være en del av. Har VIF det? Har JJ det? Har Bakke det? Det tror jeg faktisk ikke, og det er her problemet til klubben ligger. Ingen unge og fremadstormende spiller tør ta sjansen på prosjektet til VIF.

De hadde fortsatt Finne, Heltne Nilsen, Ruben Kristiansen, Mathias Rasmussen som sentrale brikker i gjenoppbyggingen. Disse leverte varene. De spillerne har ikke vi i dag med mindre Hagen, Bjørdal, Kiil Olsen, Håkans leverer stabilt i år. Brann hadde spillere som fungerte. Problemet til Brann var jo at spillerne rundt disse «profilene» ikke var gode nok. Derfor brukte de yngre/uetablerte spillere som Horn Myhre, Wulfe, Kniksen Jr, Heggebø rundt disse spillerne. 

Problemet i VIF er omvendt. Vi har de uetablerte spillerne, men vi trenger de spillerne som til enhver tid leverer varene som forventet. Brann hadde disse i Finne, Heltne Nilsen, Ruben Kristiansen, Rasmussen. Hvilke spillere mener du vi har som er stabilt gode? 

Det er nok det som bekymrer JJ, Bakke og Myhre. Jeg skal driste meg til å si at Brann rykket ned med en sterkere tropp enn det vi gjorde, med en fungerende sentrallinje mot slutten før nedrykk var et faktum.

LSK derimot hadde de siste sesongene stor sett hentet spillere fra lavere divisjoner og bunnlagene i eliteserien. Når de startet sesongen hadde de kun Mathew og Lehne Olsen som var brukbare spiller, mens resten stort sett var egenutviklede spillere uten særlig erfaring. LSK haltet seg gjennom OBOS, men forsterket med Åsen og Helland blant annet når opprykket var et faktum.
Svar
Hadde Stefan fått blodfortynnende hadde han sannsynligvis unngått blodpropp og kunne fortsatt spilt fotball 

Her snakker han om det han mener er en sykehusskandale, sorgen over å måtte legge opp, erstatningssøksmål og muligheten for å ha en rolle rundt landslaget framover. 


Strandberg åpner opp – ukjent drama ødela karrieren – NRK Sport – Sportsnyheter, resultater og sendeplan



Tragisk at karrieren hans skulle enda på den måten.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)