08-26-2025, 05:19 PM
Maks utestengelse i følge sanksjonsreglene her er 60 kamper.
Det blir et par år det.
Det blir et par år det.
|
Vålerenga - Bryne 30.august 18:00 uten hjemmesupportere
|
|
08-26-2025, 05:19 PM
Maks utestengelse i følge sanksjonsreglene her er 60 kamper.
Det blir et par år det.
08-26-2025, 06:06 PM
Klubben selv melder at en dør ble brutt opp,i min enkle bok er det både innbrudd og hærverk..
Satser på at politiet er koblet inn... (08-26-2025, 03:17 PM)Tony2 Skreiv:"Graff sier til VG at de har utestengt et titall supportere for handlingene med fyrverkeriet. Han forteller at fyrverkeriet kom inn på stadion ved at supporterne brøt opp en dør."(08-26-2025, 02:42 PM)Flemmern Skreiv:(08-26-2025, 02:23 PM)Oldtimer Skreiv: Det må da være klart at klubben både har vært uaktsom, og har manglende sikkerhet når svære rakettbatterier kan tas med inn på tribunen. Kilde
08-26-2025, 10:02 PM
Takk.
Info funnet på discord. Hadde det vært mulig og poste bilde hadde jeg gjort det.
Protestmarsj fra Jordal Amfi til Intility kl 1515 Marsjen ender på stadion med mål om og synge kampen gjennom.
08-26-2025, 11:26 PM
(08-26-2025, 10:51 PM)Glennsoe Skreiv: Info funnet på discord. Hadde det vært mulig og poste bilde hadde jeg gjort det. Og det er såklart en protestmarsj mot Ikaros og hvor mye deres oppførsel ødelegger for klubben?
Burde vært.men rettet mot nff og den kollektive straffen hele stadion fikk..
Hvorfor skal man protestere på en gjeng som ifølge nff skjøt 200-300 lovlig og ulovlige ting mot hele stadionen inkl spillere man "er fan av" ? Ironisk ment, idiotene bør straffes med 5 års utestengelse samt 100 000 hver i bot
08-27-2025, 06:48 AM
Jeg hadde kjøpt billetter, til to 14 åringer, som skulle se sin første Enga kamp.
Tusen takk til alle som setter seg sjøl foran klubben. Suverent. For oss er dette... Forresten, jævlig imponert over tromma, og evighets sangene. Funker som faen. I stedet for å synge om kampen. Sterkt. Mitt Vålenga.
08-27-2025, 10:21 AM
(08-27-2025, 06:48 AM)ForrestGump Skreiv: Jeg hadde kjøpt billetter, til to 14 åringer, som skulle se sin første Enga kamp. Ikke så lett å følge med på kampen for de som står med ryggen til og med fyrverkeri i baklomma.
08-27-2025, 11:23 AM
La meg starte med å si én ting veldig tydelig: Jeg skjønner frustrasjonen. Jeg skjønner at det kan oppleves som at grensene ble tøyd for langt mot Sarpsborg. Noen av pyroelementene gikk over streken – og det har fått konsekvenser. Men det vi nå ser i etterkant, er et kappløp for å plassere skyld og kaste våre egne under bussen.
Noen vil ha utestengelser på livstid. Andre snakker om «gapestokk» og at «noen må betale». Forumet flommer over av moralske dommer. Men før vi mister hodet helt, må vi stoppe opp og spørre oss: Hvem er det egentlig vi snakker om her? Vi snakker om de samme folka som står først i køen når det regner i Grimstad og snør på Gjemselund. De samme som maler bannere på utallige dugnader, samler inn penger til tifoer, samt lever og ånder for klubben vår. Østblokka og våre grupperinger er det pulserende hjertet på tribunen. Uten dem? Stillhet. Uten dem? Ingen kultur. Ingen gnist. Ingen identitet. Man kan ikke både nyte fruktene av en lidenskapelig supporterkultur – og samtidig være først ute med å rive ned de som faktisk skaper den. Det betyr ikke at alt skal aksepteres. Selvsagt ikke. Det er en grunn til at enkeltpersoner allerede er identifisert og sanksjonert. De som tok det for langt, vet det. Og de tar konsekvensene. For hva tror dere skjer den dagen engasjementet dør ut? Når tribunekulturen forvitrer, og vi sitter igjen med en «nøytral» stadion der du kan høre gresset gro? Er det dét vi vil ha? Vålerenga er ikke bare et lag. Vi er en kultur. En stemning. En puls. Og den bæres fram av mennesker som faktisk gjør noe. Så ja – det er rom for diskusjon. Men det må være på et nivå der vi ikke undergraver selve grunnfjellet i det vi driver med. Det må være nyansert. Det må være konstruktivt. Det må være kjærlighet i kritikken – ikke skadefryd og behov for å peke finger. La oss heller bruke denne situasjonen til å bli bedre. Ikke svakere. Det er lett å være supporter når alt går på skinner. Det er når det stormer at det virkelig teller. Vi er Vålerenga. Vi holder sammen! |
|
« Neste nyere | Neste eldre »
|