Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd VIF - Storhamar lørdag 20.01.24. kl. 1600
#1
Denne kampen ble utsolgt allerede sist helg. Det med de nye høye prisene. Så da er nok klubben veldig fornøyd. Det gir jo også en pekepinn på at prisene i en evt semifinale og finale kan bli skrudd opp ytterligere et hakk.

Sportslig sett mistet vi nok muligheten til å kjempe om seriegullet mot nettopp Storhamar med tapet i Sarpsborg torsdag. Vi er nå hele 11 poeng bak Storhamar. Riktignok har vi en kamp mindre spilt og vi har 13 kamper igjen. Men Storhamar skal kollapse om de skal rote bort serieledelsen. Det gjør de neppe. 

Vi må heller konsentrere oss om 2. plassen. Da må vi holde Oilers bak oss. De er seks poeng bak oss, men har en hengekamp mot Lørenskog borte. Den vinner de. Lørenskog har prøvd å få tilkjent seieren i en kamp som skulle vært spilt før jul. Oilers kom seg ikke til Oslo pga uvær. Det var utstedt ekstremværvarsel for denne torsdagen. Men Oilers gamblet på at flyet skulle gå allikevel. Det gjorde det ikke, og Oilers møtte dermed ikke opp til jubileumskamp som Lørenskog hadde lagt opp til. I dag avgjorde Forbundet at kampen skal spilles.

Vi manglet Andrew Nielsen og Thomas Olsen mot Sparta. Det skal være snakk om hhv rygg og strekk i låret. VIF tror begge spiller i morgen.

Storhamar manglet Villiam Strøm, Jakob Noer, Martin Johnsen, Jakob Berglund og Martin Rønnild mot Comet torsdag. De to siste er nok klare mot oss.

De har også hentet en canadier. Maxime Trepanier  Maxime Trépanier - Stats, Contract, Salary & More (eliteprospects.com)  VIF skal også ha fått tilbud om han, men takket nei. Det spesielle er at de visste at det kunne komme en overgangnekt. Så de fortet seg. Forbundet har nå i dag satt ned foten for flere overganger til Storhamar. Reglene rundt klubblisens er så kompliserte at jeg har gitt opp å prøve å forstå. 

Men Storhamar har tatt opp et ansvarlig lån for å håndtere store underskudd. De har rettigheter til å selge arenanavnet, og det gjorde de for flere år tilbake til CC (shoppingsentre). Der skal de få 500000 kr i året har det blitt sagt. Men nå har det fått utbetalt 5 millioner på forskudd. Dvs at de i ni år fremover ikke får noenting... Her er det mye som skurrer, og de har rapportert feil til Forbundet. Derfor overgangsnekten...

Tabellen  EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)
Svar
#2
Thomas Olsen spiller!
Svar
#3
Vi er fulltallige i dag. Mangler kun Auk.
Svar
#4
Nå bør alle varsellampene lyse sterkt for de som sitter med ansvaret over sportslig ledelse på Jordal. Spørsmålet er om Andersson og Myrvold skal ha ansvaret for dette laget videre. Jeg har ingen anelse hva som er galt i klubben, men utfra TV-bildene virker Andersson å være hele Jordals mest likegyldige til totalslakten. Det er forsåvidt helt greit å tape hockeykamper, men ikke uten å legge ned innsatsen og vise at det svir å bli overkjørt på den måten. Opplever at likegyldigheten fra Vålerenga Fotball har begynt å overta rundt hockeyen også, det er veldig skummel utvikling. Mulig jeg er helt på jordet og at det er andre ting som skurrer, men det hadde vært interessant å få en debatt rundt på forumet.
Svar
#5
(01-20-2024, 03:25 PM)sorum2 Skreiv: Vi er fulltallige i dag. Mangler kun Auk.

Det så jammen ikke slik ut.
Er det ingen andre som ser at laget sliter voldsomt om dagen og har gjort det lenge?
Når er siste gode kampen vi spilte? Rævva mot Oilers hjemme selvom vi vant. Rævva mot Sparta både hjemme og borte, rævva hjemme mot Stjernen og nå rævva hjemme mot Storhamar.
Som jeg nevnte sist, taper vi denna kampen, tror jeg vi ikke kommer til semifinalen engang og ryker mot Stjernen i kvarte'n.

