Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 2.4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bakke ut
(06-22-2025, 06:08 PM)idle76 Skreiv: Ja, vi hr en egen evne til å skyte oss selv i foten med lange kontrakter til folk som ikke har bevist at de er gode nok. Bakke har hatt en grei karriere, men en god ES-trener? Var ikke overbevist da han trente LSK, og hadde dessverre rett.

Myhre aleine? Kanskje, men spørs om han vil det da. De er jo et slag tospann.

Moesgaard vil jeg ha, kanskje Hoseth.

David Ribeiro kan gå opp et hakk på samme måte som Myhre.
Har en følelse av at med Myhre som hovedtrener ville vi f.eks sett en god del mindre til Braja på banen.
Må jo være litt fortvilende for ham å ha en over seg som ofte rett og slett tar dumme valg.
Svar
Hoseth og Huseklepp som assistent! Få det på
Svar
Vi kommer garantert ikke til å sparke noen med det første.
Svar
(06-22-2025, 05:15 PM)idle76 Skreiv: I dag (og til vanlig) gjør Bakke laget dårligere både taktisk, med laguttak og spesielt med byttene.

Jeg har mista trua helt. Bakke ut!

Det der er i beste fall etterpåklokskap. Laguttaket funka greit det, helt til Risnæs og Bjørdal ble bytta inn.
Svar
Nei please.

Laget spiller bedre enn på mange år. Vi evner å skape gjentatte sjanser basert på de samme scenarioene. Med unntak av 2020 er ikke det noe vi har fått til siden 2010. I 2023 stod vi å trilllet ball i eget forsvar 90% av tiden med ball. Kom over midtbanen en gang - skøyt et skudd i tverrligger fra 30 meter og kalte det sjansesløseri. Det er ikke tilfelle nå.

Det er de samme som ropte Bakke ut i fjor som gjør det nå. Vær så snill. Dere dummer dere ut. Vi har et ok spill, men det må forbedres noen hakk før vi høster frukter av det. Vi har relativt unge nøkkelspillere. Vi har ikke spiss som kan levere som forventet. Vi mangler en midtstopper. Vi har hatt våre to beste spillere ute med skade. Sjøeng har kostet oss. Midtstopperne våre en etter en har kostet oss. Vi solgte fjorårets mest toneangivende spiller før sesongen. Det blir dumt å legge det Bakke.

Det er ikke sånn at en 6-8.plass er utenfor rekkevidde heller. Med unntak av Sandefjord har vi jo mer eller mindre vunnet det vi skal vinne. Tromsø kan evt diskuteres, men igjen - der er det så store personlige feil at det kan ikke legges på trener. Han gjorde noe med det i dag - sjøeng var ute av elleveren.
Svar
(06-22-2025, 11:28 PM)hmchrist Skreiv:
(06-22-2025, 05:15 PM)idle76 Skreiv: I dag (og til vanlig) gjør Bakke laget dårligere både taktisk, med laguttak og spesielt med byttene.

Det der er i beste fall etterpåklokskap. Laguttaket funka greit det, helt til Risnæs og Bjørdal ble bytta inn.

Ja enig i det. Men når vi leder 2-1 så må vi ha kontringsspillere på banen. Plutselig har vi Strand og Riisnæs der, som kan fungere bra når vi skal spille mer etablert angrepsspill. Men som er veldig merkelig bytte å gjøre sånn som kampen står.

Det går an å forsvare seg på ulike måter. Det ene er å sette på defensive spillere og satse på at de er bedre defensivt enn motstander er offensivt. Eller så kan vi ha offensive spillere på banen som motstander må ta hensyn til.

Det høres jo veldig elementært ut, men det er det jo også. Vi gjør disse byttene på feil tidspunkt. Med 20 minutter igjen, pluss tilleggstid så vil ikke Molde kaste alt framover. De er bare et mål bak og det er lenge igjen. Derfor må de holde igjen spillere for å ta ut våre kontringsspillere. 10-12 minutter senere er det det riktige byttet å gjøre fordi da må Molde framover og må ta sjanser. Da har ikke de offensive spillerne samme defensive effekt. Så riktig bytte, bare feil tidspunkt.
Svar
(06-22-2025, 11:28 PM)hmchrist Skreiv:

Jarl+Kiil har ikke funka en eneste kamp i år. Men hey, kanskje dansken er skada, selv om det er litt rart han sitter på benken i så fall. Sjøvold var svak fram til vi reduserte, spilte seg litt opp, men likevel under pari. Han er ung da, så greit nok. Vi kan bære en.

Men ok, laguttaket var ikke det verste, selv om jeg mistenker at skader tvang Bakke til de endringene som var der. Han fortjener et (lite) nikk for å gjøre det åpenbare - å bruke Rijks istedenfor Braja.

