Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00
#61
Tror målet til Ilic var så utrolig viktig, selvom det ble uavgjort. Jeg er overbevist om at det målet gjorde at fkh-stabæk endte som den gjorde. Hadde det blitt 0-0 i vår kamp, ser jeg ikke bort ifra at det hadde endt uavgjort der og at vi hadde rykket direkte ned.
Svar
#62
(12-04-2023, 03:54 PM)Gluecoma Skreiv: Tror målet til Ilic var så utrolig viktig, selvom det ble uavgjort. Jeg er overbevist om at det målet gjorde at fkh-stabæk endte som den gjorde. Hadde det blitt 0-0 i vår kamp, ser jeg ikke bort ifra at det hadde endt uavgjort der og at vi hadde rykket direkte ned.

Det tror jeg du har helt rett i. Det målet sendte Stabæk ned og Haugesund var en 2-0 scoring til oss unna å spille kvalik om den kampen endte uavgjort. Men det var Stabæk som hadde mest å tape, de var på direkte nedrykk og MÅTTE slå Haugesund om vi hadde holdt vår ledelse. Så de måtte framover.

Jeg har ikke sett den kampen, og ikke har jeg tenkt til å gjøre det heller, men jeg fikk vel inntrykk av at den var ganske jevn. Det var jo for oss riktig lag som vant, men Haugesund hadde jo ryggen mot veggen de også. Sandefjord ledet som forventa, og hadde Stabæk vunnet den kampen så hadde det vært Haugseund som åkte rett ned hvis vår 1-0 holdt seg.

Har ikke hatt så mange andre perspektiver enn vårt eget, men fram til de selv satte inn 1-0 målet så var de bare en Stabæk-scoring unna å rykke rett ned. Så det var nok spennende for flere enn bare oss i den siste runden.

Litt synd at vi ikke tok en seier, for det hadde jo gitt en boost å klare å gjøre jobben selv. Men til syvende og sist er jo bare kvalikplassen alt som betyr noe. At Sandefjord ikke skulle vinne mot LSK så jeg på som 99.99% usannsynlig. Så vår eneste sjanse til å unngå også kvalikplassen lå jo i at vi selv vant med minst to mål, mens det ble uavgjort i Haugesund. Er egentlig også glad for at det 1-1 målet ikke ble avgjørende i negativ forstand. Hadde LSK og Sandefjordt faktisk spilt uavgjort så hadde vi jo mista trygg plass på den sene utlikningen.
Svar
#63
Så straffa Sandefjord fikk mot LSK. Det er så utrolig dumt gjort av Lehne Olsen at jeg nesten tror han gjør det med vilje.
Har aldri sett noen tråkke skoa av en motstander helt øverst i hjørnet av 16-metern...
Utover straffa ser statistikken ut som at ingen av laga skapte noe særlig...

Om vår kamp: magisk stemning. Men de 3 siste minutta var helt jævlige...
Svar
#64
(12-04-2023, 05:29 PM)NilsDN Skreiv:
(12-04-2023, 03:54 PM)Gluecoma Skreiv: Tror målet til Ilic var så utrolig viktig, selvom det ble uavgjort. Jeg er overbevist om at det målet gjorde at fkh-stabæk endte som den gjorde. Hadde det blitt 0-0 i vår kamp, ser jeg ikke bort ifra at det hadde endt uavgjort der og at vi hadde rykket direkte ned.

Det tror jeg du har helt rett i. Det målet sendte Stabæk ned og Haugesund var en 2-0 scoring til oss unna å spille kvalik om den kampen endte uavgjort. Men det var Stabæk som hadde mest å tape, de var på direkte nedrykk og MÅTTE slå Haugesund om vi hadde holdt vår ledelse. Så de måtte framover.

Jeg har ikke sett den kampen, og ikke har jeg tenkt til å gjøre det heller, men jeg fikk vel inntrykk av at den var ganske jevn. Det var jo for oss riktig lag som vant, men Haugesund hadde jo ryggen mot veggen de også. Sandefjord ledet som forventa, og hadde Stabæk vunnet den kampen så hadde det vært Haugseund som åkte rett ned hvis vår 1-0 holdt seg.

Har ikke hatt så mange andre perspektiver enn vårt eget, men fram til de selv satte inn 1-0 målet så var de bare en Stabæk-scoring unna å rykke rett ned. Så det var nok spennende for flere enn bare oss i den siste runden.