Andersson viser nok en gang at han er en middelmådig trener, og gjør ingenting selvom laget ikke fungerer. Sånn har det som nevnt vært lenge.
Tuben har gått fra å være veldig god, til middelmådig og nå elendig. Han klarer ikke stoppe en puck som kommer på hans høyreside, spesielt høye pucker. Det er alltid 20-30cm ledig over høyre skulder på Tuben.
Når han da ikke klarer å holde venstre stolpe heller, og gir returer i tonnevis, viser han bare at han dessverre ikke er stabilt god nok.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor Røya får spille i de 2 første rekkene, alt for dårlig. Se bare på sjansen helt i begynnelsen av kampen da han og Olimb går mot mål. Røya har 2-3 sekunder på seg å spille pucken på tvers, men venter og venter før han avslutter midt på keeper. Han er så dårlig med puck at jeg får vondt.

Samme med Sander Thoresen, og dette er ingen vendetta mot disse gutta, men de er ikke gode nok, men får allikevel spille masse.
Begge spiller i hvert sitt overtall, og det er en gåte. Ingen er gode med puck, og ingen har oversikt over med- eller motspillere. Røya fungerer defensivt, men da skal han ikke spille i de 2 første rekkene, de som skal produsere.

Idag er det først og fremst Tuben som er ekstremt dårlig, og etterhvert gir de andre opp. Man ser på spillerne at det er null glød der ute.

Vi taper stort sett alle dueller, og selvom ikke Storhamar vinner duellene, har de alltid en annen mann som plukker opp pucken. De pissa på oss i 50 minutter (bortsett fra siste 10 av andre). Trener gjør ingen grep, der er det helt natta.

Har sagt det før, topp laget og få ut daukjøttet når vi må prestere. I tillegg når vi ikke klarer å få pucken ut med vår vante spillestil, må da for faan Andersson gjøre endringer. Det er faktisk lov å spille ut langs vantet også når motstander leser oss som en åpen bok og bare legger en spiller på vår senter som kommer inn i midten.
I tillegg er det stort sett ingen som går i dueller, bare bambi på glattisen hele veien.

Sist kamp var jeg forbanna, nå er det like før det rakner.
Jeg mener Andersson viser at han ikke er god nok, og derfor bør trekke seg. Det skjer sikkert ikke, og derfor blir det 4'de plass i serien og ut i kvarten. Du hørte det her først!

(01-20-2024, 07:38 PM)Grevlingen Skreiv: Nå bør alle varsellampene lyse sterkt for de som sitter med ansvaret over sportslig ledelse på Jordal. Spørsmålet er om Andersson og Myrvold skal ha ansvaret for dette laget videre. Jeg har ingen anelse hva som er galt i klubben, men utfra TV-bildene virker Andersson å være hele Jordals mest likegyldige til totalslakten. Det er forsåvidt helt greit å tape hockeykamper, men ikke uten å legge ned innsatsen og vise at det svir å bli overkjørt på den måten. Opplever at likegyldigheten fra Vålerenga Fotball har begynt å overta rundt hockeyen også, det er veldig skummel utvikling. Mulig jeg er helt på jordet og at det er andre ting som skurrer, men det hadde vært interessant å få en debatt rundt på forumet.

Helt enig, men det virker som om resten av folket på forumet er likegyldige. Er jo stort sett du og jeg som kommenterer fadesen som er i ferd med å skje.
Det er faktisk helt krise som vi opptrer om dagen. Ingen selvtillit eller innsats, og vår bakerste mann lekker som en sil med en trener som ikke evner å ta ordentlige grep.
Svar
#6
Pinlig. 1-6 hjemme på Jordal skal ikke skje. Noe er alvorlig galt, og det haster med å finne ut av hvilke grep som må tas. Gutta spiller med høye skuldre og ser usikre ut, kommuniserer dårlig ute på isen, feilpass i hytt og pine, livsfarlige pasninger i egen sone rett foran Tuben - som får enda en vanskelig dag på jobb takket være horribelt forsvarsspill. Rett og slett for dårlig, for mange som underpresterer. Se for eksempel på Røymark, Karterud og Olimb. De er en skygge av seg selv. Røymark og Olimb er 37 og er på nedadgående kurve. Lønnes nok ganske heftig.. Kunne man brukt disse midlene på en som virkelig vil blø for drakta?
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)