Byttene var taktiske bommerter. Som Nils sier er det dust å ta ut den eneste spilleren med reell fart når vi leder. Forsvaret til Molde var livredde for Thorvaldsen, og det begynte å hagle med desperate taklinger og fortjente gule før han ble tatt av. Og så kunne de bare peise på. Der tapte vi kampen.

(06-22-2025, 11:43 PM)Majorstuen Skreiv: Nei please.

Laget spiller bedre enn på mange år. Vi evner å skape gjentatte sjanser basert på de samme scenarioene. Med unntak av 2020 er ikke det noe vi har fått til siden 2010. I 2023 stod vi å trilllet ball i eget forsvar 90% av tiden med ball. Kom over midtbanen en gang - skøyt et skudd i tverrligger fra 30 meter og kalte det sjansesløseri. Det er ikke tilfelle nå.

Det er de samme som ropte Bakke ut i fjor som gjør det nå. Vær så snill. Dere dummer dere ut. Vi har et ok spill, men det må forbedres noen hakk før vi høster frukter av det. Vi har relativt unge nøkkelspillere. Vi har ikke spiss som kan levere som forventet. Vi mangler en midtstopper. Vi har hatt våre to beste spillere ute med skade. Sjøeng har kostet oss. Midtstopperne våre en etter en har kostet oss. Vi solgte fjorårets mest toneangivende spiller før sesongen. Det blir dumt å legge det Bakke.

Det er ikke sånn at en 6-8.plass er utenfor rekkevidde heller. Med unntak av Sandefjord har vi jo mer eller mindre vunnet det vi skal vinne. Tromsø kan evt diskuteres, men igjen - der er det så store personlige feil at det kan ikke legges på trener. Han gjorde noe med det i dag - sjøeng var ute av elleveren.

Stått opp med det arrogante beinet i dag? Vi dummer oss ut fordi vi har en annen mening enn deg?

Vi dummer oss ut fordi vi er like dårlige, kanskje enda dårligere, bakover som i 2023?

Bortsett fra skadene er alle punktene dine er Bakkes ansvar. Og selv skadene er ikke uventa, både Riisnæs og Bjørdal har vært ute flere perioder både i fjor og i 2023. Bakke velger keeper. Bakke velger stoppere. Bakke velger spiss.

Joda, det kan snu. Det er lov å håpe. Men Bakke har vist absolutt nada som tilsier at han skal greie å snu dette. Ikke greide han å beholde plassen i 23. Det tok 3 måneder før vi greide å spille oss ut av OBOS hvor neste lag hadde hva, 1/3 av budsjettet?

Men for all del, la oss stå og synge sanger som ikke har noe med spillet ute på banen å gjøre mens vi går i søvne ned til OBOS igjen.
Svar
Til tider har vi spilt ut Brann,RBK, og Molde og dominert kampene.

Men som regel har vi hatt "gode positive" perioder i disse kampene på 10-15 min før vi faller tilbake på gamle synder og slutter og presse og legger oss bakpå.

Når man da i tillegg gjerne havner under pga forsvaret og keeper sliter man..

Samt at treneren altfor ofte påvirker kampresultatene ved og bytte "feil',senest mot Molde..
Svar
(06-23-2025, 10:00 AM)Glennsoe Skreiv: Til tider har vi spilt ut Brann,RBK, og Molde og dominert kampene.

Men som regel har vi hatt "gode positive" perioder i disse kampene på 10-15 min før vi faller tilbake på gamle synder og slutter og presse og legger oss bakpå.

Når man da i tillegg gjerne havner under pga forsvaret og keeper sliter man..

Samt at treneren altfor ofte påvirker kampresultatene ved og bytte "feil',senest mot Molde..

Mot de tre nevnte motstanderne tapte vi kampen allerede etter de første 10 minuttene.

Jeg synes det er naivt å tilskrive alt til individuelle feil og «de samme gamle feilene». Nettopp fordi det er de samme gamle feilene, er det trenerens jobb å jobbe for å rette dem opp.

I dag, da Molde scoret sitt første mål, hadde vi 8 spillere på de siste 20 meterne, 7 av dem foran ballen, som brukte 2,5 sekunder på å gå fra å gå til høyintensiv løping. Dette viser:

Mangel på umiddelbar reaksjon på balltap (også kalt gegenpress eller press etter tap).

Strukturell svakhet: spillerne er for langt fra hverandre, uten dekning eller beskyttelse rundt ballen.

Uorganisering i avstandene mellom sektorer: blokken er delt, noe som åpner opp sentral plass for motstanderen å bevege seg lett.

Mangel på kollektiv bevissthet om den overhengende risikoen.

