Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Rosenborg
#51
(10-29-2023, 10:39 PM)Flemmern Skreiv:
(10-29-2023, 10:25 PM)kaktus Skreiv:
(10-29-2023, 10:15 PM)idle76 Skreiv:
(10-29-2023, 10:12 PM)kaktus Skreiv:
(10-29-2023, 10:03 PM)idle76 Skreiv: Hagen, Ilic og Riisnæs. De andre kan selges eller gis bort. Sammen med Geir Bakke.

 Hva gjør Hagen på denne listen ? Ekstremt begrenset spiller. Skjønner hvorfor Glimt tømte kontoen for å hente hjem Berg. Totalt bomkjøp.

Dårlig kamp i dag, men er sammen med Riisnæs den eneste på midten som kan holde på ballen uten å spille den hjem hver eneste forbanna gang.

Han gjør jo ikke jobben som DM. Vinner svært få dueller og klarer ikke å kontrollere midtbanen. Hadde man byttet ut Hagen med Oldrup og fått det samme resultatet så hadde Oldrup blitt slaktet på sosiale medier.
Så du mener at Strand gjør det bedre som bare spiller støtte?
Stråmann, jeg har aldri skrevet det ? Men siden du spør så, mener jeg at Strand sammen med Bjørdal trivdes mye bedre under Fagermo enn Bakke.
Svar
#52
Dette er dessverre ventet, har sagt det i et par sesonger nå. Folk på forumet har sluttet å være her fordi de mener det er for mye negativitet. Men vi må være realistiske, når vi henter spillere som rykker ned får vi nedrykkslag. Når vi er gode på å trille ball i bakre treer/ firer og kun det så må det gå galt, vi mister ball og har ingen sjans på å rette opp, fullstendig feil innstilling på gutta kamp etter kamp.
Svar
#53
(10-29-2023, 10:59 PM)kaktus Skreiv:
(10-29-2023, 10:39 PM)Flemmern Skreiv:
(10-29-2023, 10:25 PM)kaktus Skreiv:
(10-29-2023, 10:15 PM)idle76 Skreiv:
(10-29-2023, 10:12 PM)kaktus Skreiv:  Hva gjør Hagen på denne listen ? Ekstremt begrenset spiller. Skjønner hvorfor Glimt tømte kontoen for å hente hjem Berg. Totalt bomkjøp.

Dårlig kamp i dag, men er sammen med Riisnæs den eneste på midten som kan holde på ballen uten å spille den hjem hver eneste forbanna gang.

Han gjør jo ikke jobben som DM. Vinner svært få dueller og klarer ikke å kontrollere midtbanen. Hadde man byttet ut Hagen med Oldrup og fått det samme resultatet så hadde Oldrup blitt slaktet på sosiale medier.
Så du mener at Strand gjør det bedre som bare spiller støtte?
Stråmann, jeg har aldri skrevet det ? Men siden du spør så, mener jeg at Strand sammen med Bjørdal trivdes mye bedre under Fagermo enn Bakke.

Der er vi nok enige
Svar
#54
Kampen i dag ble tapt på svake enkeltprestasjoner og feil laguttak i forsvaret. Trist, fordi vi gjør i mange faser av spillet en god kamp.

Mener vi først og fremst blir felt av en feil miks i forsvaret i dag. Både Strandberg og Bitri er for temposvake mot et Rbk som først og fremst har teknikere og fart, og fremstår jo som rundingsbøyer på to nær identiske mål imot. Vanskelig å vinne kampen når RBK får kontre inn to før kvarteret er spilt, og med stopperne som totalt passasjerer. Med Kihl innpå, så tok han luven av samtlige kontringsforsøk, og viser at hans fart og skills i 1 v1 burde ha gitt startplass.

Til sist - stopperen som straffelegger er jo helt natta. Bruk spillere som jevnt og trutt har nettsus og vet og avslutte. Ilic som den naturlige nr 1
Svar
#55
(10-29-2023, 10:25 PM)kaktus Skreiv:
(10-29-2023, 10:15 PM)idle76 Skreiv:
(10-29-2023, 10:12 PM)kaktus Skreiv:
(10-29-2023, 10:03 PM)idle76 Skreiv: Hagen, Ilic og Riisnæs. De andre kan selges eller gis bort. Sammen med Geir Bakke.

 Hva gjør Hagen på denne listen ? Ekstremt begrenset spiller. Skjønner hvorfor Glimt tømte kontoen for å hente hjem Berg. Totalt bomkjøp.

Dårlig kamp i dag, men er sammen med Riisnæs den eneste på midten som kan holde på ballen uten å spille den hjem hver eneste forbanna gang.

Han gjør jo ikke jobben som DM. Vinner svært få dueller og klarer ikke å kontrollere midtbanen. Hadde man byttet ut Hagen med Oldrup og fått det samme resultatet så hadde Oldrup blitt slaktet på sosiale medier.
Det er ikke jobben hans. Han skal være ballfordeler. Men som Flemmern skriver får han jo aldri ballen, selv om han er ledig.
Svar
#56
(10-29-2023, 10:58 PM)Hvalkjøtt Skreiv: Man blir tom for ord..
Storevik starta bra for oss, men har hatt flere svake kamper for oss. K-O bør inn for Bitri. Strandberg liker å være "sjef" når han kjefter på gutta, men er en av de som virkelig sørger for at vi taper denne kampen. Kanskje nedrykk passer hans nivå bedre..
Bjørdal er vår beste sammen med Ilic.
Ofkir prøver mye, men lykkes stort sett ikke i noe av det.