Litt synd at vi ikke tok en seier, for det hadde jo gitt en boost å klare å gjøre jobben selv. Men til syvende og sist er jo bare kvalikplassen alt som betyr noe. At Sandefjord ikke skulle vinne mot LSK så jeg på som 99.99% usannsynlig. Så vår eneste sjanse til å unngå også kvalikplassen lå jo i at vi selv vant med minst to mål, mens det ble uavgjort i Haugesund. Er egentlig også glad for at det 1-1 målet ikke ble avgjørende i negativ forstand. Hadde LSK og Sandefjordt faktisk spilt uavgjort så hadde vi jo mista trygg plass på den sene utlikningen.

Jeg har ikke sett de andre kampene, men jeg leste litt på VG LIVE tror jeg det var, og det var ikke veldig overraskende hva jeg leste.
Der sto det ganske tydelige at Lehne Olsen hadde bomma på alle sjansers mor, og det var ikke bare en gang han var på blank.
I tillegg var det han som skaffa straffe til Sandefjord, en spiller som var på vei UT av 16-meter og i helt ufarlig område. Se på blikket til Lehne Olsen. Det ser ut som om han gir alt for å skaffe straffe imot, og på en eller annen måte, potensielt bistå til at vi rykker ned.

Fyren er en kødd, det vet vi alle. Men om teorien min holder vann, er det ganske spesielt om spillere kan "legge seg", eller aktivt og bevisst bidra til at man skaper et resultat som går utover andre.
Svar
#65
(12-04-2023, 05:37 PM)Loffen Skreiv: Så straffa Sandefjord fikk mot LSK. Det er så utrolig dumt gjort av Lehne Olsen at jeg nesten tror han gjør det med vilje.
Har aldri sett noen tråkke skoa av en motstander helt øverst i hjørnet av 16-metern...
Utover straffa ser statistikken ut som at ingen av laga skapte noe særlig...

Om vår kamp: magisk stemning. Men de 3 siste minutta var helt jævlige...

Tenkte nøyaktig det samme når jeg så situasjonen. De mest harbarka haterne på lsk med lehne i spissen har nok gått sammen og bestemt seg for å fikse Sandefjordseier, hvis SF ikke klarte å putte på egenhånd. 

Så ufattelig digg at den ikke ble avgjørende! Big Grin

Helt konge på match. Bikkjekaldt, men spillet før vi scorte varmet godt! La oss dessverre alt for lavt og sluttet å spille etterpå noe som var helt grusomt å se på .. hjalp godt med Haugesundscoringer, men de siste 3 min var lange ja. Vi rodde det heldigvis i land! Håper bare Kiil Olsen og Strandberg er klare til match onsdag..
Svar
#66
Når vi snakker om Sandefjord mot LSK så er vel det sykeste at kanarifansen feiret hemningsløst når Sandefjord scoret.
De har altså reist helt ned til sandefjord for å håpe på at de taper. Hatet mot rivalklubben er nemlig større enn kjærligheten til eget lag. Patetisk
Svar
#67
(12-05-2023, 01:25 AM)JohnnyJ Skreiv: Når vi snakker om Sandefjord mot LSK så er vel det sykeste at kanarifansen feiret hemningsløst når Sandefjord scoret.
De har altså reist helt ned til sandefjord for å håpe på at de taper. Hatet mot rivalklubben er nemlig større enn kjærligheten til eget lag. Patetisk

De er jævlig stusselige ja, men sånn er det når man er så mye mindre og sliter med mindreverdighetskomplekser.
Svar
#68
Kjenner at jeg ikke helt får meg til å kritisere LSK-Supporterne for å ønske oss ned…
Svar
#69
Det ville være rart om de ikke gjorde det.
Svar
#70
(12-06-2023, 09:45 AM)hmchrist Skreiv: Kjenner at jeg ikke helt får meg til å kritisere LSK-Supporterne for å ønske oss ned…

Nei, det kan jeg skjønne. Men hvis et uavgjort for Tromsø hadde sendt LSK ned så tviler jeg på at det hadde vært jubel på tribunen for at vi slapp inn. 

Dessuten så ønsker jeg ikke LSK ned. Det er to gode kamper i året, som ikke blir erstatta av at f.eks. Kåffa har kommet opp. De må gjerne spille kvalik hvert år da.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)