En intelligent taktisk struktur under de ulike fasene av spillet må eksistere slik at når en individuell feil oppstår, ikke hele laget blir straffet. Dette laget har ingen struktur overhodet, kaos hersker, og hvis det ikke hadde vært for de strålende individuelle handlingene til våre gode spillere, ville vi hatt enda færre poeng.

Av våre 3 seire i serien var 2 mot 10 mann, vi ble dominert av nesten alle lag, fra de svakeste til de sterkeste, og vi har ingen svar. Vi tapte i første runde av cupen mot et Instagram-lag.

Jeg synes det er tydelig at den tekniske ledelsen ikke leverer de forventede resultatene, og det er helt ærlig at supporterne krever en endring.
Svar
(06-23-2025, 09:15 AM)idle76 Skreiv: Joda, det kan snu. Det er lov å håpe. Men Bakke har vist absolutt nada som tilsier at han skal greie å snu dette. Ikke greide han å beholde plassen i 23. Det tok 3 måneder før vi greide å spille oss ut av OBOS hvor neste lag hadde hva, 1/3 av budsjettet?

Har tenkt litt på det der. Og det kan hende Bakke kanskje hadde mer flaks enn dyktighet der.

Fram til Elias Hagen blir skadet så spiller vi en slags 4231 med Hagen og Ambina begge som sittende midtbanespillere.

16.mai melder klubben at Hagen er skadet. I kampen mot xxx så tror jeg Strand går inn i samme rolle som Hagen. Det gir jo en viss mening siden vi neppe rekker å drille en ny formasjon på kort tid. Jeg gidder ikke se kampen på nytt for å finne ut av det, men mener å huske det var sånn.

Men etter den kampen så endrer vi formasjon der vi går fra 2 til 1 defensive midtbanespillere. Og siden taper vi ikke en kamp.

Men det er ikke et taktisk grep trenerne gjør. Det er en endring de blir tvunget til siden Hagen blir skadet.

Samme var det høsten 2023. Jeg mener at alle skjønte jo at Håkans og Ilic på topp ville fungere mye bedre enn Ofkir. Fordi Håkans var lynrask. Men Bakke skjønner det ikke. Hele problemet høsten 2023 var jo at vår defensive 532 med lemping av baller fra backer var jo at motstander kunne stå veldig høyt mot oss. Håkans går vel inn på topp først mot HamKam. Men med en rask spiller på topp kan motstander ikke stå like høyt lenger, fordi de må ta hensyn til Håkans.

Mener det er litt det samme som skjer i går også. Det er jo veldig elementær fotballkunnskap at det ikke skal være for stor avstand mellom lagdeler. En rask spiller på topp krever at forsvaret til motstander tar hensyn til det. Da kan ikke resten av laget bare gå fram heller. Og det er akkurat det vi mister når vi tar av Thorvaldsen for Riisnæs. Plutselig har vi Strand og Riisnæs på hver kant i over 20 minutter på 2-1 til oss. De løper ikke fra noen, dermed kan forsvaret til Molde gå høyere og det samme kan da resten av laget også. Jeg tror i hvert fall vi kan slå fast at Bakke ikke er noen taktikker som gir oss ekstra poeng.

Og det er det samme jeg har sagt om han før også og hele karrieren hans viser det. Når han har gode spillere, som han hadde med bl.a. Diatta i Sarpsborg så går det bra. Også i LSK når Lehne Olsen scoret for moro skyld og etter hvert også Adams. Men når han ikke har disse spillerene så er ikke Bakke en trener som får mer ut av laget. Det er ikke det Nils Arne Eggen ville kalt Godfoten. De spiller hverandre ikke gode.

Det som særpreger Bakke sine lag er jo at de ikke har noe særpreg. Det er ikke eksepsjonelt god defensiv organisering, det er ikke fantastisk angrepsspill, det er ikke lange pasninger, det er ikke tikitaka, det er ingenting. Det er ingen tydelig stil. Jeg mener jo ikke at de skal ha alt det her da, men en ting. Altså at den fotballen de prøver å spille har en eller annen identitet.

Men som sagt, det tok 11 kamper før Bakke skjønte at Rijks var bedre enn Brajanac. Hadde ikke Hagen blitt skadet så hadde vi nok fortsatt med Hagen og Ambina som defensive midtbanespillere og hvordan det hadde gått da er ikke godt å si. Å sette Håkans på topp tidligere tror jeg ville betydd at vi ikke rykket ned i 2023, men Bakke ser det ikke før det er 2 kamper igjen. Fjorårets beste spiller, Jones, sitter de 4 første kampene på benken. Han kommer først inn i laget når Håkans er ute. Altså igjen en endring som kommer som følge av en skade, ikke et grep som Bakke tar.

Og jeg tror det er det samme nå. Vi har egentlig et bedre lag enn vi viser fram, men Bakke finner det ikke. Og kanskje bare en skade eller et salg kan tvinge det frem.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)