Vi spiller med Håkans og Risnæs i posisjoner de ikke skal være i. Jeg vet rett og slett ikke hvordan vi skal komme oss ut av dette. Mentalt virker det som vi er helt ute å kjøre..

Problemet er at Bakke absolutt vil spille i en formasjon vi ikke har spillerstall til.
Riisnæs er ikke vingback,  ikke Håkans heller.  Ofkir er ikke spiss, og Olderup er ikke stopper. 
Stortalentet med masse xfaktor, Thorvaldsen, får vi heller ikke brukt, for han er en ren ving.
Svar
#57
Problemet med DEF var at han brukte konsekvent spillere på feil plass, nå gjør Bakke det også? Er det Trøim som setter opp laget? Eller hva er det som skjer? Til en viss grad forstår jeg at det beste for laget kan bety en annen plass på laget, men dette blir for dumt, vi er ræva og første punkt må bli å la spillere spille der de er best. Se hva Brann og Tromsø får til med «våre» spillere når de spiller der de skal..
Svar
#58
Vi tapte på personlige feil idag.
Lag i sumpa har ikke råd til straffebom eller keepertabber. Idag fikk vi begge 2 sammen med at vi gir bort to mål før 15 minutter.
Klassisk bunnlag.

Det så bedre ut en stund. Jeg var litt optimist før de siste 3 kampa
Status er 3 tap og vi kommer til å ende som eliteserien 2023 sitt desidert dårligste hjemmelag.
Idag har jeg null tillit til alle fra topp til bunn i klubben. Det må ryddes i alle rekker, alle verv og alle kontorer.

Så prøver jeg å bli irritert på de som fortsatt kaster dritt om forum-medlemmer men skuffelse, tristhet og mørkhet er det eneste jeg kjenner på uansett, så det orker jeg bare ikke...
Svar
#59
Tror ikke vi skal halshugge Bakke for det som skjer på banen i dag. Dette er et resultat prosjekt fagermo. Fagermo leverte bra i sin første sesong, men da hadde troppen til Ronny Deila. (Kanskje Deila faktisk hadde et poeng når han hele tiden poengterte at det ikke var så ille som det så ut til? :O)
Om vi ser på spillerlogistikken under fagermo er det lett å forstå at vi sliter nå. Petter Strand fikk forøvrig ikke spille i Molde - gikk deretter videre til Brann og kroner dette med et nedrykk. Håkans rykket ned med Jerv. Ofkir og Storevik kjempet om å beholde plassen med Samdefjord. Kiil Olsen spilte i Obosligaen. Bjørdal skal jeg ikke slakte - han bidrar en god del selvom jeg personlig hadde foretrukket en annen type sentral midtbanespiller. Skal ikke slakte Håkans heller, men poenget er at dersom man henter spillere fra bunnlag blir man et bunnlag. LSK 2019 er et bra eksempel på dette.

Om vi i tillegg tar med Dicko Eng, Thovarldssen, Riisnæs, Sjøeng, Jatta, Thiago Holm, Sahraoui, Hammer kjelsen så sier det seg selv at vi ikke har noen innebygd kultur for å prestere optimalt. Hvilke spillere er det juniorene ønsker å prestere ovenfor på trening når alle er likestilt?

Tanken med Hagen, Ilic, Bitri var nok å heve kvaliteten på trening med killlerinstinkt. Kanskje Hagen ble hentet i håp om at han ville ta med seg deler av B/G-kulturen?

VIF under Bakke er et MYE bedre offensivt lag. Nå kommer vi til «like» sjanser flere ganger hver kamp. Under Fagermo var det helt tilfeldig hvordan vi skapte sjanser dersom vi ikke fikk til et overlapp fra ving til back. Når de tekniske vingene ble borte fungerte ikke dette heller under Fagermo.

Håper Strand, Børven, FOJ, Ofkir, Storevik med fler pakker bagen sin etter sesongen.

Nå er det på tide å gjøre noe vi ikke har gjort siden vinteren 2004 - være innstilt på at vi skal fighte for å overleve/midt på tabellen -> sette et lag som fungerer og når dette laget sitter så kan man spe på med kvalitet der det trengs. Nå har vi mer eller mindre drevet brannslukking siden 2011 med 18-24 spiller i troppen som er like gode. Dette resulterer i stor rotasjon i laget når ting ikke fungerer i stedenfor å innse at nye spillere kreves.
Svar
#60
[quote pid="209" dateline="1698622632"]

Nå er det på tide å gjøre noe vi ikke har gjort siden vinteren 2004 - være innstilt på at vi skal fighte for å overleve/midt på tabellen -> sette et lag som fungerer og når dette laget sitter så kan man spe på med kvalitet der det trengs. Nå har vi mer eller mindre drevet brannslukking siden 2011 med 18-24 spiller i troppen som er like gode. Dette resulterer i stor rotasjon i laget når ting ikke fungerer i stedenfor å innse at nye spillere kreves.
[/quote]

Du tar det altså for gitt at vi kommer oss ut av nedrykksumpa? Det tror nemlig ikke jeg.
I bestefall så er jeg redd det blir kvalikkplass i år.

Lagene rundt oss har en formkurve som peker oppover. Vår har pekt nedover lenge. Både Stabæk og Sandefjord plukker poeng. Ham/kam og Haugesund er begge 3 poeng foran oss. Blir tøft å ta igjen dem.

Følger et lag i utlandet også som rykket ned for noen år siden. "For gode til å rykke ned med den stallen" ble det sagt gang på gang helt til nedrykket var et faktum.  Spillerne innså ikke alvoret før det var for seint. Ser konturene av det samme her. Poengfangsten tatt i betraktning er det en stor sjanse for at vi spiller i OBOS-ligaen neste sesong.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)